REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Suzuki Alto: najmniejszy w rodzinie

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Suzuki Alto to mały miejski pojazd, który jest w ofercie producenta od około 30 lat. Obecnie w ofercie Suzuki znajduje się piąta generacja Alto. Małe Suzuki zyskało popularność dzięki trwałej konstrukcji i niewygórowanej cenie. W teście redakcyjnym Suzuki Alto Comfort.

Suzuki Alto to mniejsza i tańsza alternatywa dla Suzuki Splasha, który również jest pozycjonowany w segmencie A. Oba auta mają taki sam rozstaw osi (2,36 m), a to przy długości Alto (3,5 m) oznacza, że jego koła są rozmieszczone na krańcach karoserii. Ułatwia to manewrowanie i maksymalizuje przestrzeń dla pasażerów. Podstawowa wersja Suzuki Alto kosztuje niespełna 30 tysięcy złotych i to właśnie przez pryzmat tej niewygórowanej ceny należy spojrzeć na to auto.

REKLAMA

Nadwozie

Alto jest na tyle charakterystyczne, że trudno je pomylić z jakimkolwiek innym autem. Duże przednie reflektory i przedni wlot powietrza dominują w nieco zaokrąglonej przedniej części karoserii. Prawie pionowo ścięty tył ma więcej ostrych linii. Wysoki tylny zderzak i niewielka klapa jest zaprojektowana nieco zachowawczo.

Wnętrze

Najmniejsze Suzuki jest przeznaczone dla czterech osób. Przednie fotele ze zintegrowanymi zagłówkami są wygodne. Pasażerom przedniej sekcji kabiny nie powinno zabraknąć miejsca na nogi i głowę. Nieco gorzej jest z tyłu. Maksymalnie odsunięte przednie fotele prawie uniemożliwiają zajęcie miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Tylna kanapa ma krótkie siedziska i niskie oparcia, więc najlepiej będą się tam czuć dzieci. Jednak w przypadku konieczności zabrania kompletu pasażerów o średnim wzroście w dłuższą trasę jest możliwość osiągnięcia kompromisu pomiędzy ilością miejsca z przodu i tyłu.

Zobacz też: Opinie kierowców o Suzuki Alto

Deska rozdzielcza zawiera tylko te elementy, które są niezbędne. Testowany egzemplarz był wyposażony w manualną klimatyzację i radioodtwarzacz CD/MP3.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

We wnętrzu Alto dominuje nie najlepszej jakości dwukolorowy plastik, który gdzieniegdzie jest przyozdobiony srebrnymi wstawkami.

Udostępnione do testu Suzuki miało też elektrycznie sterowane szyby. Okazało się jednak, że na obiciu drzwi kierowcy nie ma przycisku do sterowania szybą pasażera. Na szczęście Alto jest na tyle wąskie, że w razie potrzeby bez problemu można dosięgnąć do drzwi pasażera.

Uchylane szyby w tylnych drzwiach przypominają podobne rozwiązanie znane z auta swego czasu motoryzującego Polskę…

Do montażu poszczególnych elementów wnętrza nie można mieć zastrzeżeń. Alto jest proste w obsłudze i funkcjonalne, co w tym przedziale cenowym jest najważniejsze.

Każda z trzech wersji wyposażeniowych Suzuki Alto jest wyposażona we wszystkie dostępne dla tego modelu elementy wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Są to m.in.: czołowa poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera, boczne poduszki powietrzne, system ABS + EBD, wspomaganie hamowania awaryjnego BAS, belki wzmacniające w drzwiach bocznych, trzypunktowe pasy bezpieczeństwa z napinaczem i ogranicznikiem siły napinającej z przodu, sygnalizacja niezapiętego pasa bezpieczeństwa kierowcy, system mocowania fotelika dziecięcego ISOFIX, bezpieczny pedał hamulca (zapadający się w przypadku zderzenia czołowego i Immobilizer.

Bagażnik Alto ma pojemność 129 litrów, ale jest możliwość złożenia tylnych siedzeń, co znacznie podnosi możliwości przewozowe auta.

Zobacz też: Pierwsza jazda: Ford Focus kombi

Napęd/zawieszenie

REKLAMA

Suzuki Alto jest w Polsce dostępne z trzycylindrowym benzyniakiem o pojemności jednego litra, który generuje 68 KM i 90 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostka ta nieźle radzi sobie z ważącym mniej niż 900 kg autem. W ruchu miejskim małe Suzuki potrafi zadowolić się sześcioma litrami benzyny na sto kilometrów, a w cyklu pozamiejskim spalanie wynosi około 4,5 litra. Silnik ten współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów, która jest precyzyjna i dobrze zestopniowana.

Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego i mały promień zawracania (tylko 4,5 m) to elementy niezwykle istotne w przypadku auta przeznaczonego do miasta. Dodatkowym elementem ułatwiającym manewrowanie jest prawie pionowy tył auta. Już po kilku kilometrach przejechanych za kierownicą Alto kierowca doceni łatwość prowadzenia małego Suzuki.

Zawieszenie nieźle radzi sobie z polskimi drogami, jednak mały rozstaw osi powoduje nieco nerwowe zachowanie podczas nierówności w zakrętach.

Podsumowanie

Testowane Suzuki Alto z zewnątrz nie wyróżnia się niczym, poza niebieskim metalicznym lakierem. Auto jest zaprojektowanie w taki sposób, aby zadowolić jak największą grupę odbiorców. Dobrze skalkulowana cena (około 30 tysięcy za wersję podstawową i około 36 za najbogatszą), bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i niezłe własności jezdne to główne zalety małego Suzuki.

Dane techniczne

Długość: 3500 mm

Szerokość: 1600 mm

Wysokość: 147 mm

Rozstaw osi: 2360 mm

Masa: 855  kg

Pojemność bagażnika: 129 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 774 litrów

Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzynowy

Liczba cylindrów: 2

Pojemnośc silnika: 996 ccm

Moc silnika: 68 KM/6000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 90 Nm/3400 obr/min

Prędkość maksymalna: 155 km/h

Zużycie paliwa: 5,5/3,8/4,4 (miasto/trasa/średnia)

Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: bagażnik. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: mechanizm uchylania tylnych szyb. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tylna kanapa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: przednie fotele. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: konsola centralna. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: schowek. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: panel klimatyzacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tablica przyrządów. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto- deska rozdzielcza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: tylna lampa. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto: przedni reflektor. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto jest dostępne z trzycilindrowym silnikiem benzynowym o pojemności jednego litra. Fot. Moto.wieszjak.pl
Przód Suzuki Alto jest zdominowany przez duże reflektory i wlot powietrza. Fot. Moto.wieszjak.pl
Suzuki Alto z pięciodrzwiowym nadwoziem typu hatchback. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polski rynek ze wzrostami sprzedaży w 2024 r. Auta osobowe drożeją, a dostawcze... tanieją

Blisko 50 tys. fabrycznie nowych aut osobowych. Na tyle został wyceniony rynek w Polsce w marcu. Lider? Ten jest tylko jeden. Pozycję zachowuje Toyota.

Polskie Porsche 911. Na świecie jest tylko jeden egzemplarz

Wiedzieliście o tym, że Polacy tworzą unikalne Porsche 911? Zajmuje się tym firma Indecent. Jej nowe auto o oznaczeniu 005 powstało na bazie generacji 991. To jedyny taki egzemplarz na świecie.

Przegląd roweru na wiosnę. Co trzeba sprawdzić i jak przygotować rower do sezonu?

Wiosna to czas, w którym z garaży i piwnic kierowcy wyprowadzają rowery. Przed rozpoczęciem eksploatacji jednośladu warto jednak upewnić się, że jest on gotowy na sezon. Co trzeba sprawdzić w rowerze na wiosnę? Oto opis przeglądu krok po kroku.

Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

REKLAMA

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

REKLAMA

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA