REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest czeski, wielki, czerwony, 7-osobowy i… sportowy! Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 to rodzinny sprinter z pięknym i gardłowym głosem w stylu Barry`ego White`a.

REKLAMA

Oferta czeskiej marki bardzo długo była pozbawiona samochodu sportowo-rekreacyjnego. Tak, w gamie Skody funkcjonowało Yeti. Pojazd nigdy nie przedarł się jednak do szerokiej świadomości kierowców, nie był typowym SUV-em czy crossoverem i nie osiągnął sukcesu. Marka postanowiła to zmienić w roku 2016. To wtedy światło dzienne ujrzał SUV segmentu D. Recepta na Kodiaqa była prosta. Kierowcy otrzymywali 7-miejscową "terenówkę" w cenie Superba. A takie nagromadzenie korzyści musiało chwycić. W tym roku do wyścigu rynkowego dołączyła wersja RS.

REKLAMA

Standardowa Skoda Kodiaq jest nieco… toporna. Ma dużą ilość ostrych linii i nowoczesnych kształtów, mimo wszystko nadal wygląda trochę jak mniej zgrabna wersja Superba na szczudłach. Co przeszkadza w tym aucie? Wybrzuszone czoło na tylnej klapie i azjatycka twarz ze skośnymi oczami. W przypadku RS-a zaczyna działać jednak pewna magia. Okazuje się bowiem, że cała niezgrabność… rozpływa się. Być może dzieje się tak za sprawą efektownych, 20-calowych felg aluminiowych, być może dzięki naprawdę pięknemu, czerwonemu lakierowi, a być może swoje robi znaczek wersji sportowej.

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR <a class=4x4 - rzeczywiście taka sportowa?"/>

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Kuba Brzeziński

Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzuca się w oczy!

Bez względu na powód, skutek jest jeden. Kodiaq RS staje się miły dla wzroku i to nie tylko właściciela. Zwraca na siebie uwagę przechodniów, przez co kierowca dość szybko powinien zwrócić uwagę na oczy wpatrzone w czerwonego SUV-a. Kolejne zalety? Skoda wyposażyła auto w automatycznie unoszoną klapę bagażnika. Ta jest sterowana również bezdotykowo i system działa naprawdę sprawnie. Reaguje zarówno na ruch przypominający kopniaka, jak i przesunięcie stopy pod zderzakiem. Wady? Nie do końca rozumiem czemu Czesi wyposażyli w system bezdotykowego otwierania drzwi tylko przednie klamki. To głupia oszczędność.

Zobacz również: Silnik 2.0 TDI CR VAG - awarie, problemy, opinie

REKLAMA

Kierowca, który miał już styczność z samochodami Grupy Volkswagena, nie powinien być zaskoczony wyglądem konsoli centralnej Skody Kodiaq RS. Projektanci stworzyli deskę jako połączenie nowoczesności z prostotą. Niewątpliwą zaletą jest też ogromna ilość schowków. Dostępny jest głęboki schowek na rękawiczki i dodatkowy zaraz nad nim. Przegródki pojawiają się też na tunelu centralnym oraz pasażerowie mogą skorzystać z głębokich kieszeni w drzwiach. Tak właściwie jedyny mało przemyślany schowek został sparowany z ładowarką indukcyjną do telefonu. Jest płytki, a telefon należy do niego wsunąć.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kabina pasażerska Skody Kodiaq RS pełnymi garściami korzysta ze sportowych akcentów. Fotele choć wysoko zarysowane, przypominają kubełki znane z Audi z serii RS. Do tego zostały obite czarną alkantarą dodatkowo zapobiegającą przesuwaniu się ciała pasażera, posiadają czerwone przeszycia oraz są po prostu wygodne! Materiały wykończeniowe okazują się miękkie, miłe w dotyku i dobrze spasowane. Wyjątki tak naprawdę można znaleźć dwa. Po pierwsze jedynym trzeszczącym elementem w kabinie jest rączka drzwi. Po drugie listwa imitująca karbon i pojawiająca się na konsoli centralnej jest twarda i robi tandetne wrażenie.

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Kuba Brzeziński

Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - wnętrze trzyma jakość

We wnętrzu Skody Kodiaq RS spodobała mi się jeszcze jedna rzecz. Testowy egzemplarz pokonał do tej pory 26 tysięcy kilometrów. I wiecie co, pomijając kilka drobnych rys w okolicy indukcyjnej ładowarki do telefonu nie miał praktycznie żadnych śladów zużycia. Pewnie pomyślicie, że to standard. Tak jednak nie jest. Widziałem samochody, które przy podobnym przebiegu miały potwornie zdrapane plastiki, wygniecione boki foteli czy wyślizganą kierownicę. Tutaj nie było żadnej z tych rzeczy. A to dość dobra prognoza na przyszłość dla kierowcy, który zdecyduje się na zakup sportowego SUV-a z Mlada Bolslav.

Zobacz również: Oznaczenia skrzyni DSG - jak odnaleźć się w kodach?

Czesi tworzyli SUV-a. A to wymagało od nich pamiętania o zmyślności i ciekawych gadżetach. W przednich drzwiach pojawia się parasolka. Jest mała, składana i wygląda na tanią. Mimo wszystko w sytuacji awaryjnej może uratować kierowcę lub pasażerów przed zmoknięciem. Poza tym w bagażniku pojawia się malutka latarka! Świeci raczej słabo, mimo wszystko stanowi miły akcent. Wysoki poziom praktyczności to też łatwo składające się tylne fotele - zarówno drugim, jak i trzecim rzędzie. Widać, że któryś z inżynierów dobrze przemyślał rozwiązanie. System jest bowiem intuicyjny, a do tego nie wymaga ani skupienia, ani użycia większej siły.

Jeżeli chodzi o wady, bez wątpienia jedna z największych dotyczy przycisku odpalania pojazdu. Ten pojawia się na kolumnie kierowniczej w miejscu, w którym normalnie wtyka się kluczyk. Co w tym złego? Identyczne rozwiązanie jest stosowane w dużo mniejszej Fabii. I co gorsze, w Fabii ten przycisk wygląda identycznie brzydko.

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Kuba Brzeziński

Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - w 6,9 sekundy do setki

Skoda Kodiaq RS bez wątpienia musi być sportowa. Przy kubełkowych fotelach, dużych felgach i bardziej agresywnej stylizacji nie może jednak zapominać o… rodzinnym charakterze. Idąc na familijny kompromis inżynierowie zastosowali zatem pod maską auta 2-litrowego diesla. Motor pomijając filtr cząstek stałych i konwerter katalityczny SCR otrzymał też aż dwie turbosprężarki. Dzięki temu oferuje 240 koni mechanicznych i aż 500 Nm momentu obrotowego. Siła trafia na asfalt za pośrednictwem skrzyni DSG i czteronapędu. Przyspieszenie do pierwszej setki trwa na pokładzie sportowego SUV-a 6,9 sekundy.

Zobacz również: Skoda Kodiaq Sportline 2.0 TSI 180 KM

Kodiaq RS jest szybki, ale nie porywająco szybki. Przyspiesza dostojnie, ale nie wyrywa do przodu. A do tego dobrze rozwija moc i pewnie przekazuje ją na drogę. Tak, model nadal pozwala pokazać części kierowców ich miejsce podczas ruszania spod świateł. W tym samym czasie za sprawą niewielkiej turbodziury dobrze sprawdzi się podczas wyprzedzania w trasie i niestety… nie jest zbyt oszczędny. Średnie spalanie w teście sięgnęło 8,5 litra. Tylko czy to może dyskwalifikować Kodiaqa? Absolut nie. Szczególnie że jeszcze nie wspomniałem o największej zalecie tego auta!

Choć pod maską Skody ukrywa się nowoczesny silnik diesla, podczas przyspieszania na próżno oczekiwać na pojawienie się głośnego klekotu. Do uszu kierowcy dobiega w zamian rasowy warkot. Kodiaq RS brzmi zupełnie tak, jakby był napędzany wolnossącą V-ósemką przywiezioną wprost ze Stanów Zjednoczonych. I jeżeli mam być szczery, absolutnie nie obchodzi mnie to, że dźwięk jest sztuczny i w dużej mierze tworzony przez głośniki. Podczas testu dawał mi bowiem masę frajdy i sprawiał, że przy każdym wciśnięciu pedału gazu miałem uśmiech na twarzy. To nic innego jak motoryzacyjny antydepresant!

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Kuba Brzeziński

Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - zwrotny jak… Kodiaq!

Skoda Kodiaq RS jest naprawdę duża. Auto ma zawieszenie i układ kierowniczy zestrojony w taki sposób, że rozmiarów tych czy masy absolutnie nie czuć. Prowadzący może odnieść wrażenie że jeździ Octavią kombi. Bardzo sztywną i zwartą Octavią - warto dodać. Nadwozie Kodiaqa zaledwie nieznacznie wychyla się podczas szybszego pokonywania zakrętów, a podwozie jest wyważone w reakcjach na sytuację na drodze. Przykład? Pokonuje nierówności sprężyście i pewnie. Ogromną zaletą jest też wysoka skrętność - za jej sprawą nie ma problemu z zawracaniem autem nawet w ciasnej uliczce. Jeżeli chodzi o wady, to ciężar dużego SUV-a czuć przede wszystkim podczas hamowania. Skoda hamuje dobrze, ale z wyraźnym oporem.

Testowa Skoda Kodiaq RS była wyposażona w profile jazdy. I co ciekawe, zmiana ustawień była naprawdę wyczuwalna. To jednak trochę zaleta, a trochę… wada. W trybie sportowym układ kierowniczy zaczynał pracować z poważnym oporem. Kręcenie kierownicą stawało się na tyle ciężkie, że parkingowe manewry były problematyczne. Z drugiej strony tryb sport sprawia też że auto zaczyna nerwowo zachowywać się na drodze. Bardzo szybko reaguje na muśnięcie pedału gazu, a już delikatne ruchy kierownicą w trasie powodują wyczuwalne bujnięcia nadwozia.

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?

Kuba Brzeziński

Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - podsumowanie:

Jak podsumować Skodę Kodiaq RS? To samochód, za kierownicą którego można się poczuć wyjątkowo dobrze! Jest dopracowany, pewnie się prowadzi, oferuje dobre osiągi, a do tego… powarkiwaniem jest w stanie wzbudzić uśmiech na twarzy nawet największego, motoryzacyjnego malkontenta. A to prowadzi tylko do jednego wniosku. Kodiaq RS nie jest kolejnym poprawnym środkiem transportu z Mlada Boleslav. To samochód, który nie tylko ma duszę, ale który naprawdę da się polubić.

Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1968 cm3
  • Maksymalna moc: 240 KM (przy 4000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm (przy 1750 - 2500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 221 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 6,9 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna DSG, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 60 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 8,3 litra
  • Długość: 4699 mm
  • Szerokość: 1882 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2791 mm
  • Pojemność bagażnika: 650/2065 litrów
  • Cena: od 106 400 złotych

Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - cena i wyposażenie:

  • Cena: 234 000 złotych
  • system Front Assist z funkcją awaryjnego hamowania
  • system Driver Alert - funkcja wykrywania zmęczenia kierowcy
  • system Pedestrian Monitor - system hamowania awaryjnego w przypadku wykrycia pieszych przed pojazdem (AEB)
  • system Manoeuvre Assist - funkcja automatycznego hamowania podczas manewru cofania
  • system monitorowania martwego punktu
  • system wspomagania zjazdu ze wzniesienia
  • reflektory główne w technologii Full LED z funkcją adaptacji świateł AF
  • dźwiękochłonne szyby boczne z przodu
  • cyfrowy zestaw wskaźników z personalizacją ustawień ze specjalnym trybem Sport
  • trójstrefowa klimatyzacja automatyczna CLIMATRONIC
  • czujniki parkowania – tył i przód
  • system wspomagania parkowania
  • kamera cofania AREA VIEW CAMERA - system kamer 360°
  • bezkluczykowy system obsługi samochodu
  • alarm z funkcją SAFE
  • podgrzewane fotele przednie
  • DRIVING MODE SELECT - wybór profilu jazdy
  • aktywny tempomat
  • Sound System CANTON - 9 głośników, subwoofer, moc 575 W
  • system multimedialny z dotykowym ekranem i systemem nawigacji satelitarnej
  • wersja 7-miejscowa

Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Test: Skoda Kodiaq RS 2.0 Bi-TDI SCR 4x4 - rzeczywiście taka sportowa?
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Za 175 niezapłaconych mandatów skonfiskowali mu SUV-a. Choć dalej nim jeździ...

    60-latek z Florencji idzie na rekord. W ostatnich latach dostał 175 mandatów. Opiewają one na kwotę ponad 30 tys. euro. Żadnej z grzywien jednak nie opłacił. Dlatego skonfiskowali mu SUV-a.

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Powód? Tym są zachowania kierowców

    Rowerzyści boją się jeździć po ulicy. Czasami jednak nie mają innego wyjścia... Dobra informacja mimo wszystko jest taka, że jazda rowerem w Polsce staje się coraz bezpieczniejsza. Tak przynajmniej twierdzą statystyki.

    Dziś jest statystycznie najbardziej "wypadkowy" dzień tygodnia. To w piątki na drogach ginie nawet 270 osób

    Piątek, piąteczek, piątunio? Ukochany dzień Polaków niestety bezpieczny nie jest. W 2023 r. w każdy piątek miało miejsce średnio 3555 wypadków. W zdarzeniach tych ginęło średnio 268 osób, a 4091 odnosiło obrażenia. Czemu tak się dzieje?

    Mandaty dla kierowców po nowemu. Pojawi się możliwość wznowienia postępowania. Dziś to niemożliwe

    Dziś mandatu karnego praktycznie nie da się uchylić. Po podpisaniu staje się ostateczny. Od lat mówiono o tym, że sytuacja odbiera kierowcom prawo do obrony. MS wreszcie wysłuchało apeli i zapowiada zmiany. Pojawi się możliwość wznawiania postępowania mandatowego.

    REKLAMA

    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    REKLAMA