| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - jeżeli pytasz ile kosztuje…

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - jeżeli pytasz ile kosztuje…

Ma nieco uroku A-szóstki, na drodze jest stabilne zupełnie jak A-czwórka, podczas gdy elementami wyposażenia dościga nawet A-ósemkę. Sprawdźcie test Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI i zobaczcie jak brzmi dokończenie zdania z tytułu.

Pod maską Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI pracuje świetnie znany z innych modeli Grupy Volkswagena układ napędowy. Mowa o zestawieniu litrowego, 3-cylindrowego benzyniaka o mocy 116 koni mechanicznych i 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej. Do 2500 obr./min. benzyniak pracuje gładko i prawie bezszelestnie. Powyżej tej wartości zaczyna dziarsko powarkiwać i straszyć przechodniów świstem turbosprężarki. Audi A1 z całą pewnością nie brzmi tak rasowo jak Volkswagen Up GTI. Zamiast sportowego warkotu do uszu kierowcy dobiega jednak dźwięk, który sprawia wrażenie zastosowania w aucie motoru o większej pojemności.

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Autor: Kuba Brzeziński

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI - prawie… dynamiczny

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI potrafi być naprawdę oszczędny - w teście spalał średnio 6,7 litra benzyny. Czy nowe A1 jest dynamiczne? Model przyspiesza do pierwszej setki w 9,4 sekundy. A więc tak, jest dynamiczny. Ciężko tu jednak mówić o sportowych osiągach, a największe problemy układ napędowy ma w trasie. Do dynamicznego wyprzedzenia konieczna jest manualna redukcja łopatką przy kierownicy (czasami nawet o dwa biegi). Dużo lepiej pod maską mieszczucha z Ingolstadt sprawdziłby się zatem półtoralitrowy benzyniak o mocy 150 koni mechanicznych.

Zobacz również: Silnik 1.0 MPi i 1.0 TSI VAG - oznaczenia i opis konstrukcji

Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI ma sztywne zawieszenie. Na tyle sztywne, że kierowca na kręgosłupie poczuje każdą nierówność występującą na drodze. Co ważne, resorowanie pracuje bez najmniejszego hałasowania. A to potężna wartość w segmencie B. Nowe A1 w sposób niespotykany trzyma się drogi. Momentami można odnieść wrażenie, że Niemcy zamiast kół zamontowali w małym hatchbacku… macki. Skutek? Jazda po rondzie jest nudna, jednak tylko na pozór! Gdy kierowca głębiej wciśnie pedał gazu i poczuje wyjątkową trakcję, na jego twarzy w momencie pojawi się uśmiech.

Sztywność zawieszenia w połączeniu z dobrym wygłuszeniem pracy elementów powoduje, że podczas jazdy poza miastem przy większych prędkościach Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI sprawia wrażenie niezwykle stabilnego. Kierowca czuje się zupełnie tak, jakby pod nadwoziem mieszczucha ukrywała się płyta zastosowana w modelu A4. Wady? Największy minus dotyczy pracy układu kierowniczego. Ten bez wątpienia dobrze przenosi reakcję kierowcy na koła, mimo wszystko jest nieczuły. Przekazuje małą ilość informacji, przez co prowadzący nie do końca pewnie może się czuć w czasie ciasnego pokonywania zakrętu.

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI
Test: Audi A1 Sportback S Line 30 TFSI

Potrącenia komornicze i administracyjne z wynagrodzeń69.30 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Kajetan Kubicz

Adwokat i Senior Associate Kancelarii LTCA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »