REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma cudowny, niebieski lakier, 310-konny silnik pod maską oraz sztywne zawieszenie. Jazda Volvo V60 T6 AWD R-Design zapowiadała się zatem naprawdę idealnie. A jaka była? Kilka wad udało się znaleźć.

Volvo od lat dopracowuje stylizację, w której prostota przeplata się z przetłoczeniami. Właśnie dlatego V-sześćdziesiątka jest prosta, ale nie ascetyczna, nowoczesna, ale nie awangardowa oraz elegancka, ale mimo wszystko dość skromna. Testowe Volvo V60 T6 miało nadwozie wykończone lakierem o nazwie bursting blue. Hipnotyzujący niebieski jest zarezerwowany wyłącznie dla wersji R-Design. Do tego wymaga dopłaty wynoszącej 5200 złotych. Jest jednak warty każdej złotówki z tej kwoty! Rzuca się w oczy, pięknie mieni się w słońcu i sprawia, że rodzinny Szwed wygląda naprawdę rasowo.

REKLAMA

Volvo V60 T6 AWD R-Design - dźwignia niczym w… myśliwcu!

Kabina pasażerska Volvo V60 T6 AWD R-Design jest raczej ascetyczna stylistycznie. Linie są proste, podczas gdy konsolę dominuje duży ekran systemu multimedialnego. W tej przestrzeni nie zabrakło jednak miejsca na kilka wysmakowanych akcentów. Bardzo dobrze wyglądają kratki nawiewów. Są zmyślnym dodatkiem. Poza tym centralny zamek podczas blokowania i odblokowywania się wydaje dźwięk trochę przypominający wystrzał małego kapiszonu, podczas gdy do rozruchu i gaszenia jednostki napędowej służy specjalna dźwignia. Tą trzeba nie nacisnąć, a przekręcić w lewą stronę.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 AWD R-Design jest mocnym i świetnie wyposażonym modelem. To jednak nadal rodzinne kombi. Jak zatem wygląda kwestia przestrzeni? Tej jest pod dostatkiem i to zarówno w pierwszym, jak i drugim rzędzie foteli. Przestronny jest też bagażnik. W ustawieniu podstawowym dysponuje on przestrzenią załadunkową o pojemności 529 litrów. Zmyślne gadżety? Dla przykładu roletę w bagażniku za sprawą specjalnej szyby można ustawić nieco wyżej niż normalnie. To pozwala bardziej załadować kufer podczas rodzinnego wyjazdu bez obawy, że np. w czasie mocnego hamowania któryś z przedmiotów wleci do kabiny.

Zobacz również: Oznaczenia silników Volvo V60 I - to był czas 5 cylindrów!

Volvo V60 T6 AWD R-Design - jak na prywatnym koncercie…

REKLAMA

W aucie testowym jedną z największych zalet kabiny pasażerskiej był… system audio. Zestaw 13 głośników o mocy 600 watów opracowanych przez firmę Harman Kardon gwarantuje idealną jakość dźwięku. Jak idealną? Kierowca słuchając muzyki podczas jazdy czuje się zupełnie tak, jakby wykupił sobie udział w prywatnym koncercie. Dla przykładu gdy słucha Lady Pank, ma wrażenie że Janusz Panasewicz wykonuje swoje utwory wprost z tylnej kanapy. Tak, system nie jest tani i wymaga dopłaty 3740 złotych. To jednak bez wątpienia jedna z najlepszych inwestycji na liście opcji!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Druga potężna zaleta dotyczy przednich foteli. Jeżeli ktoś twierdzi, że siedziska w samochodach Grupy Volkswagena pozwalają na wszechstronną regulację, to znaczy mniej więcej tyle że nigdy nie siedział w V60. Ja ustawiłem sobie fotel w taki sposób, że otaczał mnie zupełnie jak kubełki znane z aut sportowych. Podczas wsiadania dosłownie wpadałem w siedzisko i siedziałem prawie na podłodze. Pozycja za kierownicą Volvo była idealnie dopasowana do moich potrzeb. A to sprawiało, że nie tylko nie przesuwałem się podczas jazdy w zakręcie, ale też mogłem się cieszyć z wystarczającego poziomu wygody w czasie jazdy.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 AWD R-Design - sedan zamiast kombi? Dziwne…

Co z wadami? Testowe Volvo V60 T6 AWD R-Design miało kilka. Po pierwsze podczas np. wjeżdżania na krawężnik, potrafił trzeszczeć dach panoramiczny. Po drugie o ile skóra na kierownicy jest wyjątkowo miła w dotyku, a górna część konsoli miękka, o tyle Szwedom zdarzyły się wpadki w postaci schowka na rękawiczki. Jego drzwiczki są wykonane z cienkiego i twardego plastiku niskiej jakości. Trzecia z wad? To już właściwie drobiazg. Podczas korzystania z elektrycznego zamykania klapy bagażnika kierowca może zauważyć, że na przycisku umieszczonym na pokrywie pojawia się rysunek przedstawiający sedana, a nie kombi.

Zobacz również: Czym różni się kompresor od turbosprężarki?

Plakietka T6 pojawiająca się na nadwoziu zwiastuje moc. I to akurat prawda. Testowe Volvo V60 R-Design zostało wyposażone w 310-konną jednostkę benzynową. W przeciwieństwie do poprzednika nie ma ona jednak trzech, a dwa litry pojemności. Skutek? Podczas jazdy autostradowej motor potrafi dość głośno warczeć. Nigdy nie brakuje mu jednak mocy. Do tego jest elastyczny - a wszystko za sprawą połączenia kompresora i turbosprężarki. Podczas przyspieszania - a sprint do setki trwa tylko 5,8 sekundy! - wyraźnie słychać sprężarkę. Ta zwiastuje moc, która pojawia się w momencie przejęcia inicjatywy przez turbo.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 AWD R-Design - spalanie nie jest mocną stroną

REKLAMA

Zastosowanie mniejszej jednostki napędowej w drugiej generacji Volvo V60 T6 Szwedzi tłumaczyli w jeden sposób - chodziło o spalanie i emisję szkodliwych związków. Na ile proces okazał się skuteczny? To raczej kwestia dość wątpliwa. Firma już w oficjalnych materiałach podaje średnie spalanie na poziomie 8,1 - 9,1 litra na sto kilometrów (norma WLTP). W prawdziwym życiu wynik jest jednak jeszcze mniej optymistyczny. W czasie testu zapotrzebowanie na paliwo oscylowało bardziej w granicy 11 litrów - przy czym nasz cykl mieszany w dużej mierze przebiegał w mieście.

Zawieszenie Volvo V60 T6 R-Design jest wyraźnie utwardzone. Samochód choć świetnie trzyma się nawierzchni w zakręcie, ma jedną wadę. 2-litrowy silnik chyba zbyt słabo dociąża przednią oś. W ten sposób Volvo potrafi delikatnie myszkować przednimi kołami pod wpływem podmuchów wiatru. Układ kierowniczy? Ten pracuje z oporem - nie na tyle dużym, aby ograniczać możliwość wykonywania manewrów na ciasnym parkingu, ale na tyle dużym, aby gwarantować dość precyzyjne prowadzenie. Dopełnieniem całości są hamulce, które pracują jak… brzytwa! Samochód w mieście staje praktycznie w miejscu. A to pozwala na stosowanie nieco bardziej sportowej techniki jazdy.

Zobacz również: Test: Volvo XC40 T4 FWD Inscription - dobrze się w nim poczujesz. Po prostu!

Volvo V60 T6 AWD R-Design - podsumowanie:

Choć Volvo V60 T6 AWD R-Design na zewnątrz wygląda jak rodzinne kombi, prowadzi się zupełnie jak gorący hatchback segmentu C. Trzyma się drogi jak przyklejony, rwie do przodu bez opamiętania, ma sztywne zawieszenie, po głębokim wciśnięciu hamulca staje dęba, a zza kierownicy całkowicie nie czuć jego rozmiarów. Tak, z pewnością ma kilka wad i bez wątpienia nie jest idealny. Mimo wszystko kierowca nie będzie musiał lubić go pomimo słabości, bo lista zalet jest przeważająca.

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch

Kuba Brzeziński

Volvo V60 T6 AWD - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1969 cm3
  • Maksymalna moc: 310 KM (przy 5700 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2200 - 5100 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,8 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna geartronic, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 10,8 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 9,1 litra
  • Długość: 4761 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1427 mm
  • Rozstaw osi: 2872 mm
  • Pojemność bagażnika: 529/1441 litrów
  • Cena: od 150 500 złotych

Volvo V60 T6 AWD - cena i wyposażenie:

  • Cena: 300 110 złotych
  • 7 poduszek powietrznych
  • system awaryjnego hamowania w razie wykrycia zagrożenia kolizji - w tym z pieszym czy rowerzystą
  • system ostrzegający o dekoncentracji kierowcy
  • asystent pasa ruchu
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • czujnik deszczu i światła
  • elektrycznie sterowany fotel kierowcy
  • sportowe zawieszenie
  • system ostrzegający o ruchu poprzecznym za pojazdem
  • światła wykonane w technologii LED-owej
  • panoramiczne okno dachowe
  • kamera 360 stopni
  • system nagłośnienia Harman Kardon z 13 głośnikami i kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 9 cali
  • nawigacja satelitarna

Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Test: Volvo V60 T6 AWD R-Design 310 KM - prowadzi się jak hot-hatch
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA