Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Jest niewielki, niezwykle lekki, a do tego… żółty! Suzuki Swift Sport ma jednak nie tylko rzucać się w oczy, ale i dawać frajdę podczas jazdy. Jak sprawdza się w tej roli? To właśnie miałem okazję sprawdzić.

Suzuki Swift Sport bardzo mocno nawiązuje stylizacją nadwozia do poprzednika. Najciekawsze akcenty? Po pierwsze jest nim przetłoczenie, które pozwoliło oddzielić tylną lampę od słupka C. To nadało nadwoziu dynamizmu. Po drugie świetnie prezentują się przednie lampy LED-owe wraz z wyraźnym przetłoczeniem maski. Po trzecie dobrym pomysłem było ukrycie klamki tylnych drzwi - w ten sposób ludzie myślą, że Swift jest trzydrzwiowy. Po czwarte najwyraźniej smakowitym kąskiem stał się znaczek Sport zamocowany na klapie bagażnika - w aucie testowym był do połowy zdrapany, pewnie przez młodocianego fana motoryzacji.

Suzuki Swift Sport - hipnotyzująca żółć nadwozia!

Wisienką na torcie Suzuki jest… kolor lakieru. Żółty jest niezwykle charakterystyczny i jednocześnie rzuca się w oczy. Co więcej, idealnie pasuje do „karbonowych” akcentów wykończeniowych pojawiających się na nadwoziu. Barwa jest hipnotyzująca. To jednak ma też i wady. W końcu sprawia, że nie mogą od niej oderwać wzroku nie tylko przechodnie. Bardzo dobrze widzą ją też różnego rodzaju owady. Skutek? Zaparkujcie Swifta Sport na chwilę, a zaraz obsiądą go małe muszki. Gorący hatchback z Japonii ma jeszcze jedną cechę wartą uwagi - waży zaledwie 970 kilogramów (mniej niż np. Up! GTI). Genezę niskiej masy da się zrozumieć w sytuacji, w której kierowca skupi się np. na drzwiach. Te prawie nic nie ważą.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

nieznane

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej Swifta Sport kierowca odkryje dwie zalety. Po pierwsze siedziska są ustawione dość wysoko. W efekcie pomimo wyjątkowo krótkiego nadwozia, samochód pomieści cztery osoby. Po drugie fotele zamontowane w przedniej części są świetne. Okazują się dość twarde, ale mają idealne wzmocnienia boczne. Ciało kierowcy dosłownie zapada się w nie i praktycznie nie porusza podczas jazdy w zakręcie. W tym momencie warto dodać jednak pewien warunek. Wzmocnienia sprawdzają się wtedy, gdy kierowca jest szczupły. Osoby ważące więcej niż 90 kilogramów będą miały wrażenie, że podczas konfigurowania auta powinny wybrać fotel o rozmiar większy.

Zobacz również: Test Suzuki Swift 1.0 Hybrid BoosterJet Elegance

Suzuki Swift Sport - twarde, ale dobrze spasowane plastiki

Materiały wykończeniowe nie są najwyższej jakości. Kabina Swifta Sport została praktycznie w całości wyłożona bardzo twardymi plastikami. Co ważne, dość dobra jest jakość spasowania - w aucie testowym konsola nie trzeszczała podczas jazdy po nierównościach. W centralnym punkcie deski rozdzielczej pojawia się system multimedialny. Jego obsługa jest intuicyjna - każdą z funkcji można bardzo łatwo odnaleźć. Z drugiej strony w XXI wieku kierowca z Europy miałby prawo oczekiwać dużo lepszej grafiki. Ciekawostki? Elektryczna regulacja szyb nie posiada funkcji pełnego opuszczenia po jednym naciśnięciu przycisku.

Suzuki Swift Sport jest standardowo wyposażany w system Dual Sensor Brake Support. Ten kontroluje odległość od poprzedzającego pojazdu oraz monitoruje czy auto jedzie właściwym pasem ruchu. Co dzieje się po najechaniu na linię? Na tablicy zegarów - a konkretnie elektronicznym wyświetlaczu między prędkościomierzem i obrotomierzem - pojawia się trójkąt ostrzegawczy. Choć system korzysta z inteligentnie brzmiącej kamery monoskopowowej i czujnika laserowego, potrafi się też mylić. Czasami Swift sygnalizował opuszczenie pasa ruchu, mimo iż samochód poruszał się idealnie między liniami.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

nieznane

Suzuki Swift Sport - dynamiczny, ale nie porażająco szybki

Sercem hot-hatcha z Japonii stał się silnik 1.4 BoosterJet. Motor ma 4 cylindry, dysponuje doładowaniem i oferuje 140 koni mechanicznych. Jednostka napędowa zastosowana w Suzuki Swift Sport powarkuje, ale nie wrzeszczy jak rasowy sportowiec. Do tego samochód naprawdę dynamicznie przyspiesza, ale nie wyrywa jak dzikus, jest dynamiczny, ale nie porażająco szybki. Ma jeszcze jedną cechę - okazuje się dość oszczędny. W cyklu mieszanym na pokonanie każdych 100 kilometrów wystarczy mu 7,4 litra benzyny. Wady? Ta dotyczy głównie skrzyni biegów. Manual jest całkiem precyzyjny, ale z całą pewnością nie pozwala na gładką zmianę przełożeń.

Zobacz również: Test Suzuki Ignis 1.2 90 KM Elegance

Zawieszenie Suzuki Swifta Sport jest sztywne. Skutek? Samochód może trochę podskakiwać na poprzecznych nierównościach, ale z drugiej strony lubi ciasne zakręty pokonywane w mieście. Czemu w mieście? Bo przy większych prędkościach zaczyna powoli tracić na precyzji manewrów - układ kierowniczy jest zbyt mocno wspomagany i staje się za mało responsywny. Swift zachowuje się na drodze jak gokart - ma koła wypchnięte do rogów nadwozia i niewielki prześwit. A to daje mu ogromną stabilność podczas wykonywanych manewrów. Dodatkowo Suzuki jest naprawdę zwrotne.

Test: Suzuki Swift Sport - podsumowanie:

Suzuki Swift Sport z całą pewnością jest daleki od ideału i to nawet w realiach segmentu B. To nie jest też samochód, który przy każdym wciśnięciu pedału gazu będzie powodował uśmiech na waszej twarzy. Czy to jednak oznacza, że należy omijać go szerokim łukiem? Bez wątpienia nie. Szczególnie że da się go lubić i daje sporo frajdy podczas ciasnego brania zakrętów w mieście. To rozsądny szaleniec. Dzikus, jednak z dużym poziomem samokontroli. Trochę warczy, jeździ jak po sznurku i nie jest wolny - zupełnie jak gorące hatchbacki z lat 90. A to może być naprawdę fajne.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

nieznane

Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1373 cm3
  • Maksymalna moc: 140 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 2500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,1 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 37 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Długość: 3890 mm
  • Szerokość: 1735 mm
  • Wysokość: 1495 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm
  • Pojemność bagażnika: 265/947 litrów
  • Cena: od 79 900 złotych

Zobacz również: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 79 900 złotych
  • automatyczna klimatyzacja
  • system multimedialny z kamerą cofania i nawigacją 3D
  • tempomat adaptacyjny
  • podgrzewane fotele przednie
  • system kluczyka elektronicznego
  • automatyczne światła
  • reflektory LED
  • Dual Sensor Brake Support (DSBS) z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym
  • asystent świateł drogowych
  • 6 poduszek powietrznych

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Reklama
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Jak przygotować się do zmian 2023
Jak przygotować się do zmian 2023
Tylko teraz
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Nissan Juke Hybrid N-Design

    Nissan Juke Hybrid N-Design to nowa hybryda w gamie marki. Układ łączy 1.6-litrowego benzyniaka i silnik elektryczny. Moc systemowa to 143 KM.

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku?

    Kto musi wymienić prawo jazdy jeszcze w tym roku? Lista przypadków być może nie jest długa, ale warto o niej pamiętać.

    Sprzedaż Lexusa NX? No to mamy nowego lidera w Polsce

    Sprzedaż Lexusa NX? Tylko w styczniu roku 2023 w Polsce salony opuściły 544 egzemplarze. To lider rejestracji samochodów klasy premium.

    Nissan Ariya od biegu do bieguna. Tak, ma 39-calowe koła!

    Nissan Ariya od biegu do bieguna to nie szalony render. To samochód, który powstał i którym Japończycy mają zamiar pokonać 27 tys. km.

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka. Co to jest eSCOR?

    Elektroniczny System Centralnej Oceny Ryzyka, czyli eSCOR rozwiązanie stworzone przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG).

    Stop agresji drogowej. Ponad 28 tys. zgłoszeń w roku 2022

    Stop agresji drogowej to policyjne skrzynki mailowe, na które kierowcy mogą zgłaszać wykroczenia. W roku 2022 zgłoszeń takich było ponad 28 tys.

    Kosztowna zima nie tylko dla kierowców. Wysokie mandaty

    Zima – kojarzy się z białym szaleństwem na stoku i bywa, że jej piękno zapiera nam dech w piersiach. Ale stanowi również wyzwanie dla kierowców. Nie chodzi jednak tylko o utrudnione warunki jazdy, za które odpowiadają np. zalegający śnieg lub oblodzone drogi. Zimą kierujący pojazdami narażeni są na „dodatkowe” kary i mandaty. 

    Nissan Max-Out. Elektryczny kabriolet przyszłości. WIDEO prezentacja

    Nissan Max-Out pokazuje przyszłość japońskiej marki. Zobacz jak się prezentuje nowe auto! Czy Nissan Max-Out podbije rynek?

    Produkcja opon w Polsce. Te liczby robią wrażenie!

    Produkcja opon w Polsce? Choć rodzimych marek już nie ma, w naszym kraju zadomowili się światowi producenci. Dane ich fabryk brzmią imponująco.

    Mistrzostwa mechaników 2023. Ruszyły zapisy zespołów

    Mistrzostwa mechaników 2023 czas zacząć. Ruszyły zapisy zespołów. Te będą konkurować aż do kwietnia. Finał w czasie Poznań Motor Show.

    Range Rover Velar 2023. Lifting na kilku ważnych polach

    Range Rover Velar 2023. Lifting luksusowego SUV-a skupił się na kilku ważnych polach. Co poprawili Brytyjczycy? Mocno skupili się na technologii.

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Na A4 będą. Co z resztą tras?

    Podwyżki opłat za autostrady 2023. Operator odcinka A4 Katowice-Kraków zapowiedział wzrost cen. Co z resztą tras typu A w Polsce?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czy uratuje przed karą?

    Czynny żal, PCC-3 samochód. Czyli co stanie się w sytuacji, w której kierowca zapomni opłacić podatku od czynności cywilnoprawnych po zakupie auta?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG. Budżetowy booser sukcesu?

    Cupra Leon eTSI 150 KM DSG to nowość w gamie kompaktowego modelu. Nowość, która ma dopełnić budżetową część oferty marki.

    Autonomiczny Mercedes? Certyfikacja III poziomu SAE w USA

    Autonomiczny Mercedes? Dokładnie. To pierwsza firma motoryzacyjna na świecie z certyfikacją systemu na trzecim poziomie SAE na rynku USA.

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku

    Toyota najczęściej kupowana na świecie w 2022 roku. Marka zawdzięcza ten tytuł sprzedaży na poziomie prawie 10,5 miliona egzemplarzy aut.

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130

    Peugeot 308 SW BlueHDi 130 jest napędzany 4-cylindrowym, 1.5-litrowym dieslem. A oszczędny silnik to początek jego zalet. Tylko na nie popatrzcie!

    Toyota Proace Electric. Cena czyni cuda? Wyniki sprzedaży

    Toyota PROACE City Electric. Cena nigdy nie jest największą zaletą elektryka. Mimo wszystko ten cieszy się sporą popularnością w Polsce.

    Mercedes 280 GE Dakar, czyli jak G klasa wygrała legendarny rajd

    Mercedes 280 GE Dakar był napędzany benzyniakiem M110 i pokonał 12 tys. km w ciągu 20 dni. Skutek? G klasa wygrała rajd Paryż-Dakar 1983.

    Volkswagen sadzi lasy. Po raz drugi! Tym razem 3,5 ha drzew

    Volkswagen sadzi lasy. To kontynuacja programu. Po każdym teście dziennikarskim samochodu z silnikiem spalinowym sadzone jest 70 drzew.

    BMW X1. Jakie opony są fabryczne? OEM dostarcza Continental

    BMW X1. Jakie opony są montowane w tym aucie w fabryce? Atesty wyposażenia OEM Continental zdobył właśnie dla modelu EcoContact 6 Q.

    Toyota C-HR 2023. Turcja to kraj, w którym będzie produkowana

    Toyota C-HR 2023. Turcja została wybrana na kraj, w którym składana będzie druga generacja japońskiego crossovera. Co jeszcze wiadomo o aucie?

    Przejścia dla zwierząt. W Polsce jest ich w sumie 5008!

    Przejścia dla zwierząt to integralny element budowy dróg szybkiego ruchu. Jak się je wytycza? Jak się je stawia? I ile to kosztuje? Sprawdźmy.

    Mercedes SL Motorsport Collectors. Kabrio z designem z F-jedynki

    Mercedes SL Motorsport Collectors to limitowany model, który wyróżnia się za sprawą stylizacji inspirowanej bolidem F1 W13 E Performance.

    Karambol a odszkodowanie. Analiza prawna

    Karambol a odszkodowanie. Kolizja wielu aut utrudnia wskazanie sprawcy. Co z odszkodowaniem w takim przypadku? Sprawdźmy to.