REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Citroen C-Elysee 1.6 HDi

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W trudnych czasach dla sprzedawców samochodów, Citroen wprowadził na rynek budżetowy model C-Elysee. Sprawdziliśmy, co oferuje najnowszy kompaktowy sedan Citroena.

W przeciwieństwie do linii modelowej DS, Citroen C-Elysee prezentuje się bardzo skromnie. Zwłaszcza w widocznym na zdjęciach srebrno-szarym kolorze. Sedan o prostej bryle przypominający konstrukcje, które podbijają rynki krajów na dorobku. Niemniej skromność sylwetki nie sprawia, że C-Elysee jest samochodem brzydkim. Może nie zachwyci estetów, ale spodoba się osobom ze skromniejszym budżetem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Dacia Sandero Stepway 1.5 dCi 90 KM - niezwykle oszczędny

Citroen C-Elysee – wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski Citroena C-Elysee został wykonany z materiałów przeciętnej jakości. Także jakość spasowania jest przeciętna. Tablica przyrządów jest zaprojektowana ładnie, a wszelkiego rodzaju przyciski rozmieszczono ergonomicznie.

Z przodu miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów. Fotele mają płytki profil i słabo podtrzymują ciało podczas jazdy po zakrętach, ale siedzi się na nich wygodnie. Niestety duża kierownica ma jedynie pionową regulację, co utrudnia znalezienie optymalnej pozycji za kierownicą.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na tylnej kanapie wygodnie usiądą dwie dorosłe osoby, ale wysocy pasażerowie mogą narzekać na brak miejsca nad głową i w okolicach kolan.

Bagażnik o pojemności 506 l spełni oczekiwania czteroosobowej rodziny, ale jego funkcjonalność ogranicza niewielki otwór załadunku.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

Citroen C-Elysee – napęd/układ jezdny

Do napędu wersji, którą mamy okazję recenzować posłużył jedyny dostępny w ofercie silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 l, rozwijający moc maksymalną 92 KM i maksymalny moment obrotowy 230 Nm.

Według danych producenta ważący 1095 kg C-Elysee rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11,2 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h. A jak sedan Citroena spisuje się w praktyce?

Cięcie kosztów słychać w odgłosie pracy jednostki napędowej. Silnik jest wyraźnie słyszalny, ale za to oszczędny. Podczas jazd w ruchu miejskim C-Elysee zużywał około 6 l oleju napędowego na 100 km.

REKLAMA

W niższych zakresach obrotów silnik jest ospały, ale po wkręceniu na wyższe obroty dynamicznie wyrywa do przodu. Układ kierowniczy nie grzeszy precyzją, ale przeciętny kierowca nie będzie miał kłopotów z utrzymaniem samochodu na środku pasa. Podczas dynamicznej jazdy po zakrętach nadwozie Citroena ma tendencję do przechyłów, co może zaniepokoić prowadzącego. Jednak auto jest stosunkowo mało podsterowne.

Zawieszenie zostało zestrojone komfortowo, a wszelkiego rodzaju nierówności nawierzchni są tłumione cicho. Generalnie C-Elysse przypadnie do gustu kierowcom o stonowanym usposobieniu. Tezy tej broni też fakt, że dźwignia manualnej przekładni podczas szybkiej zmiany biegów nie działa precyzyjnie. Problem znika, gdy biegi zmieniamy spokojniej.

Zobacz też: Test Peugeot 301 1.2 VTI 72KM: największy z najtańszych

Citroen C-Elysee – podsumowanie

Najtańsza odmiana Citroena C-Elysee z silnikiem benzynowym kosztuje  39 900 zł. To mniej niż Citroen C3. Z kolei za podstawową odmianę z silnikiem wysokoprężnym trzeba zapłacić po rabacie 47 900 zł. Biorąc pod uwagę duży bagażnik, wyposażenie standardowe obejmujące m.in. boczne poduszki powietrzne, przednie szyby elektrycznie uchylane, komputer pokładowy, czy obszytą skórą kierownicę i gałkę dźwigni zmiany biegów, a także wysokoprężny silnik, który zużywa niewielkie ilości paliwa, C-Elysee wydaje się propozycją bardzo interesującą. Zwłaszcza dla kierowców, którzy skuszeni niższą ceną są w stanie na jakość tworzyw we wnętrzu i stylizację nadwozia przymknąć oko.   

Zobacz też: Test Kia Rio 1.4 CRDi 90 KM

Citroen C-Elysee – dane techniczne

Citroen C-Elysee 1.6 HDi
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1560 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 92 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 230 Nm/1750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 5-bieg.
Pojemność bagażnika 506 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 442,7/174,8/146,6 cm
Rozstaw osi 265,2 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,2
Zużycie paliwa* 4,9/3,9/4,3 l/100 km
Cena od 47 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Citroen C-Elysee - przód
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tył
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - fotel kierowcy
Moto.wieszjak.pl
Citroen C-Elysee - "zegary"
Citroen
Citroen C-Elysee - konsola środkowa
Citroen
Citroen C-Elysee - tylna kanapa
Citroen
Citroen C-Elysee - bagażnik
Citroen
Citroen C-Elysee - deska rozdzielcza
Citroen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA