Kategorie

Mitsubishi Colt: bojowy mrówkojad

Kalinowski Marcin
Colt to typowe auto miejskie. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Colt to typowe auto miejskie. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Szkoda, że najpoważniejsi kandydaci do kupna Colta raczej narzekają na wysokość swoich emerytur niż rozważąją zakup nowego auta. To niepozorne auto kryje w sobie bowiem kilka niespodzianek.

Colt to pierwsza ofiara nowej linii stylistycznej firmy, którą Mitsubishi, od momentu wprowadzenia obecnej generacji Lancera, bardzo skrupulatnie stosuje we wszystkich modelach swojej produkcji. Specjalnie piszę „ofiara”, gdyż o ile „uśmiech rekina” ładnie wygląda w Lancerze, Outlanderze, a nawet ASX-ie, w małym Colcie dochodzi do czegoś, co można by nazwać „zburzeniem decorum”. Przypomina mi wręcz dowcip o małym piesku, który przemówił na Wigilię do swojego właściciela, prosząc aby ten „nie nazywał go Pikuś, tylko Rambo”. Dokładnie tak jest z Coltem, który dotychczas był niewyróżniającym się z tłumu miejskim autem. Z nowym przodem wygląda dość komicznie, niczym bojowo nastawiony mrówkojad.

Wnętrze

Wnętrze również nie poraża finezją designu. Projektanci byli tu konsekwentni, w tym sensie, że dopasowali wnętrze do jakości materiałów. Razem ze słabej jakości materiałami mamy więc szare i mało ciekawe wnętrze. W tym szaleństwie jest jednak metoda, bowiem pękate nadwozie kryje w swym plastikowym wnętrzu mnóstwo miejsca, zarówno z przodu, jak i z tyłu. Tak wygodnie nie będziemy podróżować ani Fiatem Pandą, ani Toyotą Yaris, o Fordzie Fieście już nie wspominając. Miejsca jest wystarczająco dużo nawet dla czterech wysokich osób. Na dodatek duże drzwi zarówno z przodu, jak i z tyłu bardzo ułatwiają wsiadanie. Dla „młodych bogów”, którzy szybko wskoczą nawet do bolidu Formuły 1 nie ma to znaczenia, jednak ludzie starsi na pewno będą wdzięczni za takie rozwiązanie.

Zobacz również: Opinie kierowców o Mitsubishi Colt

Miejsce w kabinie wygospodarowano najwyraźniej kosztem bagażnika, który jest… mikroskopijny, mieści bowiem tylko 186 litrów. Większy bagażnik ma już nawet Smart Fortwo. Na małe zakupy wystarczy bez problemu. Jednak jeśli chcemy wybrać się na działkę z czterema osobami to kartony już lepiej wysłać kurierem. Na szczęście sytuację ratuje tylna kanapa (dzielona!), która składa się płasko. W efekcie miejsce w bagażniku rośnie do 609 litrów.

Silnik

Reklama

Kolejna z miłych niespodzianek znajduje się pod maską. W testowanym egzemplarzu znalazł się tam benzynowy silnik MIVEC o pojemności 1,3 litra i mocy 95 koni mechanicznych. To bardzo przyjemna w użytkowaniu jednostka: w mieście spala około 8 litrów benzyny na sto kilometrów i jest przy okazji dość żwawa. Widać to zwłaszcza w jeździe poza miastem, do której Colt stworzony raczej nie jest. Jednak nawet z czterema osobami na pokładzie dobrze radzi sobie podczas wyprzedzania innych aut. 11 sekund do „setki” i 178 kilometrów na godzinę prędkości maksymalnej to bardzo przyzwoity wynik, jak na auto tej klasy. Drugim dostępnym w gamie silnikiem jest 1,1-litrowa benzyna o mocy 75 KM, jednak minimalnie mniejsze zużycie paliwa nie rekompensuje utraty 20 KM mocy.

Niestety za silnikiem nie nadąża zawieszenie. O sportowej jeździe Coltem można raczej zapomnieć, ale oczywiście nie w tym celu został on stworzony. O ile jednak po miejskim aucie nikt nie spodziewa się sportowych emocji (co jednak na siłę wielu innych producentów próbuje wmówić swym klientom). Problemem jest jednak to, że zawieszenie Colta nie radzi sobie z odizolowaniem kabiny pasażerskiej od wstrząsów przenoszonych na koła z drogi. Dziurawych dróg jest w Polsce mnóstwo i jeżdżąc tym autem na pewno o tym nie zapomnicie.

Konkurencja

A jak ma się do konkurencji? Gdyby spojrzeć na auta koncernu Fiata, a konkretnie na Pandę, której ceny zaczynają się już od 28 tysięcy złotych, trudno wyobrazić sobie rynkowy sukces Colta. Jednak nie samym Fiatem Polska stoi. W towarzystwie Toyoty Yaris, Opla Corsy czy Forda Fiesty małe Mitsubishi z cenami zaczynającymi się od 38 490 złotych zaczyna nabierać kolorów. Jeśli jesteśmy gotowi zrezygnować z tylnych drzwi pasażera i kupić wersję trzydrzwiową, cena spada o 1,5 tysiąca złotych. Ceny są bardzo atrakcyjne biorąc pod uwagę bogate standardowe wyposażenie.

Zobacz również: Seat Ibiza ST: polowanie na promocję

W podstawowej wersji Inform mamy np. klimatyzację, chłodzony schowek pasażera, elektryczne sterowanie i podgrzewanie lusterek bocznych. Poduszki powietrzne są dwie, dla kierowcy i pasażera. Dodatkowe dwie (boczne) dostępne są w wersji Invite, zaś jeśli chcemy mieć w aucie jeszcze boczne kurtyny to za 3000 złotych możemy dokupić dodatkowy pakiet bezpieczeństwa, w skład którego wchodzi również układ stabilizacji toru jazdy i tylne hamulce tarczowe.

Podsumowanie

Colt to motoryzacyjny odpowiednik telefonu ojca Rydzyka. Wątpliwą urodę i kompletny brak finezji rekompensuje prostotą obsługi i przestronnym wnętrzem. Skojarzenie z konkretną grupą wiekową wydaje się na miejscu. Można się śmiać z Colta, że jest nudny i brzydki, jednak na rynku jest odpowiednia ilość osób, które nie szukają sportowych emocji ani designerskich ekstrawagancji. Oni na pewno docenią, jak uczciwym i niczego nie udającym miejskim autem jest Colt. Takiego samochodu na pewno nie kupiłbym dla siebie. Ale jeśli już miałbym doradzić coś mojej babci, która nie wie co to Nurburgring, Colt zapewne znalazłby się na pierwszym miejscu.

Mitsubishi Colt 1,3 95 KM Inform
Typ silnika: benzynowy
Pojemność: 1332 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworów: R4/16
Maksymalna moc: 95 KM/6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 125 Nm/4000 obr/min
Napęd: przedni
Skrzynia biegów: manualna 5-biegowa
Pojemność bagażnika: 186/609 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.): 394/169,5/155 cm
Rozstaw osi: 250 cm
Waga: 970 kg
V-max: 178 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h: 11,1 s.
Zużycie paliwa (miasto, trasa, średnia): 7,7/5/6 l/100 km
Cena: 38 490 zł

Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Bagażnik Colta jest śmiesznie mały, choć sytuację ratuje dzielona kanapa. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Schowek pasażera jest schładzany nawet w wersji podstawowej. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Z tyłu jest wystarczająco dużo miejsca dla dwóch osób. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Fotele z przodu są wygodne nawet w dłuższych trasach. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Deska rozdzielcza jest prosta, a jej obsługa jest intuicyjna. Razi trochę szarzyzna i słaba jakość materiałów. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Z tyłu nie zmieniło się wiele w stosunku do poprzedniej wersji. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Nowy przód Colta to nieco ekstrwagancki ekspertyment. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
...jednak ma kilka innych zalet. fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Nie wygląda zbyt dynamicznie... fot. moto.wieszjak.pl (Mitsubishi Colt)
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    3 sie 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Przyczyny wypadków na autostradzie. Co mówią statystyki?

    Przyczyny wypadków na autostradzie? Dziś przyjrzymy się statystykom z polskich dróg. Na jakie nieprawidłowe zachowania kierowców wskazują?

    Nowy Peugeot 308 SW w Polsce. Znamy cennik francuskiego kombi!

    Nowy Peugeot 308 SW oficjalnie pojawił się w Polsce. Znamy cennik auta. Za francuskie kombi trzeba zapłacić co najmniej 91 800 zł.

    Volkswagen Passat GTE: test niemieckiej hybrydy plug-in

    Volkswagen Passat GTE ma przestronną kabinę i duży bagażnik. Czy rodzinne nadwozie uzupełnione hybrydą plug-in sprawdza się w praktyce?

    Kredyt na samochód. Jaki wybrać i czym się różnią?

    Kredyt na samochód, czyli kredyt gotówkowy, kredyt samochodowy i leasing konsumencki. Która forma jest najlepsza?

    Bezpieczne wakacje 2021: o czym pamiętać?

    Bezpieczne wakacje 2021 to pojęcie, o którym w tym roku Policja powtarza do znudzenia. Te zasady naprawdę warto jednak przyswoić. Jak brzmią?

    e-Bilety Morskie Oko. Rezerwacja lub nie zaparkujesz!

    e-Bilety Morskie Oko - to jedyny sposób, aby w najbliższych dniach zostawić auto w Palenicy Białczańskiej. Muszą o tym wiedzieć odwiedzający TPN.

    Volkswagen Taigo: Niemcy stawiają na SUV-a coupe

    Volkswagen Taigo to nowa propozycja w ofercie marki w Europie. Czym jest Taigo? To tak naprawdę model T-Cross, jednak w wersji coupe.

    Test: Peugeot 508 SW PSE, czyli francuskie AMG w akcji

    Test: Peugeot 508 PSE, czyli napęd na cztery koła, 360 koni mechanicznych i hybryda plug-in. W skrócie francuskie AMG spisało się na medal.

    Ile lat wstecz sprawdza UFG?

    Ile lat wstecz sprawdza UFG? Czyli za ile lat kierowca może otrzymać karę za brak ubezpieczenia OC? Postanowiliśmy to sprawdzić.

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego?

    Jak uniknąć regresu ubezpieczeniowego? Jest kilka zasad, o których kierowca powinien pamiętać podczas zdarzenia drogowego. Dziś je przypomnimy.

    Bezpieczny zakup samochodu używanego: co oznacza?

    Bezpieczny zakup samochodu używanego nie zawsze jest łatwy. Szczególnie że sprzedający ukrywają informacje, a kupujący mają ograniczone zaufanie.

    Wyższe grzywny za wykroczenia drogowe

    Podwyższenie maksymalnej wysokości grzywny za wykroczenia drogowe do 30 tys. zł zakłada projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym, przyjęty przez rząd.

    Najpopularniejsze rodzaje napędów [NOWE DANE]

    Stowarzyszenie ACEA opublikowało najświeższe dane na temat najpopularniejszych rodzajów napędów. Jakie samochody wybierają kierowcy w Polsce?

    Emisja CO2: samochody coraz bardziej eko! Hybrydy szczególnie

    Emisja CO2: samochody w zeszłym roku wyemitowały aż o 12 proc. mniej dwutlenku węgla. I co ciekawe, metodą do osiągnięcia celu okazały się hybrydy.

    Nowy DS 4 jest już w Polsce. Ile kosztuje francuska awangarda?

    Nowy DS 4 został oficjalnie pokazany w Polsce. Na razie nad Wisłę dotarły wyłącznie wersje pokazowe. Już dziś poznaliśmy jednak cennik auta.

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń

    Likwidacja szkody z polis upadłych zakładów ubezpieczeń: Kto wypłaca pieniądze? Na czym polega? O czym pamiętać? O tym wszystkim opowiemy dziś.

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC?

    Czy UFG zawsze wykryje brak OC? Odpowiedź brzmi... tak. Nie zawsze jednak od razu zorientuje się, że samochód nie miał obowiązkowej polisy.

    Brak OC: regres oznacza dla kierowcy... problemy!

    Brak OC: regres sprawi, że sprawca może zapłacić za szkodę... z własnej kieszeni. Kiedy i na jakiej zasadzie działa regres?

    Nowy Opel Astra 2021. Wyrazisty design i hybrydy

    Nowy Opel Astra 2021 odsłonił swoją twarz. Niemiecki kompakt otrzymał cyfrowy kokpit, paletę jednostek hybrydowych i nowe reflektory pikselowe.

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku

    Najczęściej kradzione samochody w 2020 roku w Polsce? Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar przeanalizował dane z CEPiK.

    Nowy Opel Mokka [TEST]: ależ jak on patrzy...

    Nowy Opel Mokka przywitał nas efektownym połączeniem kolorów na nadwoziu i... smutnym spojrzeniem. Nie ma jednak powodów do smutku!

    Zmiany w karach dla kierowców 2021. Co szykuje rząd?

    Zmiany w karach dla kierowców 2021 to szeroki blok zmian w systemie karania prowadzących przedstawiony przez rząd. Co zakłada projekt zmian?

    Wysokość składki OC, punkty karne. Nowy pomysł rządu

    Wysokość składki OC i punkty karne, czyli rząd ma pomysł na kolejny bat na kierowców. Popełniasz dużo wykroczeń, zapłacisz wyższe ubezpieczenie.

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021

    Nowe kary dla pijanych kierowców 2021, czyli pomysł rządu na ograniczenie ilości nietrzeźwych prowadzących na polskich drogach.

    Punkty karne kasowane po 2 latach. Nowy pomysł rządu

    Punkty karne kasowane po 2 latach i więcej punktów karnych w czasie jednej kontroli drogowej. To zmiany dla kierowców, które proponuje rząd.