REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest niewielki, niezwykle lekki, a do tego… żółty! Suzuki Swift Sport ma jednak nie tylko rzucać się w oczy, ale i dawać frajdę podczas jazdy. Jak sprawdza się w tej roli? To właśnie miałem okazję sprawdzić.

Suzuki Swift Sport bardzo mocno nawiązuje stylizacją nadwozia do poprzednika. Najciekawsze akcenty? Po pierwsze jest nim przetłoczenie, które pozwoliło oddzielić tylną lampę od słupka C. To nadało nadwoziu dynamizmu. Po drugie świetnie prezentują się przednie lampy LED-owe wraz z wyraźnym przetłoczeniem maski. Po trzecie dobrym pomysłem było ukrycie klamki tylnych drzwi - w ten sposób ludzie myślą, że Swift jest trzydrzwiowy. Po czwarte najwyraźniej smakowitym kąskiem stał się znaczek Sport zamocowany na klapie bagażnika - w aucie testowym był do połowy zdrapany, pewnie przez młodocianego fana motoryzacji.

REKLAMA

Suzuki Swift Sport - hipnotyzująca żółć nadwozia!

Wisienką na torcie Suzuki jest… kolor lakieru. Żółty jest niezwykle charakterystyczny i jednocześnie rzuca się w oczy. Co więcej, idealnie pasuje do „karbonowych” akcentów wykończeniowych pojawiających się na nadwoziu. Barwa jest hipnotyzująca. To jednak ma też i wady. W końcu sprawia, że nie mogą od niej oderwać wzroku nie tylko przechodnie. Bardzo dobrze widzą ją też różnego rodzaju owady. Skutek? Zaparkujcie Swifta Sport na chwilę, a zaraz obsiądą go małe muszki. Gorący hatchback z Japonii ma jeszcze jedną cechę wartą uwagi - waży zaledwie 970 kilogramów (mniej niż np. Up! GTI). Genezę niskiej masy da się zrozumieć w sytuacji, w której kierowca skupi się np. na drzwiach. Te prawie nic nie ważą.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

Po zajęciu miejsca w kabinie pasażerskiej Swifta Sport kierowca odkryje dwie zalety. Po pierwsze siedziska są ustawione dość wysoko. W efekcie pomimo wyjątkowo krótkiego nadwozia, samochód pomieści cztery osoby. Po drugie fotele zamontowane w przedniej części są świetne. Okazują się dość twarde, ale mają idealne wzmocnienia boczne. Ciało kierowcy dosłownie zapada się w nie i praktycznie nie porusza podczas jazdy w zakręcie. W tym momencie warto dodać jednak pewien warunek. Wzmocnienia sprawdzają się wtedy, gdy kierowca jest szczupły. Osoby ważące więcej niż 90 kilogramów będą miały wrażenie, że podczas konfigurowania auta powinny wybrać fotel o rozmiar większy.

Zobacz również: Test Suzuki Swift 1.0 Hybrid BoosterJet Elegance

Suzuki Swift Sport - twarde, ale dobrze spasowane plastiki

REKLAMA

Materiały wykończeniowe nie są najwyższej jakości. Kabina Swifta Sport została praktycznie w całości wyłożona bardzo twardymi plastikami. Co ważne, dość dobra jest jakość spasowania - w aucie testowym konsola nie trzeszczała podczas jazdy po nierównościach. W centralnym punkcie deski rozdzielczej pojawia się system multimedialny. Jego obsługa jest intuicyjna - każdą z funkcji można bardzo łatwo odnaleźć. Z drugiej strony w XXI wieku kierowca z Europy miałby prawo oczekiwać dużo lepszej grafiki. Ciekawostki? Elektryczna regulacja szyb nie posiada funkcji pełnego opuszczenia po jednym naciśnięciu przycisku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Suzuki Swift Sport jest standardowo wyposażany w system Dual Sensor Brake Support. Ten kontroluje odległość od poprzedzającego pojazdu oraz monitoruje czy auto jedzie właściwym pasem ruchu. Co dzieje się po najechaniu na linię? Na tablicy zegarów - a konkretnie elektronicznym wyświetlaczu między prędkościomierzem i obrotomierzem - pojawia się trójkąt ostrzegawczy. Choć system korzysta z inteligentnie brzmiącej kamery monoskopowowej i czujnika laserowego, potrafi się też mylić. Czasami Swift sygnalizował opuszczenie pasa ruchu, mimo iż samochód poruszał się idealnie między liniami.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

Suzuki Swift Sport - dynamiczny, ale nie porażająco szybki

Sercem hot-hatcha z Japonii stał się silnik 1.4 BoosterJet. Motor ma 4 cylindry, dysponuje doładowaniem i oferuje 140 koni mechanicznych. Jednostka napędowa zastosowana w Suzuki Swift Sport powarkuje, ale nie wrzeszczy jak rasowy sportowiec. Do tego samochód naprawdę dynamicznie przyspiesza, ale nie wyrywa jak dzikus, jest dynamiczny, ale nie porażająco szybki. Ma jeszcze jedną cechę - okazuje się dość oszczędny. W cyklu mieszanym na pokonanie każdych 100 kilometrów wystarczy mu 7,4 litra benzyny. Wady? Ta dotyczy głównie skrzyni biegów. Manual jest całkiem precyzyjny, ale z całą pewnością nie pozwala na gładką zmianę przełożeń.

Zobacz również: Test Suzuki Ignis 1.2 90 KM Elegance

Zawieszenie Suzuki Swifta Sport jest sztywne. Skutek? Samochód może trochę podskakiwać na poprzecznych nierównościach, ale z drugiej strony lubi ciasne zakręty pokonywane w mieście. Czemu w mieście? Bo przy większych prędkościach zaczyna powoli tracić na precyzji manewrów - układ kierowniczy jest zbyt mocno wspomagany i staje się za mało responsywny. Swift zachowuje się na drodze jak gokart - ma koła wypchnięte do rogów nadwozia i niewielki prześwit. A to daje mu ogromną stabilność podczas wykonywanych manewrów. Dodatkowo Suzuki jest naprawdę zwrotne.

Test: Suzuki Swift Sport - podsumowanie:

Suzuki Swift Sport z całą pewnością jest daleki od ideału i to nawet w realiach segmentu B. To nie jest też samochód, który przy każdym wciśnięciu pedału gazu będzie powodował uśmiech na waszej twarzy. Czy to jednak oznacza, że należy omijać go szerokim łukiem? Bez wątpienia nie. Szczególnie że da się go lubić i daje sporo frajdy podczas ciasnego brania zakrętów w mieście. To rozsądny szaleniec. Dzikus, jednak z dużym poziomem samokontroli. Trochę warczy, jeździ jak po sznurku i nie jest wolny - zupełnie jak gorące hatchbacki z lat 90. A to może być naprawdę fajne.

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!

Kuba Brzeziński

Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1373 cm3
  • Maksymalna moc: 140 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 230 Nm (przy 2500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 210 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,1 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 37 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Długość: 3890 mm
  • Szerokość: 1735 mm
  • Wysokość: 1495 mm
  • Rozstaw osi: 2450 mm
  • Pojemność bagażnika: 265/947 litrów
  • Cena: od 79 900 złotych

Zobacz również: Test Suzuki Baleno 1.2 DualJet 90 KM man.

Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 79 900 złotych
  • automatyczna klimatyzacja
  • system multimedialny z kamerą cofania i nawigacją 3D
  • tempomat adaptacyjny
  • podgrzewane fotele przednie
  • system kluczyka elektronicznego
  • automatyczne światła
  • reflektory LED
  • Dual Sensor Brake Support (DSBS) z kamerą monoskopową i czujnikiem laserowym
  • asystent świateł drogowych
  • 6 poduszek powietrznych

Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Test: Suzuki Swift Sport 1.4 BoosterJet 140 KM - szaleniec, ale bardzo… rozsądny!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA