Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Picanto 1.2 MPI: dobra robota

Tomasz Korniejew
Kia Picanto 1.2 MPI - przód
Kia Picanto 1.2 MPI - przód
Moto.wieszjak.pl
Miejskie Picanto przyciąga wzrok kolorystyką i nietuzinkowym kształtem. W teście Kia Picanto z czterocylindrowym silnikiem o mocy 85 KM.

W segmencie samochodów miejskich zrobiło się „tłoczno”. Jeszcze nigdy Polacy nie mieli do wyboru tak wielu modeli segmentu A. Jednym z najmocniejszych zawodników jest model o południowokoreańskich korzeniach - KIA Picanto. Najnowsza generacja małego modelu KII, do poprzednich nawiązuje jedynie nazwą i trzeba przyznać, w tym przypadku jest to dużym plusem.

Nadwozie KII Picanto mierzy 359,5 cm długości oraz 159,5 cm szerokości, a rozstaw osi ma długość 238,5 cm. Kierowca miejskiej KII prowadząc samochód o takich wymiarach swobodnie przemyka po zatłoczonych parkingach. A mimo niewielkich rozmiarów i regularnych kształtów nadwozia, które ułatwiają parkowanie na tzw. żyletki, Picanto jest samochodem ładnym. Zwłaszcza w bogatszej odmianie z LED-owymi światłami do jazdy dziennej i felgami ze stopów lekkich.

Zobacz też: Kia Picanto - Jaką wybrać? Poradnik kupującego

Kia Picanto Test - wnętrze

Przedział pasażerski Picanto jest przestronny. Kierowca i pasażer siedzący obok mają dużo przestrzeni na wysokości kolan i nad głowami. Na tylnej kanapie zgodnie z homologacją mogą podróżować trzy dorosłe osoby. Mogą, ale - ze względu na ich komfort polecamy to rozwiązanie jedynie na krótkich dystansach. Za to dwójka dorosłych o przeciętnych wzrostach może liczyć na wygodną podróż. Narzekać będą ponadprzeciętnie wysocy, odczują brak wystarczającej przestrzeni w okolicach kolan. Przedział bagażowy Picanto ma objętość 200 l, jest ustawny i w razie potrzeby można go powiększyć rozkładając dzielone oparcie tylnej kanapy.

Tablica przyrządów jest przejrzysta i wykończona z odpowiednią jakością. Kia zdążyła nas już do takiego poziomu przyzwyczaić.

Ciekawostką jest, że do tak małego pojazdu, jakim jest Picanto, można zamówić na przykład podgrzewane koło kierownicy, czy podgrzewane fotele. W naszych warunkach klimatycznych są to dodatki uprzyjemniające eksploatację przez znaczną część roku. Tym bardziej, że są dostępne w pakiecie RACE, który oprócz wspomnianych podgrzewaczy zawiera m.in. 15-stocalowe obręcze kół ze stopów lekkich, multifunkcyjną kierownicę i tapicerkę ze skóry ekologicznej w kolorze pomarańczowym. A to wszystko za 2500 zł w najbogatszej odmianie XL (W odmianie M pakiet kosztuje 3000 zł).

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Kia Picanto Test - napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik Picanto rozwija moc 85 KM i według danych producenta rozpędza ważący 875 kg samochód od 0 do 100 km/h w 11,4 s. Prędkość maksymalna to według danych technicznych 171 km/h. Benzynowa jednostka jest sprawnym źródłem napędu dla koreańskiego „malucha”. Nie dość, że z zadowalającą dynamiką rozpędza samochód, to jeszcze w ruchu miejskim zużywa około 6,5 l/100 km.

Opisywana odmiana silnikowa Picanto jest propozycją skierowaną dla osób (np. młodych lub seniorów), które oprócz codziennej eksploatacji miejskiej, będą wykorzystywały Picanto jako środek transportu na wakacje. 85 KM i 121 Nm momentu obrotowego wystarczą, by Kii nie zabrakło tchu podczas jazdy w trasie z kompletem pasażerów i bagażem.

Zobacz też: Test Abarth 500C: w dobrym stylu

W codziennej eksploatacji Picanto jest samochodem poręcznym. Jednostka napędowa pracuje cicho, a dźwignia manualnej przekładni precyzyjnie trafia w poszczególne przełożenia. Układ kierowniczy jest precyzyjny i nie działa zbyt lekko, nie utrudnia wyczucia pojazdu. Tradycyjne zawieszenie (z przodu kolumny McPherson, z tyłu belka skrętna) dobrze radzi sobie na nierównościach, choć bywa, że niektóre większe niedoskonałości nawierzchni są tłumione z dość znacznym stukiem.

Kia dobrze sprawuje się podczas jazdy po łukach. Samochód jest lekko podsterowny, a żeby zarzucił tyłem trzeba się bardzo postarać, co sprawia że jest pojazdem bezpiecznym w prowadzeniu dla osób z mniejszym doświadczeniem.

Podczas jazdy w trasie optymalną prędkością dla tego modelu jest do 130 km/h. W takich warunkach we wnętrzu jest wystarczająco cicho i podróż nie jest zbyt męcząca.

Zobacz też: Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Kia Picanto Test – podsumowanie

Podstawowa wersja pięciodrzwiowego Picanto z opisywaną jednostką napędową kosztuje 37 490 zł. To o 5 tys. zł drożej niż ubożej wyposażona jednostka z trzycylindrowym silnikiem o mocy 69 KM. Najbogatsza odmiana XL z silnikiem 1.2 MPI kosztuje 42 990 zł. To nie tak tanio, jakby niektórym mogło się wydawać. Ale Picanto w wersji XL jest wyposażona m.in. w klimatyzację, światła LED do jazdy dziennej, multifunkcyjną kierownicę, lampy przeciwmgielne, kierownicę i dźwignię zmiany biegów obszyte skórą, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, przednie, boczne i kurtynowe (dla pasażerów z przodu i z tyłu) poduszki powietrzne. Dopłaty wymagają czujniki parkowania (1000 zł), automatyczna klimatyzacja (1000 zł), czy system uruchamiania i otwierania samochodu kluczykiem zbliżeniowym (1500 zł).

Biorąc pod uwagę miejskie przeznaczenie samochodu, można nabyć przyzwoicie wyposażone Picanto, wyposażone w słabszą jednostkę napędową za kwotę ok. 35 tys. zł. Zakup najdroższej odmiany z mocniejszym silnikiem zaczyna być kontrowersyjny, bo za kwotę ponad 40 tys. zł można już nabyć większe Rio. Zatem jest to propozycja dla osób, które są zdecydowane na zakup małego samochodu, a nie samochodu nowego i możliwie taniego.

Zobacz też: Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Kia Picanto - dane techniczne:

Kia Picanto 1,2 85 KM XL 5d

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 248 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/12

Maksymalna moc

85 KM/6000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

121 Nm/4000 obr./min.

Napęd

przód

Skrzynia biegów

man. 5-bieg

Pojemność bagażnika

200 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

359,5/159,5/148 cm

Rozstaw osi

238,5 cm

V-max

171 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11,4 s.

Zużycie paliwa*

5,8/3,8/4,5 l/100km

Cena od

 37 490 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Picanto 1.2 MPI - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - tył
Kia Picanto 1.2 MPI - tył
Kia Picanto 1.2 MPI - koło
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto 1.2 MPI - lampa
Moto.wieszjak.pl
Kia Picanto - kokpit
Kia Picanto - tylna kanapa
Kia Picanto - bagaznik
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.