REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest duży, francuski i… ostentacyjny. Bo choć Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 jest dość tanim autem w segmencie D, robi wrażenie drogiego, a momentami wręcz ekskluzywnego.

Stylizacja Renault Talismana Grandtour jest typowo… francuska! Przód został zdominowany przez potężny grill, mocno przetłoczoną maskę i masywne lampy. Samochód prezentuje się dobrze i naprawdę bogato. Rzuca się w oczy, a do tego łączy nowoczesność z odpowiednią porcją elegancji. Co niezwykle ważne podczas jazdy w mieście, „nos” kombiaka jest osadzony niezwykle wysoko. To oznacza mniej więcej tyle, że kierowca może parkować przodem przy krawężników bez obawy o podrapanie dolnej części zderzaka. Talisman jest duży i kierowca to czuje w czasie jazdy. Mi jednak rozmiary auta absolutnie nie przeszkadzały.

REKLAMA

Test: Renault Talisman Grandtour - zupełnie jak w domu!

Osoba, która miała styczność ze współczesnymi Renault, w kabinie pasażerskiej Talismana poczuje się jak w domu! Deska rozdzielcza jest praktycznie identyczna jak w Megane, Scenicu czy Kadjarze. Tak, być może ekrany pozostawiają sporo do życzenia w kwestii grafiki, jednak temu autu nie da się odmówić jednego. Obsługa systemu multimedialnego jest naprawdę intuicyjna, a do tego pracuje on sprawnie i bez zbędnej zwłoki. Ilość przestrzeni? Tej w Renault Talisman Grandtour nie zabraknie. Auto pomieści cztery dorosłe osoby, a 572-litrowy bagażnik będzie dosłownie połykał kolejne bagaże.

Zobacz również: Test Renault Talisman 1.6 dCi 160 KM Initiale Paris

Fajnym rozwiązaniem jest stworzenie otwieranej półki w kufrze. Dzięki niej małe bagaże nie będą się przemieszczać po przestrzeni załadunkowej w czasie jazdy. Poza tym na uwagę zasługują fotele. Te są obszerne i naprawdę mięsiste. A do tego miękkie materiały wykończeniowe - w tym wnętrzu jest naprawdę mało twardych plastików. Zastrzeżenia? Fotel kierowcy jest zbyt płaski. Nie gwarantuje praktycznie żadnego podparcia bocznego. Nieładny jest też welur zastosowany na fotelach - wygląda staromodnie. Całości dopełniają nie zawsze przemyślane wykończenia. Przykład? Schowek przy skrzyni biegów ma delikatne zamknięcie, które z pewnością zepsuje się po kilku latach.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - co z tym dieslem?

Diesel o pojemności na poziomie 1.7 litra choć korzysta z wtrysku typu common rail oraz posiada filtr cząstek stałych i koło dwumasowe, jest trochę wykonany w zgodzie ze starymi zasadami. Co to oznacza? Pracuje dość głośno, a do tego nabiera ochoty do dynamicznej jazdy dopiero od drugiego przełożenia. To na szczęście jeszcze nie oznacza, że Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi jest powolny. Być może nie nadaje się do wyścigów spod świateł. Z drugiej strony dynamikę ma absolutnie wystarczającą np. do bardzo sprawnego wyprzedzenia ciężarówki w trasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1.5 dCi Renault

Poza tym francuski ropniak ma jeszcze jedną zaletę. A jest nią… niskie zapotrzebowanie na paliwo! Podczas testu komputer pokładowy pokazywał średnie spalanie na poziomie 5,8 litra oleju napędowego. To wyśmienity wynik. Ile było realnie? Z naszych wyliczeń wychodzi niewiele wyższy wskaźnik. Na baku o pojemności 51 litrów Renault Talisman Grandtour był w stanie pokonać 830 kilometrów. A to oznacza,  że po pokonaniu każdych stu kilometrów ze zbiornika paliwa zamontowanego we francuskim kombi znikało nieco ponad 6,1 litra oleju napędowego.

Renault Talisman Grandtour. Zawieszenie to słaby punkt…

Układ kierowniczy Renault Talismana Grandtour podczas jazdy miejskiej robi bardzo dobre wrażenie. Czemu? Stawia delikatny opór. W ten sposób kierowca wie, że jest połączony z kołami mechanizmem, a nie kablem. Przy bliższym przyjrzeniu traci jednak swój czar. Okazuje się bowiem mało precyzyjny zwłaszcza podczas jazdy z większą prędkością. Identyczna sytuacja dotyczy zawieszenia. To przy pierwszym kontakcie wydaje się sztywne. Wraz ze wzrostem prędkości mimo wszystko traci na stabilności. W łukach pokonywanych poza miastem nadwozie Talismana pochyla się, a do tego auto potrafi podskakiwać na nierównościach.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Francuzi podczas tworzenia kolejnej generacji kombi segmentu D powinni popracować nad skrętnością auta. Talisman niezbyt dobrze radzi sobie w tej kwestii, przez co mocno utrudnia manewry wykonywane np. w ciasnej uliczce. Poza tym inżynierowie Renault powinni wyznaczyć sobie jeszcze jeden cel. Chodzi o wyciszenie zawieszenia. Zawieszenie podczas jazdy po nierównościach hałasuje i rezonuje te dźwięki wprost do wnętrza. A to jest mało komfortowe dla pasażerów.

Zobacz również: Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Test: Renault Talisman Grandtour - podsumowanie:

Być może Renault Talisman Grandtour jest gorzej wykonany od Passata i nie oferuje tak nowoczesnej technologii jak Insignia. Ma jednak inną zasadniczą zaletę. Stanowi dobrą ofertę za dobre pieniądze. A to siła, która francuskiego kombiaka szczególnie mocno pcha w ręce klientów flotowych. Co mogę dodać od siebie? Chyba tylko tyle, że choć jestem świadom wszystkich wad Talismana, muszę przyznać że w ciągu tygodnia spędzonego za jego kierownicą naprawdę go polubiłem. Polubiłem go pomimo wszystkich jego słabości. Wy zatem też pewnie będziecie mogli.

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!

Kuba Brzeziński

Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1749 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 203 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,5 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 51 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,1 litra
  • Długość: 4865 mm
  • Szerokość: 1870 mm
  • Wysokość: 1465 mm
  • Rozstaw osi: 2809 mm
  • Pojemność bagażnika: 572/1681 litrów
  • Cena: od 103 900 złotych

Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 137 000 złotych
  • światła przednie Full LED Pure Vision
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • kolorowy wyświetlacz 8,7 cala
  • felgi aluminiowe 18 cali
  • czujnik deszczu
  • system wspomagania przy ruszaniu pod górę
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system kontroli pas a ruchu (LWD)
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • dwustrefowa klimatyzacja automatyczna

Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Test: Renault Talisman Grandtour Intens Blue dCi 150 - po prostu go polubisz!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Urzędnicy żądają podwyżek opłat za rejestrację samochodu w Polsce. Niestety mają rację. Stoi za nimi matematyka

    Dlaczego podwyżki? Powiaty domagają się urealnienia opłat za czynności realizowane w wydziałach komunikacji. Wskazują np. że opłata za dowód rejestracyjny wynosząca 54 zł nie była zmieniana od 20 lat. Od kwietnia PWPW, która produkuje te dokumenty podnosi stawkę do prawie 45 zł. 

    Policja oddała pierwsze auto zabrane pijanemu. I co z tego? Nie ma co robić afery, bo kierowca konfiskaty i tak nie uniknie

    Przepisy o odbieraniu aut pijanym są, ale tak właściwie... ich nie ma? Potwierdzać to może przypadek 46-latka, któremu policjanci najpierw zabrali Volvo, a później je oddali. Z uwagi na brak przepisów wykonawczych. To jednak jeszcze nie świadczy o tym, ze nowelizacja jest martwa czy poszła do kosza. Kierowca nową karę i tak poniesie.

    Rząd chce jednak wykasować podatek od aut spalinowych. Szykuje się do rozmów z UE na temat zmian w KPO

    KPO miało zgotować kierowcom w Polsce aż dwa podatki od aut spalinowych. Teraz okazuje się, że tych może wcale nie być. Nowy rząd planuje renegocjację planu odbudowy. Danina płacona przez kierowców ma zniknąć z dokumentu, a tym samym nie zacznie obowiązywać w Polsce.

    Chciał uniknąć kary za parkowanie. Przerobił litery na tablicy rejestracyjnej. Dostał zarzut karny i może trafić do więzienia na 5 lat

    Aby uniknąć płacenia mandatów za nieprawidłowe parkowanie, dostawca jedzenia przerobił na tablicy rejestracyjnej literę F na E. Teraz grozi mu nawet 5 lat więzienia. Chciał być sprytny. Policjanci byli jednak sprytniejsi.

    REKLAMA

    103-latka rozbiła bank. Prowadziła auto bez prawa jazdy. Samochód nie miał natomiast OC

    Miała 103 lata i prowadziła samochód. Prowadziła go bez prawa jazdy. Na tym kłopoty seniorki się nie kończą. Jaki był finał? Karabinierzy – bo akcja rozgrywała się we Włoszech – odwieźli ją do domu. Ona natomiast zapowiedziała zakup... skutera!

    Będzie nowy wzór prawa jazdy. Ale prawa jazdy na tramwaj. Co się zmieni?

    Rząd pracuje nad nowym drukiem prawa jazdy. Zmieni się jednak dokument wydawany kierującym... tramwajami. Chodzi o to, aby zwykła kartka papieru zamieniła się w druk, który zostanie dobrze zabezpieczony przed fałszerstwem. Czy to oznacza, że pozwolenie będzie droższe?

    Przed wejściem na jezdnię pieszy musi spojrzeć trzy razy. Inaczej dostanie nawet 5 tys. zł mandatu

    Trzy spojrzenia stanowią podstawową zasadę bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Pieszy zaniedba ten obowiązek? Konsekwencje mogą być zatem naprawdę przykre. W skrajnym przypadku może dostać nawet 5 tys. zł mandatu.

    Klonowanie kart paliwowych. Proceder może oznaczać tysiące złotych strat. Jak się przed nim chronić?

    Karta paliwowa to firmowe dobrodziejstwo, ale i zagrożenie. Bo niezwykle łatwo jest ją sklonować i narobić firmie transportowej setki tysięcy złotych dodatkowych kosztów. Jak się chronić przed duplikowaniem kart i kradzieżą pieniędzy?

    REKLAMA

    Znasz ukryte funkcje pasów bezpieczeństwa w samochodzie? Niektóre są naprawdę zmyślne

    Pasy mają chronić życie i zdrowie pasażerów w czasie wypadku. Do tego ich funkcja się jednak nie ogranicza. Bo potrafią dużo więcej! Kreatywni kierowcy znaleźli dla nich szereg innowacyjnych zastosowań. Niektóre mogą zadziwić.

    Czy za narkotyki też można stracić samochód od 14 marca 2024 r.?

    Za prowadzenie po alkoholu kierowca może stracić samochód lub zapłacić wysoką nawiązkę. Co jednak z prowadzeniem pod wpływem środka odurzającego? Czy w tym przypadku również działają przepisy kodeksu karnego dotyczące przepadku pojazdu lub jego równowartości?

    REKLAMA