REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny

Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

To prawdziwa limuzyna z Francji! Renault Megane GrandCoupe Intens ma przestronną kabinę, mięsiste fotele, 550-litrowy bagażnik i naprawdę dynamiczny silnik. Czy znaleźliśmy jakieś wady?

Megane to przecież hatchback! Co zatem w gamie modelu robi sedan? Pierwsza generacja francuskiego hitu sprzedaży stworzyła wizerunek nadwozia czterodrzwiowego jako bardziej stonowanego. Obecny model postanowił zerwać z tym połączeniem. GrandCoupe jest nowoczesny, dynamiczny i bardzo… masywny. Długie nadwozie zostało mocno upodobnione do większego Talismana. A to dość sprytny zabieg stylistyczny. W jego wyniku kupujący ma wrażenie, że dostaje więcej za mniej. Kolejne plusy? Stylizacja przodu jest niezwykle charakterystyczna. Za sprawą dużych reflektorów i świateł do jazdy dziennej w kształcie położonej litery U, Renault nie da się pomylić z żadną inną marką.

REKLAMA

Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP: bagażnik ma 550 litrów

REKLAMA

Drugim imieniem kabiny pasażerskiej powinna być przestrzeń! Renault Megane GrandCoupe oferuje wystarczającą ilość miejsca dla czterech dorosłych pasażerów, a do tego daje dostęp do 550-litrowego kufra. Osoby podróżujące na pokładzie francuskiego sedana ucieszy jeszcze jeden fakt - wnętrze jest pełne praktycznych i pojemnych schowków. Przykład? Kieszeń na rękawiczki umieszczona przed fotelem pasażera jest wprost przepastna! Na plus 4-drzwiowemu Megane zapisać warto jeszcze jedną rzecz - materiały wykończeniowe na konsoli centralnej. Być może nie zawsze są miłe w dotyku, jednak w dużej mierze okazują się miękkie i dobrze spasowane.

Nadwozie jest bardzo rozbudowane pod względem drobiazgów stylistycznych. Kabina pasażerska choć korzysta z nowoczesnych zdobyczy techniki w postaci chociażby dużych ekranów, jest w dużej mierze ascetyczna. To źle? Nie do końca. Prostota ułatwia obsługę, a ułatwiona obsługa oznacza wysoki poziom ergonomii. Wady Renault Megane GrandCoupe? Welur, którym zostały wykończone fotele nie prezentuje się najlepiej. Dużo bardziej pasowałby do Megane z lat dziewięćdziesiątych. Poza tym uchwyt na kubki na konsoli centralnej choć jest regulowany, nie posiada… blokady. To oznacza, że regulacja przy jednym kubku kawy jest po prostu mało skuteczna.

Renault Megane TCe 140 FAP - moment obrotowy jak w… dieslu!

REKLAMA

Silnik zamontowany pod długą maską Renault Megane GrandCoupe ma 4 cylindry i 16 zaworów. Motor ma oznaczenie TCe 140 FAP. Co to oznacza? W pierwszej kolejności moc na poziomie 140 koni mechanicznych. W drugiej doładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa oraz obecność filtra cząstek stałych typu FAP. Benzyniak stanowi jedną z większych zalet auta. Tak, w pierwszej chwili można odnieść wrażenie, że cierpi na chroniczny brak mocy. Efekt turbo dziury trwa jednak wyłącznie chwilkę. A po jej minięciu na obrotomierzu pojawia się 1600 obr./min. i zupełnie jak w dieslu do akcji wkracza maksymalny moment obrotowy o wartości 240 Nm.

Skutek? Kierowca czuje wyraźne uderzenie mocy, a samochód zaczyna rwać do przodu. Oczywiście Megane TCe 140 FAP nie jest modelem sportowym. Mimo wszystko wynik sprintu do pierwszej setki na poziomie 9,7 sekundy można uznać za więcej niż przyzwoity. Poza tym benzyniak bardzo przyjemnie powarkuje podczas przyspieszania i jest dość oszczędny. Podczas testu średnie zapotrzebowanie na paliwo sięgało 7,4 litra. Wady? Podczas wciskania i puszczania pedału gazu porusza się gałka zmiany biegów. To mało efektowne. Dodatkowo w aucie testowym trzeszczał pedał sprzęgła.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Megane GrandCoupe - precyzję manewrów ogranicza mocne wspomaganie!

Kierowca po zajęciu miejsca za kierownicą Renault Megane GrandCoupe Intens poczuje się naprawdę dobrze. Fotel jest mięsisty, wygodny i masywny. Kierownica wygląda ładnie, jest dobrze wyprofilowana i świetnie leży w dłoniach. I choć auto jest duże, prowadzi się zwinnie i prowadzący raczej nie czuje jego rozmiarów. Zawieszenie? Układ pracuje zaskakująco cicho na nierównościach - dużo mniej hałasuje niż np. w Scenicu. Poza tym wyważa komfort i dobre prowadzenie. Jeżeli chodzi o precyzję, z tą Megane ma największe problemy przy większych prędkościach, gdy zaczyna przeszkadzać mocne wspomaganie układu kierowniczego.

Francuzi bardzo mocno poprawili jakość kompaktowego sedana od czasów Megane drugiej generacji. To jednak nadal nie oznacza, że kierowca otrzymuje auto pokroju Golfa. Tylko czy to właściwie wada? Nie do końca. Zwłaszcza że mniejsze dopieszczenie szczegółów i gorsze materiały pozwoliły na oznaczenie Megane GrandCoupe metką z naprawdę rozsądnie brzmiącą ceną. Nieco ponad 93 tysiące złotych za dużego i komfortowego sedana segmentu C z dynamicznym silnikiem i dobrym wyposażeniem to dość dobra oferta. W skrócie kierowca płaci dokładnie za to, co otrzymuje.

Renault Megane GrandCoupe TCe 140 FAP - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1333 cm3
  • Maksymalna moc: 140 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1600 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 205 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 9,7 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 49 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,4 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,4 litra
  • Długość: 4632 mm
  • Szerokość: 1814 mm
  • Wysokość: 1443 mm
  • Rozstaw osi: 2721 mm
  • Pojemność bagażnika: 550 litrów
  • Cena: od 58 900 złotych

Renault Megane GrandCoupe Intens - cena i wyposażenie:

  • Cena: 93 450 złotych
  • podgrzewanie foteli przednich
  • elektrochromatyczne lusterko wsteczne
  • system wykrywania zmęczenia kierowcy
  • aktywny regulator prędkości
  • system MULTI-SENSE
  • system kontroli pasa ruchu i funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
  • system kontroli martwego pola (BSW)
  • system wspomagania parkowania z kamerą cofania
  • światła przednie Full LED „Pure Vision”
  • tylne światła LED 3D "Edge Light"
  • klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • lusterka boczne elektrycznie sterowane i składane oraz podgrzewane

Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Test: Renault Megane GrandCoupe Intens TCe 140 FAP - wart swojej ceny
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

REKLAMA

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

REKLAMA