REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Peugeot 508 SW: Nieprzekombinowany

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach coraz trudniej o samochód klasy średniej, który przy pierwszym kontakcie nie przytłaczałby kierowcy mnogością przycisków, wyświetlaczy i komunikatów które wydaje w kierunku prowadzącego. Tymczasem Peugeot 508 SW, mimo technologicznego zaawansowania wciąż przypomina zwyczajny samochód. I dobrze.

Postęp technologiczny odciska mocne piętno na motoryzacji. Współczesne samochody same parkują, same hamują, same przyspieszają, sugerują kierowcy przerwę na kawę, a nawet do niego mówią.

REKLAMA

Nic zatem dziwnego, że wielu kierowców zasiadając za sterami najnowszych modeli aut z klasy średniej czuje się nieco zagubiona. Na tle technologicznego galimatiasu wyróżnia się Peugeot 508 SW, któremu co prawda technicznego zaawansowania na miarę dzisiejszych czasów nie brakuje, ale zasiadający za jego kierownicą człowiek  nadal ma poczucie, że na końcu kolumny kierowniczej znajduje się oś z kołami, a nie bliżej nieokreślona cyberprzestrzeń.

Zobacz też: Peugeot 508: Jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Nadwozie

Dyskretna elegancja jest mocną stroną designu Peugeot’a przynajmniej od kilku lat. Nie inaczej jest w przypadku modelu 508 SW. Ale stonowana linia nadwozia nie jest pozbawiona charakteru. Smukła bryła, kształtem przypomina styl niegdyś flagowego okrętu we flocie Peugeota – modelu 607.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Test Citroen C5: francuski sznyt

Na ulicy Peugeot 508 SW prezentuje się zgrabnie, mimo że jest to spore auto. Nadwozie ma długość 481,3 cm, szerokość 185,3 cm i wysokość 147,6 cm. Rozstaw osi wynosi 281,7 cm. Jednak spore gabaryty zewnętrze „dają o sobie znać” podczas parkowania. Tym bardziej, że 508 SW ma dość duży promień skrętu (średnica zawracania wynosi 11,9 m).
Praktyczność auta podnosi nie tylko rodzaj nadwozia, ale również niski próg załadunku. A do bagażnika 508 SW można sporo zapakować. Mierząc objętość do tylnej półki przy normalnym położeniu siedzeń i tylnej kanapy bagażnik 508 SW ma pojemność 508 l. Przy całkowitym rozłożeniu foteli przestrzeń na bagaże w 508 SW rośnie do 1556 l.

Czytaj dalej -> Wnętrze/wyposażenie


Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Przedział pasażerski Peugeota 508 SW jest bardzo obszerny i sprawia wrażeniu przytulnego. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są wysokiej jakości, a poszczególne elementy spasowane z dokładnością do jakiej przyzwyczaili nas producenci z Niemiec, a nie z Francji.

Mimo że tablica przyrządów i koło kierownicy zostały ozdobione wieloma przyciskami uruchamiającymi różnego rodzaju funkcje, całość wdaje się uporządkowana i nie przytłacza przy pierwszym kontakcie z samochodem.
Jedynymi nieergonomicznymi rozwiązaniami w okolicach kokpitu są – umieszczenie przycisku start/stop po lewej stronie kierownicy oraz schowanie przycisków sterujących wyświetlaczem Head up w schowku po lewej stronie, w okolicach kolana kierowcy.

Zobacz też: Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Poza tym  obsługa deski rozdzielczej 508 jest intuicyjna, a czytelność wskaźników bez zarzutu. 

Fotel kierowcy jest bardzo wygodny i sprzyja długim podróżom. Na bark przestrzeni i komfortu nie będą również narzekać nawet wysocy pasażerowie tylnej kanapy.

W prezentowana na zdjęciach odmianie 508 SW został zainstalowany najbogatszy pakiet wyposażenia Allure, na którego liście znalazło się wiele dodatków m.in. podnoszących komfort.
I tak, w tym przypadku bez dopłaty dostaniemy m.in. automatyczną dwustrefową klimatyzację z możliwością rozszerzenia funkcjonalności urządzenia za dopłatą do czterostrefowej, szklany panoramiczny dach, przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia, tapicerkę siedzeń po części skórzaną, czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane i regulowane lusterka boczne, komputer pokładowy, rozbudowany system audio z bluetooth, przednie, boczne i czołowe poduszki powietrzne.

Napęd/układ jezdny

Dwulitrowy silnik z serii HDi o mocy 163 KM to bardzo sprawne i oszczędne źródło napędu dla ważącego 1540 kg Peugeota 508 SW.
Jednostka wyróżnia się bardzo wysoką kulturą pracy i dobrą elastycznością. Według danych producenta 163-konny 508 SW przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,2 s, a średnio spala 5,7 l oleju napędowego na 100 km.
Co do zasady „dynamicznie i oszczędnie” praktyka potwierdza deklaracje producenta. Auto rzeczywiście bardzo ochoczo przyspiesza już od ok. 2000 obr./min. i zużywa niewielkie ilości oleju napędowego. Podczas jazd testowych w ruchu miejskim 508 spalał średnio 7,2-9 l/100 km w zależności od stylu jazdy. To dobre wyniki.

Zobacz też: Test Mazda 6 Sport: dyskretna, elegancka... i łagodna dla portfela

REKLAMA

Duży rozstaw osi Peugeota 508 SW sprawia, że auto dostojnie pokonuje poprzeczne nierówności nawierzchni nie podskakując jak narowisty kucyk.
Zawieszenie, mimo że dość tradycyjne dla tej klasy pojazdów – z przodu zastosowano kolumny McPerschon z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe – po francusku (czyli dość miękko) tłumi nierówności nawierzchni jednocześnie zachowując odpowiednią sztywność niezbędną do szybkiego pokonywania zakrętów.
Układ kierowniczy jest przyjemnie „bezpośredni” zapewniając kierowcy poczucie pełnej kontroli nad pojazdem.

Warto wspomnieć o bardzo dobrze wyciszonym wnętrzu „Pięćsetósemki”. Nawet podczas jazdy z wysokimi prędkościami szum opływającego nadwozie powietrza nie jest uciążliwy dla uszu podróżujących.

Czytaj dalej -> Podsumowanie/dane techniczne


Podsumowanie

Opisywana odmiana Peugeota 508SW Allure dostępna jest od 115 200 zł. Kwota wydaje się spora, ale pamiętajmy, że za tę cenę kupimy auto w topowej odmianie wyposażeniowej z najmocniejszym dostępnym silnikiem. Z kolei podstawowa odmiana Peugeota 508 SW dostępna jest od 80 tys. zł.
Biorąc pod uwagę praktyczność auta, wyposażenie i ceny u konkurencji oferta wydaje się atrakcyjna.

Zobacz też: Test Honda CR-V: Dla mieszkańców przedmieść

Dane techniczne:

Pojemność silnika:                         1997 cm3

Moc maks.:                                     163 KM/ 4000 obr./min

Maks. moment obr.                        320 Nm/2000obr./min

Skrzynia biegów:                            manualna, sześciostopniowa

Prędkość maks.                              225 km/h

0-100 km/h                                     9,2 s

Napęd:                                           na przednie koła

Masa:                                                1540 kg

Nadwozie (dł./szer./wys.)               4813/1853/1476 mm

Rozstaw osi:                                    2817 mm

Rozmiar kół:                                   235/45 R18

Poj. bagażnika                               518 l

Spalanie                                        5,7 l/100 km

Cena od                                         106 100 zł

Peugeot 508 SW jest stworzony do dłuższych podróży.
Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 508 SW, mimo że nie brakuje na niej różnego rodzaju przycisków jest uporządkowana.
Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota 508 SW nie zabraknie miejsca nawet wysokim pasażerom.
Moto.wieszjak.pl
Fotek kierowcy Peugeota 508 SW sprzyja długim podróżom.
Moto.wieszjak.pl
Schowek umieszczony pomiędzy przednimi fotelami Peugeota 508 SW ma pokrywę otwierana na bok. Nie jest to zbyt wygodne, np. dla pasażera.
Moto.wieszjak.pl
Wskaźniki Peugeota 508 SW są czytelne.
Moto.wieszjak.pl
Przedział bagażowy Peugeota 508 SW ma objętość od 518 l.
Moto.wieszjak.pl
Wysokoprężna jednostka napędowa Peugeota 508 SW o mocy 163 KM jest sprawnym źródłem napędu dla tego auta.
Moto.wieszjak.pl
Stonowana i elegancka sylwetka Peugeota 508 SW może się podobać.
Moto.wieszjak.pl
Projektantom Peugeota 508 SW udało się ładnie wkomponować lampy w sylwetkę kombi.
Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

REKLAMA

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

REKLAMA