REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 3008 – przyjaciel rodziny

Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Wygląd Peugeota 3008 na pewno nie wszystkim przypadnie do gustu, jednak z drugiej strony niewiele osób pozostanie niewzruszonych komfortem i praktycznością, które oferuje.

Złośliwi twierdzą, że przypomina jajko postawione na kołach. Rzeczywiście, spoglądając na sylwetkę Peugeota 3008 trudno oprzeć się wrażeniu, że zachowanie odpowiednich proporcji nie było głównym celem projektantów.

REKLAMA

Jednak liczy się przestrzeń

REKLAMA

Zaglądając do przedziału pasażerskiego 3008 od razu czuć, że jednym z głównych celów konstruktorów było wygospodarowanie jak największej ilości przestrzeni dla podróżujących. I ten cel osiągnęli. Co więcej przedział pasażerski Peugeota 3008 jest przytulny i wykończony materiałami dobrej jakości.

Na uwagę zasługuje zwłaszcza interesująca tablica przyrządów, która niemal otacza kierowcę. Na górze konsoli centralnej wyróżniają się „lotnicze” przełączniki do sterowania m.in. Head-Up Display’em (w wyposażeniu standardowym tylko w wersji Premium, w uboższych odmianach dostępny jest jako opcja za 1500 zł), na którym wyświetlana jest informacja o aktualnej prędkości jazdy. Zegary na desce rozdzielczej zaprojektowano ładnie i czytelnie. Generalnie obsługa kokpitu 3008 jest z grubsza intuicyjna choć do sterowania niektórymi funkcjami trzeba się przyzwyczaić. Dobrze, że Peugeot nie zrezygnował z joysticka służącego do sterowania zestawem audio umieszczonego za kołem kierownicy po prawej stronie. To rozwiązanie wygodne i praktyczne.

Zarówno z przodu, jak i z tyłu miejsca jest pod dostatkiem. Przedział bagażowy przy normalnym położeniu siedzeń ma pojemność 432 litrów, po rozłożeniu kanapy przestrzeń załadunkowa wzrasta do 1241 litrów. To sporo, ale jest to przeciętny wynik w tej klasie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na uwagę zasługuje system unoszenia pokrywy bagażnika. Jest podzielona w taki sposób, że odchylając dolną część uzyskujemy praktyczną przy załadunku cięższych przedmiotów półkę.

Zobacz także: Minivan z pomysłem

„Lubi” obroty

Testowanego przez nas Peugeota 3008 napędzał wysokoprężny silnik z serii HDI o pojemności 2 l i mocy maksymalnej 150 KM. Jednostka rozwija maksymalny moment obrotowy 340 Nm dostępne od 2000 obr./min.

REKLAMA

Według danych producenta 3008 w tej wersji rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,7 s. I rzeczywiście Peugeot 3008 2.0 HDI to dynamiczne auto o ile używamy wyższych prędkości obrotowych. W zakresie obrotów do ok. 2000-2200 obr./min. (czyli głównie podczas ruszania z miejsca) auto jest wręcz irytująco ospałe. Przy wyższych obrotach silnik „budzi się do życia”, a jazda rodzinnym crossoverem staje się dynamiczna na tyle, że nawet wyprzedzanie z kompletem pasażerów na pokładzie podczas jazdy z wyższymi prędkościami nie jest uciążliwe.

Podczas jazdy we wnętrzu 3008 jest cicho, a zawieszenie bardzo komfortowo tłumi wszelkie nierówności nawierzchni. Komfort jazdy od wielu lat jest atutem aut francuskich i pozostaje nim do dziś. Można mieć jednak zastrzeżenia co do zachowania auta podczas jazdy po zakrętach. Nadwozie dość mocno się wtedy przechyla, co wywołuje u kierowcy uczucie dyskomfortu. Samochód jest także wrażliwy na boczne podmuchy wiatru.

To co przeszkadza w użytkowaniu Peugeota na co dzień to zbyt duży promień skrętu (średnica zawracania – 11,8 m). Z tego względu manewry 3008 na parkingach są uciążliwe.

Klimatyzacja to nie wszystko

Peugeot 3008 w testowanej przez nas bardzo bogato wyposażonej wersji Premium+ dostępny jest od 89 900 zł. Biorąc pod uwagę rodzaj jednostki napędowej, obszerność wnętrza auta oraz poziom wyposażenia standardowego cena wydaje się atrakcyjna. Oprócz dynamicznego silnika i sporego bagażnika na liście wyposażenia standardowego Peugeota 3008 Premium + znalazła się m.in. automatyczna dwustrefowa klimatyzacja wraz z klimatyzowanym schowkiem, przednie, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, Head-up display oraz wysokiej jakości zestaw audio renomowanej firmy JBL.

Zobacz także: Mazda MX-5: emocje pod kontrolą

Peugeot 3008 2,0 HDI
Typ silnikaturbodiesel
Pojemność1997 ccm
Układ cylindrów/ilość zaworówR4/16
Maksymalna moc150 KM/3750 obr/min
Maksymalny moment obrotowy340 Nm/2000 obr/min
Napędprzedni
Skrzynia biegówmanualna 6-biegowa
Pojemność bagażnika432/1241 litrów
Wymiary (dł./szer./wys.)436,5/183,7/163,9 cm
Rozstaw osi261,3 cm
V-max195 km/h
Przyspieszenie 0-100km/h 9,7 s.
Zużycie paliwa7,1/4,7/5,6 l/100 km
Cena89 900 zł
Jazda Peugeotem 3008 jest bardzo komfortowa. Zawieszenie płynnie tłumi nierówności. Fot. Moto.wieszjak.pl
Peugeot 3008 jest dość wrażliwy na boczne podmuchy wiatru. Fot. Moto.wieszjak.pl
Z tyłu Peugeot 3008 prezentuje się najmniej atrakcyjnie. Fot. Moto.wieszjak.pl
W przedniej części nadwozia Peugeota 3008 uwagę przykuwa m.in. bardzo duża przednia szyba. Fot. Moto.wieszjak.pl
Na tylnej kanapie Peugeota 3008 wygodnie usiądą nawet wysokie osoby. Fot. Moto.wieszjak.pl
Fotel kierowcy Peugeota 3008 jest wygodny i ma szeroki zakres regulacji. Fot. Moto.wieszjak.pl
Lampka w bagażniku Peugeota 3008 jest jednocześnie wyjmowaną latarką. Fot. Moto.wieszjak.pl
Dzielona pokrywa bagażnika po otwarciu tworzy praktyczną półkę. Fot. Moto.wieszjak.pl
Jedną z ciekawostek we wnętrzu Peugeota 3008 są "lotnicze" przełączniki na górze centralnej konsoli. Fot. Moto.wieszjak.pl
Tablica przyrządów Peugeota 3008 zaprojektowana jest ciekawie i przejrzyście. Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA