REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda dość dynamicznie, ale jest rodzinny. Posiada pakiet AMG, ale jego zawieszenie stawia głównie na komfort. Czy warto blisko 170 tysięcy złotych minivan z gwiazdą na masce to dobry wybór?

Pierwszy z niewątpliwych plusów Mercedesa klasy B można zauważyć już na pierwszy rzut oka. To po prostu naprawdę ładne auto! Linie nadwozia są i sportowe, i eleganckie. W karoserii nie brakuje dynamicznych przetłoczeń, reflektory są skupione i nowoczesne, a do tego na grillu pojawiają się fajne elementy przypominające diamenciki. Przód choć nadaje nadwoziu dynamiki, rzeczywiście jest trochę zbyt nisko poprowadzony. W ten sposób ciężko parkować przodem przy krawężniku, bo można np. porysować dolną część zderzaka. To jednak wynika z faktu, że przednia część została praktycznie bezpośrednio przeniesiona z modelu klasy A.

REKLAMA

Mercedes B 200 d - wloty powietrza za milion dolarów

Na plus Mercedesowi klasy B warto zapisać też świetne koło kierownicy. Oczywiście jest trochę za bardzo przeładowane przyciskami, a ich obsługa jest raczej mało intuicyjna przy pierwszym kontakcie, mimo wszystko kierownica jest gruba i świetnie leży w dłoniach. Dosłownie jak milion dolarów prezentują się wloty powietrza na konsoli centralnej. Srebrne, obrotowe kratki robią wrażenie solidnych i zdecydowanie rozjaśniają deską rozdzielczą. Świetnie prezentują się też przyciski służące do obsługi nawiewów. Ich obsługa odbywa się w kierunku góra-dół, przy czym przy każdym naciśnięciu wyraźnie klikają.

Zobacz również: Test Mercedes-Benz A 200

W kabinie pasażerskiej testowego Mercedesa B 200 d wyraźnie czuć przestrzeń! To auto, którym bardzo wygodnie może podróżować czteroosobowa rodzina. Szczególnie że pojemność bagażnika w ustawieniu standardowym sięga 445 litrów. Poza tym to też samochód, na który nie powinien narzekać kierowca. Bo choć układ kierowniczy rzeczywiście nie jest najbardziej precyzyjny, z drugiej strony został wyśmienicie wyizolowany. Co to oznacza? Nie ma takiej możliwości, aby przeniósł z drogi jakąkolwiek nierówność i szarpnął kołem. To poprawia poziom bezpieczeństwa.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Hej Mercedes, jest mi trochę zimno…

REKLAMA

Niewątpliwą zaletą Mercedesa klasy B jest system MBUX. Auto reaguje na hasło „Hej Mercedes”. Fajnie że kierowca ma możliwość podyskutowania z pojazdem - system naprawdę jest w stanie wejść w dialog. Fajnie też że MBUX rozumie podstawowe polecenia i nie dość że je wykonuje, to jeszcze ma miły głos i nie brzmi nadmiernie elektronicznie. Wady? System czasami reaguje bez potrzeby. W końcu słyszy nie tylko polecenia, ale też wyłapuje słowo Mercedes pojawiające się np. w czasie rozmowy kierowcy z pasażerem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo dużym plusem Mercedesa B 200 d jest silnik diesla. 2-litrowa jednostka napędowa dysponuje mocą na poziomie 200 koni mechanicznych. To wystarczająca wartość do dynamicznego przyspieszania w mieście i sprawnego wyprzedzania w trasie. Sprint do pierwszej setki trwa tylko 8,3 sekundy. Poza tym nowoczesna jednostka jest… niezwykle oszczędna. Rodzinna B klasa ważąca przeszło półtorej tony podczas testu paliła w cyklu mieszanym tylko 5,7 litra oleju napędowego. Tak, wynik jest sporo wyższy od tego, który został wpisany w specyfikację. Z drugiej strony pozwala na pokonanie na 43-litrowym zbiorniku nawet 750 kilometrów!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Przekładnia 8G-DCT spisuje się naprawdę dobrze

Dobra jest też automatyczna skrzynia biegów 8G-DCT o ośmiu przełożeniach. Bardzo szybko reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu - prawie momentalnie redukuje bieg, dzięki czemu samochód rusza do przodu. Poza tym przekładnia naprawdę gładko zmienia poszczególne przełożenia podczas jazdy w mieście, a jej sterowanie raczej nie gubi się. Ma jednak tą samą wadę, co wszystkie inne dwusprzęgłówki. Podczas zwalniania dochodzi do momentu, w którym na siłę próbuje zapiąć bieg pierwszy. A to musi oznaczać nieprzyjemne dla pasażerów szarpnięcie.

Zobacz również: Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Testowy Mercedes B 200 d miał naprawdę dużo zalet. Co jednak z wadami? Pierwsza dotyczy jednostki napędowej. Diesel bez wątpienia potrafi jeździć na kropelce, a do tego w trasie pracuje naprawdę cicho. Niemcy mogliby jednak pomyśleć o jego „przyciszeniu” podczas dynamicznego ruszania z miejsca w mieście. Wtedy motor potrafi być naprawdę hałaśliwy. A to nie przystoi autom z gwiazdą na masce. Poza tym pewne uwagi mam w stosunku do zawieszenia. Układ zastosowany przez Niemców jest zdecydowanie zbyt miękki. Skutek? W sytuacji, w której auto jedzie w trasie, a na drodze pojawią się koleiny, nadwozie zaczyna się bujać.

Mercedes B 200 d - MBUX ma wiele funkcji, z których nigdy… nie skorzystacie!

Trzecie z wad? Przy pierwszym kontakcie z Mercedesem B 200 d kierowca może przeżyć… szok! Dwa ekrany, spora ilość przycisków i pokrętło wydają się kosmicznie skomplikowane. Co ważne, obsługa pojazdu wymaga przyzwyczajenia, ale dość szybko okazuje się w miarę prosta. Po kilku próbach dość łatwo opanować podstawowe funkcje pojazdu. Co z resztą opcji? Z Mercedesem klasy B - i też innymi autami tego pokroju - jest trochę jak ze smartfonami. Te są przeładowane funkcjami, z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystacie.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Mercedes B 200 d to przestronny i dobrze wyglądający hatchback z wysoko zarysowanym dachem, który jest dynamiczny i oszczędny, a do tego wykonany z dobrej jakości materiałów. Wysoki poziom elektronizacji? To kwestia przyzwyczajenia. A w tej perspektywie i z mojego punktu widzenia największą wadą auta jest zbyt miękkie zawieszenie. Czy to ściana nie do przeskoczenia? Absolutnie nie. W końcu nie brakuje kierowców, którzy oczekują komfortu. A tego w klasie B jest zdecydowanie pod dostatkiem.

Zobacz również: Mercedes GLE 350de 4MATIC - hybryda plug-in z zasięgiem 100 km!

Mercedes B 200 d - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1950 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 3400 - 4400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1400 - 3200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,4 litra
  • Długość: 4419 mm
  • Szerokość: 1796 mm
  • Wysokość: 1562 mm
  • Rozstaw osi: 2719 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1540 litrów
  • Cena: od 110 500 złotych

Mercedes B 200 d - cena i wyposażenie:

  • Cena: 169 111 złotych
  • linia AMG
  • sportowa kierownica wielofunkcyjna
  • bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika
  • KEYLESS-GO
  • elektrycznie otwierana tylna klapa bagażnika - Easy-pack
  • DICTRONIC PLUS
  • PRE-SAFE
  • przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji
  • system multimedialny MBUX z 10,25-calowym ekranem i nawigacją satelitarną
  • podgrzewane przednie fotele
  • oświetlenie ambientowe
  • reflektory w technologii LED, statyczne
  • 17-calowe obręcze kół z metali lekkich

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA