Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Mitsubishi Colt: bojowy mrówkojad

Kalinowski Marcin
Colt to typowe auto miejskie. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Colt to typowe auto miejskie. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Szkoda, że najpoważniejsi kandydaci do kupna Colta raczej narzekają na wysokość swoich emerytur niż rozważąją zakup nowego auta. To niepozorne auto kryje w sobie bowiem kilka niespodzianek.

Colt to pierwsza ofiara nowej linii stylistycznej firmy, którą Mitsubishi, od momentu wprowadzenia obecnej generacji Lancera, bardzo skrupulatnie stosuje we wszystkich modelach swojej produkcji. Specjalnie piszę „ofiara”, gdyż o ile „uśmiech rekina” ładnie wygląda w Lancerze, Outlanderze, a nawet ASX-ie, w małym Colcie dochodzi do czegoś, co można by nazwać „zburzeniem decorum”. Przypomina mi wręcz dowcip o małym piesku, który przemówił na Wigilię do swojego właściciela, prosząc aby ten „nie nazywał go Pikuś, tylko Rambo”. Dokładnie tak jest z Coltem, który dotychczas był niewyróżniającym się z tłumu miejskim autem. Z nowym przodem wygląda dość komicznie, niczym bojowo nastawiony mrówkojad.

Wnętrze

Wnętrze również nie poraża finezją designu. Projektanci byli tu konsekwentni, w tym sensie, że dopasowali wnętrze do jakości materiałów. Razem ze słabej jakości materiałami mamy więc szare i mało ciekawe wnętrze. W tym szaleństwie jest jednak metoda, bowiem pękate nadwozie kryje w swym plastikowym wnętrzu mnóstwo miejsca, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Tak wygodnie nie będziemy podróżować ani Fiatem Pandą, ani Toyotą Yaris, o Fordzie Fieście już nie wspominając. Miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla czterech wysokich osób. Na dodatek duże drzwi zarówno z przodu, jak i z tyłu bardzo ułatwiają wsiadanie. Dla „młodych bogów”, którzy szybko wskoczą nawet do bolidu Formuły 1 nie ma to znaczenia, jednak ludzie starsi na pewno będą wdzięczni za takie rozwiązanie.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mitsubishi Colt

Miejsce w kabinie wygospodarowano najwyraźniej kosztem bagażnika, który jest… mikroskopijny, mieści bowiem tylko 186 litrów. Większy bagażnik ma już nawet Smart Fortwo. Na małe zakupy wystarczy bez problemu. Jednak jeśli chcemy wybrać się na działkę z czterema osobami to kartony już lepiej wysłać kurierem. Na szczęście sytuację ratuje tylna kanapa (dzielona!), która składa się płasko. W efekcie miejsce w bagażniku rośnie do 609 litrów.

Silnik

Kolejna z miłych niespodzianek znajduje się pod maską. W testowanym egzemplarzu znalazł się tam benzynowy silnik MIVEC o pojemności 1,3 litra i mocy 95 koni mechanicznych. To bardzo przyjemna w użytkowaniu jednostka: w mieście spala około 8 litrów benzyny na sto kilometrów i jest przy okazji dość żwawa. Widać to zwłaszcza w jeździe poza miastem, do której Colt stworzony raczej nie jest. Jednak nawet z czterema osobami na pokładzie dobrze radzi sobie podczas wyprzedzania innych aut. 11 sekund do „setki” i 178 kilometrów na godzinę prędkości maksymalnej to bardzo przyzwoity wynik, jak na auto tej klasy. Drugim dostępnym w gamie silnikiem jest 1,1-litrowa benzyna o mocy 75 KM, jednak minimalnie mniejsze zużycie paliwa nie rekompensuje utraty 20 KM mocy.

Niestety za silnikiem nie nadąża zawieszenie. O sportowej jeździe Coltem można raczej zapomnieć, ale oczywiście nie w tym celu został on stworzony. O ile jednak po miejskim aucie nikt nie spodziewa się sportowych emocji (co jednak na siłę wielu innych producentów próbuje wmówić swym klientom). Problemem jest jednak to, że zawieszenie Colta nie radzi sobie z odizolowaniem kabiny pasażerskiej od wstrząsów przenoszonych na koła z drogi. Dziurawych dróg jest w Polsce mnóstwo i jeżdżąc tym autem na pewno o tym nie zapomnicie.

Konkurencja

A jak ma się do konkurencji? Gdyby spojrzeć na auta koncernu Fiata, a konkretnie na Pandę, której ceny zaczynają się już od 28 tysięcy złotych, trudno wyobrazić sobie rynkowy sukces Colta. Jednak nie samym Fiatem Polska stoi. W towarzystwie Toyoty Yaris, Opla Corsy czy Forda Fiesty małe Mitsubishi z cenami zaczynającymi się od 38 490 złotych zaczyna nabierać kolorów. Jeśli jesteśmy gotowi zrezygnować z tylnych drzwi pasażera i kupić wersję trzydrzwiową, cena spada o 1,5 tysiąca złotych. Ceny są bardzo atrakcyjne biorąc pod uwagę bogate standardowe wyposażenie.

Zobacz również: Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

W podstawowej wersji Inform mamy np. klimatyzację, chłodzony schowek pasażera, elektryczne sterowanie i podgrzewanie lusterek bocznych. Poduszki powietrzne są dwie, dla kierowcy i pasażera. Dodatkowe dwie (boczne) dostępne są w wersji Invite, zaś jeśli chcemy mieć w aucie jeszcze boczne kurtyny to za 3000 złotych możemy dokupić dodatkowy pakiet bezpieczeństwa, w skład którego wchodzi również układ stabilizacji toru jazdy i tylne hamulce tarczowe.

Podsumowanie

Colt to motoryzacyjny odpowiednik telefonu ojca Rydzyka. Wątpliwą urodę i kompletny brak finezji rekompensuje prostotą obsługi i przestronnym wnętrzem. Skojarzenie z konkretną grupą wiekową wydaje się na miejscu. Można się śmiać z Colta, że jest nudny i brzydki, jednak na rynku jest odpowiednia ilość osób, które nie szukają sportowych emocji ani designerskich ekstrawagancji. Oni na pewno docenią, jak uczciwym i niczego nie udającym miejskim autem jest Colt. Takiego samochodu na pewno nie kupiłbym dla siebie. Ale jeśli już miałbym doradzić coś mojej babci, która nie wie co to Nurburgring, Colt zapewne znalazłby się na pierwszym miejscu.

Mitsubishi Colt 1,3 95 KM Inform
Typ silnika: benzynowy
Pojemność: 1332 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworów: R4/16
Maksymalna moc: 95 KM/6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm/4000 obr/min
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Pojemność bagażnika: 186/609 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.): 394/169,5/155 cm
Rozstaw osi: 250 cm
Waga: 970 kg
V-max: 178 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h: 11,1 s.
Zużycie paliwa (miasto, trasa, średnia): 7,7/5/6 l/100 km
Cena: 38 490 zł

Bagażnik Colta jest śmiesznie mały, choć sytuację ratuje dzielona kanapa. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Schowek pasażera jest schładzany nawet w wersji podstawowej. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Fotele z przodu są wygodne nawet w dłuższych trasach. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Deska rozdzielcza jest prosta, a jej obsługa jest intuicyjna. Razi trochę szarzyzna i słaba jakość materiałów. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Z tyłu nie zmieniło się wiele w stosunku do poprzedniej wersji. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Nowy przód Colta to nieco ekstrwagancki ekspertyment. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
...jednak ma kilka innych zalet. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Nie wygląda zbyt dynamicznie... fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Chcesz dowiedzieć się więcej, sprawdź »
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Kodeks kierowcy. Zmiany 2022. Mandaty. Punkty karne. Znaki drogowe
Tylko teraz
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej
    Mandat za parkowanie na drodze wewnętrznej? Dziś zastanowimy się nad tym czy jest możliwy, a jak tak to ile wynosi. Co mówią przepisy?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? A ile w Europie?
    Ile jest fotoradarów w Polsce? Dokładnie 587. Jak jednak ta liczba wypada na tle innych krajów Europy? W Wielkiej Brytanii jest ich 10-krotnie więcej.
    Przyczyny zużycia opon? Oto główni zabójcy ogumienia
    Przyczyny zużycia opon? Lista jest dość długa. Warto ją jednak poznać. W ten sposób kierujący może przedłużyć czas życia ogumienia w swoim aucie.
    Strefy czystego transportu w Polsce. Kto będzie pionierem?
    Strefy czystego transportu w Polsce. Co oznaczają? Czemu kierowcy ich nie chcą? I które miasto utworzy pierwszą? Sprawdźmy.
    Mandaty w wakacje 2022. Mamy rekordzistę. To OPP z Lublina
    Mandaty w wakacje 2022 nie będą niskie? Tylko w lipcu przekonało się o tym prawie 114 tys. kierowców. Tyle złapały rejestratory systemu CANARD ITD.
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023. Nowe stawki!
    Opłata za odholowanie pojazdu 2023 jest już znana. Po 1 stycznia kierowcy mogą się spodziewać... podwyżek. Sprawdźmy jak duże będą.
    Rozbieżne stawki podatku od podziemnych miejsc garażowych. MF nie planuje zmian
    Nadal wpływają skargi do RPO na odmienne stawki podatku od podziemnych stanowisk garażowych w budynkach wielorodzinnych. Podatek zależy od tego, czy jest to odrębna własność, czy tzw. pomieszczenie przynależne do lokalu mieszkalnego. Marcin Wiącek zwraca uwagę na ten problem minister finansów Magdalenie Rzeczkowskiej.
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze... jest możliwa!
    Płatność za paliwo przy dystrybutorze? To możliwe. Podjeżdżasz na stację, tankujesz paliwo, naciskasz przycisk w telefonie i odjeżdżasz.
    Kara za brak OC 2023. Podwyżka i to dwukrotna!
    Kara za brak OC w roku 2023 wzrośnie i to... dwukrotnie. Tak, dwukrotnie. Czemu tak się stanie i jak wysokiego skoku opłaty można się spodziewać?
    Strajk egzaminatorów WORD. Bez egzaminów od 8 sierpnia
    Strajk egzaminatorów WORD? Tak, powracają oni do protestu od poniedziałku 8 sierpnia. To oznacza, że egzaminy na prawo jazdy nie będą się odbywać.
    Benzyna E10. Czym jest i czy jest szkodliwa dla silnika?
    Benzyna E10. Ma się ona stać jednym z rozwiązań problemów paliwowych. Czym jednak tak właściwie jest i czy silniki w autach ją wytrzymają?
    Polski Ład 2.0 od lipca – czy przewoźnicy na nim zyskają?
    Rozliczanie pracowników od nowego roku 2022 przysporzyło problemów niejednemu pracodawcy i księgowemu. Chociaż z założenia Polski Ład miał uprościć dotychczasowy system podatkowy i obniżyć ich wysokość, zmiana przepisów od stycznia jeszcze bardziej go skomplikowała.
    Wakacyjne podróże samochodem a ubezpieczenie
    Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe dla posiadacza każdego pojazdu mechanicznego. Istnieją jednak jeszcze dobrowolne ubezpieczenia komunikacyjne, m.in. AC, Assistance i NNW. Wakacje to wzmożony okres korzystania z auta w Polsce i za granicą, więc warto się nad nimi zastanowić. Co należy wiedzieć, aby uniknąć niepotrzebnych kosztów nieprzewidzianego zdarzenia podczas podróży?
    Pierwsza obniżka cen na rynku samochodów używanych od dwóch lat
    AURES Holdings obniżył ceny 1700 aut używanych w sieci AAA AUTO, a łączna kwota aktualnych rabatów wynosi 2 mln złotych.
    Wakacyjna podróż samochodem elektrycznym, 5 rad na urlop bez stresu
    Coraz więcej kierowców wybiera samochody elektryczne. W czasie dalszych podróży zmagają się oni z ograniczeniami związanymi z zasięgiem oraz czasem ładowania pojazdów. Ekspert z SEAT S.A. daje 5 cennych wskazówek, jak w pełni wykorzystać podróże w 100% elektryczne. Planowanie trasy, racjonalne korzystanie z klimatyzacji i utrzymywanie poziomu naładowania baterii między 30% a 80% - to tylko niektóre z jego zaleceń.
    Polisa dla auta elektrycznego
    AC jest szczególnie ważne dla samochodów elektrycznych. Na co zwrócić uwagę?
    Jakie auta najchętniej wybierają przedsiębiorcy?
    Badania Automarket.pl wskazują, że 78 proc. przedsiębiorców poszukuje nowego auta, ale aktualna sytuacja powoduje, że skupiają się na rynku wtórnym – wg danych platformy ponad połowa przedsiębiorców decyduje się na pojazdy w wieku 4-5 lat, a tylko 12 proc. na roczne auta. Wg PZPM w czerwcu 2022 roku liczba rejestracji nowych aut osobowych na REGON była o 15,2 proc. niższa niż rok wcześniej. Przedsiębiorcy stanowią jednak 71 proc. rynku.
    Cena paliwa a pensja. Ile kilometrów można przejechać za średnią krajową w krajach UE
    Obywatel Luksemburga przejedzie za dzienny zarobek trzy razy więcej kilometrów niż Polak. Rosnące ceny benzyny ograniczają możliwości Europejczyków w kwestii podróżowania.
    Rośnie liczba wypadków na autostradach
    Autostrady są najbardziej niebezpieczne w okresie letnim. Liczba wypadków na nich rośnie z każdym rokiem.
    Polska coraz niżej w światowym rankingu jakości dróg
    Polska zajęła 26 miejsce w Europie i 43 na świecie w rankingu jakości infrastruktury drogowej. Spośród europejskich krajów wyprzedziliśmy tylko Bułgarię, Turcję, Rumunię i Chorwację. Lepiej jakość dróg została oceniona w Słowacji, Węgrzech, Litwie czy Czechach.
    Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie
    Polacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
    Jazda po drogach wewnętrznych bez OC i odszkodowania?
    Podczas wakacji boczne drogi kuszą nie tylko miłośników spacerów na łonie natury. Część takich dróg ma charakter prywatny - są to drogi wewnętrzne. Bywają one nieoznaczone i zaniedbane, co niestety sprzyja wypadkom. Warto zatem dowiedzieć się, czy w razie szkód związanych ze złym stanem drogi można kierować roszczenia względem jej właściciela. Eksperci porównywarki ubezpieczeniowej Ubea.pl wyjaśniają również, czy na polnej (wewnętrznej) drodze będzie działało obowiązkowe OC. W tym kontekście warto omówić ciekawy wyrok, który niedawno zapadł przed Sądem Okręgowym w Katowicach.
    W którym mieście jeździ się najlepiej? Będziecie zdziwieni...
    W którym mieście jeździ się najlepiej? To pytanie, które zostało postawione przed kolejną edycją polskiego rankingu. Odpowiedź? Ta może zdziwić!
    Ile kosztuje OC 2022? Jest tanio, ale będzie... drożej! Musi być!
    Ile kosztuje OC 2022? Czasami polisę dla auta można kupić za 160 zł. Tyle że do takich cen przyczepił się KNF. Wniosek? Będzie drożej. I to niedługo.
    Auto zastępcze na czas naprawy? Tak! Tylko aut może brakować...
    Auto zastępcze na czas naprawy staje się rynkowym standardem. I choć kierowcy chętnie korzystają z tej opcji, firmy realizujące wynajmy mają problem.