REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D: tylko spokojnie

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Toyota Avensis kombi z silnikiem Diesla o mocy 124 KM z pakietem Emotion wygląda na pojazd ponadprzeciętnie dynamiczny. Podczas testu sprawdziliśmy, jaki potencjał drzemie w sercu Avensisa.

Sylwetka Toyoty Avensis Wagon nie wyróżnia się niczym szczególnym. To proporcjonalne, zwarte kombi klasy średniej, które większości osób przypadnie do gustu. Kontrowersyjnie na tym tle wygląda pakiet stylizacyjny  Emotion. Dodatki, jakie obejmuje pakiet Emotion to progowe spojlery, zderzak tylny z dyfuzorem, przedni z mocnym profilem oraz czarne felgi (rozmiar 17 cali) ze stopów lekkich. Dodatkowo w ramach pakietu ozdobiono Toyotę chromowanymi wstawkami. Nam ten upiększający zestaw nie przypadł do gustu. Zdaniem redakcji wygląda tanio i niepotrzebnie zaburza stonowaną linię Avensisa Wagon. Jest to opcja, którą warto dokładnie przemyśleć przed zakupem.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Hilux 3.0 D-4D: nie osiołek lecz Mustang

Test Toyoty Avensis Wagon - wnętrze

Przedział pasażerski Toyoty Avensis Wagon jest przestronny. Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, mimo że siedziska są dość krótkie.

Kokpit Toyoty Avensis jest przejrzysty i uporządkowany, ale niestety jak na segment w którym model konkuruje opisywana materiały wykończeniowe gdzie nie gdzie mogłyby być lepszej jakości. Razi zwłaszcza tworzywo sztuczne, którym wykończono drzwi – jest twarde i trochę ordynarne.

Przy okazji liftingu Avensisa producent zmienił nieco wygląd i podświetlenie „zegarów”. Ta zmiana wyszła Toyocie na plus.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przedział bagażowy toyoty Avensis Wagon ma objętość 543 l i można go powiększyć do 1610 l, to dobre wyniki.

Zobacz też: Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Test Toyoty Avensis Wagon - napęd/układ jezdny

Widocznego na fotografiach Avensisa napędza jedna z najpopularniejszych w tym modelu jednostek napędowych – czterocylindrowy turbodoładowany dwulitrowy silnik wysokoprężny rozwijający moc maksymalną 124 KM.

REKLAMA

Jednostka osiąga maksymalny moment obrotowy 310 Nm w zakresie od 1600 do 2400 obr./min. W codziennym ruchu miejskim, gdy nie używamy wyższych obrotów jednostka napędowa sprawuje się dobrze. Zużycie paliwa oscyluje wokół 6,5 l/100 km, a w dolnych zakresach obrotów silnik pracuje cicho. Napęd zdecydowanie gorzej wypada, gdy wybierzemy się w trasę z czterema osobami na pokładzie, w dodatku ze sporym załadunkiem. Wtedy jednostka napędowa niejednokrotnie dostaje  „zadyszki”. Podczas jazdy z prędkościami autostradowymi silnik traci wigor za każdym razem podczas potrzeby wyprzedzenia. Dodatkowo hałas we wnętrzu znacznie wzrasta podobnie do zużycia paliwa, które przy prędkości około 140 km/h jest na poziomie 7,2 l/100 km. Żeby osiągnąć wartości sięgające 5 l/100 km należy pogodzić się z jazdą z prędkością około 90 km/h i to bez większego załadunku. Wiadomo, że podczas wyjazdu na wakacje, gdy musimy przejechać dystans np. 1500 km w jedną stronę, poruszanie się z prędkością 90 km/h może doprowadzić do tego, że nie zdążymy dojechać do celu i wrócić przed końcem urlopu.

Poza zbyt słabą jednostką napędową jazda Avensisem w dalekiej podróży jest przyjemna. Zawieszenie jest bardzo dobrze zestrojone na polskie drogi i komfortowo tłumi nierówności nawierzchni, a siedziska foteli, mimo że krótsze niż u konkurentów okazują się wygodne.

Układ kierowniczy Toyoty Avensis Wagon wymaga przyzwyczajenia ale w gruncie rzeczy pozwala kierowcy poczuć się pewnie.

Zobacz też: Test: Toyota Auris – pragmatycznie rzecz ujmując

Test Toyoty Avensis Wagon - podsumowanie

Pakiet stylizacyjny Avensisa Wagon, nazwany Emotion to nieporozumienie. Samochód o wiele lepiej prezentuje się bez dodatkowych ozdobników więc lepiej z niego zrezygnować. Avensis Wagon dysponuje bardzo przestronnym i komfortowym wnętrzem, choć miejscami razi twardy plastik użyty do wykończenia przedziału pasażerskiego.

Wysokoprężna jednostka napędowa o mocy 124 KM będzie zbyt słaba dla osób, które kupują Avensisa z myślą o wakacyjnych wojażach z rodziną. Osoby podróżujące z dziećmi  powinny wybrać jedną z mocniejszych wersji Toyoty.

Za to nieźle Avensis wypada pod względem ceny. 108 900 zł to niezła oferta za duże kombi marki, która mało traci na wartości, z silnikiem Diesla wyposażone m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, czujnik deszczu, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, czy tempomat. Co ciekawe za dodatkowe 5 tys. zł możemy wyposażyć Avensisa w pakiet business obejmujący m.in. adaptacyjne reflektory biksenonowe, światła do jazdy dziennej, system Toyota Touch z wyświetlaczem kolorowym i kamerą cofania.

Zobacz też: Test Toyota Yaris: nowy wymiar

Toyota Avensis Wagon - dane techniczne

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 124 KM/3600 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm/1600-2400 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 543/1610 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 478/181/148 cm
Rozstaw osi 270 cm
V-max 200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,1 s.
Zużycie paliwa* 5,6/3,9/4,6 l/100 km
Cena od 96 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - tył
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - przód
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - tył
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - kokpit
Moto.wieszjak.pl
Toyota Avensis Wagon 2.0 D-4D/124 KM - tylna kanapa
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA