REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Mitsubishi L200: Sportowa lokomotywa

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Mitsubishi L200 napędzany przez 178-konnego diesla jest jak transformers. Po wciśnięciu gazu, ze statecznego pickupa zmienia się w coś na kształt sportowej lokomotywy. Subiektywnie dość szybko, wręcz narowiście nabiera prędkości, ale kierowca ma problem z utrzymaniem go w ryzach, gdy ten rozpędzony z gracją pociągu wjedzie w zakręt.

Mitsubishi L200. Na pierwszy „rzut oka” powolny „osiołek”, którego doceni większość właścicieli żwirowni, czy małych firm budowlanych. Zwraca uwagę atrakcyjnym wyglądem, rozczarowuje prostackim wnętrzem. Jedno z ostatnich aut dla prawdziwych twardzieli.

REKLAMA

Zobacz też:  Opinie kierowców o Mitsubishi L200

Nadwozie

Mitsubishi L200 z podwójną kabiną pasażerską jest (jak na miejskie realia) ogromny. Liczy 5 m i 26 cm długości, 181,5 cm szerokości oraz 178 cm wysokości. Co to oznacza dla miejskiego przedsiębiorcy skuszonego możliwością odliczania VAT-u z paliwa? A chociażby to, że co prawda bez problemu wjedziemy japońskim pickupem na każdy wielopoziomowy parking pod typowym centrum handlowym ale już tak łatwo nim nie zaparkujemy. Długie nadwozie, praktycznie brak widoczności do tyłu oraz spory promień skrętu (5,9 m) skutecznie ograniczają możliwości parkingowe Mitsubishi. Nieocenione w tym przypadku są praktyczne czujniki parkowania, ale szkopuł w tym, że te w Mitsubishi działają „mocno na zaś”, czyli sygnalizują konieczność zatrzymania auta w momencie, w którym pozostało jeszcze sporo miejsca między tylnym zderzakiem, a przedmiotem znajdującym się za nim. Tymczasem w manewrach na zatłoczonym parkingu często te dodatkowe kilkanaście centymetrów przestrzeni jest kluczowe do tego czy uda nam się wyjechać z miejsca parkingowego, czy nie.

Zobacz też: Test Suzuki Vitara – powrót do przeszłości

Jednak za niewygody związane z eksploatacją Pickupa w mieście, właściciel takiego pojazdu jest nagradzany gigantyczną przestrzenią bagażową. Tzw. paka w L200 liczy 150,5 cm długości, 147 cm szerokości (108,5 cm pomiędzy wnękami na koła) oraz 46 cm wysokości. Oczywiście dla typowego miejskiego przedsiębiorcy (czyli takiego, który w bagażniku wozi walizki, a nie sprzęt budowlany lub arbuzy) tak ogromna przestrzeń na bagaże będzie zupełnie nieużyteczna, jeżeli nie dokupi zamykanej pokrywy, która ochroni bagaże przed padającym deszczem, śniegiem lub po prostu przed złodziejami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wnętrze

Cóż, kierowcy liczący na choć odrobinę luksusu poczują się rozczarowani, chyba że znajdą się tacy, którzy za luksus we wnętrzu uważają obszytą skórą kierownicę, czy klimatyzację.
Tworzywa sztuczne, użyte do wykończenia przedziału pasażerskiego są toporne i szare. Typowo dla aut przeznaczonych do użytkowania w ciężkich warunkach sprawiają wrażenie solidnych.
Prosty kokpit jest łatwy w obsłudze i czytelny.
Na przednich fotelach siedzi się wygodnie, ale ilość miejsca należy uznać za skromną (biorą pod uwagę gabaryty pojazdu). W podobnej wielkości SUV-ach kierowca ma znacznie więcej przestrzeni.
Na tylnej ławeczce – bo tak należy nazwać tylną kanapę - siedzi się niezbyt wygodnie i dłuższa podróż będzie męcząca.

Zobacz też: Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Napęd/Układ jezdny

Prezentowanego na zdjęciach Mitsubishi L200 napędzał silnik wysokoprężny o pojemności 2,5 l, rozwijający moc maksymalną 178 KM. Z napędem standardowo współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia.
Mimo niezbyt porażających danych producenta odnoszących się do przyspieszenia (L200 przyspiesza do 0 do 100 km/h w 14,6 s) prowadząc pickupa kierowca odnosi wrażenie, że jest to auto o wiele bardziej dynamiczne.

Zobacz też: Test Toyota Land Cruiser: brontozaur na antypodach

REKLAMA

Dzieje się tak z dwóch powodów. Po pierwsze odgłos pracy silnika L200 jest donośny, a po drugie turbodoładowana jednostka ma tendencję do przyspieszania skokowego, tzn. po przekroczeniu wartości ok. 2000 obr./min następuje nagły wzrost dynamiki przyspieszania, aż do około 4000 obr./min. gdy dynamika przyspieszenia równie nagle spada.
Prowadzenie Mitsubishi L200 wymaga od kierowcy wprawy. Zwłaszcza na śliskiej nawierzchni, kiedy to lekki tył ma tendencję do zarzucania. Ponadto nadwozie znacznie się przechyla na boki podczas skrętów.

Jeżeli ktoś oczekuje od jazdy pickupem komfortu to się również się rozczaruje. Jeżdżąc L200 bez bagażu mocno odczujemy wszelkie nierówności nawierzchni. Jest to auto służące do przewozu ciężkich ładunków, a nie pasażerów na wakacje.
Pickup Mitsubishi jest za to autem wykazującym umiarkowany apetyt na paliwo. W ruchu miejskim średnio zużywał ok. 11 l/100 km.

Zobacz też: Nissan NV 200 Combi: auto rodzinne?

Podsumowanie

Pickupy, mimo cen za które można nabyć już auto klasy Premium, z klasą Premium nie mają nic wspólnego. To samochody stworzone do pracy. Mitsubishi L200 będzie nieocenionym kompanem dla ekipy budowlanej, rolników czy przedstawicieli innych zawodów, którzy potrzebują auta którym przewiozą ciężki ładunek z dala od asfaltowych dróg. Spore możliwości przewozowe, dobry napęd 4x4, dzielność na bezdrożach i uniwersalność to jego mocne strony. Dochodzi do tego atrakcyjny design nadwozia.

Niestety użytkowanie L200 w mieście, w kategorii samochodu rodzinnego nie ma większego sensu, bo w miejskiej dżungli jego atuty stają się przekleństwem.

Mitsubishi L200 2.5 DOHC. nawet 5000 PLN rabatu. Sprawdź teraz!

Dane techniczne:

Mitsubishi L200 2.0 Di-D 178 KM

Typ silnika

turbodiesel

Pojemność

2 477 cm3

Układ cylindrów/zawory

R4/8

Maksymalna moc

178 KM/4000 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy

400 Nm/2000 obr./min.

Napęd

4x4

Skrzynia biegów

man.  5-bieg

Pojemność bagażnika

950 kg ładowności

Wymiary (dł./szer./wys.)

518,8/181,5/178 cm

Rozstaw osi

300 cm

V-max

179 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

12,1 s.

Zużycie paliwa*

9,1/7/7,6 l/100km

Cena

Od  108 370 zł

*miasto/trasa/cykl mieszany

Podczas jazdy po asfalcie we wnętrzu L200 jest dość głośno.
moto.wieszjak.pl
W trasie, według danych producenta Mitsubishi L200 może się rozpędzić do nieco ponad 160 km/h. Niezbyt szybko, ale przedsiębiorcy będą mogli odliczyć VAT z paliwa.
moto.wieszjak.pl
Tylna szyba Mitsubishi L200 jest elektrycznie opuszczana.
moto.wieszjak.pl
Widoczność do tyłu w Mitsubishi L200 jest mocno ograniczona.
moto.wieszjak.pl
Atrakcyjny design nadwozia Mitsubishi L200. Prezentowane na zdjęciu obręcze kół to wyposażenie standardowe wersji Intense Plus.
moto.wieszjak.pl
Prostu kokpit Mitsubishi L200 jest czytelny i łatwy w obsłudze.
moto.wieszjak.pl
Tylna ławka w L200 jest niewygodna.
moto.wieszjak.pl
Fotele Mitsubishi L200 są wygodne, ale ilość przestrzeni dla kierowcy jest zaskakująco mała.
moto.wieszjak.pl
Reflektory Mitsubishi L200.
moto.wieszjak.pl
Ogromna przestrzeń ładunkowa Mitsubishi L200.
moto.wieszjak.pl
Dodatek niezbędny dla osób, które chcę traktować L200 jako pojazd rodzinny. Zabudowa tzw. paki to wydatek kilku tysięcy złotych.
moto.wieszjak.pl
Jednostka napędowa Mitsubishi L200 jest słabo wyciszona. Pracy towarzyszą spore wibracje.
moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA