REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Wygląda dość dynamicznie, ale jest rodzinny. Posiada pakiet AMG, ale jego zawieszenie stawia głównie na komfort. Czy warto blisko 170 tysięcy złotych minivan z gwiazdą na masce to dobry wybór?

Pierwszy z niewątpliwych plusów Mercedesa klasy B można zauważyć już na pierwszy rzut oka. To po prostu naprawdę ładne auto! Linie nadwozia są i sportowe, i eleganckie. W karoserii nie brakuje dynamicznych przetłoczeń, reflektory są skupione i nowoczesne, a do tego na grillu pojawiają się fajne elementy przypominające diamenciki. Przód choć nadaje nadwoziu dynamiki, rzeczywiście jest trochę zbyt nisko poprowadzony. W ten sposób ciężko parkować przodem przy krawężniku, bo można np. porysować dolną część zderzaka. To jednak wynika z faktu, że przednia część została praktycznie bezpośrednio przeniesiona z modelu klasy A.

REKLAMA

Mercedes B 200 d - wloty powietrza za milion dolarów

Na plus Mercedesowi klasy B warto zapisać też świetne koło kierownicy. Oczywiście jest trochę za bardzo przeładowane przyciskami, a ich obsługa jest raczej mało intuicyjna przy pierwszym kontakcie, mimo wszystko kierownica jest gruba i świetnie leży w dłoniach. Dosłownie jak milion dolarów prezentują się wloty powietrza na konsoli centralnej. Srebrne, obrotowe kratki robią wrażenie solidnych i zdecydowanie rozjaśniają deską rozdzielczą. Świetnie prezentują się też przyciski służące do obsługi nawiewów. Ich obsługa odbywa się w kierunku góra-dół, przy czym przy każdym naciśnięciu wyraźnie klikają.

Zobacz również: Test Mercedes-Benz A 200

W kabinie pasażerskiej testowego Mercedesa B 200 d wyraźnie czuć przestrzeń! To auto, którym bardzo wygodnie może podróżować czteroosobowa rodzina. Szczególnie że pojemność bagażnika w ustawieniu standardowym sięga 445 litrów. Poza tym to też samochód, na który nie powinien narzekać kierowca. Bo choć układ kierowniczy rzeczywiście nie jest najbardziej precyzyjny, z drugiej strony został wyśmienicie wyizolowany. Co to oznacza? Nie ma takiej możliwości, aby przeniósł z drogi jakąkolwiek nierówność i szarpnął kołem. To poprawia poziom bezpieczeństwa.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Hej Mercedes, jest mi trochę zimno…

REKLAMA

Niewątpliwą zaletą Mercedesa klasy B jest system MBUX. Auto reaguje na hasło „Hej Mercedes”. Fajnie że kierowca ma możliwość podyskutowania z pojazdem - system naprawdę jest w stanie wejść w dialog. Fajnie też że MBUX rozumie podstawowe polecenia i nie dość że je wykonuje, to jeszcze ma miły głos i nie brzmi nadmiernie elektronicznie. Wady? System czasami reaguje bez potrzeby. W końcu słyszy nie tylko polecenia, ale też wyłapuje słowo Mercedes pojawiające się np. w czasie rozmowy kierowcy z pasażerem.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bardzo dużym plusem Mercedesa B 200 d jest silnik diesla. 2-litrowa jednostka napędowa dysponuje mocą na poziomie 200 koni mechanicznych. To wystarczająca wartość do dynamicznego przyspieszania w mieście i sprawnego wyprzedzania w trasie. Sprint do pierwszej setki trwa tylko 8,3 sekundy. Poza tym nowoczesna jednostka jest… niezwykle oszczędna. Rodzinna B klasa ważąca przeszło półtorej tony podczas testu paliła w cyklu mieszanym tylko 5,7 litra oleju napędowego. Tak, wynik jest sporo wyższy od tego, który został wpisany w specyfikację. Z drugiej strony pozwala na pokonanie na 43-litrowym zbiorniku nawet 750 kilometrów!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Przekładnia 8G-DCT spisuje się naprawdę dobrze

Dobra jest też automatyczna skrzynia biegów 8G-DCT o ośmiu przełożeniach. Bardzo szybko reaguje na głębsze wciśnięcie pedału gazu - prawie momentalnie redukuje bieg, dzięki czemu samochód rusza do przodu. Poza tym przekładnia naprawdę gładko zmienia poszczególne przełożenia podczas jazdy w mieście, a jej sterowanie raczej nie gubi się. Ma jednak tą samą wadę, co wszystkie inne dwusprzęgłówki. Podczas zwalniania dochodzi do momentu, w którym na siłę próbuje zapiąć bieg pierwszy. A to musi oznaczać nieprzyjemne dla pasażerów szarpnięcie.

Zobacz również: Silniki Mercedesa - oznaczenia diesli

Testowy Mercedes B 200 d miał naprawdę dużo zalet. Co jednak z wadami? Pierwsza dotyczy jednostki napędowej. Diesel bez wątpienia potrafi jeździć na kropelce, a do tego w trasie pracuje naprawdę cicho. Niemcy mogliby jednak pomyśleć o jego „przyciszeniu” podczas dynamicznego ruszania z miejsca w mieście. Wtedy motor potrafi być naprawdę hałaśliwy. A to nie przystoi autom z gwiazdą na masce. Poza tym pewne uwagi mam w stosunku do zawieszenia. Układ zastosowany przez Niemców jest zdecydowanie zbyt miękki. Skutek? W sytuacji, w której auto jedzie w trasie, a na drodze pojawią się koleiny, nadwozie zaczyna się bujać.

Mercedes B 200 d - MBUX ma wiele funkcji, z których nigdy… nie skorzystacie!

Trzecie z wad? Przy pierwszym kontakcie z Mercedesem B 200 d kierowca może przeżyć… szok! Dwa ekrany, spora ilość przycisków i pokrętło wydają się kosmicznie skomplikowane. Co ważne, obsługa pojazdu wymaga przyzwyczajenia, ale dość szybko okazuje się w miarę prosta. Po kilku próbach dość łatwo opanować podstawowe funkcje pojazdu. Co z resztą opcji? Z Mercedesem klasy B - i też innymi autami tego pokroju - jest trochę jak ze smartfonami. Te są przeładowane funkcjami, z których prawdopodobnie nigdy nie skorzystacie.

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!

Kuba Brzeziński

Mercedes B 200 d to przestronny i dobrze wyglądający hatchback z wysoko zarysowanym dachem, który jest dynamiczny i oszczędny, a do tego wykonany z dobrej jakości materiałów. Wysoki poziom elektronizacji? To kwestia przyzwyczajenia. A w tej perspektywie i z mojego punktu widzenia największą wadą auta jest zbyt miękkie zawieszenie. Czy to ściana nie do przeskoczenia? Absolutnie nie. W końcu nie brakuje kierowców, którzy oczekują komfortu. A tego w klasie B jest zdecydowanie pod dostatkiem.

Zobacz również: Mercedes GLE 350de 4MATIC - hybryda plug-in z zasięgiem 100 km!

Mercedes B 200 d - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1950 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 3400 - 4400 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 320 Nm (przy 1400 - 3200 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 219 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,3 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,4 litra
  • Długość: 4419 mm
  • Szerokość: 1796 mm
  • Wysokość: 1562 mm
  • Rozstaw osi: 2719 mm
  • Pojemność bagażnika: 445/1540 litrów
  • Cena: od 110 500 złotych

Mercedes B 200 d - cena i wyposażenie:

  • Cena: 169 111 złotych
  • linia AMG
  • sportowa kierownica wielofunkcyjna
  • bezdotykowy dostęp przy otwieraniu klapy bagażnika
  • KEYLESS-GO
  • elektrycznie otwierana tylna klapa bagażnika - Easy-pack
  • DICTRONIC PLUS
  • PRE-SAFE
  • przyciemniane szyby z funkcją termoizolacji
  • system multimedialny MBUX z 10,25-calowym ekranem i nawigacją satelitarną
  • podgrzewane przednie fotele
  • oświetlenie ambientowe
  • reflektory w technologii LED, statyczne
  • 17-calowe obręcze kół z metali lekkich

Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Test: Mercedes B 200 d - ma potężną zaletę. Jeździ na kropelce!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

REKLAMA

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

REKLAMA