REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Tomasz Korniejew
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan

REKLAMA

REKLAMA

Najnowsza – IX generacja Hondy Civic nie została zaprojektowana na nowo. To tak naprawdę solidnie zmodernizowana poprzednia generacja. Tym samym inżynierowie Hondy udowodnili, że lepsze nie jest wrogiem dobrego.

Wielu malkontentów, fanów modelu, a także obiektywnych obserwatorów krytykuje najnowszą odmianę Hondy Civic za stylizację karoserii auta. Bryła przypomina poprzednią przebojową ósmą generację Civica, ale nie jest tak ładne jak nadwozie poprzednika.

REKLAMA

Przypomnijmy, że podobne emocje towarzyszyły debiutowi Civica VIII, czy takim konstrukcjom jak poprzednie BMW serii 5, czy Volvo S60. Może się okazać że w perspektywie kilku lat sylwetka najnowszego kompaktu Hondy nie będzie już tak raziła swoja innością, a wyłupiaste lampy tylne nabiorą urody, podobnie do nieco rozciągniętych reflektorów przednich.

Zobacz też: Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Wnętrze Hondy Civic

W przedziale pasażerskim Hondy Civic wiele się nie zmieniło. Konkretnie – nie zmienił się ogólny nowatorski sznyt kokpitu, ale poprawiono detale. Zastosowano lepszej jakości materiały, nadano nowocześniejszą grafikę wyświetlaczom, poprawiono wieniec kierownicy, zmieniono font na cyferblatach. Całość nie straciła na ergonomii, a wygląda lepiej.

Fotele kierowcy i pasażera są bardzo wygodne i dobrze podtrzymują ciała podróżujących na nich pasażerów podczas jazdy po zakrętach.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wygodnie siedzi się również na tylnej kanapie, a na brak przestrzeni nad głową nie będą narzekali nawet wysocy pasażerowie. Generalnie przedział pasażerski Civica jest przestronny i funkcjonalny.

Na uwagę zasługuje system składania tylnej kanapy „Magic seats”, dzięki któremu możemy składać siedziska tylnej kanapy, co ułatwia przewiezienie wysokich przedmiotów typu krzewy doniczkowe.

Bagażnik w nowej Hondzie Civic jest (biorąc pod uwagę klasę pojazdu) olbrzymi, ma objętość 477 l.

Zobacz też: Test Volkswagen Up!: iPod na kołach

Napęd/układ jezdny Hondy Civic

REKLAMA

Pod maską widocznej na fotografiach Hondy Civic pracowała benzynowa jednostka napędowa z serii V-TEC, o pojemności 1,8 l rozwijająca moc maksymalną 142 KM przy 6500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy jakim dysponuje wspomniany silnik to 174 Nm przy 4300 obr./min.

Jak większość modeli hondy, także i Civic IX generacji skrywa w sobie dwie natury. Na marginesie – jest to jeden z niewielu modeli samochodów, tak chętnie wybieranych zarówno przez emerytów, jak i przez młodych kierowców. Jeżdżąc kompaktową Hondą używając niższych zakresów obrotów – tak do ok.4 tys. obr./min. Civic jawi się jako spokojny, oszczędny samochód klasy kompaktowej. Jednak miłośnicy wrażeń powinni skorzystać z właściwości jakie oferuje im Honda i używać wyższych zakresów obrotomierza. Wtedy  Civic pokazuje przysłowiowy pazur, błyskawicznie nabiera dynamiki i zaczyna sporo palić.

Zobacz też: Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Według danych producenta najnowsza Honda z opisywanym silnikiem przyspiesza od 0 do 100 km/h 9,4 s i zużywa w ruchu miejskim 7,6 l benzyny na 100 km. W praktyce spalanie jest wyższe. Jeżdżąc Hondą po mieście spokojnie zmieścimy się w 8-8,5 l/100 km, ale korzystając z pełnego zakresu obrotów podczas przyspieszeń ciężko będzie nam zejść poniżej 12 l/100 km.

A do wciskania gazu do końca w Civicu zachęca nas prawie wszystko. Począwszy od doskonałej pozycji za kierownicą, poprzez przyzwoity układ kierowniczy (choć dla niektórych może być zbyt czuły), sprężyste zawieszenie i bardzo dobre jak na klasę „cywilnych” kompaktów wyważenie (konstruktorzy umieścili m.in. zbiornik z paliwem po środku).

Tradycyjnie już dla Hondy w samych superlatywach można opowiadać o pracy dźwigni manualnej przekładni. Jej skok jest krótki i precyzyjny.

Zobacz też: Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Podsumowanie testu Hondy Civic

REKLAMA

Dziewiąta generacja Hondy Civic mimo brzydszego na pierwszy „rzut oka” wyglądu jest doskonalsza od poprzednika pod wieloma względami. Jest bardziej komfortowa, ma lepsze zawieszenie, jest lepiej wyważona, a wnętrze sprawia wrażenie solidniejszego. Civic nie stracił charakteru – jest z wyglądu kontrowersyjny i nadal skrywa w sobie dwie natury – tę spokojniejszą i tę bardziej narowistą.

Podstawowa odmiana Hondy Civic z silnikiem benzynowym o pojemności 1,4 l i mocy 100 KM kosztuje 64 900 zł (58 tys. zł w promocji). Opisywana odmiana wyposażeniowa z silnikiem 1,8/142 KM jest dostępna za ok. 79 tys. zł (72 tys. zł w promocji) i jest wyposażona we wszystko czego przeciętnie wymagający kierowca potrzebuje, z dwustrefową klimatyzacją, aluminiowymi obręczami kół, wielofunkcyjną kierownicą, radioodtwarzaczem z CD i MP3. I biorąc pod uwagę praktyczność i osiągi samochodu, cena jest atrakcyjna.

Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Honda Civic Fot. Artur Kapłan
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA