Kategorie

Test Mazda5: zoom zoom van

Jakub Tujaka
Mazda5 -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 to bez wątpienia jeden z najlepiej wyglądających vanów oferowanych na polskim rynku, a dynamiczny wygląd Mazdy5 to tylko wstęp do długiej listy zalet oferowanych przez ten model.

Mazda5 idealnie wpisuje się w lansowane przez media motoryzacyjne „rosnące wymagania klientów” i w każdej kwestii, która może zadecydować o zakupie auta, ma wiele do zaoferowania.

Karoseria Mazdy5

Klinowata karoseria Mazdy5 ma służyć zmniejszeniu oporów powietrza, a co za tym idzie ograniczenie zużycia paliwa. Boki nadwozia zostały ozdobione falistymi przetłoczeniami, które są elementem stylu w projektowaniu nazwanym motywem Nagari (Nagari oznacza przepływ). Nowa Mazda5 znacznie różni się od poprzedniczki tylną częścią nadwozia. Zrezygnowano z pionowych lamp umieszczonych na słupkach, na rzecz skośnie zamontowanych dużych świateł.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazda 5

Z przodu rzucają się w oczy duże wloty powietrza i krótka maska. W przypadku testowanego egzemplarza pracuje pod nią dwulitrowy benzyniak o mocy 150 KM.

Przesuwane tylne drzwi są bardziej praktyczne, ze względy na to, że są większe niż ich uchylane odpowiedniki, a także łatwiej ich używać w wąskich miejscach parkingowych czy garażach.

Wnętrze Mazdy5

Reklama

Wnętrze Mazdy5 to wzór ergonomii i funkcjonalności. Deska rozdzielcza jest zaprojektowana bardziej zachowawczo, niż karoseria auta. Brakuje jej nieco koloru, ponieważ czerń tworzyw tylko miejscami rozjaśniają chromowane dodatki. Zegary są czytelne, ale nudne.  

Zaletą wnętrza Mazdy5 jest dobre rozmieszczenie wszystkich przycisków i przełączników na desce rozdzielczej. Multifunkcyjna kierownica, która jest obszyta skórą, pozwala na kontrolowanie radioodtwarzacza i obsługiwanie tempomatu bez odrywania od niej rąk.

Panel sterowania klimatyzacją jest złożony z trzech dużych pokręteł i kilku przycisków, z obsługą których nikt nie będzie miał problemu.

Na szczycie deski rozdzielczej znajduje się wyświetlacz klimatyzacji i komputera pokładowego, co również jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, ponieważ kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi aby sprawdzić zasięg, średnie zużycie paliwa czy temperaturę panującą na zewnątrz auta.

Zaplanowanie podróży ułatwi system nawigacji zamontowany w aucie, który również nie wymaga zapoznawania się z instrukcją obsługi. Dotykowy wyświetlacz to obecnie standard w aucie w tym przedziale cenowym.

Zobacz też: Test Mazda MX-5: drogowy akrobata

Mazda5 w testowanej wersji mogła przewieźć maksymalnie 7 osób w trzech rzędach siedzeń, które były obszyte skórą i wykończone czerwonymi dodatkami. Zaczynając od przodu, fotele kierowcy i pasażera są dość duże i wygodne. Łatwo zająć w nich wygodną pozycję dzięki temu, że mają szeroki zakres regulacji. W drugim rzędzie wygospodarowano miejsce dla trzech osób, jednak skrajne siedziska i oparcia są znacznie szersze, niż środkowe, które należy traktować jako miejsce awaryjne. Trzeci rząd to dwa fotele, które przewiozą "statystycznego Polaka" zapewniając mu minimum miejsca potrzebnego do podróżowania. Ostatni rząd siedzeń chowa się w podłodze bagażnika tworząc płaską powierzchnię. Przestrzeń bagażowa ma pojemność około 780 litrów (mierzone do linii dachu) w wersji pięcioosobowej i około 160 litrów w wersji pięcioosobowej.

Silnik i zawieszenie Mazdy5

W testowanym egzemplarzu Mazdy5 zamontowano benzyniaka o pojemności 2 litrów o mocy 150 KM. Silnik charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niezłą elastycznością. Mazda5 nie jest demonem prędkości i nie wciska w fotel przy przyspieszaniu, ale nie została stworzona do generowania takich emocji. Zarówno w trasie, jak i w mieście japoński van sunie gładko połykając kolejne kilometry. Zużycie paliwa zależy od stylu jazdy kierowcy. Respektując przepisy o ograniczeniu prędkości poza miastem komputer pokładowy informował o średnim zużyciu paliwa na poziomie 7,5-8,5 litra benzyny na 100 kilometrów, a jazda w mieście "kosztowała" około 10-11 litrów.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

Na pochwałę zasługuje praca skrzyni biegów, która jest dobrze zestopniowana, a jej lewarek idealnie leży w dłoni i pracuje bardzo precyzyjnie.  

Zawieszenie pracuje cicho i zapewnia duży komfort jazdy. Mazda5 ma bezpośredni układ kierowniczy, dzięki czemu kierowca nie ma problemu z wyczuciem gabarytów auta. Nawet bardziej dynamiczne pokonywanie zakrętów nie robi wrażenia na układzie zawieszenia, który dopuszcza jedynie lekkie przechyły karoserii. Model 5, podobnie jak w przypadku innych pojazdów ze stajni Mazdy daje dużo przyjemności z jazdy.

Podsumowanie

Mazda5 to jeden z najciekawszych vanów oferowanych obecnie na naszym rynku. Świetne własności jezdne i bogate wyposażenie oferowane w przystępnej cenie może przekonać wielu klientów. Podwyższony poziom funkcjonalności i bogate wyposażenie oferowane w przystępnej cenie to cechy, które decydują o zakupie auta tego segmentu.

Dane techniczne:

Mazda5 MZR 2,0 Sport

Typ silnika

benzyna

Pojemność

1 998 mc3

Układ cylindrów/zawory

R4/16

Maksymalna moc

150 KM/6200 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

191 Nm/4500 obr./min.

Napęd

przedni

Skrzynia biegów

man. 6-bieg

Pojemność bagażnika

780 l

Wymiary (dł./szer./wys.)

458,5/175/161,5 cm

Rozstaw osi

275 cm

V-max

194 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

11 s.

Zużycie paliwa*

9/5,7/6,9 l/100km

Cena

Od 93 200 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Mazda5 -przód. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -bagażnik w wersji pięcioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -bagażnik w wersji siedmioosobowej. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -fotele trzeciego rzędu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -fotele trzeciego rzędu. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -elektrycznie sterowanie tylnymi drzwiami to element wyposażenia Sport. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 silnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -dotykowy wyświetlacz systemu nawigacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -multifunkcyjna kierownica. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 -zegary. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 wyświetlacz systemu klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Mazda5 - deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    1 sty 2000
    25 lip 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.

    Mandaty do 5 tys. zł, czyli rząd ma nowy system kar dla kierowców

    Mandaty do 5 tys. zł - ale też tylko za przekroczenie prędkości. Cięższe przewinienia mogą się skończyć karą sięgającą 30 tys. zł. Oto propozycje zmian.

    Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

    Nissan Qashqai 2021, czyli mieliśmy okazję po raz pierwszy spotkać się z japońskim crossoverem. I spotkanie to odbyło się na polskim gruncie!

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową

    Przejście dla pieszych przez ścieżkę rowerową - jak powinien zachować się pieszy? Jakie zasady go obowiązują? Sprawdziliśmy to.

    Pieszy idący po drodze dla rowerów. Może?

    Pieszy idący po drodze dla rowerów - w jakich przypadkach taki scenariusz jest możliwy? Prawo stawia kilka warunków. Zaraz o nich opowiemy.

    Kara za brak ciągłości OC. Ile wynosi?

    Kara za brak ciągłości OC, czyli co się stanie gdy kierowca zapomni o przedłużeniu obowiązkowej polisy na samochód? Czeka go kara od UFG.

    Regres ubezpieczeniowy OC, czyli pijany kierowca a wypadek

    Regres ubezpieczeniowy OC sprawia, że pijany kierowca musi zwrócić pieniądze wypłacone przez ubezpieczyciela po wypadku. Co warto o nim wiedzieć?

    Peugeot 208 [Test]: wersja GT, 130-konny benzyniak i automat

    Peugeot 208 wreszcie zawitał przed naszą redakcją. Na to auto czekaliśmy naprawdę długo. Chyba było jednak warto - i to pomimo.... czerwonego lakieru.

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych

    Kierowanie ruchem drogowym podczas robót drogowych wymaga posiadania przez osobę specjalnych uprawnień. Wiedzieliście o tym?

    Jak zostać kierowcą autobusu?

    Jak zostać kierowcą autobusu? Kierowca musi spełnić kilka warunków i potwierdzić swoje predyspozycje właściwym wpisem w prawie jazdy.

    Na wakacje samochodem po Europie. O czym pamiętać?

    Na wakacje samochodem po Europie? Pamiętaj o limitach prędkości, gęstszej sieci fotoradarów i zdecydowanie droższych mandatach.

    Kradzież katalizatora. Autocasco pokryje koszty?

    Kradzież katalizatora. Autocasco obejmuje takie przypadki? Wszystko zależy od oferty przygotowanej przez firmę. Na co uważać kupując AC?

    Toyota Yaris Cross: start produkcji crossovera we Francji

    Toyota Yaris Cross to nowy crossover japońskiej marki. Auto powstało z myślą o Europie i w Europie będzie produkowane. Co wiadomo o modelu?

    Czy odpowiednie znaki drogowe to krok do redukcji CO2?

    Rozszerzony katalog znaków drogowych ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów niskoemisyjnych? Nie, to nie jest projekt Szwajcarów, Holendrów, Niemców czy Szwedów, ale rodzima inicjatywa, która zagwarantuje elektromobilności stałe miejsce w krajowym prawie drogowym.