| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Volvo 2.0 S90 T8 Inscription - 390 KM

Test: Volvo 2.0 S90 T8 Inscription - 390 KM

Czego spodziewać się po flagowej limuzynie producenta aspirującego (jeśli już w niej nie zadomowionego) do klasy premium, do tego wyposażonego w najmocniejszą jednostkę benzynową wspartą silnikiem elektrycznym? Jakości wykonania, komfortu oraz mocy. I dokładnie to dostajemy… dokładnie w tej kolejności.

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Autor: Adam Kret

Do tego dochodzi zawieszenie, które wybitnie wytłumia wszystkie nierówności (w tym kocie łby) i mamy samochód, który jest tak szybki jak jest wygodny… na prostej. Nad całością panują bowiem systemy elektroniczne, które nie pozwalają nam na za dużo zabawy tym 2-u tonowym krążownikiem. 

Przy oznaczeniu pojazdu plakietką napędu na 4 koła jest bowiem troszkę oszustwa. Owszem, obie osie są napędzane - ale ¾ mocy (silnik spalinowy) przenoszone jest na oś przednią. Za tylną odpowiada silnik elektryczny. 

Nad tą nadwyżkową mocą na przednich kołach trzeba jakoś zapanować i w momencie przyspieszania, system wspomagania bardzo usztywnia wieniec. Do tego dochodzący napęd na tył (potrafi dołączyć się wspierając silnik elektryczny, co czuć, z uwagi na duży moment obrotowy) i jazda staje się… dziwna. 

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Autor: Adam Kret

Jego Najwyższa Hybrydowość

Volvo zdecydowało się na dość interesujący (żeby nie powiedzieć dziwaczny) pomysł montowania układu hybrydowego wyłącznie w parze z najmocniejszym wariantem swojego 2-litrowego silnika. Sprawia to, że uzysk z technologii jest relatywnie nieduży, oszczędność paliwa zaś jest bardzo zależna od typu eksploatacji i pokonywanych dystansów.

Baterie w trybie czysto elektrycznym wystarczają na ok. 30-40 km dość delikatnej jazdy (przy jednostajnym tempie, można osiągnąć ok. 80 km/h) więc idealnie do pokrycia dystansu praca/dom w większości przypadków. Samochód można ładować z gniazdka 230 V (i tu uwaga, bezpośrednio z gniazdka, przedłużacz zostanie rozpoznany i odrzucony, a samochód się nie naładuje) co trwa ok. 4 godzin. Samo ładowanie bywa odrobinę irytujące, trudno bowiem zmusić samochód do wskazania ile czasu jeszcze zostało (tak jakby interfejs nie był do końca przemyślany). 

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Autor: Adam Kret

Auto można także ładować z wykorzystaniem silnika spalinowego… co trochę mija się z celem, biorąc pod uwagę spalanie, a także wyraźne obciążenie ładowaniem (wymęczony dźwięk i irytujący wzrost obrotów). 

Czar pryska po rozładowaniu baterii lub przyciśnięciu gazu - silnik elektryczny przechodzi wówczas w stan “popychania” kiedy potrzebny jest większy moment (zawsze zostawia sobie minimalny zapas energii na takie działanie). Taką funkcję pełni także w trybie “power” - ale wówczas spalanie wpada średnio w wymiar 2 cyfrowy i jakikolwiek uzysk z technologii (a trzeba pamiętać o dodatkowej wadze - auto w wariancie hybrydowym waży ponad 2 tony) zaczyna się minimalizować. Na autostradzie i w dłuższej trasie, hybryda po prostu się nie sprawdza - samochód jest ciężki, tylna kanapa ma mniej miejsca, a silnik elektryczny uruchamia się sporadycznie.

Należałoby się zastanowić czy hybrydyzacja nie powinna dotyczyć jednak jednostek z mniejszą mocą, gdzie dodatkowy moment obrotowy silnika elektrycznego wspierałby je w okresach największej konsumpcji paliwa i dokładał mocy tam gdzie jej brakuje.  

Podsumowanie

Volvo S90 samo w sobie jest samochodem okazałym i luksusowym. W testowanej wersji dodatkowo “pieruńsko” mocnym i szybkim. Kwestią indywidualnej oceny jest jednak wersja hybrydowa - jeśli chcemy być bardzo ekologiczni, być może wyżyłowany 300-u konny silnik spalinowy pod maską nie jest najlepszym wskaźnikiem miłości do przyrody. 

Jeśli jednak, cytując klasyka, los białych misiów nie spędza nam snu z powiek, ten sam silnik w zupełności wystarczy bez dodatkowej ceny i masy układu hybrydowego. Zwłaszcza, że ceny startujące od 320 tys (bliżej 400 w testowanym modelu w wersji Inscription) każą się zastanowić nad wyborem.

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM
Volvo S90 T8 - Inscription - 390 KM

Potrącenia z wynagrodzeń i zasiłków Praktyczne wskazówki59.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców (OCRK)

Ogólnopolskie Centrum Rozliczania Kierowców to nowoczesna firma outsourcingowa, która świadczy kompleksowe usługi dla firm z branży TSL.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »