Kategorie

Test Volvo V60 R-Design D4: bądź wyrazisty

Tomasz Korniejew
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 w odmianie D4 dysponuje mocą 163 KM i napędem na cztery koła. Jak na auto okraszone poważnie wyglądającym pakietem R-Design z osiemnastocalowymi felgami ze stopów lekkich moc maksymalna wywołuje lekkie rozczarowanie. Czy słusznie?

Wygląd V60 z pakietem R-Design powala. Rusza nawet największych ignorantów motoryzacyjnych, największych prześmiewców estetyki, fanów złego ubioru, kiepskich fryzur i niskiej kultury osobistej. Nawet oni nie pozostają zazwyczaj obojętni wobec wdzięków tak wyglądającego kombi Volvo.

Przypatrzmy się tej kipiącej dynamiką stylizacji ze sprytnie wyprowadzonymi końcówkami wydechu po bokach tylnego zderzaka. Spójrzmy na osiemnastocalowe obręcze kół z oponami grubości kartki papieru. Doskonałego efektu nie są nawet w stanie zepsuć wyglądające tandetnie boczne lusterka w kolorze srebrnym.

Zobacz też: Test Ford Focus ST kombi: Gdy rozwiązaniem jest kompromis

Volvo V60 R-Design – wnętrze

Sportowymi akcentami przedziału pasażerskiego opisywanego Volvo V60 są aluminiowe nakładki na pedały oraz aluminiowe wykończenie kierownicy i konsoli centralne.

Reszta tablicy przyrządów jest taka sama, jak w pozostałych odmianach V60, czyli porządnie spasowana, przejrzysta i wykonana z tworzyw wysokiej jakości.

Przedział pasażerski V60 jest stosunkowo mało przestronny. Przednie fotele są wygodne, aczkolwiek nie tak bardzo jak w poprzedniej generacji modelu. Na tylnej kanapie wysocy pasażerowie będą narzekać na małą ilość miejsca na głową. To efekt nisko poprowadzonej linii dachu. Bagażnik V60 ma skromną pojemność, jedynie 430 l.

Zobacz też: Test Audi A3 1,8 TFSI 180 KM S-Tronic: Auto na każdą okazję

Volvo V60 D4 AWD - napęd/układ jezdny

Turbodoładowana, wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2,4 l rozwijająca moc maksymalną 163 KM przy 4000 obr./min i imponujący maksymalny moment obrotowy 420 Nm w zakresie od 1500 do 3250 obr./min jest sprawnym źródłem napędu dla ważącego 1527 kg Volvo. Według danych producenta auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 10,4 s, a prędkość maksymalna z jaką może pojechać to 215 km/h.

Naturalnie patrząc na wyglądającą sportowo linię nadwozia Volvo V60 R-Design, a następnie na dane techniczne można się poczuć rozczarowanym. Ale już po przejechaniu kilku pierwszych kilometrów rozczarowanie znika. Potężny moment obrotowy sprawia, że samochód żwawo przyspiesza od dolnych zakresów obrotów. Napęd na obie osie ułatwia start na śliskiej nawierzchni, co tylko potęguje pozytywne odczucia względem dynamiki, a dodatkowym uprzyjemniaczem podróży jest szlachetny dźwięk pięciocylindrowego diesla. Z kolei sześciobiegowy automat działa bardzo sprawnie wykazując jedynie minimalne opóźnienia w reakcji na gaz.

Volvo V60 2.4 D4 AWD zaskakuje niskim spalaniem. Jeżdżąc spokojnie, w ruchu miejskim bez problemu można uzyskać wynik zużycia paliwa na poziomie 9,5 l/100 km, a podczas jazdy w trasie nawet nieco powyżej 6 l/100 km.

Zobacz też: Test Volvo V40: Supernowy

Dzięki dużemu momentowi obrotowemu Volvo V60 D4 świetnie sprawuje się podczas jazdy z prędkościami powyżej 130 km/h. Po pierwsze samochód nawet z pełnym obciążeniem ochoczo przyspiesza, gdy zajdzie potrzeba wyprzedzenia, a po drugie dzięki odpowiedniemu zestopniowaniu skrzyni biegów i jednostce o sporej pojemności  w samochodzie nadal jest stosunkowo cicho.

Układ kierowniczy Volvo S60 nie jest tak precyzyjny jak konkurentów z Niemiec, ale nie można mu zarzucić „gumowatości”. Został ustawiony w taki sposób, który podpasuje większości prowadzących. Nie stawia zbyt dużego oporu, ale pozwala na odpowiednie wyczucie auta.

Zawieszenie zestrojono stosunkowo tardo, co ma swoje zalety, ale w połączeniu z oponami o niskim profilu komfort tłumienia nierówności w opisywanym V60 odbiegał od ideału. Warto mieć to na uwadze wybierając pakiet R-Design.

Zobacz też: Test Volvo S60 T6: Auto do ruszania spod świateł

Podsumowanie testu Volvo V60 D4 AWD

Volvo V60 R-Design z opisywaną jednostką napędową jest dostępne od  150 800 zł., co biorąc pod uwagę atuty samochodu i image marki jest ceną na średnim poziomie. Ale z widocznym pakietem R-Design cena rośnie do 172 600 zł. W skład pakietu R-Design oprócz efektownych dodatków stylizacyjnych wchodzi m.in. tapicerka częściowo wykonana ze skóry.

Ponadto wspomniana wersja V60 D4 jest wyposażona standardowo m.in. w dwustrefową automatyczną klimatyzację, sportowe zawieszenie, napęd na obie osie czy automatyczną skrzynię biegów o szeregu systemów bezpieczeństwa nie wspominając. Biorąc pod uwagę wyposażenie, sprawną jednostkę napędową, napęd na obie osie, przyzwoity automat i piękny wygląd, V60 D4 AWD jest ciekawą alternatywą dla niemieckich produktów w tej klasie.

Zobacz też: Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Volvo V60 D4 AWD 2.4/163 KM dane techniczne:

Volvo V60 D4 2.4/163 KM AWD R-Design
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  2400 cm3
Układ cylindrów/zawory R5/26
Maksymalna moc 163 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 420 Nm/1500-3250 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 430 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 462,8/189,9/148,4 cm
Rozstaw osi 277,5 cm
V-max 215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,4 s.
Zużycie paliwa* 8,6/5,2/6,4 l/100 km
Cena od 150 800 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V60 D5 R-Design AWD
Fot. Moto.wieszjak.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    28 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Ciśnienie powietrza w oponach to podstawa bezpieczeństwa

    Ciśnienie powietrza w oponach – to drugie zaraz za stanem ogumienia pojęcie, które ma szczególnie duże znaczenie z uwagi na warunki trakcyjne.

    Samochody koncepcyjne: najsłynniejsze projekty na świecie

    Samochody koncepcyjne często stanowią pokaz siły. Dlatego rzadko trafiają do produkcji. I takim pokazem siły były modele zabrane na tej liście.

    Jak jeździć hybrydą? Oczywiście oszczędnie jeździć hybrydą

    Jak jeździć hybrydą? Dziś przygotowaliśmy pięć najważniejszych wskazówek dotyczących eco-drivingu w aucie o napędzie spalinowo-elektrycznym.

    NASCAR to amerykańskie F1? Trochę tak i trochę nie

    NASCAR - to hasło może niewiele mówić Europejczykom. Czy to tylko nudna jazda w kółko mocnym coupe? No właśnie nie.

    Nissan Townstar: lekki dostawczak i eko-napędy

    Nissan Townstar – według zapowiedzi firmy – ma zmienić zasady gry. To nowy, lekki dostawczak, który zaoferuje m.in. silniki benzynowe i elektryczne.

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?