REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Jest duża, rodzinna i… hybrydowa. A napęd spalinowo-elektryczny oznacza cichą jazdę w mieście, spory zapas mocy i oszczędność. Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive spaliła w teście średnio 5,6 litra benzyny! A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Toyota podczas projektowania piątej generacji modelu RAV4, poszła całkowicie innym tropem stylistycznym. Stworzyła geometryczne nadwozie stawiające na dużą ilość ostrych linii i masywność. SUV stał się dużo bardziej amerykański i dużo bardziej przypomina… Land Crusiera. To jednak nie koniec inspiracji. W projekcie tylnej części nadwozia widać mocne zapatrzenie na Lexusa. Plastikowa, błyszcząca wstawka w kolorze czarnym nawiązuje do RX-a, a tylna klapa do NX-a.

REKLAMA

Zabieg stylistyczny jest o tyle udany, że RAV4 dojrzało. Jest doroślejsze i sprawia wrażenie jakby wyrosło z segmentu D. Chromowane felgi? Bez wątpienia rzucają się w oczy i stanowią ukłon w stronę klientów zza oceanu. Srebrne wstawki pojawiają się jednak nie tylko na obręczach, ale także m.in. klamkach. Jeżeli chodzi o wady designu Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Executive, największe zastrzeżenia mam do lakieru. Wiśniowa barwa jest nieco „dziadkowa”. SUV zdecydowanie lepiej wyglądałby np. z biało-czarnym malowaniem dostępnym w linii Selection.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - pokrętła przypominające wirnik!

Toyota zadbała o design nie tylko w przypadku nadwozia. W przeciwieństwie do poprzedników RAV4 wreszcie otrzymało fajnie wystylizowaną kabinę pasażerską. Deska rozdzielcza jest nowoczesna, ma serię ciekawie zaprojektowanych i ambientowo podświetlonych schowków, a do tego designerskie kratki nawiewów. Ruchomy jest w nich jedynie zarys. Bardzo ciekawie wyglądają również pokrętła nawiewów. Mają gumowe wykończenie i zostały ukształtowane zupełnie jak wirnik w turbosprężarce. Do tego są wielkie, a więc jak zwykle w Toyocie, można ich używać nawet w dwupalczastych rękawiczkach.

Zobacz również: Używane: Toyota Hybrid - awarie nie są takie oczywiste!

Fotele są duże, obszerne i… płaskie. Wyglądają jakby były zaprojektowane z myślą o rynku amerykańskim. Z drugiej strony nie da się im odmówić wygody - nawet podczas jazdy na dłuższych dystansach kierowcy czy pasażerów nie powinien boleć kręgosłup. A do tego w aucie testowym były podgrzewane i wentylowane. Jeżeli chodzi o kolejne zalety, kabina pasażerska jest naprawdę przestronna. Gdy kierowca ma ponad 190 cm wzrostu, za nim zmieści się równie wysoki pasażer i będzie miał wystarczająco dużo miejsca na nogi. Co do bagażnika, ten już w ustawieniu bazowym ma 580 litrów pojemności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - pomyśleli o drobiazgach

REKLAMA

Japończycy podczas projektowania kabiny pasażerskiej Toyoty RAV4 2.5 Hybrid Executive pomyśleli o bardzo fajnym gadżecie. W przednim podłokietniku ukryte są porty USB. Można podłączyć do nich kabel i ładować telefon. To jednak dopiero połowa informacji, bo porty te dysponują prądem o natężeniu na poziomie 2.1 ampera. W ten sposób oferują technologię fast charge! Jeszcze fajniejszy gadżet ukrywa się w lusterku wstecznym. Po przełączeniu zmienia się ono w… ekran pokazujący sytuację za pojazdem.

Największa wada kabiny pasażerskiej dotyczy oszczędności materiałowych. Plastiki są często twarde, rączka drzwi delikatnie potrzaskuje, a roleta bagażnika podczas jazdy po nierównościach praktycznie cały czas wibruje. A to jeszcze nie koniec. Kamera 360 stopni ma nieco zbyt „ubogą” jakość obrazu, a schowek na rękawiczki umieszczony przed kolanami pasażera jest pozbawiony podświetlenia. Japończycy zapomnieli jednak nie tylko o tym drobiazgu. Bo kluczyk choć działa bezdotykowo jest też zdecydowanie zbyt duży.

Zobacz również: Test Toyota C-HR 1.8 Hybrid E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - hybrydowy, czyli…

To co najważniejsze w Toyocie RAV4 2.5 Hybrid Executive ukrywa się w dużej mierze pod maską. A mowa w tym momencie o hybrydowym układzie napędowym. Hybryda brzmi skomplikowanie. De facto jedynie sprawia takie wrażenie, bowiem Japończycy złożyli układ napędowy z bardzo prostych elementów. Podstawę stanowi wolnossący, 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 2.5 litra dysponujący wtryskiem wielopunktowym. Poza tym inżynierowie zastosowali bezawaryjny agregat elektryczny i zestaw baterii. Skutek? RAV4 to nie samochód ery play station. To bardziej coś na kształt współczesnej interpretacji gry Contra znanej z platformy pegasus.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Tak, hybryda ma rozbudowany układ sterujący. W zamian Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive została pozbawiona całej masy części eksploatacyjnych, a w tym sprzęgła, alternatora czy pasków napędowych. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Jak wygląda jazda klasyczną hybrydą? Początkowo kierowca uważnie obserwuje wskazania komputera sterującego i stara się jeździć jak najbardziej ekologicznie. To przypomina trochę walkę o rekord spalania. Po kilku dniach wchodzi jednak rutyna, zatem obserwowanie pracy układu nie ma szansy stać się męczące.

Co ciekawe, im bardziej intuicyjnie prowadzi się Toyotę RAV4 2.5 Hybrid Executive, tym lepsze wyniki można uzyskać. Przykład? Jednego z dni testowych pokonałem w mieście 50 kilometrów, z czego zasięg sygnalizowany przez komputer spadł mi tylko na połowę tego wskazania. Tym samym resztę dystansu pokonałem zeroemisyjnie i bez żadnych kosztów na elektryku. Podczas tygodnia testowego z hybrydową Toyotą komputer pokazywał spalanie na poziomie 5,2 litra paliwa. Wyliczenie na stacji benzynowej dało wynik nieco wyższy - 5,6 litra.

Zobacz również: Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - duży i… oszczędny!

Czy Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive dużo pali? Zdecydowanie nie. To najbardziej oszczędny model jakim w ostatnim czasie zdarzyło mi się jeździć! A wynik jest o tyle imponujący, że mówimy o 5-osobowym SUV-ie z przepastnym bagażnikiem i automatyczną przekładnią, który jeździł głównie w mieście. Znacie diesla, który byłby w stanie powtórzyć ten wyczyn? Ja chyba nie. Jeżeli chodzi o kulturę pracy, przy normalnej jeździe silnik hybrydowy nie generuje dużego hałasu. Zaczyna krzyczeć (dosłownie krzyczeć!) dopiero przy głębokim wciśnięciu pedału gazu. Wtedy też ilość mocy jest tak duża, że może zabuksować kołami - i to nie tylko przy starcie spod świateł!

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive bez wątpienia nie jest autem lekkim. Minimalna masa samego pojazdu to 1700 kilogramów. O ile wagę czuć podczas hamowania czy przyspieszania, całkowicie traci na znaczeniu w czasie jazdy w zakręcie. A jako że układ kierowniczy jest zaskakująco precyzyjny, kierowca może dość szybko i pewnie wspinać się po tzw. „ślimakach” wjeżdżając na wiadukt. Zawieszenie pracuje sztywno, ale w tym samym sprężyście i niezwykle cicho. W efekcie dobrze radzi sobie z tłumieniem nierówności i nie generuje przy tym zbędnych hałasów ograniczających komfort podróżowania.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

RAV4 ma dużą ilość systemów asystujących. Co dużo ważniejsze, pracują one w tle i nie utrudniają życia kierowcy. Asystent pasa ruchu nie wyrywa kierownicy po każdym najechaniu na linię na jezdni w czasie oceny sytuacji przed wyprzedzaniem, a radar monitorujący sytuację przed maską nie krzyczy na prowadzącego zawsze wtedy, gdy ktoś z przodu bez wcześniejszego ostrzeżenia próbuje zjechać z drogi. Wady? Toyota jest mało zwrotna. A to w połączeniu z długim nadwoziem sprawia, że kierowca może być ciężko zawrócić na trzy razy w wąskiej uliczce w mniejszym mieście.

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - podsumowanie testu:

Kilka lat temu miałem okazję jeździć poprzednią generacją hybrydowej Toyoty RAV4. Jeżeli mam być szczery, nie do końca mi się podobała. Była ociężała, mało przemyślana i miała kabinę pasażerską wyglądającą jakby była zapożyczona z minivana. W tym jednak przypadku jest całkowicie inaczej! Nowy SUV wygląda groźnie, łatwo się prowadzi, dobrze trzyma się w zakrętach, nie zmusza do myślenia i intuicyjnie zachęca do eko-jazdy. Poza tym spala tylko 5,6 litra paliwa na 100 km, a to wynik o tyle imponujący, że mówimy o naprawdę dużym aucie rodzinnym! Tak, Toyota nadal jest nieco zimna. Taki rodzaj chłodu może być jednak naprawdę pociągający. Na tyle pociągający, że RAV4 2.5 Hybrid po prostu warto kupić.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Kuba Brzeziński

Toyota RAV4 2.5 Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: 2.5 Hybrid Dynamic Force 218 KM hybryda e-CVT (FWD)
  • Silnik spalinowy: R4, wolnossący z wielopunktowym wtryskiem MPI
  • Pojemność silnika spalinowego: 2494 cm3
  • Maksymalna moc silnika spalinowego: 176 KM (przy 5700 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy silnika spalinowego: 221 Nm (przy 3600–5200 obr./min.)
  • Łączna moc układu hybrydowego: 218 KM
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,4 s.
  • Skrzynia biegów: przekładnia e-CVT
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 5,6 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 4,6 litra
  • Długość: 4600 mm
  • Szerokość: 1855 mm
  • Wysokość: 1685 mm
  • Rozstaw osi: 2690 mm
  • Pojemność bagażnika: 580/1690 litrów
  • Cena: od 109 900 złotych

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - cena i wyposażenie:

  • Cena: 175 500 zł
  • Pakiet Toyota Safety Sense 2 z systemem eCall
  • Układ detekcji przeszkód (ICS)
  • System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) z funkcją
  • automatycznego hamowania
  • System monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM)
  • System wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC)
  • Monitor panoramiczny z systemem kamer 360 stopni (Panoramic View Monitor)
  • Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
  • Kamera cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS)
  • System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSC)
  • 7 poduszek powietrznych
  • System bezkluczykowego dostępu do samochodu (Inteligentny kluczyk)
  • Wentylowane fotele przednie z pamięcią ustawień fotela kierowcy
  • Podgrzewane przednie fotele i skrajne siedzenia na tylnej kanapie
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
  • Lusterko wsteczne z kolorowym wyświetlaczem cyfrowym
  • Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika otwierane bezdotykowo
  • Ekran systemu multimedialnego (8’’), ekran TFT między zegarami (7’’)
  • System multimedialny Toyota Touch 2 z Bluetooth
  • Obsługa stacji radiowych w technologii cyfrowej (DAB)
  • Stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej
  • Automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu oraz światła drogowe (AHB)
  • Inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu
  • Podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz kierownica
  • Podsufitka w jasnym kolorze
  • Chromowane klamki zewnętrzne

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA