REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Kia zaprezentowała najnowszą generację najbardziej emocjonującej odmiany kompaktowego Cee’da, trzydrzwiowy model ProCee’d. Oto wrażenia z jazdy.

Pierwsze szkice zapowiadające wygląd najnowszej Kii ProCee’d nie pozostawiały złudzeń odnośnie tego, że będzie to samochód zwracający uwagę urodą.

REKLAMA

W istocie ProCee’d jest jednym z najładniejszych samochodów w swojej klasie. Trzydniowa odmiana Cee’da nie różni się od odmiany pięciodrzwiowej długością, szerokością ani rozstawem osi. ProCee’d jest niższy o 4 cm, a projektanci podczas pracy skupili się na przesunięciu słupka B i modyfikacji tylnej części nadwozia.

Zobacz też: Test: Chevrolet Cruze hatchback – namiesza w klasie Golfa?

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – wnętrze

REKLAMA

Kokpit ProCee’da nie różni się niczym w porównaniu do odmiany pięciodrzwiowej. Jednak „charakter” wnętrza się zmienił. Częściowo poprzez zastosowanie czarnych słupków i czarnej podsufitki, a częściowo przez długie ciężkie drzwi chroniące wejścia do środka.

Żeby zająć miejsce na tylnej kanapie ProCee’da należy zwolnić dźwignię umieszczoną na oparciu fotela. Fotel odsuwa się daleko do przodu ułatwiając wejście. Mimo, że ProCee’d jest samochodem pięcioosobowym niech nikt nie ma co do tego złudzeń. Co prawda na tylnej kanapie w okolicach kolan jest miejsca pod dostatkiem, ale jeżeli chodzi o szerokość to wygodnie tam usiądą dwie dorosłe osoby. Należy mieć również na uwadze nisko opadającą linię dachu, która nie sprzyja wożeniu z tyłu wysokich pasażerów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy najnowszej Kii ProCee’d ma objętość 380 l.

Zobacz też: Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – napęd

W gamie jednostek napędowych Kii ProCee’d znajdują się cztery jednostki napędowe.Dwie benzynowe – 1.4/100 KM i 1.6/135 KM oraz dwie wysokoprężne – 1,4/90 KM i 1,6/128 KM.

Mieliśmy okazję sprawdzić, jak jeździ ProCeed napędzany najmocniejszym silnikiem benzynowym o mocy 135 KM w połączeniu z manualną przekładnią.

REKLAMA

Według danych producenta ProCee’d we wspomnianej odmianie rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,9 s co nie czyni z niego samochodu o wybitnie sportowych osiągach. W połowie roku do sprzedaży ma wejść odmiana GT, który będzie najmocniejszym samochodem w gamie Kii o prawdziwie sportowych ambicjach.

Tymczasem ProCee’d z napędem o mocy 135 KM można określić mianem bardziej prestiżowego auta kompaktowego. To dynamicznie wyglądający samochód mający podkreślić styl właściciela, a nie dający mu szansę na wygranie każdego sprintu spod świateł.

Zawieszenie oparte z przodu na kolumnach MCPherson, z tyłu na konstrukcji wielowahaczowej zapewnia wysoki komfort tłumienia nierówności jednocześnie pozwalając na dynamiczną jazdę po łukach. Układ kierowniczy ProCee’da jest bezpośredni, a samochód jest inaczej wyważony niż odmiana pięciodrzwiowa przez co ma bardziej sportową charakterystykę prowadzenia i jest łatwiejszy w wyczuciu.

Benzynowa jednostka napędowa pracuje cicho nawet podczas wyższych obrotów. To istotna informacja, bo silnik łapie wigor dopiero powyżej 2,5 tys. obr./min. W dolnych zakresach obrotów dostaje lekkiej „zadyszki” i cierpi na tym elastyczność. Ponarzekać w przypadku ProCee’d można na skok dźwigni skrzyni biegów. To, co w pięciodrzwiowej odmianie Cee’da jest poprawne, w trzydrzwiowej jest niedociągnięciem. Prawda, że ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, ale w takim stylowym nadwoziu krótszy skok dźwigni zmiany biegów sprawiłby lepszy odbiór auta przez kierowcę i przyczynił by się do zwiększenia radości z prowadzenia.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Kia ProCee’d – wrażenia z jazdy – podsumowanie

Opisywana odmiana Kii ProCee’d będzie konkurencją np. dla Opla Astry GTC i subiektywnie na tzw. pierwszy rzut oka tę rywalizację wygrywa. ProCee’d nie udaje samochodu sportowego, to ciekawsza wersja popularnego auta kompaktowego. To także wstęp do oczekiwanej najmocniejszej i prawdziwie sportowej wersji GT. Cennik ProCee'da otwiera kwota 56990 zł.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Kia ProCee'd - dane techniczne:

Kia ProCee'd 1,6 l/135 KM
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1591 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16V
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 165 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380/1225 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 431/178/143 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,9 s
Zużycie paliwa* 6,1 l/100 km
Cena od 56 990 zł**
*cykl mieszany
**odmiana bazowa z podstawową jednostką napędową

 

Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - przód
KIA
Kia ProCee'd - bok
KIA
Kia ProCee'd - tył
KIA
Kia ProCee'd - kokpit
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralna
KIA
Kia ProCee'd - "zegary"
KIA
Kia ProCee'd - konsola centralana
KIA
Kia ProCee'd - wnętrze
KIA
Kia ProCee'd - nakładki na pedały
KIA
Kia ProCee'd - fotele
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Kia ProCee'd - bagażnik
KIA
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA