REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM - leży jak ulał!

REKLAMA

REKLAMA

Cee'd zawsze chciał się stać godnym rywalem dla Golfa. Czy jego drugie wcielenie zmniejszyło dzielący oba auta dystans?

Kia Cee'd II-generacji zadebiutowała w 2012 roku na targach motoryzacyjnych w Genewie. Nazwa modelu podkreśla bezpośredni jego związek z docelowym nabywcą - Europejczykiem. Pierwszy dwie litery stanowią odwołanie do miejsca produkcji auta czyli Unii Europejskiej (CE - Community of Europe), natomiast dwie kolejne podkreślają, że został on zaprojektowany specjalnie dla mieszkańca Starego Kontynentu (ED - european design).

REKLAMA

KIA Cee'd II 1.6 GDI : nadwozie

Sylwetka zewnętrzna nowej KII Cee'd, zwłaszcza w przedniej części nadwozia, stanowi niezbity dowód na to, że koreańska marka rzeczywiście przyłożyła się do pracy, dokładanie analizują i zgłębiając gusta przeciętnego Europejczyka. Ogromne przednie reflektory, z mocno zaciągniętymi na maskę końcami, są pełne energii i szyku. Wtóruje im także mocno pochylona przednia szyba, której profil doskonale zgrywa się z agresywną linią maski silnika. Tylna część auta jest nieco mniej awangardowa, ale jej proporcje są bardzo dobre i stanowią swoiste wyciszenie emocji jakie wzbudza "rozpędzony" przód Cee'da II.

Zobacz też: Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

KIA Cee'd II 1.6 GDI : wnętrze

Poważne zmiany zaszły także we wnętrzu Cee'da II-generacji. Projekt kokpitu jest naprawdę ciekawy, oryginalny i porządnie wykończony. Uwagę osób ceniących nowoczesność powinny zwrócić cztery ciekłokrystaliczne wyświetlacze informacyjnbe (jeden umiejscowiony na tarczy prędkościomierza, pozostałe w centralnej części kokpitu), przyjemne w dotyku materiały na desce rozdzielczej, ładne zegary oraz niebanalny projekt kokpitu. Wysoko ocenić należy także ergonomię kokpitu Cee'da. Dwustrefową klimatyzacją steruje się za pomocą wygodnych pokręteł. System muzyczny gra naprawdę dobrze i niewiele ustępuję w mojej ocenie najlepszym nieobrandowanym sprzętom audio jakimi dysponuje Chverolet/Opel. Cieszy fakt, że KIA rozumie, że najwygodniejsze do obsługi radia są pokrętła. Wielu producentów nadal niestety upiera się przy mało funkcjonalnych przyciskach.W dolnej części deski rozdzielczej Cee'da umieszczone zostały dwa gniazdka zapalniczki samochodowej oraz wejścia USB/AUX do obsługi np. pamięci przenośnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Aby ocenić jakość nowej Kii Cee'd zabrałem auto w Bieszczady. Trzeba przyznać, że trasa nie była łatwa, a spory ruch na drodze w połączeniu z krętymi trasami spowodował, że Cee'd musiał naprawdę mocno się napracować. Trudy podróży okazały się jednak niezauważalne dla jego pasażerów. Po pierwsze auto jest bardzo dobrze wyciszone. Nawet częste wizyty wskazówki obrotomierza w okolicach czerwonego pola, nie wpływają na pogorszenie warunków do rozmowy. Także praca zawieszenia została rewelacyjnie ukryta. Nie ma nawet jej co porównywać do tego, co miało miejsce w pierwszej generacji modelu.

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Fotel kierowcy, mimo że ma trochę za krótkie siedzisko, jest odpowiednio twardy, dzięki czemu zapewnia wygodę nawet w czasie 6-7 godzinnej jazdy. Także na tylnej kanapie nie zabranie miejsca dla dwójki dorosłych pasażerów, którzy do dyspozycji posiadają szeroki podłokietnik. Bagażnik ma pojemność 380 litrów, a jego regularny kształt zapewnia efektywne wykorzystanie całej jego powierzchni. Widoczność do przodu i na boki jest bardzo dobra, ale w trakcie cofania dość wyraźnie przeszkadzają szerokie, tylne słupki. W trakcie jazdy autostradą wygodny okazuje się tempomat. Szkoda, że zmianie prędkości za pomocą przycisków nie towarzyszy komunikat o wybranej przez nas prędkości. Wielofunkcyjna kierownica bardzo dobrze leży w dłoniach, ale jest nieco przeładowana przyciskami.

Zobacz też: Test Skoda Rapid 1.2 TSI 85KM Elegance: przestronnie!

KIA Cee'd II 1.6 GDI : silnik 1.6 GDI 135 KM

Pod maską testowanego Cee'da zagościł silnik 1.6 GDI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Generuje on moc 135 KM przy 6300 obr./min i moment obrotowy 164 Nm przy 4850 obr./min. Charakterystyka silnika jasno pokazuje jego styl "bycia" i warunki w jaki musi pracować. Aby auto przeszło z kłusa w cwał należy wprowadzić silnik na obroty większe niż 4 000 obr./min. Świetnie pomaga w tym skrzynia biegów, która odpowiednio wybiera poszczególne przełożenia. Lewarek sterujący jej pracą umieszczony jest wygodnie od ręką, a bieg wsteczny wrzuca się przy pomocy wygodnego pierścienia. Poszczególne przełożenia są długie, dzięki czemu na drugim biegu możemy rozpędzić się nawet do 100 km/h. Jednostka napędowa w trakcie bardzo dynamicznej jazdy na trasie zużyła średnio 7,2 l paliwa na 100 km. Biorąc pod uwagę styl jazdy, ruch na drodze oraz ukształtowanie terenu wynik jest naprawdę dobry. Przy spokojnej jeździe spalanie można ograniczyć do ok. 6,1 l na 100 km. W mieście zużycie paliwa kształtuje się na poziomie 8,7 l na 100 km. Nawet dynamiczna jazda nie spowoduje, że auto zużyje więcej jak 10 l na 100 km. Jedyne co z początku przeszkadza w KII to trochę zbyt słaba reakcja silnika na gaz.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : układ kierowniczy Flexsteer

Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie praca elektrycznie sterowanego układu kierowniczego. Prezentowany egzemplarz został wyposażony w system Flexsteer, który umożliwia zmianę siły wspomagania kierownicy. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jego pracy: Comfort, Normal i Sport. Najlepszym rozwiązaniem wydaje się być ten ostatni, gdyż gwarantuje najprecyzyjniejsze działanie i lepsze czucie auta w szybkich zakrętach. Tryb Comfort pozwala obracać kierownicę jednym palcem, przez co kobiety bądź osoby starsze będą nim zachwycone w trakcie eksploracji miejskich parkingów i krętych uliczek.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : zawieszenie

Istotne zmiany w stosunku do poprzedniego modelu KII Cee'd zaszły w jej tylnym zawieszeniu, które oparto na układzie wielowahaczowym (zamiast na belce skrętnej). Różnica jest nie tyle duża, co wręcz ogromna! Auto komfortowo wybiera większość nierówności na drodze, a jego pracy nie towarzyszy żaden hałas! Przyznam, że pod tym względem KIA dorównuje, a nawet przewyższa, większość klasowych konkurentów. Jedyne czego tylna oś nie lubi to gwałtowne ujęcie gazu lub przyhamowanie w bardzo szybko pokonywanym zakręcie. Tył potrafi wtedy lekko zarzucić, ale auto łatwo daje się opanować. Co więcej na straży bezpieczeństwa stoi zaawansowany system stabilizacji toru jazdy ESC, kontrolujący na bieżąco poczynania kierowcy.

Zobacz też: Test Renault Clio IV Grandtour 0.9 Tce - funkcjonalne piękno

KIA Cee'd II 1.6 GDI : hamulce

Układ hamulcowy Cee'da jest wydajny i odporny na przegrzewanie. Pedał gazu działa płynnie i pozwala łatwo dozować siłę hamowania. Zarówno z przodu jak i z tyły auto wyposażone jest w tarcze hamulcowe. Bardzo pomocny w codziennej eksploatacji auta jest system HAC, wspomagający kierowcę podczas ruszania pod górę (koła pojazdu pozostają zahamowane przez 2 sekundy, co pozwala na spokojne wykorzystanie gazu i sprzęgła do ruszenia z miejsca). Według producenta Cee'd zatrzyma się ze 100 km/h do 0 km/h na dystansie 36,5 m.

KIA Cee'd II 1.6 GDI : cena

W naszym teście uczestniczyła KIA Cee'd 1.6 GDI w wersji L, której koszt to min. 67 990 zł.  Prezentowany egzemplarz został dodatkowo wyposażony tylko w 16-calowe, aluminiowe obręcze kół z oponami w rozmiarze 205/55 oraz w metalizowany lakier (SIRIUS SILVER). Trzeba przyznać, że odmiana ta wydaje się być optymalnym wyborem dla kogoś, kto oczekuje od auta komfortu za relatywnie niską cenę. W wyposażeniu seryjnym tej odmiany nie zabrakło bowiem automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji, 6. poduszek powietrznych, systemów ABS i ESC (ESP), 6-głośnikowego systemu audio z wejściem USB/AUX/iPhone i łącznością Bluetooth, pełnej elektryki szyb i lusterek, tempomatu, kierownicy i gałki skrzyni biegów wykończonych w skórze, systemu zagospodarowania powierzchni bagażnika i wielu innych rozwiązań. To co wyróżnia Cee'da to także najdłuższa gwarancja na rynku trwająca 7 lat (lub 150 000 km).

Zobacz też: Test Renault Fluence 2.0 16V 140 KM Privilege - gra pozorów

KIA Cee'd II 1.6 GDI : opinia

Kia Cee'd pozytywnie mnie zaskoczyła. Na tle przeciętnie wykończonego poprzednika, nowy model wydaje się być bardzo dojrzały. Ciężko zarzucić mu większe braki wykończeniowe. Kabina jest świetnie wyciszona, zawieszenie komfortowe, a wyposażenie bardzo dobre. Cieszy wygodna pozycja za kierownicą i dopracowane detale wnętrza. Cee'd zapewnia wygodę czwórce dorosłych pasażerów, a bagażnik jest duży i ustawny. Silnikowi brakuje wigoru przy niższych obrotach, ale przy spokojnej jeździe potrafi zużyć niewiele paliwa. Cee'd w końcu zasłużył na miano auta skrojonego pod gusta przeciętnego Europejczyka. To co jeszcze kilka lat temu było mało prawdopodobne, dziś jest po prostu rzeczywistością!

Dane techniczne KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM 5d

KIA Cee'd 1.6 GDI 135 KM
Typ silnika benzynowy wolnossący
Pojemność 1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów ręczna 6+1
Wymiary (dł./szer./wys.) 4310/1780/1470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Masa własna 1370 kg
Maksymalna ładowność 450 kg
Średnica zawracania 10,6 m
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa wg producenta* 7,8/4,7/5,8 l
Pojemność bagażnika 380(1380) l
Cena od 67 990 zł
Cena prezentowanej wersji 70 990 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Cee'e II 1.6 GDI
Kamil Fraszkiewicz
Kia Cee'e II 1.6 GDI
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II kokpit
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II kierownica
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd II
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
KIA Cee'd
Kamil Fraszkiewicz
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA