REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Volvo V50 D3: prestiżowy i uniwersalny

Jakub Tujaka

REKLAMA

REKLAMA

Volvo V50 to jeden z tych samochodów, z którymi trzeba spędzić trochę czasu, żeby je docenić. Zapraszamy na przejażdżkę komfortowym i przestronnym kombi z mocnym i oszczędnym dieslem.

Volvo V50 powstało na tej samej platformie, co Ford Focus i zostało wprowadzone do sprzedaży w 2004 roku, zastępując model V40. Przez 7 lat spędzonych na rynku auto przeszło drobny facelifting. Obecnie model ten odstaje nieco wyglądem od najnowszych produktów szwedzkiej marki, jednak nadal zachowuje klasyczny styl, który przyniósł sławę marce.

REKLAMA

Karoseria/nadwozie

V50 to według ówczesnego nazewnictwa Volvo S40 kombi. Testowany egzemplarz V50 był wyposażony w pakiet stylizacyjny R-Design na który składają się dokładki zderzaków, spojler nad tylną klapą, podwójna końcówka układu wydechowego i siedemnastocalowych alufelgach. Auto wyróżnia się na tle większości V50, które można spotkać na naszych drogach, jednak te smaczki docenią jedynie znawcy marki. V50 nawet w tak atrakcyjnym wydaniu nie rzuca się w oczy. Karoseria ma znane z innych modeli przetłoczenia boczne i charakterystyczne wydłużone lampy tylne. 

Całość nie urzeknie nikogo urodą, jednak Volvo przez lata przyzwyczajało nas do nieco kanciastych kształtów.

Wnętrze/wyposażenie

REKLAMA

Wnętrze to mocna strona naszego V50. Nie sposób docenić bardzo wygodnych, skórzanych foteli, które zapewnią odpowiedni komfort osobom o różnym wzroście i wadze. Tylna kanapa zapewni wystarczającą ilość miejsca dla dwóch osób średniej budowy ciała lub trojga dzieci. Kombi ma minimalnie większy o niż sedan rozstaw osi, dzięki czemu wnętrze jest nieco przestronniejsze.

Deska rozdzielcza to typowy dla samochodów Volvo cienki panel, za którym jest dość niewygodny w użytkowaniu schowek. Wyświetlacz wygląda nieco archaicznie, ale obsługa systemu klimatyzacji i audio nie sprawia najmniejszych  trudności.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Opinie kierowców o Volvo V50

Na dobrze leżącej w ręku, obszytej skórą kierownicy znajdziemy przyciski do obsługi tempomatu i systemu audio.

Kolejnym przyjemnym dla oka elementem wnętrza są niezwykle proste zegary. Ich delikatne podświetlenie nie spowoduje zmęczenia oczu w czasie jazdy nocą.

Deska rozdzielcza została wykonana z dużą dbałością o szczegóły, a materiały, z których ją wykonano wyglądają na trwałe.

Najważniejsze w przypadku kombi są możliwości przewozowe. Bagażnik V50 ma zadowalającą pojemność 417 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy otrzymujemy ponad 1300 litrów przestrzeni z płaską podłogą.

Na liście seryjnego wyposażenia znajdują się m.in.: dwustopniowo wyzwalane poduszki powietrzne, układ SIPS (czyli wzmocnienia słupków chroniące przed uderzeniem w bok), boczne poduszki i poduszki chroniące z boku ramiona i głowy. Także w standardowym wyposażeniu znajduje się układ DSTC (Dynamic Stability and Traction Control).

Napęd/zawieszenie

Kod V50 D3 oznacza, że pod maską kompaktowego kombi znajdziemy dwulitrowy pięciocylindrowy silnik diesla o mocy 150 KM i maksymalnym momencie obrotowym równym 350 Nm. Jednostka charakteryzuje się wysoką kulturą pracy i niezłymi osiągami. Katologowo Volvo osiąga pierwszą setkę w 9,6 sekundy i rozpędza się do 210 km/h. W praktyce przyspieszenie jest więcej niż wystarczające, a moc przekazywana na koła za pomocą sześciobiegowej skrzyni biegów pozwala na bezstresowe wyprzedzanie nawet najdłuższych TIRów.

Na pokonanie 100 kilometrów w warunkach miejskich potrzeba około 6-6,5 litra oleju napędowego, a przejechanie 100 km poza miastem kosztuje jedynie 5 litrów paliwa.

Zawieszenie to niemal idealny kompromis pomiędzy poczuciem kontroli a komfortem. Auto prawie nie przechyla się na zakrętach i pozwala czerpać dużo przyjemności z jazdy. Precyzyjny układ kierowniczy potęguje pozytywne wrażenia.

Zobacz też: Volvo S40: jakiego wybrać? Poradnik kupującego

Jedyną bolączką testowanego Volvo były dość duże koła z niskoprofilowanymi oponami, które na większych nierównościach dawały o sobie znać. Jednak uważna jazda lub zamówienie auta z wyższymi oponami wyeliminuje ten problem.

Podsumowanie i ceny

Volvo V50 D3 R-Design to propozycja dla klientów, którzy cenią klasyczne rozwiązania i doceniają szwedzki design sprzed kilku lat. Auto oferuje wysoki komfort jazdy i zapewnie wystarczające osiągi przy niskim zużyciu paliwa. Jednak jeden istotny element potrafi skutecznie przysłonić mnogość zalet testowanego Volvo –cena. Podstawowa wersja D3 R-Design kosztuje ponad 106 tysięcy złotych, a egzemplarz, którym mieliśmy przyjemność jeździć kosztował ponad 125 tysięcy złotych.

Zobacz również: Volvo V50: jakie wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4522 mm

Szerokość: 1770 mm

Wysokość: 1457 mm

Rozstaw osi: 2640 mm

Masa: 1416  kg

Pojemność bagażnika: 417 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 1307 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: turbodiesel common rail

Liczba cylindrów: 5

Pojemnośc silnika: 1984 ccm

Moc silnika: 150 KM/3500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 350 Nm/2000 obr/min

Prędkość maksymalna: 210 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 sekundy

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design ma symetrycznie dzielone oparcia tylnej kanapy, co zwiększa możliwości przewozowe auta. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design zapewnia odpowiednią ilość miejsca pasażerom tylnej kanapy. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotele Volvo V50 D3 R-Design są wygodne i mają szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Spasowanie wewnętrznych elementów Volvo V50 D3 R-Design nie budzi zastrzeżeń. Fot. Moto.wieszjak.pl
Deska rozdzielcza Volvo V50 D3 R-Design jest wykonana z dużą dokładnoscią. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dźwignia zmiany biegów Volvo V50 D3 R-Design jest przyjemna w dotyku. Fot. Moto.wieszjak.pl
Konsola środkowa Volvo V50 D3 R-Design jest taka sama jak w modelach C30, S40 i C70. Fot. Moto.wieszjak.pl
Wszystkie systemy Volvo V50 D3 R-Design są proste w obsłudze. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design posiada wielofunkcyjnąkierownicę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Zegary Volvo V50 D3 R-Design są uporządkowane i czytelne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design ma charakterystyczną dla Volvo deskę rozdzielczą z cienkim panelem. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 po faceliftingu ma zmodernizowane klosze tylnych lamp. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design to auto wygodne i dynamiczne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design jest wyposażone w 17 calowe felgi ze stopów metali lekkich. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design powstało na tej samej płycie podłogowej co Ford Focus II generacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design w testowanej wersji to wydatek około 126 tysięcy złotych. Fot. Moto.wieszjak.pl
Volvo V50 D3 R-Design wyróżnia się dokładkami pod zderzaki, spojlerem nad tylną szybą i dwiema końcówkami układu wydechowego. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA