| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Jest duża, rodzinna i… hybrydowa. A napęd spalinowo-elektryczny oznacza cichą jazdę w mieście, spory zapas mocy i oszczędność. Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive spaliła w teście średnio 5,6 litra benzyny! A to nie koniec jej zalet.

Największa wada kabiny pasażerskiej dotyczy oszczędności materiałowych. Plastiki są często twarde, rączka drzwi delikatnie potrzaskuje, a roleta bagażnika podczas jazdy po nierównościach praktycznie cały czas wibruje. A to jeszcze nie koniec. Kamera 360 stopni ma nieco zbyt „ubogą” jakość obrazu, a schowek na rękawiczki umieszczony przed kolanami pasażera jest pozbawiony podświetlenia. Japończycy zapomnieli jednak nie tylko o tym drobiazgu. Bo kluczyk choć działa bezdotykowo jest też zdecydowanie zbyt duży.

Zobacz również: Test Toyota C-HR 1.8 Hybrid E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - hybrydowy, czyli…

To co najważniejsze w Toyocie RAV4 2.5 Hybrid Executive ukrywa się w dużej mierze pod maską. A mowa w tym momencie o hybrydowym układzie napędowym. Hybryda brzmi skomplikowanie. De facto jedynie sprawia takie wrażenie, bowiem Japończycy złożyli układ napędowy z bardzo prostych elementów. Podstawę stanowi wolnossący, 4-cylindrowy benzyniak o pojemności 2.5 litra dysponujący wtryskiem wielopunktowym. Poza tym inżynierowie zastosowali bezawaryjny agregat elektryczny i zestaw baterii. Skutek? RAV4 to nie samochód ery play station. To bardziej coś na kształt współczesnej interpretacji gry Contra znanej z platformy pegasus.

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Autor: Kuba Brzeziński

Tak, hybryda ma rozbudowany układ sterujący. W zamian Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive została pozbawiona całej masy części eksploatacyjnych, a w tym sprzęgła, alternatora czy pasków napędowych. A to dobrze wróży na przyszłą eksploatację. Jak wygląda jazda klasyczną hybrydą? Początkowo kierowca uważnie obserwuje wskazania komputera sterującego i stara się jeździć jak najbardziej ekologicznie. To przypomina trochę walkę o rekord spalania. Po kilku dniach wchodzi jednak rutyna, zatem obserwowanie pracy układu nie ma szansy stać się męczące.

Co ciekawe, im bardziej intuicyjnie prowadzi się Toyotę RAV4 2.5 Hybrid Executive, tym lepsze wyniki można uzyskać. Przykład? Jednego z dni testowych pokonałem w mieście 50 kilometrów, z czego zasięg sygnalizowany przez komputer spadł mi tylko na połowę tego wskazania. Tym samym resztę dystansu pokonałem zeroemisyjnie i bez żadnych kosztów na elektryku. Podczas tygodnia testowego z hybrydową Toyotą komputer pokazywał spalanie na poziomie 5,2 litra paliwa. Wyliczenie na stacji benzynowej dało wynik nieco wyższy - 5,6 litra.

Zobacz również: Test Toyota RAV4 Hybrid 2,5 (197 KM) E-CVT

Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - duży i… oszczędny!

Czy Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive dużo pali? Zdecydowanie nie. To najbardziej oszczędny model jakim w ostatnim czasie zdarzyło mi się jeździć! A wynik jest o tyle imponujący, że mówimy o 5-osobowym SUV-ie z przepastnym bagażnikiem i automatyczną przekładnią, który jeździł głównie w mieście. Znacie diesla, który byłby w stanie powtórzyć ten wyczyn? Ja chyba nie. Jeżeli chodzi o kulturę pracy, przy normalnej jeździe silnik hybrydowy nie generuje dużego hałasu. Zaczyna krzyczeć (dosłownie krzyczeć!) dopiero przy głębokim wciśnięciu pedału gazu. Wtedy też ilość mocy jest tak duża, że może zabuksować kołami - i to nie tylko przy starcie spod świateł!

Czytaj także

Data publikacji:

Autor:

Źródło:

INFOR

Zdjęcia

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!
Test: Toyota RAV4 2.5 Hybrid Executive - po prostu rodzinna!

RODO 2019. Plusy i minusy zmian od 4 maja79.00 zł

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

TC Concept

Firma doradcza

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »