Kategorie

Nowe

25 sie 2021
21 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Test Fiat Sedici MultiJet: Włoch z japońskim rodowodem

Fiat Sedici to na pierwszy rzut oka nic nadzwyczajnego. Miejskie auto udające terenówkę poprzez powiększony prześwit i plastikowe nakładki na karoserii. Jednak crossover Fiata z mocnym dieslem i napędem na cztery koła potrafi zaskoczyć swoją praktycznością.

Test Citroen C4: francuskie wino w niemieckiej butelce

Citroen C4 drugiej generacji niestety również poddaje się obecnemu trendowi w designie, dzięki któremu auta kompaktowe stylistycznie bardzo zbliżają się do siebie. Nie oznacza to jednak, że C4 nie próbuje wepchnąć się łokciami do czołówki segmentu. Czy ma ku temu predyspozycje?

Pierwsza jazda Infiniti M35 Hybrid: ekorewolucja nieunikniona

Infiniti M35h to jeden z pierwszych samochodów hybrydowych nowej generacji korzystający z baterii litowo-jonowych, zapewniających większą efektywność i mniejsze zużycie paliwa. 5.5 sekundy do setki przy średnim spalaniu na poziomie 8 litrów? Technologia dojrzewa więc w Infiniti M35h taki wynik jest możliwy!

Test Skoda Octavia Tour: wybór z rozsądku

Skoda Octavia Tour to nic innego jak Octavia II sprzed face liftingu. Jest tańsza o około 10 tys. zł od aktualnego modelu Skody Octavii II. Czy za mniejszą cenę dostajemy przy okazji dużo gorsze auto?

Test Nissan Juke: miejski eksperyment

Nissan Juke to przedstawiciel nowego segmentu małych crossoverów. Auto, które chce być jednocześnie terenowe, sportowe i miejskie. Jak mu to wychodzi?

Test Opel Insignia Sports Tourer: komfortowa jazda za niewielkie pieniądze

Opel Insignia Sports Tourer z silnikiem 2.0 CDTI w wersji EcoFlex to kolejny przedstawiciel modnego ostatnio gatunku samochodów proekologicznych. Ale w tym przypadku nie oznacza to, że jej użytkowanie wymaga kompromisów, które są w stanie zaakceptować jedynie najaktywniejsi działacze Green Peace.

Test: Volkswagen Golf VI: co dziś znaczy 1,4?

Najnowszy Volkswagen Golf z silnikiem TSI o mocy 160 KM jest nie tylko praktyczny, ale i dynamiczny. Auto sprawdzi się zarówno jako pojazd rodzinny, jak i środek transportu dla młodej osoby. W naszym teście Volkswagena Golfa 1,4 TSI sprawdzamy czy downsizing w wydaniu Volkswagena ma sens.

Test Kia Soul: w duchu praktyczności

Kia Soul to z pozoru auto, w którym niebanalny wygląd wziął górę nad praktycznością nadwozia. Tymczasem okazuje się, że nietuzinkowy Soul to jedno z najpraktyczniejszych aut w klasie.

Test Nissan X-trail: komfort z napędem na cztery koła

Nissan X-trail to pierwsze auto z gatunku tzw. "kompaktowych SUVów". Nie jest jednak terenówką, choć wyposażono go w napęd na cztery koła, tylko bardzo komfortowym autem do codziennego użytkowania. Oto nasz test.

Pierwsza jazda: Nowa Lancia Ypsilon

Najnowsza Lancia Ypsilon ma trudne zadanie. Musi przekonać do siebie wymagających klientów szukających produktów z klasy premium. Czy małe auto ma na to szanse?

Test Suzuki Vitara – powrót do przeszłości

Suzuki Grand Vitara to przedstawiciel ginącego już gatunku średniej wielkości samochodów terenowych. Ma niewiele wspólnego z popularnymi bulwarowymi SUV-ami z lśniącymi 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich, oponach o profilu grubości kartki papieru i szerokości pasa startowego. Grand Vitara nie rozpieszcza kierowcy komfortem tłumienia nierówności. Za to dowiezie go naprawdę daleko. Oto nasz test.

Test Honda Jazz: dobrze... i drogo

Honda Jazz to marzenie wielu młodych głów rodzin. Miejskie auto o ciekawej stylistyce, funkcjonalnym i przestronnym wnętrzu i doskonałym silniku benzynowym. Ma też pewną bardzo poważną wadę.

Test Ford Kuga: ukłon w stronę Europejczyków


Zanim Ford wprowadził na europejski rynek nowego SUV-a odrobił lekcje. Dlatego Ford Kuga to samochód, który bardzo dobrze wpisuje się w gusta Europejczyków.

Test Renault Espace: tak się robi vany

Renault Espace to największe auto w ofercie producenta. Już od lat 80 poprzedniego stulecia producent udowadnia, że zna się na robieniu vanów. Do redakcyjnego testu trafił bogato wyposażony Renault Espace z mocnym dieslem pod maską i automatyczną skrzynią biegów.

Test Mazda 3 1.6 MZ-CD: oszczędność kosztem dynamiki


Mazda 3 ma opinię godnego konkurenta dla najlepszych kompaktowych konstrukcji dostępnych na polskim rynku. Sprawdzamy, jak w codziennej eksploatacji sprawuje się Mazda 3 z dieslem o mocy 115 KM.

Test Hyundai i30 hatchback: solidny konserwatyzm

Hyundai i30 to bratni model Kii cee'd. W założeniu ma być to bardziej luksusowa, wyżej pozycjonowana i droższa wersja swojego koreańskiego brata. Jak Hyundai i30 spełnia te założenia?

Test Renault Laguna III – krok w stronę jakości

Renault Laguna III w porównaniu do modeli poprzednich generacji jest wykończona z większą starannością. A niedawny lifting najnowszej generacji Renault Laguny dodał autu więcej uroku.

Test Ford Mondeo: Czy to już gracz w klasie premium?


Prezentowana na zdjęciach odmiana Forda Mondeo kosztuje ponad 130 tys. zł. Za tę kwotę można już nabyć auto z segmentu premium. Czy warto wydać te pieniądze na zakup kojarzonego z autem flotowym Forda Mondeo? Oto nasz test.

Test Skoda Fabia GreenLine: Przebój z Czech w wersji Eko

Aktualnie oferowany model to już druga generacja Skody Fabii. W gamie modelowej miejskiej „Czeszki” znajdziemy odmianę hatchback, kombi, usportowione RS, Scout, a także proekologiczną Skodę Fabię GreenLine.

Test Chevrolet Orlando: Rodzina na swoim


Chevrolet Orlando wkroczył do segmentu kompaktowych minivanów jako pierwszy van w europejskiej ofercie producenta. Czy przywiezione z USA doświadczenie w budowie tego typu aut zaowocuje sukcesem?

Test KIA Cee'd: rozważna i nieromantyczna

KIA Cee’d to koń trojański koreańskiego przemysłu motoryzacyjnej. Przed jego pojawieniem niewybredne żarty na temat jakości aut produkowanych w Korei były na porządku dziennym – w niektórych przypadkach nawet słusznie.

Test Suzuki Kizashi: początek nowej ery w Suzuki?

Suzuki kojarzy się głównie z motocyklami, terenówkami oraz małymi autami miejskimi. Dwa lata temu szefowie japońskiego koncernu postanowili zaatakować segment D. W efekcie, w salonach pojawił się sedan klasy średniej: Suzuki Kizashi.

Test Mitsubishi i-MiEV – najdroższe auto do miasta

Niewielkie Mitsubishi i-MiEV to pierwszy na seryjnie produkowany samochód elektryczny. To przyjazne środowisku auto kosztuje aż 160 000 złotych!

Test Alfa Romeo MiTo: cieszy nie tylko oko


O interesującym stylu Alfy Romeo MiTo napisano już wiele publikacji. Jednak włoskie auto ma do zaoferowania dużo więcej niż tylko ładny wygląd. Zapraszamy na przejażdżkę Alfą Romeo MiTo 1.4 TB MultiAir.

Test Toyota Auris – przestronny i cichy


Auris znajduje się w ofercie producenta od ponad trzech lat, a w 2010 roku przeszedł facelifting. Czy zmiany wprowadzone w tym modelu wyszły Aurisowi na dobre?

Test Fiat Panda: stworzona do miejskiej dżungli

Od premiery produkowanego w Tychach Fiata Pandy drugiej generacji minęło już 8 lat, ale auto nadal jest mocnym graczem w segmencie aut miejskich. Głównie dlatego, że mimo upływu lat Fiat Panda wciąż świetnie zaspokaja potrzeby kierowców jeżdżących przede wszystkim po mieście.

Test Fiat Punto Evo: hot-hatch rozcieńczony

Fiat Punto to znany i lubiany miejski pojazd. Ostatnia odsłona, pod nazwą Punto Evo, trafiła do sprzedaży w 2009 roku. Testujemy jego najmocniejszą, 135-konną wersję oznaczoną Energy.

Test Opel Astra Tourer: wielkość nie jest najważniejsza

Nowa Astra Sports Tourer to oczekiwana od pewnego czasu odmiana kombi popularnego Opla. Auto nie jest największe w klasie, posiada jednak kilka innych interesujących zalet.

Pierwsza jazda: Ford Focus III: symbol przemian

Od czasu pojawienia się na rynku, Ford Focus stał się ważnym graczem w segmencie kompaktów. Właśnie pojawiła się trzecia generacja Forda Focusa, która ma za zadanie przekonać do modelu dotychczas nieprzekonanych.

Test Peugeot 308 SW: Liczy się przestrzeń


Peugeot 308 SW ma 4,5 m długości i przestrzeń bagażową o pojemności od 520 l. Prawdę mówiąc niewiele jest rodzin, dla których to auto było by zbyt małe. Tym bardziej, że można nim przewieźć 7 osób.

Test Toyota Yaris – niezawodność w cenie


Toyota Yaris zadebiutowała na rynku w 1999 roku. Nowy model błyskawicznie zdobył uznanie klientów i ekspertów - został wybrany samochodem roku 2000. W 2005 roku pojawiła się druga generacja auta. Producent nie ryzykował – samochód urósł, ale linia nadwozia nie uległa dużym zmianom.

Test Fiat Bravo – czy warto kupować auta na F?


Pierwsza generacja Fiata Bravo była produkowana w latach 1995 – 2001 jako 3-drzwiowy hatchback (w ramach rodziny Bravo/Brava/Marea). W 1996 roku otrzymał tytuł samochodu roku. Niestety, włoskie auto było ponadprzeciętnie awaryjne, przez co zyskało niezbyt przychylną ocenę w środowisku kierowców. W efekcie jego następca otrzymał nie tylko nowy wygląd, ale i nową nazwę (Stilo).

Pierwsza jazda: Kia Picanto 2011

Nowa Kia Picanto w polskich salonach sprzedaży pojawi się w maju. W porównaniu do poprzedniczki, jest konstrukcją większą i o wiele bardziej zaawansowaną technologicznie. Czy jeździ równie dobrze, jak wygląda?

Test Seat Altea XL: urodziwy i praktyczny

Seat Altea to przykład na to, że ładna stylistyka wcale nie wyklucza użyteczności. Ładne, użyteczne i szybkie auto za rozsądną cenę: czy to możliwe?

Test Ford S-Max: minivan w sportowej okrasie


Ford S-Max jest najlepszym dowodem na to, że auto rodzinne nie musi być nudne. Oprócz praktycznego nadwozia ma mocny silnik i bardzo dynamiczny wygląd.

Test Peugeot 207 SW: kombi z kosmosu

Następca kultowej 206-tki jest większy, przestronniejszy i praktyczniejszy od poprzedniczki. Czy jest jednak lepszy?

Test Volvo S80 T6: ognisty rydwan


Volvo S80 to jeden z tych samochodów, które urzekają dyskretną elegancją i idealnymi proporcjami. Mieliśmy okazję sprawdzić jak jeździ najmocniejsza odmiana Volvo S80 – T6 z silnikiem o mocy 304 KM!

Pierwsza jazda: Peugeot 508 - lekkość i wygoda

Peugeot 508 to następca modelu 407, choć poziomem komfortu zdecydowanie aspiruje do wyższej klasy średniej.

Pierwsza jazda: Audi A6 3.0 TDI - Przewaga dzięki technice?

W nowym Audi A6 zastosowano prawie wszystkie najbardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania, jakie producent z Ingolstadt ma w tej chwili w ofercie.
Więcej można dostać tylko w modelu A8.

Test Citroen DS3 - Francja Elegancja


Modelem DS3 Citroen zapoczątkował serię samochodów, które mają zawojować segment Premium i oderwać oczy klientów od Alfy Romeo MiTo i Audi A1. Czy nowy Citroen DS3 równie dobrze jeździ jak wygląda?

Pierwsza jazda: Ford C-Max 1.6 TDCi - Bezkompromisowy

Wydaje się, że nowy Ford C-Max ma wszystkie atuty niezbędne do podbicia serc europejskich kierowców, którzy potrzebują auta rodzinnego – jest praktyczny, oszczędny, komfortowy i na dodatek ładnie wygląda.

Test Hyundai ix35: dla aktywnych

Wielu sceptyków nazywa SUVy pseudoterenówkami. W przypadku Hyundaia ix35 ta opinia jest krzywdząca, bo po zjechaniu z asfaltu radzi sobie równie dzielnie, jak na utwardzonej drodze.

Test Infiniti FX30d S: SUV w sportowej okrasie

Infiniti FX30d bije po oczach nieziemskim wyglądem na dzień dobry, sugerującym astronomiczną cenę zakupu, a jego sercem jest silnik rozwijający 550 Nm momentu obrotowego. FX30d S to nie jest auto służące do jazdy po lesie lub plaży. To prawdziwy autostradowy potwór.

Test Mitsubishi ASX: diesel doskonały?

Mitsubishi ASX ma prawdziwego as(x)a w rękawie. Jest nim doskonały, dynamiczny i oszczędny silnik wysokoprężny.

Test Opel Meriva: akwarium bez rybek

Meriva to bardzo ciekawie pomyślany samochód, komfortowy i dość praktyczny. Byle tylko nie kupować wersji z automatyczną skrzynią biegów.

Test Citroen C3: pojazd dla artysty

Patrząc na Citroena C3 trudno jest nie zauważyć nawiązań do starej, kultowej już „kaczki”, czyli modelu 2CV. To małe miejskie autko z zaokrągloną sylwetką i mnóstwem stylu.

Test Suzuki Swift: wersja piąta - poprawiona


Zaprezentowana w 2004 roku czwarta generacja Suzuki Swifta zerwała z wizerunkiem nijakiego małego wozidła i zapoczątkowała erę porównań miejskiego Japończyka do o wiele droższego MINI. Czy obecnie oferowany model to tylko facelifting czy całkiem nowe auto?

Test Chevrolet Captiva: wielki, choć niepozorny

Chevrolet Captiva to typ samochodu, który, choć wielki, to raczej nie rzuca się w oczy. Tym autem mógłby jeździć serialowy Dexter.

Test Nissan Micra - tylko dla mieszczuchów


Pierwsza generacja Nissana Micry zadebiutowała w październiku 1982 roku.  Zastąpiła wysłużonego Datsuna/Nissana Cherry. Od początku Micra zyskała dużą popularność, której ukoronowaniem było przyznanie tytułu auta roku 1993 (dla II generacji). W moim przekonaniu było to wyróżnienie w pełni zasłużone.

Test Volvo V60: Design ceną użyteczności

Volvo V60 D3 to aspirujące do klasy premium kombi z doskonałym wręcz dieslem pod maską. Komfortowe auto, w którym jednak ładna stylistyka nieco obniża wartość użytkową.