| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | IDEORIA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jeste艣 tutaj: STRONA G艁脫WNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Nowe > Test: Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic

Test: Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic

Mercedes Klasy S 560 Coupe to synonim luksusu, elegancji i pieni臋dzy. Czy w takim razie ma jakie艣 wady?

Autor: 艁ukasz Ku藕miuk

Je艣li o jakim艣 aucie m贸wi si臋, 偶e wygl膮da jak luksusowy jacht na czterech ko艂ach, to okre艣lenie to idealnie pasuje do Mercedesa S 560 w wersji Coupe. Dwudrzwiowe, luksusowe gran turismo ze Stuttgartu ma ponad 5 metr贸w d艂ugo艣ci, a swoimi p艂ynnymi i eleganckimi liniami nadwozia od razu kojarzy si臋 z morskimi statkami dla bogatych ludzi. O tym, 偶e S 560 Coupe nie jest pojazdem dla ubogich 艣wiadcz膮 nie tylko jego kszta艂ty i elegancja, ale tak偶e rodow贸d. Od lat dwudrzwiowe wydanie klasy S zajmuje jedno z najwy偶szych (o ile nie najwy偶sze) miejsce w gamie modelowej Mercedesa. Na sprawienie sobie takiej maszyny po prostu trzeba mie膰 pieni膮dze - warto wspomnie膰 jedynie, 偶e w przednich reflektorach testowanego egzemplarza znalaz艂y si臋 kryszta艂ki Svarovskiego... Bogaci mog膮 sobie pozwoli膰, a co. Z kolei noc膮 wzrok przyci膮gaj膮 tyle 艣wiat艂a wykonane w technologii OLED, za艣 po opuszczeniu wszystkich bocznych szyb z przyjemno艣ci膮 zauwa偶ymy, 偶e auto nie posiada 艣rodkowego s艂upka (podobne rozwi膮zanie by艂o stosowane w m.in. modelach SEC i CL).

Autor: 艁ukasz Ku藕miuk

Po otwarciu drzwi od razu docenimy eleganckie i luksusowe wn臋trze, kt贸re zach臋ca do zaj臋cia miejsca na kt贸rym艣 z wygodnych foteli pokrytych 艂adn膮, ciemnoczerwon膮 sk贸rzan膮 tapicerk膮. O dziwo, wystr贸j wn臋trza nie jest tak nowoczesny jak w np. testowanym wcze艣niej Mercedesie-AMG 53 Coupe. Czu膰, 偶e topowe niemieckie coupe jest skierowane do bardziej dojrza艂ego klienta, kt贸ry nad liczne nowo艣ci wy偶ej ceni klasyk臋, aczkolwiek w tym samochodzie nie mog艂o zabrakn膮膰 rozwi膮zania promowanego przez Mercedesa, czyli jednej du偶ej tafli szk艂a, skrywaj膮cej wy艣wietlacz przed kierowc膮 i ekran systemu multimedialnego (system obs艂uguje si臋 za pomoc膮 pokr臋t艂a i przycisk贸w). Reszta to ca艂a masa udogodnie艅, kt贸re maj膮 umili膰 偶ycie kierowcy coupe. Wygodne, elektrycznie sterowane fotele maj膮 bardzo szeroki zakres regulacji i mog膮 by膰 wyposa偶one w funkcje podgrzewania, ch艂odzenia i masa偶u, a w systemie multimedialnym ukryto nawet poradnik dla kierowcy, jakie 膰wiczenia mo偶na wykonywa膰 za kierownic膮, by czu膰 si臋 jeszcze lepiej. Automatycznie wysuwane podajniki pas贸w bezpiecze艅stwa sprawia, 偶e pasa偶erowie zasiadaj膮cy na przednich siedzeniach nie musz膮 przekr臋ca膰 si臋 by odnale藕膰 pasy, sprz臋t audio Burmester pie艣ci uszy, za艣 opcjonalny panoramiczny dach Magic Sky Control (za bagatela 22 300 z艂) umo偶liwia przyciemnienie go po wci艣ni臋ciu jednego przycisku. Z nawiewu mo偶e wydobywa膰 si臋 powietrze z domieszk膮 perfum, a podgrzewane mog膮 by膰 nawet pod艂okietniki. W moim 偶yciu 偶adne z testowanych przeze mnie aut mnie nie rozpieszcza艂o tak jak Mercedes S 560 Coupe. Warto doda膰, 偶e poza takimi systemami jak np. adaptacyjnym tempomatem z funkcj膮 utrzymania pasa ruchu, asystentem jazdy w korkach i licznymi innymi rozwi膮zaniami dbaj膮cymi o bezpiecze艅stwo podr贸偶nych, niemieckie coupe mo偶e by膰 wyposa偶one w system Night View, kt贸ry noc膮 dzi臋ki kamerze na podczerwie艅 wy艣wietla na ekranie przed kierowc膮 jasny i klarowny obraz, pod艣wietlaj膮c na czerwono niewidoczne na pierwszy rzut oka sylwetki pieszych. 艢wietne rozwi膮zanie, kt贸re faktycznie dzia艂a i jest pomocne.

Autor: 艁ukasz Ku藕miuk

Napisa膰 o Mercedesie S 560 Coupe, 偶e jest komfortowy, to tak jakby nic o nim nie napisa膰. Ten w贸z wr臋cz p艂ynie po drodze, t艂umi膮c niemal wszystkie nier贸wno艣ci na drogach, a pneumatyczne zawieszenie nie tylko dba o dobre samopoczucie pasa偶er贸w, ale tak偶e zapobiega bujaniu si臋 nadwozia na tyle skutecznie, 偶e nie u艣wiadczymy w kabinie pasa偶erskiej efektu bujania na statku. Ponadto kierowca mo偶e usztywni膰 podwozie w艂膮czaj膮c tryb Sport, a wtedy zawieszenie si臋 utwardzi i jeszcze lepiej b臋dzie trzyma膰 karoseri臋 w ryzach, wci膮偶 jednak oferuj膮c spor膮 dawk臋 komfortu. Trzeba jednak powiedzie膰 wprost - S 560 Coupe to nie jest w贸z sportowy, to dostojne gran turismo stworzone do pokonywania setek autostradowych kilometr贸w szybko i komfortowo. Chocia偶 turbodo艂adowane 4-litrowe V8 generuj膮ce 469 KM i a偶 700 Nm potrafi rozp臋dzi膰 niemiecki "jacht" od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,6 s to i tak dwudrzwiowy Mercedes od g贸rskich serpentyn woli niemieckie autobahny. Nap臋d na wszystkie ko艂a 4Matic i tak potrafi cuda, dostarczaj膮c mn贸stwo przyczepno艣ci do pod艂o偶a i cudown膮 stabilno艣膰 prowadzenia, to jednak co jaki艣 czas czu膰, 偶e "eska" wa偶y 2135 kg. Silnik wydaje si臋 nie mie膰 偶adnych moment贸w zadyszki i "ci膮gnie" przy ka偶dych obrotach, natomiast 9-biegowa skrzynia bieg贸w w mig i dok艂adnie wtedy kiedy to konieczne mi臋kko zmienia kolejne prze艂o偶enia. Uk艂ad kierowniczy jest precyzyjny, ale nie jest tak bezpo艣redni jak w samochodach sportowych, natomiast uk艂ad hamulcowy bardzo dobrze radzi sobie z zatrzymywaniem pojazdu. Przyczepi膰 si臋 mo偶na do... zbyt dobrego wyt艂umienia kabiny pasa偶erskiej. W trakcie normalnego u偶ytkowania do uszu pasa偶er贸w docieraj膮 jedynie ciche pomruki z okolic silnika, a dopiero przy szybkiej je藕dzie pojawiaj膮 si臋 ciche szumy powietrza. Nawet w艂膮czenie trybu Sport nie robi diametralnej r贸偶nicy - ot troch臋 g艂o艣niej s艂ycha膰 d藕wi臋ki z uk艂adu wydechowego, jednak czar symfonii silnika V8 da si臋 pozna膰 g艂贸wnie b臋d膮c poza pojazdem.

Autor: 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes S 560 Coupe to luksusowe gran turismo, kt贸re powinno spe艂ni膰 zdecydowan膮 wi臋kszo艣膰 oczekiwa艅 nabywcy. Jest drogie, wyj膮tkowe, eleganckie, szybkie i szlachetne, jednak niekt贸rym osobom, kt贸rym zale偶y na najwy偶szym poziomie luksusu i presti偶u mo偶e przeszkadza膰 fakt, 偶e symbol mercedesowskiej gwiazdy nosi zar贸wno ekskluzywna "eska", jak i popularna Klasa A. Chocia偶 S 560 Coupe kosztuje od 629 000 z艂, to jego warto艣膰 mo偶na zwi臋kszy膰 o kolejne dziesi膮tki a nawet setki tysi臋cy poprzez doposa偶enie go w liczne dodatki opcjonalne. Warto r贸wnie偶 pami臋ta膰, 偶e w stajni Mercedesa-AMG znajduje si臋 jeszcze S 63 Coupe za co najmniej 840 000 z艂 oraz absurdalnie drogie S 65 Coupe (z silnikiem V12) za, uwaga, przynajmniej 1 179 629 z艂. 艢wiat bogatych ludzi rz膮dzi si臋 swoimi prawami...

Autor: 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic - dane techniczne

Silnik V8, benzynowy z podw贸jnym turbodo艂adowaniem
Pojemno艣膰 silnika 3982 cm3
Moc maksymalna 469 KM w zakresie 5250-5500 obr./min.
Maks mom. obrotowy 700 Nm w zakresie 2000-4000 obr./min.
Pr臋dko艣膰 maksymalna 250 km/h (ograniczona elektronicznie)
Przyspieszenie 0-100km/h 4,6 s
Skrzynia bieg贸w automatyczna/ 9 bieg贸w (9G-TRONIC)
Nap臋d na cztery ko艂a 4Matic
Zbiornik paliwa 80 l
Katalogowe zu偶ycie paliwa na 100 km
(miasto/ trasa/ 艣rednie)
12 l/ 7,2 l/ 9 l
D艂ugo艣膰 5032 mm
Szeroko艣膰 1899 mm
Wysoko艣膰 1411 mm
Rozstaw osi 2945 mm
Masa w艂asna 2135 kg
艁adowno艣膰 505 kg
Pojemno艣膰 baga偶nika 400 l
Cena od 629 000 z艂

Czytaj tak偶e

Data publikacji:

Autor:

殴r贸d艂o:

INFOR

Zdj臋cia

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk
Mercedes-Benz S 560 Coupe 4Matic / fot. 艁ukasz Ku藕miuk

VAT 2019. Komentarz199.00 z艂

Narz臋dzia przedsi臋biorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Tax-Pol

Firma Tax-Pol jest jedn膮 z najd艂u偶ej dzia艂aj膮cych firm na rynku, zajmuj膮cych si臋 odzyskiwaniem podatku z pracy za granic膮. Nasz膮 dzia艂alno艣膰 rozpocz臋li艣my w 2001 roku.

Zosta艅聽ekspertem聽portalu聽Infor.pl聽禄