REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza Kia Cee’d to dowód na postęp technologiczny, jakiego dokonał producent na przestrzeni kilku lat. To też dowód na to, że Koreańczycy lokując centrum projektowe w Niemczech nie mieli na myśli jedynie doskonałej infrastruktury, jaką dysponuje ten kraj. Najnowsza Kia Cee’d to wyraźny krok w stronę standardu jaki wyznaczają w tej klasie Niemcy.

Spoglądając na Kię Cee’d nie dostrzeżemy jakiegokolwiek podobieństwa do poprzednika. Obecna generacja modelu prezentuje się modnie i nowocześnie. Linie nadwozia przypomina Astrę IV i Golfa. Nadwozie sprawia wrażenie dynamicznego z nisko rozłożonym środkiem ciężkości. Nowy Cee’d to obecnie jeden z najładniejszych hatchbacków w klasie i trudno znaleźć malkontenta, który nie przyznałby nowej Kii punktów za urok.

REKLAMA

Zobacz też: Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

Wnętrze

REKLAMA

Przedział pasażerski nie ustępuje pod względem stylizacji nadwoziu. Przestronne wnętrze pomieści pięcioro pasażerów, ale wygodnie podróżuje się Cee’dem we czwórkę. Siedziska foteli oraz tylnej kanapy mają odpowiednią długość, a ich sprężystość jest dobrze dobrana do wielogodzinnych podróży.

Kokpit nowego Cee’da w niczym nie przypomina tego z poprzednika. Design tablicy przyrządów jest nowoczesny, a jej atrakcyjność znacznie podnosi dostępny w opcji kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego i „zegarów”. Ciekawostką jest, że w razie potrzeby można powiększyć font, dzięki czemu prędkościomierz staje się bardziej czytelny.

Jakość tworzyw sztucznych i jakość skóry użytej do wykończenia m.in. kierownicy nie wzbudzają zastrzeżeń. Podobnie do dokładności montażu. Rozplanowanie przycisków i przełączników na tablicy przyrządów jest intuicyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Za to niektórym może przeszkadzać niska linia okien. Nie jest to wada, wręcz przeciwnie, bo dzięki temu widoczność z miejsca kierowcy jest lepsza. Niektórzy jednak odczuwali przez to pewien dyskomfort twierdząc, że czują się jakby siedzieli na wystawie sklepowej. Duży plus należy się Kii Cee’d biorąc pod uwagę profil foteli.

Przedział bagażowy koreańskiego hatchbacka ma pojemność 380 l. Po złożeniu tylnej kanapy możemy przewieźć Cee’dem aż 1380 l bagażu.

Zobacz też: Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Napęd

Pod maską prezentowanej na fotografiach Kii Cee’d pracuje benzynowa jednostka napędowa o pojemności 1,6 l, rozwijająca moc 135 KM. Z napędem współpracuje – tutaj ciekawostka – dwusprzęgłowa, zautomatyzowana, sześciostopniowa przekładnia DCT, czyli urządzenie którego wcześniej w KII nie było.

Silnik o mocy 135 KM to zazwyczaj sprawne źródło napędu dla samochodu kompaktowego. A jak jest w przypadku Cee’da?

REKLAMA

Początki są obiecujące, niedosyt „przychodzi” później. Po uruchomieniu silnika, jednostka pracuje cicho i kulturalnie. Dopóki poruszamy się w potoku samochodów snujących się po ulicach wszystko jest w porządku. Przekładnia sprawnie i delikatnie zmienia przełożenia, w samochodzie jest cicho. Słabsze chwile przychodzą, gdy chcemy Cee’dem pojechać dynamicznie. Wzrost obrotów skutkuje znacznie zwiększonym hałasem we wnętrzu a sama przekładnia działa z irytującym opóźnieniem. Prawdę pisząc działa wolniej niż pierwsze volkswagenowskie DSG. To dobrze, że Kia chce szybko nadrobić niedostatki swojej oferty, ale przed konstruktorami jeszcze sporo pracy w zakresie udoskonalenia dwusprzęgłowej przekładni.

Niestety inaczej niż w przypadku Golfa, w Cee’dzie dwusprzęgłowa przekładnia powoduje utratę, a nie zysk dynamiki w stosunku do skrzyni manualnej. W rezultacie Cee’d z automatem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,8 s, a Cee’d z manualną przekładnią osiąga tę prędkość po upływie 9,9 s.

Za to nieźle wypada Cee’d pod względem prowadzenia. Zawieszenie zostało zestrojone dość twardo. Kierowca może ustawić (z poziomu kierownicy) tryb pracy układu kierowniczego – bardziej sportowy lub bardziej komfortowy, w którym koło kierownicy obraca się lżej.

Zobacz też: Test Citroen DS4: Przekombinowany

Podsumowanie

Najnowsza Kia Cee’d to konstrukcja, którą dzielą lata świetlne od poprzednika. Kia nigdy nie miała w ofercie auta kompaktowego tak dzielnie walczącego z konkurentami jakością wykonania i obszerną listą wyposażenia opcjonalnego. Jeżeli chcesz możesz nowego Cee’da wyposażyć w nawigację, układ który sam zaparkuje samochód, czy reflektory ksenonowe.

Producent nie ukrywa, że oferuje produkty, które nie mają być najtańsze na rynku. Kia chce się ścigać z konkurentami ze środka stawki. Najnowszy Cee’d jest dostępny od 49 990 zł, to o 10 tys. zł mniej niż najtańszy Golf siódmej generacji.

Ale widoczna na zdjęciach wersja to najbogatsza odmiana XL, która kosztuje niebagatelne 85 490 zł. W wersji XL dopłacić musimy jedynie za system automatycznego parkowania pojazdu – 2000 zł, czy system nawigacji satelitarnej z wyświetlaczem zintegrowanym z kamerą cofania – 5000 zł. Resztę, łącznie z reflektorami ksenonowymi dostaniemy w cenie.

Z drugiej strony, za kwotę zbliżoną, bo za około 86 tys. zł możemy kupić Golfa VII, z benzynowym silnikiem o mocy 140 KM, z doskonałą zautomatyzowaną przekładnią DSG, który przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,4 s i jest wyposażony w najbogatszy pakiet Highline.

Podążając za strategią szefów Kii, zakup Cee’da z najwyższej półki wydaje się zakupem kontrowersyjnym. Jednak wybierając przeciętny poziom wyposażenia, np. M lub L, cena Kii Cee’d wydaje się dużo korzystniejsza niż konkurentów i zakup nabiera sensu.

Zobacz też: Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Dane techniczne:

Kia Cee'd 1.6GDI DCT XL
Typ silnika benzynowy
Pojemność  1598 cm3
Układ cylindrów/zawory R4/16
Maksymalna moc 135 KM/6300 obr./min.
Maksymalny moment obrotowy 164 Nm/4850 obr./min.
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut. 6-bieg
Pojemność bagażnika 380/1380 l
Wymiary (dł./szer.) 431/178/147 cm
Rozstaw osi 265 cm
V-max 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,8
Zużycie paliwa* 7,8/4,8/6,0 l/100 km
Cena 85 490 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Kia Cee'd - tył
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - przód
moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - przód
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - reflektor
Moto.wieszjak.pl
Kia Cee'd - lampa
Moto.wieszjak.pl
KIA Cee'd - "zegary"
KIA
KIA Cee'd - bagażnik
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
KIA Cee'd - silnik
KIA
KIA Cee'd - fotele
KIA
KIA Cee'd - wnętrze
KIA
Skrzynia DCT Kia Cee'd
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA