REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma 286-konnego diesla, 21-calowe felgi aluminiowe i trzy ekrany na konsoli centralnej. To bardziej SUV czy może luksusowe kombi? Postanowiliśmy przetestować Audi A6 Allroad 50 TDI.

Niemcy podczas projektowania Audi A6 generacji C8 postawili na wysmakowane akcenty. Co to oznacza? Auto otrzymało mocno zaznaczone i kształtne „biodra”, wyraźne wcięcie w „talii” oraz solidnej wielkości policzki. Tak, poprzedni Allroad był mocniej obłożony plastikami w dolnej części nadwozia, a co za tym idzie bardziej przypominał SUV-a. I choć generacji C8 udawanie może wychodzić nieco gorzej, ma inne zalety. Jego bryła jest bardziej dopracowana. Prezentuje się agresywnie oraz naprawdę charakternie. Przód poprzecinany ostrymi liniami z pewnością zrobi wrażenie na wszystkich kierowcach rodzinnych hatchbacków.

REKLAMA

Audi A6 Allroad 50 TDI - 21 cali i nisko osadzone fotele

Nowoczesne i przysadziste nadwozie Audi A6 Allroad C8 w wersji testowej zostało uzupełnione dużymi obręczami aluminiowymi. Felgi mają… 21 cali! A to już obłęd w kombi segmentu E. Wielkość taką spotyka się głównie w luksusowych SUV-ach, ewentualnie sportowych coupe. To jednak nie koniec wysmakowanych dodatków, które mogą napawać kierowcę dumą. I żeby się o tym przekonać wystarczy zajrzeć do kabiny pasażerskiej oraz spojrzeć na ekran nawigacji o przekątnej 10,1 cala. Jego jakość jest tak - nie bójmy się tego słowa! - perfekcyjna, że momentami, kierowca czuje się tak, jakby oglądał na telewizorze HD kanał National Geographic.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Po zajęciu miejsca za kierownicą Audi A6 Allroad prowadzący zwraca uwagę na trzy rzeczy. Po pierwsze fotel jest osadzony tak nisko, że kierowca może się poczuć jakby siedział w modelu A7, a nie wersji nawiązującej do SUV-a! Po drugie ilość miejsca w kabinie pasażerskiej jest naprawdę duża. Czteroosobowa rodzina bez problemu może podróżować tym autem. Po trzecie zaskakuje nieco koło kierownicy. Bo choć dobrze wyprofilowane, moim zdaniem jest zbyt duże i szkoda, że nie zostało spłaszczone w dolnej części. Wrażenie podczas jazdy? Fotel jest wygodny. Nie meczy pleców i dobrze podtrzymuje ciało podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

Zobacz również: Pierwsza jazda: nowe Audi A4 - postęp na polu stylizacji i technologii

Audi A6 Allroad 50 TDI - we wnętrzu to mini-A8

REKLAMA

Konsola centralna Audi A6 Allroad w wersji testowej składa się z trzech ekranów - to takie małe A8 lub Q8. To auto to komputer na kołach. Fajnie, że Niemcy zadbali mimo wszystko o intuicyjność obsługi podstawowych funkcji. W ten sposób po kilku godzinach od pierwszego szoku kierowca bez problemu zacznie znajdować potrzebne mu opcje. Poza tym ważna jest jakość. Materiały są świetnie spasowane i miłe w dotyku, a dach panoramicznych choć duży, nie trzeszczy podczas wjeżdżania na krawężnik. Zastrzeżenia? Bagażnik mógłby być nieco większy - można się tego spodziewać po prawie 5-metrowym aucie. Dodatkowo klimatyzacja zbyt mocno wysusza powietrze. Kierowcy i pasażerom szybko zasycha w gardle.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Układ napędowy Audi A6 Allroad składa się z trzech elementów. Pierwszym jest 286-konny, 6-cylindrowy, widlasty diesel o pojemności 3 litrów. Drugim 8-biegowa przekładnia tiptronic - czytajcie klasyczny automat. Trzecim napęd na cztery koła. Jak sprawdza się taki zestaw? Podczas ruszania silnik wydaje się ociężały. To jednak wrażenie przez pierwszą sekundę. Później ropniak wydobywa z głębi bloku pokłady momentu obrotowego, który dosłownie wpina kierowcę i pasażera w fotel. Rozwijanie tej siły nie przebiega jednak dramatycznie z uślizgiem kół, a okazuje się równomierne. 3-litrowa jednostka jest dość dobrze słyszalna podczas jazdy. To jednak moim zdaniem dobrze. Szczególnie że widlasty diesel naprawdę fajnie warczy!

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Audi A6 Allroad 50 TDI - 620 Nm i 4X4. Połączenie idealne!

Motor rozwija 620 Nm momentu obrotowego już przy 2250 obr./min. Jedynym sposobem przeniesienia takiej siły na asfalt stał się zatem napęd na cztery koła. To on gwarantuje stabilne rozwijanie prędkości i trakcję. Są jednak momenty, w których nawet system Quattro nie radzi sobie. O jakich momentach mowa? Gdy kierowca wyjeżdża Audi A6 Allroad z parkingu, ma w pełni skręcone koła i głębiej naciśnie pedał gazu. W takim przypadku samochód podczas ruszania z miejsca czasami przestawia się - pojawia się wyraźne puknięcie. Spalanie? Podczas testu 2-tonowe, 290-konne Audi paliło 8,3 litra oleju napędowego. To wynik wyższy niż Niemcy podają w specyfikacji. Ciężko go jednak uznać za wysoki czy bulwersujący.

Zobacz również: Używane: Audi A6 C7 (2011 - 2018) - opinie i typowe usterki

Audi A6 Allroad waży przeszło dwie tony, a do tego ma blisko 290-konny silnik pod maską. Podczas jednostajnej jazdy zachowuje się jednak trochę gumowato. W czasie pokonywania zakrętów w trasie nadwozie wychyla się na boki. Wychylenie to - co warto mocno podkreślić - mimo wszystko jest stabilne i w żadnym razie nie nerwowe. Poza tym duże kombi świetnie skręca - w łuku czuć działanie skrętnej osi z tyłu, a do tego auto jest zwrotne na ciasnym parkingu. Układ kierowniczy? Pracuje bez większego oporu, ale z drugiej strony okazuje się dość czuły i przekazuje kierowcy wystarczającą ilość informacji.

Audi A6 Allroad 50 TDI - podsumowanie:

Audi A6 Allroad bez żadnego wątpienia jest osiłkiem! To potężne auto, za kierownicą którego mocno czuć i wymiary, i masę. Z drugiej strony podwyższone kombi potrafi prężyć mięśnie, może być piekielnie szybkie, ale też ma dla pasażerów… gołębie serce. Co ważne, to nadal A6. To oznacza mniej więcej tyle, że żaden z sąsiadów nie będzie podejrzewał, że zapłaciliście za nie 540 tysięcy złotych. Tym samym otrzymacie w pełni luksusowe kombi, które jest dostojne, eleganckie i po prostu fajnie, ale też nie zostaniecie uznani za snobów przechwalających się majątkiem i nie narazicie się na społeczny ostracyzm.

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?

Kuba Brzeziński

Na koniec muszę powiedzieć jeszcze jedno. Audi A6 Allroad jest na swój sposób relaksujące. Tym autem wcale nie chciało mi się pędzić. Miałem ochotę włączyć świetnej jakości audio, a następnie delektować się spokojną jazdą. To trochę kombi, trochę SUV, a trochę luksusowy krążownik szos.

Zobacz również: Audi Multitronic a Tiptronic. Jakie są różnice?

Audi A6 Allroad 50 TDI - dane techniczne:

  • Silnik: V6, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 2967 cm3
  • Maksymalna moc: 286 KM (przy 3500 - 4000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 620 Nm (przy 2250 - 3000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna tiptronic, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 73 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,9 litra
  • Długość: 4951 mm
  • Szerokość: 1902 mm
  • Wysokość: 1497 mm
  • Rozstaw osi: 2925 mm
  • Pojemność bagażnika: 565/1680 litrów
  • Cena: od 284 400 złotych

Audi A6 Allroad 50 TDI - cena i wyposażenie:

  • Cena: 540 390 złotych
  • 21-calowe felgi aluminiowe
  • reflektory przednie wykonane w technologii Matrix LED
  • wyświetlacz head-up
  • asystent ruchu poprzecznego
  • Audi pre sense 360 stopni
  • system rozpoznawania znaków drogowych
  • asystent pasa ruchu
  • kamera 360 stopni
  • elektrycznie sterowane fotele konturowe z funkcją masażu i wentylacji
  • ogrzewanie przednich foteli
  • tapicerka skórzana
  • dach panoramiczny
  • nawigacja satelitarna z ekranem 10,1 cala
  • Audi virtual cockpit
  • system nałośnienia premium firmy Bang & Olufsen
  • klimatyzacja automatyczna 4-strefowa
  • szyby boczne dźwiękoszczelne

Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Test: Audi A6 Allroad 50 TDI - bardziej SUV czy luksusowe kombi?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA