REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Honda Civic słynie oprócz kontrowersyjnego wyglądu z wysokiej jakości wykonania, która przekłada się na świetne właściwości jezdne i duże walory użytkowe. W teście Civic z najnowszym sinikiem Diesla o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM.

Rzadko się zdarza, żeby model o tak kontrowersyjnym wyglądzie jak najnowszy Civic, który w dodatku wygląda gorzej niż jego nie mniej wyrazisty poprzednik zaskarbił sobie sympatię tak szerokiej rzeszy kierowców.
Wszystko dlatego, że kompaktowy model Hondy broni się świetnym napędem i bardzo użytkowym wnętrzem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Auris 2.0 D-4D 126 KM

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – wnętrze

Nowatorsko wyglądający kokpit Civica jest rozplanowany ergonomicznie i nie sprawia problemów podczas obsługi. Wszelkiego rodzaju wyświetlacze i wskaźniki są przejrzyste, a przełączniki znajdują się w zasięgu dłoni kierowcy.
Bardzo wygodnie wyprofilowane fotele uprzyjemniają dłuższe podróże, a szeroki zakres regulacji kolumny kierowniczej oraz fotela kierowcy ułatwiają znalezienie optymalnej pozycji. Widoczność z miejsca kierowcy jest bardzo dobra o ile patrzymy do przodu i na boki. Widok do tyłu ogranicza konstrukcja tylnej klapy bagażnika. W obecnej generacji modelu producent zdecydował się co prawda zainstalować wycieraczkę na wyższej części szyby, co poprawiło widoczność podczas opadów, ale nadal dobrym pomysłem jest zainwestowanie w czujniki parkowania.
Na tylnej kanapie miejsca jest wręcz zaskakująco dużo i nawet wysocy pasażerowie nie powinni narzekać na brak przestrzeni w okolicach kolan.
Bagażnik? Tu jeszcze większe zaskoczenie, bo z wynikiem 477 l pięciodrzwiowa Honda może stawać w szranki z samochodami z nadwoziem kombi.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1.8 TSI 180 KM

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – napęd/układ jezdny

Pracująca pod maską prezentowanego Civica jednostka napędowa to najnowsza konstrukcja japońskiego producenta. Czterocylindrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc maksymalną 120 KM przy 4000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, jaki rozwija wspomniana jednostka napędowa to 300 Nm, dostępne od 2000 obr./min. Według danych producenta Civic 1.6 i-DTEC przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,5 s i może się rozpędzić do 207 km/h.
Nie są to oszałamiające osiągi, ale w praktyce okazuje się, że jazda Civicem jest o wiele przyjemniejsza niż mogłoby się wydawać wnioskując po danych technicznych. Przede wszystkim jednostka napędowa dysponuje wystarczającą do płynnej jazdy po mieście werwą już od dolnych zakresów obrotów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Opel Astra sedan 1.7 CDTi 130 KM

Ale to co najbardziej zaskakuje podczas jazdy japońskim kompaktem to bardzo wysoka kultura pracy silnika oraz cicha praca jednostki napędowej bez względu na to na jak wysokich obrotach pracuje silnik. Podróżujących Hondą Civic nie nuży nieprzyjemny dźwięk typowego silnika Diesla ani nie męczą nieprzyjemne wibracje. Doskonałe wyciszenie pracy jednostki napędowej to zasługa nowatorskiego pomysłu. Konstruktorzy zastosowali system o nazwie Active Noise Cancellation, który rejestruje poziom hałasu w przedziale pasażerskim i w razie potrzeby wytwarza (automatycznie) przeciwdźwięk, który emitowany jest przez głośniki systemu audio.
Znawcy charakterystyki benzynowych jednostek napędowych Hondy będą zaskoczeni sposobem pracy najnowszego diesla. Oprócz tego, że auto płynnie przyspiesza od dolnych zakresów obrotów (nie ma efektu nagłego wciskania w fotel po przekroczeniu pewnej wysokości obrotów), to jeszcze w tym przypadku styl jazdy ma niewielki wpływ na zużycie paliwa. Gdy jeździmy nie wyróżniając się z potoku poruszających się dookoła nas samochodów bez trudu możemy osiągnąć wynik zużycia paliwa w ruchu miejskim na poziomie 5,5 l/100 km. Z kolei, gdy zaczniemy korzystać z górnego zakresu obrotów wtedy zużycie paliwa wzrośnie do około 6 l/100 km. Rewelacja.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Układ kierowniczy jest precyzyjny, a kierownica kręci się z odpowiednim oporem. Zawieszenie Hondy sprawnie pochłania nierówności nawierzchni zachowując optymalną sztywność podczas jazdy po ciasnych łukach. Przy czym opisywana generacja Hondy Civic z silnikiem wysokoprężnym bardziej neutralnie zachowuje się podczas skrętów niż wyposażona w silnik Diesla poprzednia generacja modelu. To m.in. dzięki znacznemu odchudzeniu konstrukcji (w tym silnika). Przód samochodu jest teraz lżejszy i auto ma mniejsze tendencje do podsterowności.

Zobacz też: Test Volvo V40 T5 R-Design

Test Honda Civic 1.6 i-DTEC – podsumowanie

Gdzie są minusy Hondy Civic, skoro dotąd można przeczytać same superlatywy? Minusem jest cena, która znacząco zbliża Civica z silnikiem wysokoprężnym do kosztów aut segmentu Premium. Podstawowa wersja wyposażeniowa Hondy Civic 1.6 i-DTEC kosztuje 82 tys. zł.
Dokładając do tej ceny koszt wyposażenia opcjonalnego, bez trudu przekroczymy kwotę 90 tys. zł. Zatem potencjalni nabywcy Civica z opisywanym silnikiem będą mieli dylemat – czy kupić Hondę, czy np. Volvo V40. Japoński kompakt broni się świetną jednostką napędową, właściwościami jezdnymi, obszernością bagażnika i przedziału pasażerskiego. Jednak do zakupu tej wersji Civica trzeba będzie bardzo zdecydowanego klienta, który nie ulegnie sile magnesu, którym przyciągają marki Premium.

Zobacz też: Test Kia Cee’d SW 1.6 CRDi

Honda Civic 1.6 i-DTEC - dane techniczne

Honda Civic 1.6 i-DTEC
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1597 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 120 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 300 Nm/2000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 477 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/177/147 cm
Rozstaw osi 259,5 cm
V-max 207 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s
Zużycie paliwa* 4,1/3,5/3,7 l/100 km
Cena od 82 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda Civic - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic - przód
Moto.wieszjak.pl
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA