REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Francuski crossover zbliża się do końca rynkowego życia. Przed tym testem stawiamy zatem dość ważne pytanie. Czy Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition jest nadal godny uwagi?

Francuzi z uniesioną głową wkroczyli do segmentu crossoverów grupy B w roku 2013. I trzeba przyznać, że wykonali kawał dobrej roboty - szczególnie w kwestii stylistyki. Nadwozie auta jest muskularne, a jednocześnie sympatyczne, kompaktowe, ale sprawia wrażenie mocno przestronnego. Co może się podobać? Testowy Renault Captur TCe 130 FAP miał świetnie wyglądające światła do jazdy dziennej przypominające zęby, charakterystyczne światła i jeszcze bardziej charakterystyczny grill.

REKLAMA

Renault Captur TCe 130 FAP - efektowne malowanie dodaje uroku

Dobrze wygląda też linia boczna. Plastikowa wstawka w dolnej części drzwi nadaje off-roadowego charakteru, przetłoczenie pojawiające się w okolicy tylnego nadkola poprawia muskulaturę karoserii, a 17-calowe obręcze optycznie podwyższają nadwozie. Skutek? Renault Captur rzuca się w oczy w ruchu miejskim. Ludzie chętnie na niego patrzą i chętnie pytają o to auto. To jednak wyłącznie po części zasługa wrodzonej urody nadwozia. W dużej mierze to też zasługa efektownej dwukolorowej tonacji z charakterystyczną, czerwoną barwą.

Zobacz również: Silnik 1.5 dCi 110 KM w Renault Captur

Pierwszym elementem, który zwraca na siebie uwagę po zajęciu miejsca w testowym Renault Captur TCe 130 FAP, jest ciekawa, czarno-czerwona tapicerka. Ta powstała z połączenia ekologicznej skóry i alkantary. Na plus zapisuje się też kierownica. Jest gruba, została obita miłą w dotyku skórą, a do tego za sprawą dobrze zaprojektowanego profilowania, świetnie leży w dłoniach. Fajne są gumki, które trzymają kubek z kawą w płytkim uchwycie oraz zaskakująco szybko pracuje też ekran. Tak, grafika jest raczej słaba, z drugiej strony system multimedialny działa dość szybko i w zasadzie nie wiesza się.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Kilka dobrych słów jeszcze nie oznacza jednak, że kabina Renault Captura jest idealna. Szczególnie że wad jej nie brakuje. Plastiki użyte do wykończenia deski rozdzielczej są naprawdę twarde, wyświetlacz monochromatyczny pokazujący prędkość wygląda archaicznie, a komputer pokładowy ma mały ekran i jest stłoczony na samej górze tablicy zegarów. Uwagę zwraca też podłokietnik. Sprawia wrażenie mało solidnego i został przymocowany do fotela. To niby nic złego. W ten jednak sposób ogranicza dostęp do pokrętła regulującego kąt pochylenia oparcia - żeby wyregulować fotel, trzeba się do niego dostać od strony tylnej kanapy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Renault Captur TCe 130 FAP - temperatura z… nawigacji

Schowek na rękawiczki jest duży i głęboki. Żeby go jednak otworzyć, trzeba najpierw nacisnąć przycisk, a potem pociągnąć szufladę do siebie. To mało praktyczne szczególnie, gdy chce się do niego dostać kierowca. Wątpliwości mam też do dachu panoramicznego. Wpuszcza do kabiny dodatkowe światło. Z drugiej strony mimo iż Renault oczekuje za niego dopłaty wynoszącej 2500 złotych, kierowca nie może liczyć ani na jego uchylanie, ani nawet elektrycznie sterowaną roletkę. Ostatnia wada dotyczy systemu multimedialnego. Ten wskazuje temperaturę… pobraną z systemu nawigacyjnego Tom Tom.

Zobacz również: Używane: Renault Clio IV (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Silnik benzynowy 1.3 TCe to niepozorna, ale niezwykle nowoczesna jednostka. Posiada bezpośredni wtrysk paliwa, doładowanie i filtr cząstek stałych. Moc? Ta sięga 130 koni mechanicznych. To wartość wystarczająca z uwagi na gabaryty Renault Captura. Jeszcze lepszą informację przynosi jednak moment obrotowy. Nie dość że ma on wartość 220 Nm, to jeszcze jest dostępny praktycznie przy starcie - już od 1500 obr./min. W efekcie crossover naprawdę zrywnie startuje spod świateł i sprawia wrażenie samochodu dużo szybszego, niż mogłyby to wskazywać oficjalne dane techniczne.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Szybsza jazda? Po pierwsze silnik pracuje naprawdę cicho nawet przy prędkości autostradowej. Po drugie chętnie przyspiesza nawet powyżej 100 km/h. W ten sposób kierowca nie powinien mieć większych problemów z dynamicznym wyprzedzeniem podczas jazdy w trasie. W testowym Renault Capturze TCe silnik benzynowy został sparowany z 6-biegową przekładnią manualną. Skrzynia ma przesuniętą oś na stronę pasażera. To jednak niewielka niedogodność. Szczególnie, że poszczególne biegi wchodzą dość precyzyjnie.

Renault Captur TCe 130 FAP - rozsądnie pracujący wskaźnik biegu

Francuzi podczas projektowania nowoczesnego benzyniaka 1.3 TCe mieli na myśli ekologię. Aby wspierać kierowcę podczas uzyskiwania jak najniższych wyników spalania, zamontowali nawet wskaźnik, który pokazuje moment wrzucenia wyższego biegu i redukcji. Bardzo miłe jest to, że system wybiera naprawdę optymalną chwilę. A to oznacza, że samochód nie będzie się toczył na szóstce przy prędkości 60 km/h. Co ze spalaniem? Podczas testu Renault Clio TCe 130 spalało w cyklu mieszanym 7,7 litra benzyny. To mając na uwadze dynamikę jazdy i charakter auta dobry wynik.

Zobacz również: Silnik 0.9 TCe Renault - awarie, problemy, opinie

Zawieszenie Renault Captura to zestaw klasycznych elementów. W przedniej osi znaleźć można kolumny McPhersona, w tylnej belkę skrętną. Nastawy są raczej sztywne. W ten sposób crossover dobrze zachowuje się w zakręcie - nie wychyla mocno nadwozia, a do tego pewnie trzyma się drogi nawet wtedy, gdy przyspiesza się podczas jazdy w łuku. Zastrzeżenia? Tak naprawdę można mieć jedno. Resorowanie Renault pracuje stosunkowo głośno. Podczas jazdy po większych nierównościach w kabinie słychać wyraźne stuki.

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz

Kuba Brzeziński

Środowiskiem naturalnym małego Francuza jest oczywiście miasto. I czuć to podczas eksploatacji. Elektryczne wspomaganie jest zestrojone w taki sposób, że kierownica pracuje lekko. Dzięki temu parkowanie czy manewrowanie w ciasnych uliczkach przychodzi bez trudu. Nieco gorzej układ kierowniczy sprawdza się w czasie szybszej jazdy, ewentualnie poza miastem. Wtedy dość szybko okazuje się zbyt mocno wspomagany. Kierowca nie do końca ma poczucie pełnej kontroli, a do tego dochodzi mała precyzyjność manewrów.

Renault Captur TCe 130 FAP - podsumowanie:

Test Renault Captur TCe 130 Red Edition ujawnił jedno - temu autu bez wątpienia nie brakuje wad! Francuzi mogli je lepiej wykonać, wyciszyć nieco pracę zawieszenia i postawić na precyzyjniejszy układ kierowniczy. Najciekawsze jest jednak to, że pomimo tych wszystkich niedoskonałości, naprawdę polubiłem to auto. Polubiłem sposób w jaki warczy podczas dynamicznego startu spod świateł, podoba mi się to jak wygląda i co najważniejsze, miło się nim jeździ. Czyżby to właśnie tu ukrywała się recepta na sprzedażowy sukces Francuza?

Renault Captur TCe 130 FAP - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 1333 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 220 Nm (przy 1500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,2 s.
  • Skrzynia biegów: manualna 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 45 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,6 litra
  • Długość: 4122 mm
  • Szerokość: 1778 mm
  • Wysokość: 1556 mm
  • Rozstaw osi: 2606 mm
  • Pojemność bagażnika: 370/1235 litrów
  • Cena: od 52 900 złotych

Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - cena i wyposażenie:

  • Cena: 91300 zł
  • Automatyczna klimatyzacja
  • System R-LINK Evolution z nawigacją i 7-calowym ekranem dotykowym
  • Czujnik światła i deszczu
  • Przednie światła Full LED Pure Vision
  • Światła tylne LED
  • Tempomat
  • System kontroli ciśnienia w oponach
  • System wspomagania ruszania pod górę
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Dach panoramiczny stały
  • Kamera cofania
  • Fotele przednie podgrzewane
  • Tapicerka łącząca elementy skóry i alkantary
  • Przyciemniane tylne szyby
  • Dwukolorowe nadwozie
  • 17-calowe felgi aluminiowe
  • Lusterka boczne elektrycznie składane i sterowane, podgrzewane, z czujnikiem temperatury zewnętrznej

Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Test: Renault Captur TCe 130 FAP Red Edition - pewny siebie Francuz
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA