REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test Kia Pro_cee’d: Samochód (prawie) sportowy

Piotr Migas

REKLAMA

REKLAMA

Trzydrzwiowa odmiana popularnej Kii Cee'd prezentuje się niezwykle dynamicznie. Pod maskę testowanej odmiany Kii Pro_cee'd trafił 140-konny diesel. Czy poza wyglądem KIA Pro_Cee'd ma w sobie sportowego ducha?

Karoseria Pro_cee’da wyraźnie wskazuje na intencje inżynierów. Trzydrzwiowa, jednobryłowa sylwetka zyskała muskulaturę i dynamizm dzięki przetłoczeniem, listwom i zmienionym zderzakom. Całość uzupełniają 16 lub 17-calowe aluminiowe obręcze kół i srebrna końcówka wydechu. Konstrukcje dedykowana jest osobom młodym duchem, dla których linie klasycznego, 5-drzwiowego Cee’da są zbyt zachowawcze.

REKLAMA

Zobacz również: Opinie kierowców o KIA Cee`d

REKLAMA

Szkoda że Koreańczykom zabrakło inwencji przy projektowaniu wnętrza Kii Pro_cee'd, które jest bardzo podobne, by nie rzec niemal identyczne do tego z wersji bazowej. Metalowe nakładki to wątpliwy dodatek, za to fotele mogą miło rozczarować. Nie są za głębokie, ale świetnie trzymają na boki i oferują sporo komfortu na dłuższych trasach. Zakres regulacji pozwala szybko dobrać dogodną pozycję. Na desce rozdzielczej oraz zegarach nie pojawiły się żadne dodatkowe elementy wyróżniające Pro_cee’da które wskazywałyby na jego sportowe aspiracje.

Podobnie jest z układem kierowniczym który jak na usportowionego hatchbacka działa zdecydowanie za lekko. Pozwala on na kontrolowanie pojazdu w większości drogowych przypadków, ale nie daje spodziewanego w tego typu konstrukcjach „czucia”. Zawieszenie zostało utwardzone i bardziej sprężyste. Tym samym wyraźnie odczuć można wewnątrz poprzeczne nierówności drogi. Ogólna charakterystyka układu jezdnego, odpowiada charakterowi całej konstrukcji – mamy tu do czynienia z „prawie” sportowym samochodem.

Pod maską egzemplarza testowego topowy, 140-konny diesel oznaczony jako CRDi. Ponad 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego robi swoje i już po przekroczeniu 1500 obr./min. auto ochoczo wyrywa do przodu. Pierwsza „setka” pojawia się na liczniku po upływie 10 sekund. Generalnie wydaje się, że silnik jest najbardziej sportową częścią tego samochodu. Bywa narowisty, ale równocześnie łatwo go wyczuć. Pro_cee’d z dwulitrowym dieslem nie ma najmniejszych problemów z wyprzedzaniem serii ciężarówek, czy pokonywaniu długich, szybkich prostych na autostradzie, gdzie niskie nadwozie zapewnia stabilność w utrzymywaniu kierunku. Przy tym auto zadowala się średnio około 7 litrami ropy do przejechania 100 kilometrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Dla bananowej młodzieży

Testowana wersja KIA Pro_cee'd Optimum Plus kosztuje 73 900 co wydaje się być dość wygórowaną ceną za auto które tylko zewnętrznie przypomina Audi A3. Co gorsza, po domówieniu kilku opcji cena „Koreańczyka” łatwo dobije do 80 000 złotych. Za takie pieniądze, europejscy producenci są w stanie dostarczyć nieco bardziej dopracowany produkt. Nie oznacza to wcale że Pro_Cee’d pozostaje wartym rozważenia zakupem dla osób stawiających formę nad treść.

Wybrani konkurenci

Opel Astra III, cena od 52 100 zł

Volkswagen Golf, cena od 51 990 zł

KIA Pro_cee'd to trzydrzwiowa odmiana popularnego kompaktu cee'd. fot. Piotr Migas
Tylna część nadwozia Kii Pro_cee'd znacznie różni się od tyłi Kii cee'd. fot. Piotr Migas
Testowana KIA Pro_cee'd była wyposażona w 140 konny silnik diesla. fot. Piotr Migas
Wnętrze Kii Pro_cee'd jest niemal identyczne jak w przypadku pięciodrzwiowego cee'da. fot. Piotr Migas
KIA Pro_cee'd jest mniej praktyczne ze względu na brak drugiej pary drzwi. fot. Piotr Migas
KIA Pro_cee'd oferuje trzy miejsca na tylnej kanapie. fot. Piotr Migas
Bagażnik Kii Pro_cee'd ma regularne kształty jedak wysoki próg załadunku i mały otwór utrudniają wkładanie i wyciąganie bagaży. fot. Piotr Migas
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA

Blisko milion pasażerów. Tylu w 2023 r. przewiozły wąskotorówki. Nie wiedzieliście, że takie pociągi jeszcze jeżdżą?

Koleje wąskotorowe po latach zapomnienia znów stają się popularne w Polsce. W 2023 r. podróżowało nimi ponad 948 tys. osób. To prawie dwukrotnie więcej niż przed 10 laty. A to nie koniec ciekawych statystyk.

Mitsubishi się rozpędza. Nowy ASX stał się właśnie starym ASX-em. Na rynku zadebiutuje nowsza wersja

Mitsubishi szykuje się do liftingu nowego ASX-a. Samochód w zmienionej formie zadebiutuje w Polsce już jesienią tego roku. Tak, dobrze zgadliście. W tle nowego ASX-a nadal powiewać będzie francuska flaga. A metod modernizacji można upatrywać w poliftingowym Capturze.

Gęstszy olej w starym silniku? To popularny mit wśród kierowców. Ile w nim prawdy?

Auto ma spory przebieg? Zatem do silnika trzeba wlać gęstszy olej. To ma wydłużyć jego żywotność. Tak przynajmniej mówi popularny wśród kierowców mit. Okazuje się jednak, że efekt może być zupełnie odwrotny. Mechanicy i specjaliści z rynku mechanicznego ostrzegają.

Znamy cenę nowych tablic rejestracyjnych. Będą droższe od starych. A i tak nie dostanie ich każdy kierowca

1 czerwca 2024 r. w Polsce pojawią się nowe tablice rejestracyjne. Żółte oznaczenia z czerwonymi literami będą przeznaczone do czasowej rejestracji samochodów osobowych przeznaczonych do zawodów sportowych. Ile będzie kosztować ich wydanie?

REKLAMA

MAN stworzy ciężarówkę z napędem wodorowym. hTGX nie będzie miał ogniwa paliwowego. On będzie spalać wodór

Nowa ciężarówka MAN hTGX zadebiutuje w 2025 r. Będzie to pojazd wyposażony w silnik spalinowy. Jego paliwem stanie się wodór. Ciągnik ma mieć zastosowanie specjalne. Czemu jednak MAN nazywa go pojazdem bezemisyjnym?

Jak podróżować z przyczepą kempingową? Jak się przygotować na taki wyjazd?

Pokój hotelowy z widokiem na jezioro i wraz z serią osobistych drobiazgów? Proszę bardzo! To jednak z zalet podróżowania z przyczepą kempingową. Sezon na takie wyjazdy właśnie w Polsce startuje. Warto zatem podpowiedzieć, jak kierowca może się do niego przygotować.

REKLAMA