Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Toyota Auris – przestronny i cichy

Jakub Tujaka
Niebieski lakier, 17-calowe aluminiowe felgi i przyciemniane szyby sprawiają, że Auris zwraca na siebie uwagę Fot. Moto.wieszjak.pl
Niebieski lakier, 17-calowe aluminiowe felgi i przyciemniane szyby sprawiają, że Auris zwraca na siebie uwagę Fot. Moto.wieszjak.pl

Auris znajduje się w ofercie producenta od ponad trzech lat, a w 2010 roku przeszedł facelifting. Czy zmiany wprowadzone w tym modelu wyszły Aurisowi na dobre?

Auris po face liftingu różni się od modelu oferowanego od 2007 roku reflektorami, które teraz upodabniają go do modelu Verso i Avensis. Zmieniono także wygląd zderzaków, i tylnych lamp. Do wykończenia wnętrza użyto lepszych jakościowo materiałów.

Nadwozie

Toyota Auris nie została stworzona aby wyznaczać nowe trendy w dziedzinie wzornictwa. Karoseria auta sprawia wrażenie nieco napompowanej, ale dzięki temu wewnątrz znajdziemy miejsce potrzebne do wygodnego przemieszczania się. 

Przeprowadzony w 2010 roku face lifting nadał sylwetce auta dynamiki, co w połączeniu z rzucającym się w oczy niebieskim lakierem, 17-calowymi aluminiowymi felgami i przyciemnionymi szybami sprawia, że Auris zwraca na siebie uwagę.

Zobacz również: Opinie kierowców o Toyota Auris

Wnętrze/wyposażenie

Auris reprezentuje Toyotę w segmencie C i z założenia ma być autem uniwersalnym. Tak też jest w rzeczywistości. Pięciodrzwiowy hatchback zapewnia poczucie przestrzeni zwłaszcza pasażerom pierwszego rzędu siedzeń. Auto sprawdzi się zarówno jako pojazd do poruszania się po mieście, ale i zawiezie rodzinę na wakacje. Przednie fotele są dość duże i wygodne. W Aurisie dobrze poczują się osoby preferujące wyższą pozycję za kierownicą. W tylnej części kabiny pasażerskiej również nie można narzekać na brak miejsca pod warunkiem, że posadzimy tam dwie osoby. 

Możliwości przewozowe Aurisa w przypadku wariantu pięcioosobowego są przeciętne, ponieważ bagażnik ma pojemność 354 litry. Jeśli zajdzie potrzeba przewiezienia czegoś więcej można złożyć tylną kanapę, która dzieli się w stosunku 60:40.

Zobacz również: Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Pomimo podniesienia jakości wykończenia wnętrza sprawia ono wrażenie plastikowego, a to za sprawą szarego panelu łączącego tunel środkowy z deską rozdzielczą. 

Na pochwałę zasługuje wyciszenie przestrzeni pasażerskiej. Dopiero przy prędkościach rzędu 150 km/h do wnętrza pojazdu dociera szum opon i hałas powietrza opływającego auto. 

Testowany egzemplarz był wyposażony w automatyczną dwustrefową klimatyzację, siedzenia pokryte alcantarą i czujniki cofania, co razem ze spojlerem zamocowanym na tylnej klapie, przyciemnianymi szybami i aluminiowymi siedemnastocalowymi obręczami zawiera pakiet Dynamic.


Silnik i zawieszenie

Samochód, którym mieliśmy okazję jeździć został wyposażony w benzynową jednostkę napędową o pojemności 1,6 litra, która generuje moc 132 KM. Silnik ten dobrze radzi sobie z ważącym niespełna 1300 kilogramów autem.

Auris potrafi być oszczędny. Delikatne obchodzenie się z pedałem gazu zaowocuje spalaniem rzędu 8 litrów na 100 kilometrów w mieście. Jeśli zechcemy poruszać się bardziej energicznie łatwo osiągniemy poziom 12 litrów. Spokojnie przejechane 100 kilometrów poza miastem kosztuje około 7 litrów benzyny.

W kompaktowej Toyocie zastosowano klasyczny układ zawieszenia z tylną belką skrętną. Inżynierowie w procesie ustawiania sztywności wzięli pod uwagę gusta europejskich klientów. Auris całkiem nieźle radzi sobie z nierównościami, ale koła o dużej średnicy obniżały nieco komfort jazdy.

Zobacz również: Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Podsumowanie

Auris jest trzecim pod względem popularności modelem Toyoty w Polsce. W marcu 2011 roku na naszym rynku sprzedano prawie 600 egzemplarzy tego auta. Bez wątpienia duży wpływ na sprzedaż ma fakt, że Auris jest następcą słynącej z bezproblemowej eksploatacji Corolli. 

Aby stać się posiadaczem Toyoty Auris należy przeznaczyć na zakup 57 800 zł w przypadku trzydrzwiowego hatchbacka zasilanego benzyną. Aby kupić pięciodrzwiową wersje benzynową wystarczy mieć 59 600, a najuboższy diesel to wydatek 68 200 złotych.

Zobacz również: Toyota Auris: jaką wersję wybrać? Poradnik kupującego

Dane techniczne

Długość: 4245 mm

Szerokość: 1760 mm

Wysokość: 1515 mm

Rozstaw osi: 2600 mm

Masa: 1245 kg

Pojemność bagażnika: 354 litrów

Pojemność bagażnika po złożeniu siedzeń: 777 litrów

Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna

Napęd: przód

Typ silnika: benzyna

Liczba cylindrów: 4

Pojemnośc silnika: 1598 ccm

Moc silnika: 132 KM/6400 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 160 Nm/4400 obr/min

Prędkość maksymalna: 195 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h: 10 sekund

Zużycie paliwa: 7,3/5,1/5,9 (miasto/trasa/średnia)(według danych producenta)

Test zderzeniowy – wynik ogólny: 5 gwiazdek (EuroNCAP)

Auris z założenia ma być autem uniwersalnym Fot. Moto.wieszjak.pl
Przeprowadzony w 2010 roku face lifting nadał sylwetce auta dynamiki Fot. Moto.wieszjak.pl
Tylne światła zostały nieznacznie przestylizowane Fot. Moto.wieszjak.pl
Teraz światła upodabniają Aurisa do modelu Verso i Avensis Fot. Moto.wieszjak.pl
Felgi aluminiowe są wyposażeniem opcjonalnym Fot. Moto.wieszjak.pl
354 litry przestrzeni bagażowej to przeciętny wynik w klasie Fot. Moto.wieszjak.pl
Podróżowanie na tylnej kanapie nie jest męczące, fotele są wygodne Fot. Moto.wieszjak.pl
Dobre wyprofilowanie foteli zapewnia komfort podróżowania Fot. Moto.wieszjak.pl
W środku znajdziemy kilka sporej wielkości schowków Fot. Moto.wieszjak.pl
Testowana Toyota Auris była wyposażona w 6 biegową skrzynię manualną Fot. Moto.wieszjak.pl
Dwustrefowa automatyczna klimatyzacja dostępna jest za dopłatą Fot. Moto.wieszjak.pl
Jakość wykończenia poprawiła się w stosunku do poprzednika Fot. Moto.wieszjak.pl
Na pochwałę zasługuje wyciszenie przestrzeni pasażerskiej Fot. Moto.wieszjak.pl
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.
    Podwójne mandaty dla recydywistów od 17 września 2022 r.? Dokładnie tak. Tego dnia w życie wejdzie też nowy taryfikator punktów karnych.
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku?
    Czy można tankować samochód na włączonym silniku? To temat jednej z niekończących się dyskusji między kierowcami. Jaka jest odpowiedź?
    Nowe drogi w Polsce. Lato 2022
    Nowe drogi w Polsce? Lato 2022 r. już przywitało nas serią nowych szlaków drogowych, a w wakacje prace będą trwać dalej. Gdzie? O tym w tym tekście.
    Elektryczny Passat, czyli Volkswagen ID.Aero pokazany!
    Elektryczny Passat? Tak, elektryfikacja dotknie również tej ikony polskiej motoryzacji. Wersja zasilana prądem będzie nazwana Volkswagen ID.Aero.
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja?
    Ile paliwa zużywa klimatyzacja? To latem ważne pytanie. Znamy na nie odpowiedź. Wiemy też czy lepiej jeździć na klimatyzacji czy z otwartymi szybami.
    Międzynarodowe prawo jazdy – co musisz wiedzieć?
    Międzynarodowe prawo jazdy. Co musisz o nim wiedzieć? Jak je zdobyć? I do czego tak właściwie może być potrzebne? Sprawdźmy.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r.
    Koniec naklejek rejestracyjnych od 4 września 2022 r. Nowe przepisy są już tuż za rogiem. Skąd wziął się ten pomysł i co oznacza dla kierowców?
    Mycie auta latem. O czym pamiętać?
    Mycie auta latem różni się od mycia samochodu zimą. Dlatego są pewne zasady, które właściciel samochodu powinien poznać i stosować.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.
    Koniec karty pojazdu od 4 września 2022 r.? Tak, przepisy w tej sprawie już są przesądzone. Co dawała karta pojazdu i co oznacza nowelizacja?
    Remont na A4 w wakacje 2022
    Remont na A4 w wakacje 2022 r., czyli rozkopane zostaną aż dwa odcinki tej autostrady. Które i jak wygląda organizacja ruchu?
    Najwięcej wypadków drogowych zdarza się w wakacje. Powody: nietrzeźwość i używanie smartfona w czasie jazdy
    Bezpieczeństwo na polskich drogach to temat powracający jak bumerang, szczególnie w okresie wakacyjnym. W 2021 roku do największej liczby wypadków doszło właśnie w czerwcu i lipcu, a w 2020 roku ten niechlubny rekord przypadł na sierpień. GfK na zlecenie start-upu ubezpieczeniowego Beesafe sprawdziło, co Polacy uważają za największe zagrożenie na drogach oraz jakie ich zdaniem działania kierowców przyczyniłyby się do poprawy poziomu bezpieczeństwa. Czy w te wakacje wyciągniemy wnioski ze statystyk?
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Ale niektórzy mają lepiej
    Obowiązkowa wymiana prawa jazdy czeka każdego kierowcę. Kiedy dokładnie i czemu bezterminowe prawo jazdy musi zniknąć? Sprawdźmy.
    Ufać sprzedawcom samochodów? Te dane nie dają złudzeń...
    Ufać sprzedawcom samochodów? To pytanie, przed którym stanie każdy kupujący pojazd z drugiej ręki. Jak brzmi odpowiedź? Oto ciekawe dane.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r.
    Zakazy dla ciężarówek w Polsce 2022 r. Czyli jakie pojazdy i w jakich godzinach zostały objęte ograniczeniem w ruchu? Sprawdźmy.
    Remont na A2 w wakacje 2022
    Remont na A2 w wakacje 2022 r. To największy element remontu dróg w Polsce w okresie od czerwca do sierpnia. Dotyczy województwa łódzkiego.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r.
    Znika karta pojazdu i naklejka na szybę. Taniej zarejestrujesz auto od września 2022 r. Na czym konkretnie będą polegać te zmiany? Już opowiadamy.
    30 groszy na litrze taniej. Orlen ma pomysł na wysokie ceny paliw
    30 groszy na litrze taniej? Tak, to nowa promocja stworzona przez Orlen. Zanim jednak zatankujesz tańsze paliwo, musisz poznać trzy główne warunki.
    Wakacyjne zniżki cen paliw na Orlen
    PKN Orlen wprowadza zniżki cen paliw na swoich stacjach. Promocja przewiduje trzy tankowania miesięcznie do 50 litrów paliwa każde, ze zniżką 30 groszy na litrze w ciągu dwóch wakacyjnych miesięcy.
    Toyota RAV4 2023. Nowy rocznik i lifting. Co się zmieni?
    Toyota RAV4 2023, czyli Japończycy zaprezentowali lekki lifting swojego hitowego SUV-a. I niektóre z nowości widać już na pierwszy rzut oka!
    Nowy Peugeot 408. Wyrazisty, nowoczesny i... rodzinny!
    Nowy Peugeot 408 został pokazany w pełnej krasie. Pierwszy SUV z nadwoziem coupe francuskiej marki wygląda imponująco! Co wiadomo o tym aucie?
    Kurs reedukacyjny 2022. Ile kosztuje? Od kiedy obowiązuje?
    Kurs reedukacyjny 2022. Kiedy kursy zaczną obowiązywać i ile mają kosztować? O tym wszystkim opowiemy w naszym materiale.
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Zmiana 17 września
    Po jakim czasie znikają punkty karne 2022? Odpowiedź może wydawać się oczywista, ale tylko może. Bo już 17 września zmienią się przepisy.
    Długi firm transportowych to już 2,5 mld zł. Nie jest dobrze...
    Długi firm transportowych rosną w tempie lawinowym. Winna temu jest pandemia, inflacja, rosnące koszty paliwa, Pakiet Mobilności i wojna w Ukrainie.
    Punkty karne za prędkość 2022
    Punkty karne za prędkość 2022, czyli omówimy stan rzeczy przed zmianami taryfikatora punktów i po nich. Co musi wiedzieć kierowca?
    Podróż wakacyjna samochodem. Przygotuj siebie i... auto!
    Podróż wakacyjna samochodem? To nie tylko przemyślenie trasy i organizacja noclegu. To również właściwe przygotowanie samochodu do wyjazdu.