REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W trudnych czasach dla sprzedawców samochodów, Citroen wprowadził na rynek budżetowy model C-Elysee. Sprawdziliśmy, co oferuje najnowszy kompaktowy sedan Citroena.

W przeciwieństwie do linii modelowej DS, Citroen C-Elysee prezentuje się bardzo skromnie. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach srebrno-szarym kolorze. Sedan o prostej bryle przypominający konstrukcje, które podbijają rynki krajów na dorobku. Niemniej skromność sylwetki nie sprawia, że C-Elysee jest samochodem brzydkim. Może nie zachwyci estetów, ale spodoba się osobom ze skromniejszym budżetem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Citroen C-Elysee – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Citroena C-Elysee został wykonany z materiałów przeciętnej jakości. Także jakość spasowania jest przeciętna. Tablica przyrządów jest zaprojektowana ładnie, a wszelkiego rodzaju przyciski rozmieszczono ergonomicznie.

Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów. Fotele mają płytki profil i słabo podtrzymują ciało podczas jazdy po zakrętach, ale siedzi się na nich wygodnie. Niestety duża kierownica ma jedynie pionową regulację, co utrudnia znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, ale wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową i w okolicach kolan.

Bagażnik o pojemności 506 l spełni oczekiwania czteroosobowej rodziny, ale jego funkcjonalność ogranicza niewielki otwór załadunku.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Citroen C-Elysee – napęd/układ jezdny

Do napędu wersji, którą mamy okazję recenzować posłużył jedyny dostępny w ofercie silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 92 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm.

Według danych producenta ważący 1095 kg C-Elysee rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. A jak sedan Citroena spisuje się w praktyce?

Cięcie kosztów słychać w odgłosie pracy jednostki napędowej. Silnik jest wyraźnie słyszalny, ale za to oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim C-Elysee zużywał około 6 l oleju napędowego na 100 km.

REKLAMA

W niższych zakresach obrotów silnik jest ospały, ale po wkręceniu na wyższe obroty dynamicznie wyrywa do przodu. Układ kierowniczy nie grzeszy precyzją, ale przeciętny kierowca nie będzie miał kłopotów z utrzymaniem samochodu na środku pasa. Podczas dynamicznej jazdy po zakrętach nadwozie Citroena ma tendencję do przechyłów, co może zaniepokoić prowadzącego. Jednak auto jest stosunkowo mało podsterowne.

Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo, a wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są tłumione cicho. Generalnie C-Elysse przypadnie do gustu kierowcom o stonowanym usposobieniu. Tezy tej broni też fakt, że dźwignia manualnej przekładni podczas szybkiej zmiany biegów nie działa precyzyjnie. Problem znika, gdy biegi zmieniamy spokojniej.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Citroen C-Elysee – podsumowanie

Najtańsza odmiana Citroena C-Elysee z silnikiem benzynowym kosztuje  39 900 zł. To mniej niż Citroen C3. Z kolei za podstawową odmianę z silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić po rabacie 47 900 zł. Biorąc pod uwagę duży bagażnik, wyposażenie standardowe obejmujące m.in. boczne poduszki powietrzne, przednie szyby elektrycznie uchylane, komputer pokładowy, czy obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, a także wysokoprężny silnik, który zużywa niewielkie ilości paliwa, C-Elysee wydaje się propozycją bardzo interesującą. Zwłaszcza dla kierowców, którzy skuszeni niższą ceną są w stanie na jakość tworzyw we wnętrzu i stylizację nadwozia przymknąć oko.   

Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM

Citroen C-Elysee – dane techniczne

Citroen C-Elysee 1.6 HDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 92 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 506 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 442,7/174,8/146,6 cm
Rozstaw osi 265,2 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2
Zużycie paliwa* 4,9/3,9/4,3 l/100 km
Cena od 47 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Citroen C-Elysee - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - "zegary"
Citroen
Citroen C-Elysee - konsola środkowa
Citroen
Citroen C-Elysee - tylna kanapa
Citroen
Citroen C-Elysee - bagażnik
Citroen
Citroen C-Elysee - deska rozdzielcza
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA