Kategorie

Test Honda CR-V 2.0 2WD

Tomasz Korniejew
Honda CR-V
Fot. Honda
Czy zakup przednionapędowego SUV-a ma sens? Sprawdziliśmy to w teście Hondy CR-V z benzynowym silnikiem o mocy 155 KM.

Honda CR-V to jeden z pionierów klasy kompaktowych SUV-ów i jednocześnie jeden z najbardziej cenionych przedstawicieli gatunku. CR-V to niemalże synonim kompaktowego SUV-a, czyli samochodu kojarzącego się z masywną sylwetką, zwiększonym prześwitem i napędem na obie osie. Tymczasem jednym ze sposobów na obniżenie ceny SUV-a jest ograniczenie napędu do jednej osi. Czy tym samym producent oferuje nam produkt SUV-o podobny? Niekoniecznie.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Test Honda CR-V – nadwozie

Od jakiegoś czasu projektanci Hondy tworzą samochody o kontrowersyjnych kształtach. Raz skutkuje to interesującym  nowatorskim wyglądem jak w przypadku modelu Civic, innym razem wychodzi nieco pokracznie jak w przypadku CR-V. Niemniej samochód jest proporcjonalny i na pewno rzuca się w oczy, a to dla wielu potencjalnych nabywców jest plusem.

Zobacz też: Test Peugeot 3008 HYbrid4

Test Honda CR-V – wnętrze

Przedział pasażerski CR-V jest obszerny i wykończony na wysokim poziomie. Producent zadbał o komfort podróżowania tak drobiazgowo, że na bokach konsoli środkowej (tam gdzie zazwyczaj kierowca lub pasażer opierają kolano) umieszczono miękkie poduszeczki.
Fotele są odpowiednio wyprofilowane, a ich siedziska wystarczająco obszerne. Także na tylnej kanapie miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla wysokich pasażerów, a komfort podróży podnosi też całkowicie płaska podłoga w drugim rzędzie (brak tunelu środkowego).
Tablica przyrządów została zaprojektowana z polotem, ale jest przy tym rozplanowana ergonomicznie. Zwłaszcza umiejscowienie dźwigni zmiany biegów jest bardzo wygodne.
Za to wyjęte nie z tej epoki są wyświetlacze rozmieszczone przy „zegarach” oraz na górze środkowej konsoli. Klasyczna grafika rodem z komputerów Atari stanowi interesujący smaczek, bo czytelności nie mamy nic do zarzucenia.
Przedział bagażowy CR-V według danych producenta ma objętość 589 l. To świetny wynik nawet w tej klasie pojazdów. Cieszy też wygodny dostęp do przedziały pasażerskiego, drzwi uchylają się szeroko, ale rozczarowuje zbyt niskie odchylenie klapy bagażnika po otwarciu.

Zobacz też: Test Kia Sorento FL 2.2 CRDi 197 KM

Test Honda CR-V – napęd/układ jezdny

Dwulitrowy, czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy ma typową dla produkcji hondowskich charakterystykę. Moc maksymalną – 155 KM - osiąga dopiero przy 6500 obr./min., a maksymalny moment obrotowy (192 Nm) przy 4300 obr./min.
Zatem CR-V nie rozpędza się jednostajnie, tylko w sposób bardziej przypominający samochody napędzane silnikami z turbiną. Po wciśnięciu gazu auto nabiera prędkości dość spokojnie, by przy wartości ok. 4 tys. obr./min znacznie wyrwać do przodu. Pierwsze biegi są dość krótkie, wyższe znacznie dłuższe.
CR-V zazwyczaj mało pali. Podczas spokojnej jazdy w ruchu miejskim, ważący 1456 kg SUV zużywał około 9 l/100 km. To zasługa m.in. wyeliminowania napędu na obie osie, ale kierowcy z tzw. ciężką nogą bez trudu osiągną w ruchu miejskim wynik zużycia paliwa o 3 l/100 km wyższy. W trasie bez wyrzeczeń można osiągnąć wynik spalania na poziomie 7,2 l/100 km.

Zobacz też: Test Ford Kuga 2.0 TDCI 163KM AWD: krok naprzód!

Układ kierowniczy nawiązuje do sportowego usposobienia marki, jest precyzyjny, a wspomaganie nie nazbyt aktywne. Całość dobrze współgra z zawieszeniem, które jest podobne to tego z poprzedniej generacji modelu – rewelacyjnie radzi sobie z pochłanianiem nierówności i z jazdą po koleinach. Nieco gorzej wypada podczas jazdy po ciasnych łukach. Wtedy  nadwozie CR-V ma tendencję do przechyłów, ponadto japoński SUV jest przewidywalnie podsterowny.
Dość niewielki prześwit i brak napędu na obie osie sprawiają, że nowa Honda nie zachęca do terenowych przepraw. Kierowca CR-V nie straci za to wigoru podjeżdżając pod wysokie krawężniki lub przemierzając drogi szutrowe, a dokładając do tego fakt, że Honda bardzo dobrze sprawdza się także w roli autostradowego cruisera rysuje nam się obraz samochodu uniwersalnego, jak na potrzeby przeciętnej rodziny.

Zobacz też: Test Opel Mokka 1.7 CDTI 130 KM 4x4

Test Honda CR-V – podsumowanie

Podstawowa odmiana Hondy CR-V z napędem na jedną oś kosztuje 96 200 zł. To dużo, ale poziom cen na polskim rynku nigdy nie był najmocniejszą stroną Hondy. Wersja z napędem na obie osie jest ok. 15 tys. zł droższa, a wtedy koszt zakupu CR-V rośnie do ok. 111 tys. zł.
Przy czym warto zaznaczyć, że praktyka pokazuje, że modele Hondy, a zwłaszcza CR-V są jednymi z najmniej tracących na wartości. Tym samym za wspomnianą kwotę otrzymamy świetnie wykonany pojazd, który swoją uniwersalnością (nawet bez napędu na obie osie) urzeka kierowcę w codziennym użytkowaniu i którego pod warunkiem właściwego serwisowania odsprzedamy ze stosunkowo niewielką stratą.

Zobacz też: Test Mazda 6 2.2 Skyactiv-D 175 KM

Honda CR-V - dane techniczne:

Honda CR-V 2.0 2WD
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1997 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 155 KM/6500 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 192 Nm/4300 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 589 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 457/182/168,5 cm
Rozstaw osi 263 cm
V-max 190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10 s
Zużycie paliwa* 8,9/6,2/7,2 l/100 km
Cena od 96 200 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Honda CR-V
Fot. Honda
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    18 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.