REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ford Fiesta 1.6 TDCi: w stylu Eco

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy auto z silnikiem Diesla może być Eco? Ford miejskim modelem Fiesta, stara się udowodnić, że tak.

Producenci samochodów nie mają łatwego życia. Politycy zazwyczaj na wyrost zarzucają autom nadmierne zanieczyszczanie środowiska, co zazwyczaj kończy się wprowadzaniem kolejnych obostrzonych norm emisji spalin. Ile w tego typu walce o czystość naszej planety marketingu politycznego i wpływów lobbystów rozmaitych partii zielonych, a ile racjonalnych decyzji, z pewnością wiedzą doskonale prezesi koncernów samochodowych. Jednym z efektów zamieszania wokół samochodów i ekologii jest Ford Fiesta Econetic.

REKLAMA

Przydomek Econetic i emblemat zielonego liścia na pokrywie bagażnika jednoznacznie wskazują na to, że ten samochód powstał z myślą o jak najmniejszym zanieczyszczaniu środowiska. 

W ograniczeniu emisji dwutlenku węgla do atmosfery ma pomóc m.in. zastosowanie energooszczędnych opon oraz odchudzenie całej konstrukcji. Mimo to ten egzemplarz Forda Fiesty z wyglądu nie różni się znacznie, od mniej proekologicznych odmian modelu. Linia nadwozia nadal prezentuje się zgrabnie i dynamicznie.

Zobacz również: Opinie kierowców o Ford Fiesta

Sportowy sznyt

REKLAMA

Z nietuzinkową sylwetką miejskiego Forda ładnie współgra charakter wnętrza. Tablica przyrządów prezentuje się dość nowatorsko, ma wręcz sportowy charakter. Całość zmontowana jest z dokładnością i z materiałów dobrej jakości. Nie można też narzekać na ilość przestrzeni w przedziale pasażerskim Forda Fiesty. Niestety po dłuższej podróży daje znać o sobie wada fotela kierowcy – zbyt wąskie oparcie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Całkiem nieźle, biorąc pod uwagę gabaryty samochodu, wypada Fiesta pod względem przestrzeni ładunkowej. Bagażnik w zależności od ustawienia tylnej kanapy ma objętość od 281 do 965 l. Niestety jego funkcjonalność ogranicza stosunkowo wysoki próg załadunku. Do napędu prezentowanej odmiany Fiesty posłużył wysokoprężny silnik TDCi o pojemności 1.6 l i mocy 95 KM. Według danych producenta niewielki Ford w tej odmianie przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,9 sekund. Biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z samochodem miejskim wynik ten można uznać za wystarczający. Tym bardziej, że jazda Fiestą Econetic jest tania. Auto w ruchu miejskim zużywało mniej niż 6 l/100 km.

Zobacz również: Chevrolet Cruze – żarty się skończyły

Słowa uznania należą się niewielkiemu Fordowi za układ kierowniczy. Auto prowadzi się pewnie i precyzyjnie. Zawieszenie to dobry kompromis pomiędzy komfortem, a sprężystością pozwalającą na szybszą jazdę po łukach. Nie można mieć również zastrzeżeń do pracy dźwigni manualnej przekładni – trafia bez tzw. „haczenia” w poszczególne przełożenia, a jej skoki nie są zbyt długie.

Ekologia kosztuje

Ford Fiesta z testowanym silnikiem 1.6 TDCI dostępny jest od 52 650 zł. To sporo, zwłaszcza że za 7650 zł taniej możemy nabyć Fiestę z benzynowym silnikiem o pojemności 1.4 l i mocy 96 KM. Wybór w tym momencie staje się chyba zbyt oczywisty i nie trzeba być prorokiem, żeby przewidzieć że wielu fanów ekologii wśród nabywców Fiesty nie znajdziemy.

Emblemat Econetic i symbol liscia sugerują proekologiczny charakter Forda Fiesty 1.6 TDCi Econetic Fot. Moto.wieszjak.pl
Wielkość bagażnika Forda Fiesty jest przeciętna w klasie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Forda Fiesty miejsca jest wystarcająco dużo. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Fiesty ma zbyt wąskie oparcie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dobrej klasy radioodtwarzacz został ładnie wkomponowany w konsolę centralną. Fot. Moto.wieszjak.pl
"Zegary" Fiesty są czytelne. Pomiędzy nimi umieszczono wyświetlacz komputera. Fot. Moto.wieszjak.pl
Ładna tablica przyrządów Forda Fiesty ma wręcz sportowy sznyt. Fot. Moto.wieszjak.pl
Widocznośc do tyłu podczas jazdy Fiestą jest wystarczająca. Fot. Moto.wieszjak.pl
W tylnej części nadwozia Forda Fiesty uwagę przykuwają atrakcyjne lampy tylne. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z przodu Fod Fiesta prezentuje się dynamicznie. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

Wielkie zmiany dla kierowców w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim. Obejmą m.in. DTŚ

Rząd szykuje wielkie zmiany dla kierowców. Wyznaczył odcinki dróg w Gliwicach, Częstochowie i Tomaszowie Mazowieckim, które stracą status dróg krajowych. Nowelizacja, która wejdzie w życie 1 stycznia 2025 r., obejmuje m.in. legendarną Drogową Trasę Średnicową. Szlaki te wyjdą spod zarządu GDDKiA. Co to oznacza?

REKLAMA

Nowy zakład bieżnikowania opon w Polsce. Handlopex wykorzysta technologię Bridgestone

Handlopex uruchamia zakład bieżnikowania opon używanych w Kleszczelach. Ten każdego roku rocznie będzie produkował ok. 12 000 opon bieżnikowanych w technologii Bandag. Technologii Bandag, która została opracowana przez Bridgestone.

1,4 mld zł na autobusy z KPO. Nowy nabór dofinansuje nie tylko zakup autobusów elektrycznych

Ministerstwo infrastruktury ogłasza drugi nabór w konkursie autobusowym. Dostępna jest pula 1 403,5 mln zł. Za tą kwotę z KPO ma zostać sfinansowany zakup 372 autobusów. I nie muszą być one zeroemisyjne.

Kolejne podwyżki dla kierowców. Po cichu zmieni się stawka za psychotesty. Co z badaniami lekarskimi i przeglądami?

Do listy zmian, którą można zatytułować "seria podwyżek dla kierowców", spokojnie da się dopisać kolejną. Ministerstwo zdrowia planuje właśnie zmianę ceny badań psychologicznych. Ta wzrośnie o jedną trzecią. Ile zapłacą kierowcy? I kiedy stawka wzrośnie?

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

REKLAMA

Wielki potencjał zielonej logistyki, na który długo jeszcze poczekamy [ESG w logistyce 2024-2030]
Będą nowe stawki za badania psychologiczne kierowców

Ministerstwo Zdrowia chce podnieść stawkę za badania psychologiczne kierowców. Aktualna stawka obowiązuje już dekadę. Ile ma wynosić nowa?  

REKLAMA