Hyundai i30 jest samochodem kompaktowym. Po raz pierwszy trafił do produkcji w 2007 roku i tym samym zapoczątkował rodzinę modelową „I”. Projekt samochodu powierzono europejskiemu centrum rozwojowemu marki, które mieści się w niemieckim Rüsselsheim. Decyzja o zaprojektowaniu Hyundaia w Europie okazała się być strzałem w dziesiątkę, ponieważ samochód zdobył dużą popularność. Hyundai i30 był konstrukcją bliźniaczą Kii Ceed, z którą miedzy innymi współdzielił płytę podłogową. Początkowo auto było produkowane w nadwoziu pięciodrzwiowym. Rok później do oferty dołączyła wersja kombi.
Kolejnym przełomem było wprowadzenie na rynek drugiej generacji i30. Samochód podobnie jak pierwsza generacja został zaprojektowany w Niemczech. Nadwozie auta posiada dynamiczne przetłoczenia, agresywnie nakreślone tylne lampy oraz spojler dachowy, sprawiający że samochód wygląda bardzo atrakcyjnie i nowocześnie. Testowany egzemplarz jest już trzecią generacją modelu i30, w której Koreańczycy po raz pierwszy postanowili wprowadzić do oferty wersję „hothatch” napędzaną mocnym silnikiem benzynowym. Literka „N” pochodzi od słowa Nurburgring, czyli nazwy toru wyścigowego położonego w Niemczech, na którym dopracowywany był Hyundai i30N.
reklama
reklama
Test: Hyundai i30N Performance 2.0 T-GDI 275 KM
Hyundai i30N Performance - wygląd zewnętrzny
Wygląd i30N poddano wielu modyfikacjom, tak aby wyróżniał się na ulicy wśród innych zwykłych hatchbacków. Przednia część nadwozia względem bazowej wersji rzuca się w oczy za sprawą przeprojektowanego zderzaka z powiększonymi wlotami powietrza, ozdobnej linii biegnącej w dolnej części zderzaka, przydymionych reflektorów, grilla, którego struktura przypomina plaster miodu oraz litery „N” przyczepionej na jego płaszczyźnie. Boczna linia nadwozia Hyundaia i30N Performance wygląda niemniej spektakularnie względem przodu i tyłu.
Zobacz również: Test: Volkswagen Up GTI - stylistycznie Golf, dźwiękowo Mustang junior!
Od boku przede wszystkim w oczy rzuca się obniżone o 7 mm zawieszenie, duże 19-calowe felgi, czerwone zaciski oraz progi, które otrzymały kolor czarny. W tylnej części nadwozia uwagę zwraca aerodynamiczny tylny spoiler z trójkątnym światłem stop, dolna czarna dokładka zderzaka z otworami imitującymi wyloty powietrza w kształcie plastra miodu, dyfuzor umieszczony centralnie oraz podwójny sportowy wydech. Całe nadwozie posiada czarne elementy wykończeniowe. Wisienką na torcie jest rzucający się w oczy błękitny kolor lakieru o nazwie „Performance Blue” dostępny tylko w modelach „N”. Dotychczas lakier o tej barwie zarezerwowany był tylko dla samochodów wyścigowych z grupy Hyundai Motorsport.