REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM

 Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS

REKLAMA

REKLAMA

SUV-y i crossovery wciąż są na topie, dlatego wielu producentów aut stara się tworzyć kolejne modele z tego segmentu. Volkswagen Tiguan Allspace to powiększony wariant Tiguana, który ma za zadanie trafić w gusta większej rodziny. Jak się sprawdza SUV z Wolfsburga?

REKLAMA

Volkswagen Tiguan pierwszej generacji zadebiutował dość dawno temu, bo w 2007 r. i od samego początku zyskał swoich wiernych fanów. I. generacja została zbudowana na płycie podłogowej PQ35, czyli tej samej na której bazowało Audi Q3 czy Golf V, i to właśnie do Golfa często porównywany był Tiguan. W 2011 r. Tiguan doczekał się faceliftingu, który miał wizualnie przybliżyć go właśnie do Golfa VI.

REKLAMA

II. generacja Tiguana została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2015 r. Konstrukcja oparta została o popularną płytę podłogową MQB. W 2016 r. zaprezentowano wydłużonego o 215 mm Tiguana Allspace, który w przeciwieństwie do mniej pojemnego modelu mieści 7 zamiast 5 pasażerów. Było to możliwe dzięki m.in. wydłużeniu rozstawu osi o dodatkowe 109 mm. Finalnie Tiguan Allspace mierzy 4701 mm długości i 2790 mm rozstawu osi. Bagażnik pomieści 760 l a po złożeniu tylnej kanapy oraz przy złożonych siedzeniach trzeciego rzędu wartość ta rośnie do 1920 l.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Tiguan Allspace wygląda bardzo dobrze. Z przodu znajdują się reflektory LED Top wraz z Dynamic Light Assist (funkcja doświetlania zakrętów). W centralnej części grilla, pod tablicą rejestracyjną umieszczona została kamera do monitorowania otoczenia przedniego zderzaka. Również z przodu znajdują się systemy odpowiadające za poprawność monitorowania odległości do pojazdu poprzedzającego. Z boku na wysokości klamek biegnie przetłoczenie, które kończy się dopiero przy tylnych światłach. Tylna klapa dość standardowa. Wysoki próg załadunku nie ułatwia korzystania z bagażnika. Sytuację ratuje możliwość automatycznego otwierania i szybkiego zamykania klapy.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – wyposażenie

Tiguan Allspace oferowany jest w trzech wersjach: Trendline, Comfortline oraz najwyżej Highline. Do testów otrzymaliśmy najwyższy model Higline. Cena tej wersji zaczyna się od 149 890 zł. Na pokładzie naszego modelu znajduje się silnik 2.0 TDI o mocy 240 KM i automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. Wersja bazowa została wyceniona na 191 890 zł a dodatkowe wyposażenie kosztowało niemal 40 tys. Łącznie całkowita cena tej wersji wyniosła 230 930 zł.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • Ledowe światła główne, dzienne oraz doświetlające zakręty oraz inne praktyczne funkcje ułatwią podróżowanie w dzień i w nocy.
  • Tylne światła w technologii LED, przyciemniane ze zmienną grafiką
  • Radio Composition Media z ośmioma głośnikami zapewnia doskonałą jakość dźwięku i umożliwia wygodne prowadzenie rozmów telefonicznych dzięki zintegrowanemu systemowi głośnomówiącemu Bluetooth.
  • Obręcze ze stopu metali lekkich "Kingston" 7J x 18
  • Dzięki różnym profilom wyświetlania informacji, innowacyjny komputer pokładowy Active Info Display prezentuje w sposób czytelny i w bezpośrednim zasięgu wzroku kierowcy wybrane przez niego dane.

Wersja Comfortline zaczyna się od 126 790 zł

  • Z lewej, z prawej, z tyłu: opcjonalna, w pełni automatyczna klimatyzacja Air Care Climatronic tworzy trzy indywidualne strefy klimatyczne
  • Piękne i praktyczne: reflektory przeciwmgielne z funkcją statycznego doświetlania zakrętów
  • System Park Pilot - czujniki parkowania z przodu i z tyłu z wizualizacją na ekranie radia
  • Relingi dachowe, srebrne
  • System Light Assist - asystent świateł drogowych

Wersja Trendline jest najtańszą opcja, cena zaczyna się od 117 090 zł.

  • Aktywny tempomat ACC do 210 km/h z automatyczną regulacją odległości Front Assist
  • Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta skórą
  • System Lane Assist - asystent utrzymywania pasa ruchu
  • Kanapa tylna składana (40/20/40), przesuwana i z regulacją pochylenia oparcia, z podłokietnikiem, oparcie składane z bagażnika
  • Dywaniki materiałowe z przodu i z tyłu
 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – silniki

Tiguan Allspace może być wyposażony w cześć jednostek napędowych. Silniki benzynowe: 1.4 TSI 150 KM, 2.0 TSI 180 KM oraz 2.0 TSI 240 KM. Silniki diesla: 2.0 TDI 150 KM, 2.0 TDI 190 KM, 2.0 TDI 240 KM.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace Highline 2.0 TDI 240 KM – ceny

Ceny podstawowego Tiguana zaczynają się od 97 790 zł. Tiguan Allspace jest niemal o 20 tys. zł więcej, bo ceny zaczynają się od 117 090 zł. W ofercie koncernu z Wolsburga wcale to nie najdroższe auta. Przywołać wypada chociażby Arteona, który już w podstawowej wersji kosztuje niemal 130 tys. zł. Ale to jeszcze nic. Jest przecież Nowy Touareg. A jego ceny zaczynają się „już” od 256 tys. Drogo? To zależy. Biorąc pod uwagę drzemiące na pokładzie systemy wspomagające jazdę i bezpieczeństwo, nie jest chyba aż tak źle. Ale to nie jedyne zalety Tiguana Allspace.

 Volkswagen Tiguan Allspace

Volkswagen Tiguan Allspace

DS

Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Volkswagen Tiguan Allspace
Volkswagen Tiguan Allspace
DS
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA