Kategorie

Test Hyundai i30 1.6 CRDi: Bez kompleksów

Tomasz Korniejew
Hyundai i30 - przód
Moto.wieszjak.pl
Postęp jaki wykonują Koreańczycy w dziedzinie konstrukcji samochodów jest imponujący. W dzisiejszych czasach wybór koreańskiego auta to dowód na pragmatyczne podejście do tematu zakupu samochodu. Pragmatyczne, w sensie przemyślane. Bo najnowszy Hyundai i30, choć to młody zawodnik, nie musi mieć w mistrzowskiej klasie kompaktów żadnych kompleksów.

Samochody segmentu C są jednymi z najczęściej wybieranych modeli na europejskim rynku dlatego wypuszczenie bubla pociągałoby za sobą gigantyczną stratę dla producenta. Do tej pory segment był całkowicie opanowany przez konstrukcje takie jak Golf, Focus, Astra, czy Octavia.

Tymczasem  Hyundai i30 wyróżnia się interesującą stylizacją nadwozia, a po dokładniejszych oględzinach dojrzymy również ciekawie zaprojektowane wnętrze.

Zobacz też: Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Wnętrze

Przedział pasażerski Hyundaia jest przestronny i wykończony materiałami dobrej jakości. Kolumna kierownicza ma szeroki zakres regulacji, a fotele kierowcy i pasażera są wystarczająco obszerne i wyprofilowane w sposób, który zapewnia komfort.

Obsługa ciekawie wyglądającego kokpitu jest łatwa, intuicyjna. Wszelkie wskaźniki i wyświetlacze są czytelne. Na tylnej kanapie w komfortowych warunkach będą podróżowały dwie dorosłe osoby.

Przedział bagażowy ma pojemność 378 l przy standardowym położeniu tylnej kanapy oraz 1316 l po jej rozłożeniu.

Zobacz też: Test Ford B-Max: dobry dla rodziny?

Napęd/układ jezdny

Czterocylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1.6 l, rozwijający moc maksymalną 110 KM stanowi bardzo sprawne źródło napędu dla ważącego 1290 kg Hyundaia i30.

Co prawda maksymalny moment obrotowy (260 Nm) dostępny jest od 1900 obr./min., zatem i30 rusza trochę ospale, ale już po chwili żwawo wyrywa do przodu. Silnik pracuje cicho, a wyraźniej słyszalny staje się przy wyższych prędkościach obrotowych. Z napędem świetnie współgra sześciobiegowa, manualna przekładnia, którą steruje się poprzez precyzyjnie działającą dźwignię.

Hyundai jest oszczędny. W ruchu miejskim zużywa mniej niż 7 l oleju napędowego na 100 km oraz około 5 l/100 km podczas jazdy w trasie.

Zobacz też: Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Zawieszenie Hyundaia i30 świetnie radzi sobie z tłumieniem nierówności, choć przy większych defektach nawierzchni zawieszenie pracuje dość głośno. Wysoki komfort jazdy to zasługa m.in. zastosowania z tyłu układu wielowahaczowego.

Czułość układu kierowniczego Hyundaia i30 można regulować. Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby pracy – Comfort, Normal oraz Sport. Co prawda czuć różnicę między poszczególnymi ustawieniami ale nawet w trybie sport czułość układu pozostawia trochę do życzenia.

Nie mniej Hyundaiem i30 podróżuje się zaskakująco komfortowo.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Podsumowanie

Prezentowana wersja Hyundaia i30 1.6 CRDi w wersji wyposażeniowej Comfort kosztuje 74 400 zł (71 400 zł z upustem). W standardowym wyposażeniu odmiany Comfort znalazły się (w odróżnieniu do uboższych wersji) m.in. dwustrefową automatyczną klimatyzację, funkcję doświetlania zakrętów, kierownicę oraz gałkę zmiany biegów obszyte skórą oraz tylny podłokietnik.

Podstawowa odmiana i30 z opisywanym silnikiem Diesla kosztuje 66 900 zł (63 900 zł z upustem).

Biorąc pod uwagę atrakcyjną stylizację, porządne wykonanie oraz oszczędną jednostkę napędową cena zakupu i30 wydaje się skalkulowana ostrożnie. Tym bardziej, że poruszanie się Hyundaiem nie wywoła przed sąsiadami kompleksów.

Dane techniczne:

Hyundai i30 1.6 CRDi 
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1582 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 110 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 260 Nm/1900-2750 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów man. 6-bieg
Pojemność bagażnika 378/1316 l
Wymiary (dł./szer./wys.) 430/178/147 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 11,5 s.
Zużycie paliwa* 4,9/3,7/4,1 l/100 km
Cena od 66 900 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Hyundai i30 - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - światło przeciwmgielne
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - lampa
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - przód
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30 - tył
Moto.wieszjak.pl
Hyundai i30. Fot.Producent
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    19 cze 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Audi RS e-tron GT: w 3,2 sek. do setki w elektryku! Pierwsza jazda.

    Audi e-tron GT choć jest elektryczny, powstaje w tej samej fabryce co R8. Choć nie emituje spalin, generuje potężną ilość emocji.

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czym jest i kiedy jest wpisywany?

    Zastaw rejestrowy na pojeździe. Czyli dziś opowiemy o tym, czemu pojawia się taka adnotacja w dokumentach pojazdu i jak się jej pozbyć.

    Nadanie nowego numeru VIN. Na czym polega?

    Nadanie nowego numeru VIN może być konieczne po poważnej modyfikacji pojazdu. jak przeprowadzić procedurę zgodnie z przepisami?

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje

    Wydanie dowodu rejestracyjnego zatrzymanego przez Policje. Czyli jak odzyskać dokumenty pojazdu po kontroli funkcjonariuszy?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co to oznacza?

    Status PKK: nieprawidłowe dane. Co oznacza taki komunikat pojawiający się w systemie info-car.pl? Kandydat na kierowcę nie ma się co martwić.

    Mitsubishi L200 po tuningu. Po fabrycznym tuningu!

    Mitsubishi L200 świetnie radzi sobie w terenie. Ma jednak pewną słabość. 150 koni to niezbyt dużo. Na szczęście Japończycy mogą coś na to poradzić.

    Zdjęcie samochodu z rejestracją nie narusza RODO

    Zdjęcie samochodu z rejestracją spokojnie można publikować. Powód? Numer rejestracyjny pojazdu nie stanowi danych osobowych.

    Cupra Ateca [TEST]: w 4,9 sek. do setki w... rodzinnym SUV-ie

    Cupra Ateca choć ma typowo rodzinne ubranie, oferuje kierowcy aż 300 koni. Czy takie połączenie sprawdza się na drodze?

    Jak sprawdzić numer PKK? Kierowcę czeka wizyta w urzędzie...

    Jak sprawdzić numer PKK? Niestety, ale ustawodawca nie przewidział możliwości sprawdzenia online. To oznacza, że kierowca musi zawitać w urzędzie.

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym

    Wniosek o dokonanie adnotacji w dowodzie rejestracyjnym: jak wygląda, jakie dokumenty do niego dołączyć i ile kosztuje załatwienie sprawy?

    Ile czasu jest ważny numer PKK?

    Ile czasu jest ważny numer PKK? To pytanie, które mogą zadać kandydaci na kierowców. A więc? Postaramy się odpowiedzieć na nie w naszym materiale.

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód. Co to oznacza?

    Fabryczny gaz nie wbity w dowód tworzy poważny problem dla kierowcy. Powód? Samochód nie przejdzie przeglądu technicznego!

    Nowy Lexus NX. Wygląda jak stary, ale jest nowy i ma plug-ina

    Nowy Lexus NX został oficjalnie zaprezentowany. Druga odsłona SUV-a segmentu D zdaniem producenta otrzymała aż 95 proc. nowych komponentów.

    Jak założyć PKK przez internet?

    Jak założyć PKK przez internet? Wystarczy że kandydat na kierowcę odwiedzi rządową stronę i po wypełnieniu zatwierdzi wniosek profilem zaufanym.

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu? Czy się da?

    Jak usunąć wpis taxi z dowodu rejestracyjnego pojazdu? No i tu pojawia się pewien problem. Bo przepisy mówią nie o usunięciu, a raczej wykreśleniu.

    Gaz nie wbity w dowód: jak zalegalizować LPG w aucie?

    Gaz nie wbity w dowód? Jak zalegalizować obecność instalacji LPG w aucie? Błąd podczas montażu będzie kosztować kierowcę trochę... czasu!

    Mandat za brak wbitego haka. Ile wynosi?

    Mandat za brak wbitego haka: czy policjant może ukarać kierowcę grzywną? Jakie jeszcze konsekwencje oznacza brak haka w dowodzie rejestracyjnym?

    Test: Skoda Octavia Plug-in - nie świetna, ale zaskakująco dobra!

    Skoda Octavia plug-in nie jest idealna. Mimo wszystko test zakończyłem z uśmiechem na twarzy. Powód? Nie tylko hybrydy z Japonii są oszczędne!

    Volkswagen Polo 2021: częściowa autonomia jazdy to nowość!

    Volkswagen Polo 2021 jest oferowany z systemem IQ.Drive Travel Assist. Częściowa autonomia jazdy jest nowością w segmencie B.

    Samochód elektryczny: cena może czynić cuda?

    Samochód elektryczny: cena może sprawić, że elektryka kupiłby każdy Polak. Jaka jednak musiałaby być ta cena? Taka sama jak w spalinowcach.

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? W miejscu...

    Zgłoszenie nabycia pojazdu: gdzie złożyć wniosek? Ministerstwo Infrastruktury nie ma wątpliwości - zgłoszenie składa się w miejscu zamieszkania.

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny?

    Dożywotni zakaz prowadzenia pojazdów jest legalny? Do Trybunały Konstytucyjnego wpłynęła właśnie skarga. Jaka będzie decyzja?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu 2021?

    Jak wygląda rejestracja nowego samochodu z salonu w 2021 roku? Teraz salon dealerski może zarejestrować pojazd online. Jak wygląda procedura?

    Opel Astra 2022. Tak będzie wyglądać Astra L!

    Opel Astra 2022 pokazuje pierwsze szczegóły stylistyczne. Co zwraca uwagę? Astra L otrzyma przedni pas w stylu nowej Mokki i wirtualny kokpit.

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej

    Zasady korzystania z hulajnogi elektrycznej. Czyli dziś opowiemy o tym, o czym po 20 maja 2021 roku muszą pamiętać kierowcy tego typu pojazdów.