REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Pierwsza jazda: Mitsubishi Outlander

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

To pierwszy na świecie samochód od początku projektowany z myślą o dwóch rodzajach napędu: klasycznym spalinowym i elektrycznym. Już teraz polscy kierowcy zainteresowani najnowszym SUVem prezentującym Japońską myśl techniczną będą mogli wyjechać nim z salonu dilerskiego.

Protoplastą najnowszego SUVa Mitsubishi był pokazany w 2009 roku Concept PX IMIEV. Na jego bazie powstała produkcyjna wersja nowego Outlandera, która jesienią 2012 roku wjechała do salonów sprzedaży.

REKLAMA

Całkiem nowe Mitsubishi Outlander

Najnowsza generacja Mitsubishi Outlandera całkowicie różni się od poprzedniego modelu. Inżynierowie i designerzy zaczynali pracę przy stołach kreślarskich, na których leżały całkiem czyste kartki. Nowy Outlander wygląda tak, jakby miał być zaprzeczeniem agresywnie wyglądającego poprzednika. Jednak przedstawiciele Mitsubishi podają szereg rozsądnych argumentów, którymi tłumaczą rozstanie się z dużym grillem i zdecydowanymi liniami. Kształt karoserii miały także nie ograniczać przestrzeni wewnątrz auta. I to się udało.

Aby tył pasował do przodu znaleziono wspólny mianownik. Lampy głęboko zachodzą na boki karoserii i to tyle jeśli chodzi o fantazyjne kształty.

Zobacz też: Silnik 1.9 TDI - które jego wersje posiadają pompowtryskiwacze?

REKLAMA

Wnętrze nowego SUVa Mitsubishi również nie przypomina niczego, co do tej pory oferowano. Dotychczas kabiny były dość proste i bardzofunkcjonalne. W opisywanym aucie deskę rozdzielczą skierowano do kierowcy. Ozdoba w postaci błyszczącego plastiku to obecnie nieodzowny element każdego nowoczesnego wnętrza, więc i w tym przypadku o niej nie zapomniano.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Miejsce kierowcy to szeroki fotel, który niestety jest słabo wyprofilowany i ma zbyt krótkie siedzisko. Kierownica ma szeroki zakres regulacji i jest obszyta skórą. Przyciski, które na niej zamontowano ułatwiają obsługę rozbudowanego komputera pokładowego.

Nowy system nawigacyjny, którego wyświetlacz jest wbudowany w deskę rozdzielczą, daje się rozszyfrować bez korzystania z instrukcji obsługi. Używanie go wymaga jednak przyzwyczajenia, ponieważ kolorowy interfejs rozprasza wzrok i utrudnia odczytanie potrzebnych informacji. Tablica przyrządów zawiera znany z Lancera i ASX wyświetlacz, a także czytelne i przyjazne dla oka zegary. Oczy kierowcy często będą na nie skierowane, ponieważ kabina jest tak wyciszona, że nie ma możliwości kontrolowania prędkości na słuch. Dobrej jakości materiały wykorzystane do budowy wnętrza to standard dla tego producenta. W tej dziedzinie nikt nie powinien mieć nic do zarzucenia.

Wnętrze auta może być przeznaczone dla pięciu lub siedmiu osób. Bagażnik w wariancie pięcioosobowym ma pojemność 591 litrów, a w wariancie dwuosobowym aż 1022 litry.

W nowym Mitsubishi Outladnerze wzbogacono ofertę w zakresie systemów bezpieczeństwa i komfortu. W najbogatszych wersjach auta znajdziemy nawet 7 poduszek powietrznych, aktywny tempomat, system zapobiegający najechaniu na auto poprzedzające, a także system informujący o niezamierzonym zjechaniu ze swojego pasa ruchu.

Zobacz też: Przeprawa promowa z vanem – bilet pasażerski czy cargo?

Co pod maską może mieć nowe Mitsubishi Outlander?

REKLAMA

Zarówno zwolennicy nowoczesnych turbodiesli i wolnossących benzyniaków powinni być zadowoleni. Zasilany olejem napędowym silnik DID ma pojemność 2,2 litra i moc 150 KM. W zależności od wersji generuje 360 lub 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, który jest dostępny od 1500 lub 1750 do 2750 obr./min. Silnik nawet przy prędkościach autostradowych jest cichy, a w ruchu miejskim wystarczająco dynamiczny i elastyczny..

Klienci zainteresowani tą jednostką napędową mają do wyboru dwie skrzynie biegów: sześciobiegowy manual i automat. Przy okazji prezentacji nowego Outlandera jeździliśmy autem z sześciobiegowym manualem. W tym przypadku precyzyjna praca drążka służącego do zmiany biegów jest elementem składowym przyjemności z jazdy, którą czerpie kierowca. Auto napędzane dieslem ze skrzynią manualną przyspiesza do pierwszej  setki w 9,7 sekundy.

Zobacz też: Testy zderzniowe Euro NCAP - jak ocenia się stopień bezpieczeństwa samochodu?

Benzyniak z rodziny MIVEC ma dwa litry pojemności i 150 KM. Może on współpracować z pięcio lub sześciobiegowym manualem, a także ze skrzynią CVT. Przyspieszenie do 100 km/h ma trwać od 10,6 do 12,6 sekundy w zależności od wersji.

Zawieszenie to także mocna strona auta. Doskonale radzi sobie z drogowymi nierównościami pracując w absolutnej ciszy. Nie stwierdziliśmy także nadmiernych przechyłów nadwozia, ani problemów z utrzymaniem przyczepności. Bezpośredni i precyzyjny układ kierowniczy pozwala dobrze wyczuć auto.

Wprowadzenie wersji z napędem elektrycznym jest planowane na 2013 rok.

Dane techniczne, osiągi, wyposażenie i ceny nowego Mitsubishi Outlander znajdziesz tutaj:

Zobacz też: Mitsubishi Outlander: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Mitsubish Outlander
Fot. Mitsubishi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA