REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Ma przymrużone spojrzenie, rozwrzeszczany grill i nienagannie skrojone nadwozie. Do tego jest napędzany 190-konnym dieslem i ma długą listę wyposażenia. Oto Mondeo, Ford Mondeo ST-Line X.

REKLAMA

Wygląd nadwozia Forda Mondeo to zestawienie serii ciekawych akcentów stylistycznych. Grill przypomina ten stosowany w Aston Martinach, podczas gdy reflektory są identyczne jak te… montowane w Mustangu! Liftback bez wątpienia jest przystojny i bez wątpienia może robić wrażenie. Szczególnie że nadwozie jest naprawdę długie jak na realia segmentu D i liczy blisko 5 metrów, a do tego zostało ponabijane dynamicznie wyglądającymi przetłoczeniami. Elementy, które mogą się podobać nieco mniej? Przód jest naprawdę nisko poprowadzony - to przeszkadza podczas parkowania przy krawężniku. Dodatkowo Mondeo ma nieco przygrube „uda”.

REKLAMA

Ford wygląda na prawdziwą limuzynę. Ma długie i majestatyczne nadwozie. Niestety wartości te nie przekładają się na przepastne wnętrze. Oczywiście na pokładzie Mondeo żadnemu z czterech dorosłych pasażerów nie zabraknie miejsca na kolana czy nad głową. Można byłoby się jednak spodziewać, że tego miejsca będzie zdecydowanie więcej! Nadwozie typu liftback ma jednak też i zalety. Klapa unoszona razem z tylną szybą jest bardziej praktyczna od wąskiego otworu załadunkowego w sedanie. W ten sposób sprawia, że kierowca może efektywniej wykorzystać przestrzeń bagażową oszacowaną przez Forda na 550 litrów.

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Kuba Brzeziński

Ford Mondeo ST-Line X - ogromna panorama na dachu!

Niewątpliwy plusem Forda Mondeo ST-Line X jest niezwykle wygodny fotel kierowcy. Ten jest trochę miękki, ale też wystarczająco twardy. Dobrze trzyma ciało siedzącego podczas dynamicznej jazdy w zakręcie, ale też nie męczy pleców w czasie codziennej eksploatacji. Potężne wrażenie robi dach panoramiczny. Jest tak duży, że wypełnia praktycznie całą przestrzeń nad głowami pasażerów. Imponować może też ilość schowków, widoczność do tyłu jest niemalże wzorowa, a z poziomu komputera pokładowego wtopionego w zegary można sterować wieloma funkcjami pojazdu - w tym tymi dotyczącymi np. systemów bezpieczeństwa.

Zobacz również: Test Ford Mondeo Vignale 2.0 TDCi Twin Turbo 210 KM

Ford Mondeo ST-Line X to jedno z lepiej wyciszonych aut w segmencie D. Podczas jazdy nie słychać ani pracy zawieszenia, ani dźwięków z otoczenia, ani pracy silnika. Cisza panuje w kabinie nawet przy prędkości autostradowej. Pokrętło zamiast gałki zmiany biegów? W pierwszym kontakcie jest mało intuicyjne. Z czasem kierowca zaczyna je obsługiwać praktycznie bez patrzenia. To samo dotyczy ekranu systemu multimedialnego. Choć samo menu jest trochę zawiłe i być może mało dopracowane graficznie, ekran bardzo szybko reaguje na dotyk, a wraz z pulpitem z przyciskami wygląda po prostu elegancko i jest bardziej ergonomiczny.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Kuba Brzeziński

Nad czym Amerykanie mogli nieco mocniej popracować? Głównie nad niektórymi elementami wykończenia. Konsola centralna wisi na dwóch wspornikach. Te są jednak mocno plastikowe i bardzo słabo złożone - trzeszczą przy każdym dotyku. Trzeszczy także dach panoramiczny np. podczas zjeżdżania z krawężnika. Poza tym Ford mógłby zastosować w Mondeo mniejszą ilość przycisków na kierownicy oraz mniejszy kluczyk - ten dodawany obecnie do pojazdu choć działa bezdotykowo jest wręcz monstrualny!

Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - mocny i… oszczędny

Sercem Forda Mondeo ST-Line X w wersji testowej był 2-litrowy silnik diesla EcoBlue. Motor był skonfigurowany w najmocniejszej wersji - dysponował stadem 190 koni mechanicznych. Napęd w tym wariancie trafia na przednie koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni automatycznej. To bardzo optymalny układ napędowy. Motor dobrze radzi sobie z napędzaniem Mondeo zarówno w mieście, jak i trasie. Co więcej, może być mocno oszczędny. Nie ma problemu, aby przy delikatnej jeździe poza terenem zabudowanym zszedł do spalania oscylującego w granicy 6 litrów oleju napędowego. W cyklu mieszanym na baku można pokonać nawet 800 kilometrów.

Zobacz również: Diesel dymi na biało. Czy to dobrze?

Wady? Momentami diesel ma zbyt dużo mocy. Przy głębszym wciśnięciu gazu koła mogą zerwać kontakt z nawierzchnią. Sytuację zmieniłby np. opcjonalny napęd na cztery koła. Poza tym zastrzeżenia można mieć do pracy skrzy biegów. Automat jest skonfigurowany nadmiernie ekologicznie. To oznacza mniej więcej tyle, że podczas przyspieszania potrzebuje dłuższej chwili na zrzucenie biegu. Oczywiście efekt można objeść. Wystarczy że kierowca przed wyprzedzaniem zmieni przełożenie manualnie za pomocą manetek pojawiających się przy kierownicy.

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Kuba Brzeziński

Ford Mondeo ST-Line X to auto kierowcy!

REKLAMA

Ford Mondeo ST-Line X jest duży, wygodny, rodzinny i reprezentacyjny. To jednak też auto kierowcy. Liftback prowadzi się naprawdę dobrze. Uwielbia ciasne zakręty, nie ma przesadnie silnego wspomagania układu kierowniczego i precyzyjnie wykonuje manewry. Do podwozia można mieć tak właściwie tylko dwie uwagi. Pierwsza dotyczy zachowania zawieszenia przy większych prędkościach. To mogłoby być sztywniejsze. Po drugie zdecydowanie zbyt duży jest promień skrętu. Trzeba się mocno nakręcić kierownicą żeby zawrócić samochodem np. na ciasnym parkingu przed blokiem.

Ford Mondeo ST-Line X posiada zaawansowane układy wspomagające - kontroluje sytuację przed pojazdem i ostrzega o możliwości wystąpienia kolizji. Dobre wyregulowanie czułości tych systemów sprawia, że pracują one w sposób wyważony. Skutek? Rzeczywiście pomagają kierowcy, a nie przeszkadzają. A to kolejny czynnik, który sprawia że za kierownicą Mondeo można się po prostu dobrze poczuć! To samochód, który nie zmusza do myślenia, jest intuicyjny i dopracowany pod kątem właściwości jezdnych.

Zobacz również: Automatyczna skrzynia biegów - rodzaje przekładni i zasady działania

Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - podsumowanie:

Za Fordem Mondeo Titanium 2.0 EcoBlue 190 KM przemawia co najmniej kilka zalet. Auto ma potwornie wygodny fotel kierowcy, wygląda jak James Bond dla ludu, oferuje przepastny bagażnik, prowadzi się jak po sznurku i ma mocno oszczędny silnik. Wady? Promień skrętu jest zapożyczony chyba z… ciężarówki! Poza tym patrząc na rozmiary nadwozia, można byłoby spodziewać się większego wnętrza, a skrzynia biegów powinna reagować nieco szybciej. Czy zatem kupiłbym to auto? Tego nie jestem w stanie powiedzieć na sto procent. Wiem natomiast, że naprawdę poważnie rozważyłbym jego zakup i na poważnie przeciwstawił go takiemu konkurentowi jak chociażby Passat.

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond

Kuba Brzeziński

Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1997 cm3
  • Maksymalna moc: 190 KM (przy 3500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm (przy 2000 - 2500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 223 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,1 litra
  • Długość: 4871 mm
  • Szerokość: 1852 mm
  • Wysokość: 1482 mm
  • Rozstaw osi: 2850 mm
  • Pojemność bagażnika: 550/1446 litrów
  • Cena: od 109 320 złotych

Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 186 940 złotych
  • system nawigacji satelitarnej Sony CD/MP3 z Ford SYNC 3, DAB+, 8-calowym ekranem dotykowym oraz z 12 głośnikami
  • 10.1-calowy kolorowy wyświetlacz między zegarami
  • tempomat z ogranicznikiem prędkości
  • Active Park Assist
  • 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich
  • reflektory przednie wykonane w technologii LED
  • zawieszenie sportowe
  • przednie fotele sportowe, podgrzewane, z regulacją temperatury
  • oświetlenie wnętrza diodami LED z elementami nastrojowego oświetleni
  • Lane Keeping Alert
  • Ford KeyFree
  • czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
  • Auto High Beam
  • czujnik deszczu
  • klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją temperatury
  • podgrzewana przednia szyba (Quickclear) i podgrzewane dysze spryskiwaczy
  • Traffic Sign Recognition
  • Blind Spot Information

Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Test: Ford Mondeo ST-Line X 2.0 EcoBlue 190 KM - flotowy James Bond
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA