REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo S60 D5 Polestar

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Piękna linia nadwozia, a pod maską pięciocylindrowy silnik wysokoprężny podrasowany przez szwedzkich tunerów. Volvo S60 D5 Polestar to gratka dla koneserów szybkich i oszczędnych diesli.

Volvo S60 D5 Polestar z parkietem R-Design to propozycja dla kierowców, którzy nie lubią pozostawać na drodze niezauważeni. Piękna linia nadwozia w kolorze śnieżnej bieli w połączeniu z osiemnastocalowymi obręczami kół i dodającymi smaczku dyskretnymi spojlerami współgrają na tyle dobrze, że mało kto nie zwraca uwagi na mknące ulicą Volvo.
Dziarskości nadwoziu dodaje obniżone o 1,5 cm zawieszenie oraz dwie końcówki wydechu wyprowadzone po bokach pod tylnym zderzakiem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Test Volvo S60 D5 Polestar - wnętrze

Przedział pasażerski wersji Polestar nie „kokietuje” sportowymi akcentami. Dobrej jakości materiały wykończeniowe, wygodne, zapewniające odpowiednie podparcie fotele i przejrzystość panelu z „zegarami” poprawiają samopoczucie kierowcy. Minusami przedziału pasażerskiego są stosunkowo niewielka ilość przestrzeni w tylnej części nadwozia oraz nieintuicyjna obsługa najeżonej przyciskami konsoli centralnej.
Malkontenci znajdą też powód do narzekań w kwestii obszerności bagażnika. 380 l to co prawda objętość wystarczająca do spakowania czteroosobowej rodziny na wakacyjny wyjazd, ale niewielki otwór załadunku ogranicza możliwości przewozowe szwedzkiej limuzyny.

Zobacz też: Test Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI/184 KM DSG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test Volvo S60 D5 Polestar - napęd/układ jezdny

REKLAMA

Szwedzki producent od momentu zaprezentowania opisywanej generacji modelu S60 zasłynął ze świetnych silników wysokoprężnych. A jedną z najlepiej ocenianych przez użytkowników jednostek jest pięciocylindrowy silnik Diesla o pojemności 2,4 l, w który została wyposażona wersja D5 Polestar.
Emblemat Polestar, oznacza że zamawiający S60 D5 dokupił za 1100 euro pakiet tuningowy, który zwiększył moc maksymalną jednostki napędowej w stosunku do podstawowej odmiany D5 o 15 KM i maksymalny moment obrotowy o 30  Nm. Tym samym D5 Polestar dysponuje mocą maksymalną 230 KM i maksymalnym momentem obrotowym 470 Nm.

Według danych producenta Polestar przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,4 s i może się rozpędzić do 225 km/h. Nie są to osiągi oszałamiające, ale na pewno zapewniające przyjemność prowadzenia.
Jednostka napędowa jest doskonale wyciszona, co znacznie podnosi komfort jazdy podczas dłuższych podróży. Co więcej, pięciocylindrowy silnik nie brzmi jak tradycyjny „diesel”. Nie drażni uszu podróżujących charakterystycznym klekotem.
Po wciśnięciu pedału przyspieszenia Polestar pewnie rozpędza się od dolnych zakresów obrotomierza nie tracąc wigoru nawet przy wysokich prędkościach.

Zobacz też: Test Volvo XC60 2.4 Diesel Polestar

Współpracująca z napędem automatyczna sześciobiegowa przekładnia płynnie zmienia poszczególne przełożenia, ale w sytuacji gdy chcemy szybko przyspieszyć wykazuje zwolnioną reakcję na tzw. kick down.
Zawieszenie opisywanej wersji S60 zostało zestrojone sztywno. A to w połączeniu z ciężkim pięciocylindrowym dieslem i osiemnastocalowymi felgami z oponami o niskim profilu sprawia, że tłumienie nierówności nie jest najmocniejszą stroną Polesatra R-design.

Na równych, krętych odcinkach samochód prowadzi się zaskakująco neutralnie, a tendencja do podsterowności jest zdecydowanie mniejsza niż tego oczekiwaliśmy.
Cieszy niskie zużycie paliwa. Ze względu na fakt, że nawet przy wysokich prędkościach pięciocylindrowy silnik jest utrzymywany na niskich obrotach zużycie paliwa w trasie oscyluje wokół 6,5-6,8 l/100 km. W mieście w warunkach zimowych wynik oscylował wokół 10 l/100 km.

Zobacz też: Test Mitsubishi ASX: diesel doskonały?

Test Volvo S60 D5 Polestar - podsumowanie

Volvo S60 w wersji D5 z pakietem Polestar i opcją R-Design oraz automatyczną przekładnią kosztuje ok. 170 tys. zł. Nie jest to mało, ale biorąc pod uwagę fakt, że jest to cena za atrakcyjnie wyglądające, świetnie wyposażone auto, które daje kierowcy sporo frajdy z jazdy a przy tym charakteryzuje się umiarkowanym zużyciem paliwa, kwota - odnosząc ją do konkurentów z klasy Premium - jest konkurencyjna.

Zobacz też: Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Volvo S60 D5 Polestar - dane techniczne

Test Volvo S60 D5 Polestar
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/20V
Maksymalna moc 230 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 470 Nm/1750-3000 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg.
Pojemność bagażnika 380 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/186,5/148,4 cm
Rozstaw osi 277,6 cm
V-max 225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,4 s
Zużycie paliwa* 8,5/5,1/6,3 l/100 km
Cena od  170 000 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany


Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo S60 D5 Polestar
Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA