REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Sportage: ciągle w formie

Tomasz Korniejew
Kia Sportage - przód
Kia Sportage - przód
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Kia Sportage odkąd pojawiła się w salonach sprzedaży cieszy się ogromnym zainteresowaniem. A jak samochód prezentuje się po trzech latach od debiutu, w otoczeniu ciągle zmieniającej się konkurencji?

Prezentuje się nieźle. Przynajmniej pod względem stylizacji, którą Kia Sportage ma odważną. Dla wielu wyrazista bryła nadwozia koreańskiego SUV-a była argumentem do snucia teorii na temat rychłego znudzenia się wyglądu Sportage.

REKLAMA

Minęły dwa lata i… nic szczególnego się nie stało. Owszem, linia nadwozia Kii nie jest już tak zaskakująca jak w pierwszych miesiącach po debiucie, ale samochód nadal prezentuje się ciekawie.

Zobacz też: Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Wnętrze

Przestronne i wciąż przyzwoicie wykonane. Mimo, że tworzywo sztuczne użyte do zrobienia tablicy przyrządów jest twarde, nie sprawia wrażenia tandetnego.

Całość jest czytelna i rozplanowana intuicyjnie. Przedział bagażowy jest nieco mniejszy niż standardowo oferują konkurenci, ale wciąż wystarczający dla potrzeb rodziny - ma 465 l.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Napęd/układ jezdny

Pod maską widocznego na fotografiach Sportage pracował znany silnik wysokoprężny o pojemności 2 l, rozwijający moc maksymalną 136 KM.

Jednostka wyróżnia się kulturalną, cichą pracą i świetną elastycznością. Wymieniona jako ostatnia cecha jest zasługą dostępności maksymalnego momentu obrotowego (373 Nm) już od 2000 obr./min. w wersji z przekładnią automatyczną.

Ważąca 1601 kg Kia Sportage według danych producenta przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,1 s. Teoretycznie nie są to wyniki godne pochwały, ale w praktyce subiektywne odczucia są inne. Sportagem jeździ się sprawnie, zarówno w zatłoczonym mieście, jak i w trasie.

Zobacz też: Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

REKLAMA

Kia rozsądnie obchodzi się z paliwem. W recenzowanym egzemplarzu bez trudu osiągaliśmy wynik zużycia paliwa na poziomie 10 l/100 km w ruchu miejskim i w korkach. Biorąc pod uwagę fakt, że samochód został wyposażony w napęd na cztery koła oraz przekładnię automatyczną wynik jest przyzwoity.

Zawieszenie Sportage jest na tyle zaawansowane, że zapewnia optymalny komfort podczas jazdy po nierównościach jednocześnie utrzymując samochód w ryzach podczas szybkiej jazdy po łukach. Nie oznacza to, że Kia Sportage nie ma tendencji do przechyłów. Ma, ale mimo to samochód utrzymuje zadany tor jazdy.

Układ kierowniczy pozwala na przewidywalne prowadzenie SUV-a Kii.

Zobacz też: Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie

Podsumowanie

Podstawowa odmiana Kii Sportage z opisywanym silnikiem kosztuje 85 300 zł. Jednak widoczny na zdjęciu egzemplarz został wyposażony w najbogatszy pakiet wyposażenia XL, co podniosło jego cenę o 13 500 zł. Ponadto Kia została wyposażona w automatyczną przekładnię za 5000 zł oraz napęd na obie osie za 8000 zł. W sumie cena opisywanego egzemplarza to 111 800 zł.

Dla przykładu, wyposażony w napęd na obie osie, silnik wysokoprężny o mocy 150 KM i manualną przekładnię RAV4 kosztuje około 140 tys. zł. Na tym tle wyposażona m.in. w reflektory ksenonowe Kia Sportage wypada atrakcyjnie.

Zobacz też: Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Dane techniczne:

KiaSportage 2.0 CRDi 4x4 aut.
Typ silnika turbodiesel
Pojemność  1998 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 136 KM/4000 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 373 Nm/2000-2500 obr./min.
Napęd 4x4
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 465/564/1353 l
Wymiary (dł./szer.) 444/185,5/163,5 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1
Zużycie paliwa* 9,9/5,8/8,7 l/100 km
Cena od 98 300 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Sportage - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Kia Sportage - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sportage - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Sportage - tył
Moto.wieszjak.pl
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Fot. Moto.wieszjak.pl Kia Sportage
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA