REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Koncern Audi zorganizował 2-3 września w Polsce konferencję, na której zaprezentowany został nowy model niemieckiej marki – A3 Limousine. Oto wrażenia z pierwszych jazd testowych.

Audi A3 Limousine - mała limuzyna

Urokliwe tereny okolic Morąga stały się miejscem do przedstawienia szerokiemu gronu polskich dziennikarzy motoryzacyjnych nowego auta na naszym rynku jakim jest Audi A3 Limousine. Już sam dojazd na miejsce spotkania jakim był Hotel Młyn Klekotki, pozwolił jasno stwierdzić, że wąskie i bardzo kręte drogi będą świetną okazją do szybkiej analizy pracy zawieszenia oraz układu kierowniczego nowego modelu. Możliwości silników można było natomiast ocenić na pobliskiej drodze ekspresowej. Dziennikarze mogli przetestować nowe Audi A3 z jednym z trzech silników – 1.4 TFSI 140 KM, 1.8 TFSI 180 KM oraz 2.0 TDI 150 KM. W naszym przypadku wybór padł na najmocniejszą wersję czyli 1.8 TFSI 180 KM, która dysponowała skrzynią S-tronic oraz bogatym wyposażeniem.

REKLAMA

Zobacz też: Audi A3 Limousine - opis modelu i ceny

Audi A3 Limousine: nadwozie

Nowe Audi A3 Limousine może się podobać za sprawą bardzo proporcjonalnego nadwozia. Mimo że sedan pojawił się jako ostatni w gamie modelu A3, jego sylwetka jest bardzo zgrabna, a w prezentowanej wersji S-line, wzbogaconej m.in. o 19-calowe koła, nad wyraz dynamiczna.

Mimo bardzo dużego podobieństwa do starszych braci, odmiana Limousine nie ma praktycznie żadnego elementu karoserii wspólnego ze starszymi wersami A3 - hatchback i Sportback (poza lusterkami). Od tego drugiego jest szersza o 11 mm. Co więcej auto wyróżnia się także przednimi reflektorami wykonanymi w pełni w technologii LED (opcja). Krwisto-czerwony lakier, agresywnie stylizowane zderzaki i lakierowana na czarno atrapa chłodnicy tworzą naprawdę ciekawy efekt.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Audi A3 Limousine: wnętrze

We wnętrzu nowego A3 Limousine zmiany są mniej widoczne, o ile siedzimy z przodu. Istotne przeobrażenia zaszły w tylnej części kabiny. Miejsca dla pasażerów kanapy jest wystarczająco dużo, o ile nie mają oni więcej niż 185 cm wzrostu. Wyższe osoby będą dotykały głową tylnego słupka. Rozstaw osi wynoszący 2640 mm jest identyczny jak w przypadku Sportbacka ( i większy o prawie 3cm niż w pierwszym Audi A4), ale niżej poprowadzona linia dachu sprawia, że miejsca nad głową jest mniej niż wersji 5-drzwiowej. Na tle największego konkurenta Audi A3, Mercedesa CLA, sedan z Ingolstadt jest jednak bardziej komfortowy. Nowa wersja nadwozia modelu A3 pozwala przewieźć także sporo więcej bagaży niż dwie pozostałe jego odmiany. Bagażnik A3 Limousine ma pojemność 425 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy nawet 880 litrów.

Zobacz też: Audi A3 bezpieczne na pięć gwiazdek

Audi A3 Limousine: komfort jazdy

Wrażenia wizualne były wystarczającym motorem do błyskawicznego zajęcia miejsca za kierownicą auta. Pierwsze kilometry pokonane po naprawdę wyboistej jezdni pozwoliły pozytywnie ocenić pracę zwieszenia nowego Audi A3 Limousine. Nawet 19-calowe koła z nisko profilowymi oponami nie wpłynęły negatywnie na komfort jazdy. Tylko naprawdę potężne nierówności na drodze były odczuwalne. Ogólny komfort i cicha praca zawieszenia Audi A3 Limousine pozytywnie mnie zaskoczyły. Tym bardziej, że do Audi przesiadłem się z Mercedesa CLA 200, który na obniżonym zawieszeniu był nieco za twardy.

Zobacz też: Test VW Scirocco R - anwantuRnik!

Audi A3 Limousine: układ kierowniczy

Układ kierowniczy zapewnia niezłe czucie drogi i nie przenosi drgań powstałych na styku opon z nawierzchnią. Kierownica jest bardzo mała i dodatkowo spłaszczona u dołu co ma nawiązywać do rozwiązań stosowanych w motosporcie. W testowanym egzemplarzu zabrakło zawieszenia Audi magnetic ride, które pozwala na regulację skali tłumienia amortyzatorów oraz zmianę pracy układu kierowniczego na bardziej bezpośrednią. Jednak nawet klasyczne amortyzatory pozwalają na szybkie pokonywanie zakrętów. Podsterowność pojawia się późno, a moment jej nadejścia jest łatwy do wyczucia.

Audi A3 Limousine: silnik 1.8 TFSI

Silnik 1.8 TFSI wyposażony we wtrysk hybrydowy (bezpośredni i pośredni) zapewnia autu bardzo dobre osiągi. Nowe Audi A3 przyspiesza dzięki niemu 0-100 km/h w 7,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. W czasie testów spalanie kształtowało się na poziomie 8,8-9,3 l na 100 km przy czym tempo jazdy było bardzo zróżnicowane. Z jednostką bardzo dobrze współpracuje skrzynia dwusprzęgłowa S-tronic. Biegi zmienia szybko (zwłaszcza w trybie Dynamic) i dodatkowo wyposażona jest w tryb biegu jałowego. Mało rasowy jest tylko metaliczny dźwięk silnika w górnym zakresie obrotów. Moc i dynamika pozwala jednak na bezstresowe wyprzedzanie nawet dużych ciężarówek, a świetne wyciszenie wnętrza zapewnia komfort i wysoki spokój pasażerów w trakcie jazdy.

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

Audi A3 Limousine: wyposażenie

Wyposażenie testowego egzemplarza było bardzo bogate. Wręcz obowiązkowym jego elementem wydaje się być 14-głośnikowy system audio firmy Bang&Olufsen, który generuje łączną moc 705 Watów. Dźwięk jest czysty i pozwala na nowo napawać się ulubionymi utworami muzycznymi. Nowe Audi A3 Limousine posiada także rozbudowany wachlarz systemów zapobiegających kolizji i wyraźnie podnoszących poziom bezpieczeństwa. Wśród nich warto wymienić Audi side assist (monitoruje martwe pole), Audi active lane assist (asystent toru jazdy) czy aktywny tempomat z automatyczną regulacją odległości od innych aut. Całością zarządza układ Audi pre sense, który spaja funkcje ESP z innymi systemami auta i przewidując np. nieuchronną kolizję albo sam zatrzymuje auto, albo jeśli nie ma to szans, napina pasy i przygotowuje pasażerów do zderzenia.

Audi A3 Limousine: opinia

Nowe Audi A3 Limousine prezentuje się naprawdę dobrze. Elegancka sylwetka w połączeniu z nowoczesnymi technologiami wyrażającymi się poprzez układ napędowy oraz systemy bezpieczeństwa może oczarować wiele osób. Pakowny bagażnik zainteresuje zapewne większe rodziny. Szkoda tylko, że najtańsze Audi A3 Limousine kosztuje 99 700 zł. Cena egzemplarza testowego to już wydatek ponad 200 tys. zł. Wysoką cenę można jednak obejść korzystając z nowoczesnego i innowacyjnego systemu kredytowania auta. Szczegóły poznacie jednak u autoryzowanych dilerów Audi.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Zdjęcia: Kamil Fraszkiewicz

Audi A3 Limousine
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine tył
Audi A3 Limousine bok
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine fotel kierowcy
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine tylna kanapa
Audi A3 Limousine kokpit
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine system multimedialny
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine zegary
Kamil Fraszkiewicz
Audi A3 Limousine
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA