Kategorie

Nowe

27 sie 2021
23 wrz 2021
Zakres dat:
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Test BMW 125d: skrojony na miarę

Najnowsze BMW serii 1 napędzane wysokoprężnym silnikiem o mocy 218 KM pasuje do kierowcy jak marynarka szyta u dobrego krawca. Ciasno przylega do prowadzącego jednocześnie pozostawiając uczucie komfortu i szlachetności wynikającej z perfekcyjnego dopracowania.

Test Kia Sportage: ciągle w formie

Kia Sportage odkąd pojawiła się w salonach sprzedaży cieszy się ogromnym zainteresowaniem. A jak samochód prezentuje się po trzech latach od debiutu, w otoczeniu ciągle zmieniającej się konkurencji?

Test Hyundai i40 Wagon: z europejskim paszportem

Hyundai i40 Wagon przyciąga stylizacją trafiającą w gust Europejczyków. Sprawdziliśmy, czy urok nadwozia to jedyny atut koreańskiego modelu.

Test Peugeot RCZ Brownstone: Jeden z dziesięciu

Widoczny na zdjęciach Peugeot RCZ Brownstone to jeden z 1000 wyprodukowanych egzemplarzy tej limitowanej serii. Do Polski trafiło jedynie 10 sztuk z puli. Czym różni się ta wyrafinowana odmiana od tradycyjnej wersji RCZ?

Nowa Kia Cee’d: ukłon w stronę Golfa

Najnowsza Kia Cee’d to dowód na postęp technologiczny, jakiego dokonał producent na przestrzeni kilku lat. To też dowód na to, że Koreańczycy lokując centrum projektowe w Niemczech nie mieli na myśli jedynie doskonałej infrastruktury, jaką dysponuje ten kraj. Najnowsza Kia Cee’d to wyraźny krok w stronę standardu jaki wyznaczają w tej klasie Niemcy.

Test Ssangyong Actyon Sports: komfort przede wszystkim

Zakup pickupa wiąże się z korzyściami dla przedsiębiorców wynikającymi z możliwości odpisywania podatku VAT zawartego w cenie paliwa. Minusem samochodów typu pickup jest zazwyczaj mocno ograniczony komfort jazdy. Zdaje się, że Ssangyong modelem Actyon Sports wyszedł naprzeciw oczekiwaniom przedsiębiorców, którzy szukając oszczędności nie koniecznie chcą rezygnować z komfortu.

Test Skoda Yeti 1,8 TSI 4x4: energiczne połączenie

Skoda Yeti na dobre zadomowiła się na naszym rynku i jesteśmy przyzwyczajeni do jej widoku na polskich drogach. Bogata oferta modelowa sprawia, że trudno spotkać dwa identyczne egzemplarze Yeti. W redakcyjnym teście turbobenzynowe Yeti z napędem 4x4.

Test Peugeot 308GTi: na co dzień? Idealny.

200-konny Peugeot 308 jest doskonałą propozycją dla kierowców ze sportową żyłką, którzy muszą wybrać samochód bardziej uniwersalny niż dwudrzwiowe coupe. Oprócz mocnego silnika użytkowanie go na co dzień uprzyjemnia wysoki komfort jazdy.

Test Hyundai Elantra: sedan dla oszczędnych

Z czym kojarzy się przeciętnemu zjadaczowi chleba Hyundai Elantra? Z szarym, niewyróżniającym się i tanim w utrzymaniu samochodem. Najnowsza generacja Elantry odgradza się wysokim murem od aut, które Hyundai sprzedawał w Polsce jeszcze kilka lat temu. Widać i czuć to już po kilku chwilach spędzonych za kierownicą piątej generacji Hyundaia Elantry.

Test Ssangyong Korando: Korea kontratakuje

Najnowszy Ssnagyong Korando to coś więcej niż tylko kolejna generacja znanego polskim kierowcom modelu. To próba udowodnienia, że "parę" lat obecności na europejskim rynku nie poszło na marne. Że producent odrobił lekcje i ma do zaoferowania coś więcej niż tylko kolejne tanie auto.

Test Abarth 500C: w dobrym stylu

Abarth 500C kosztuje tyle, co przyzwoicie wyposażony samochód kompaktowy. Dużo? Ze względu na gabaryty „Malucha” to sporo. Ale, gdy weźmiemy pod uwagę, jak mały Abarth doskonale jeździ i dorzucimy do tego świetny styl samochodu cena wydaje się do oswojenia.

Test Skoda Octavia 1,8 TSI 150 KM Family: Pogromczyni mitów

Powodów, dla których ludzie kupują Skody Octavie jest million. Najważniejsze z nich to cena, przestronność wnętrza i ekonomiczność jednostek napędowych. Testowany egzemplarz ma turbodoładowany benzynowy silnik i kosztuje prawie 80 tysięcy złotych. Czy ma szansę odebrać klientów konkurencji?

Test Ford S-Max 2.0 EcoBoost: Pogromca autostrad

Ford S-Max swoją popularność zawdzięcza nie tylko praktycznemu nadwoziu, ale także specyficznemu wyglądowi. To najbardziej sportowy mini van na runku. Sprawdziliśmy, jak jeździ napędzany benzynowym silnikiem o mocy 240 KM.

Test Citroen DS4: Przekombinowany

Citroen DS4 to jeden przedstawicieli serii, którą francuski producent odwołuje się do swojej tradycji pełnej awangardy i nietuzinkowości. Czy kompaktowy DS, oznaczony cyfrą 4 jest tak samo udany jak dwaj pozostali bracia oznaczeni trójką i piątką?

Test Volkswagen Jetta: kolejny ulubieniec Polaków?

Najnowszy Volkswagen Jetta łączy w sobie cechy lubianego w Polsce Golfa i wręcz wielbionego przez znaczną część kierowców Passata. Czy samochód powstały z takiej mieszanki to pewniak w wyścigu o portfele Polaków?

Test Volvo V40: Supernowy

Najnowsze Volvo V40 to konstrukcja, na którą fani marki musieli długo czekać. Szwedzki kompakt z segmentu Premium przyciąga wzrok niebanalną stylizacją pięciodrzwiowego nadwozia. A jak sprawuje się podczas użytkowania na co dzień?

Test Volvo V60: skandynawski trendsetter

Volvo, zwłaszcza ze średniej półki kojarzyło się dotychczas z samochodami dla statecznych kierowców. Przecież jeszcze do nie dawna niewyobrażalne było, by za kierownicą któregokolwiek modelu skandynawskiego kombi świetnie czuli się młodsi kierowcy. Tymczasem nastała era najnowszego V60, tym samym szwedzki producent stał się marką, na którą z zainteresowaniem zerkają trendsetterzy.

Peugeot 207 Outdoor: Nie straszne mu krawężniki

Peugeot 207 SW w wersji Outdoor, czyli podniesionej, nie nadaje się do startu w Dakarze, ale doskonale sprawdzi się na ulicach polskich miast, gdzie drogi są dziurawe, parkować trzeba na wysokich krawężnikach, a zimą brodzić przez zaspy.

Test Honda Civic: lepsze nie jest wrogiem dobrego

Najnowsza – IX generacja Hondy Civic nie została zaprojektowana na nowo. To tak naprawdę solidnie zmodernizowana poprzednia generacja. Tym samym inżynierowie Hondy udowodnili, że lepsze nie jest wrogiem dobrego.

Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Voyager od lat jest synonimem amerykańskiego vana. To model stworzony do wielogodzinnych podróży. Dziś ten sztandarowy pojazd amerykańskich rodzin trafił pod skrzydła włoskich stylistów. Wyszła z tego Lancia Voyager.

Test Opel Astra GTC: jak za dawnych lat

Najnowsze coupe Opla – Astra GTC przywodzi na myśl konstrukcje z lat 90. To wtedy na tzw. fali były niewielkie budżetowe coupe. Czy nowy Opel oprócz wrażeń estetycznych gwarantuje emocje za kierownicą?

Test Opel Zafira Tourer: Oczko wyżej

Najnowszy Opel Zafira Tourer kusi atrakcyjnym wyglądem, wysoką jakością wykończenia i bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi. Trzecia generacja kompaktowego vana z Russelsheim to "dojrzała" konstrukcja.

Test Volkswagen Up!: iPod na kołach

Volkswagen przez lata przyzwyczaił konsumentów do tego, że z jego fabryk wyjeżdżają auta przede wszystkim trwałe i funkcjonalne. W przypadku najnowszego dziecka niemieckiego producenta, czyli Volkswagena Up!, można pokusić się o stwierdzenie, że jest też „fajne”.

Test Lancia Ypsilon: Maluchem do Premium

Lancia Ypsilon powstała w głowach ludzi, którzy chcieli stworzyć luksusowe auto dla mieszkańców europejskich metropolii. Spakowanie maksimum luksusu w tak małe nadwozie mogło udać się tylko Włochom. Przedstawiam na wskroś nowoczesną Lancię Ypsilon.

Test Alfa Romeo 159 SW: dla koneserów

Alfa Romeo 159, mimo że już trąci myszką to starzeje się z godnością. Samochód nadal urzeka pięknym kształtem karoserii i wciąż dobrymi właściwościami jezdnymi. A wszelkie pogłoski o rychłym pojawieniu się następcy są dobrą okazją do tego, by przy zakupie Alfy wynegocjować większy rabat i jeszcze bardziej cieszyć się z posiadania tak pięknego samochodu.

Test Abarth 500 Esseesse: po prostu „wariat”

Przejażdżka Abarthem 500 z pakietem Esseesse to coś szczególnego. Już standardowy Abarth daje mnóstwo frajdy, ale 160 KM w aucie z krótkim rozstawem osi, które waży 1035 kg jest gwarantem wręcz ekstremalnych doświadczeń.

Test Kia Soul po faceliftingu: light crossover

Kia Soul kilka miesięcy temu została poddana modyfikacjom, które bezdyskusyjnie poprawiły wygląd auta. Teraz Soul jest nowocześniejszy i jeszcze bardziej lifestylowy.

Test Fiat Freemont: Przyrodni brat

We włoskiej rodzinie motoryzacyjnej po zawarciu małżeństwa z Chryslerem pojawił się nowy potomek. To adoptowany z USA i przyozdobiony europejskimi cechami Fiat Freemont. Z wyglądu przypomina Yankesa, ale serce ma europejskie. W teście największy Fiat z silnikiem 2.0 Multijet o mocy 170 KM.

Test Suzuki Swift 1,6: wySPORTowany

Suzuki Swift Sport to nowość w gamie japońskiego producenta, która wjeżdża z impetem na ulice polskich miast. Wielokrotnie słyszałem zarzuty, że słowo Sport w nazwie Swifta użyto na wyrost, nie do końca się z tym zgadzam.

Pierwsza jazda: nowa Kia Cee’d – koreański Golf

Najnowsza Kia Cee’d - model 2012, dojrzała pod każdym względem. Ma atrakcyjny design, zaawansowane zawieszenie i dobrej jakości wnętrze. Co więcej, można ją wyposażyć m.in. w biksenonowe reflektory, skórzana tapicerkę, czy nawigację z językiem polskim. Najnowszy Cee’d ma pełny oręż by bez kompleksów stanąć do walki z Golfem czy Focusem.

Test Skoda Superb Combi: nie tylko dla urzędników

Najnowszy Superb poprzez brak skojarzenia z marką premium zyskał łatkę idealnego samochodu do wożenia urzędników – ot taka budżetowa limuzyna - myśli wielu. Ale gdy dużego Superba wyposażymy w w „kilka” dodatków z listy wyposażenia opcjonalnego i silnik Diesla o mocy 170 KM jego cena sięga 170 tys. zł. Czy wtedy czar limuzyny za przystępne pieniądze pryska?

Pierwsza jazda: Toyota Aygo 2012

Toyota zaprezentowała właśnie odświeżony model Aygo. Nowa oferta japońskiego producenta w segmencie A ma być teraz jeszcze lepiej dopasowana do potrzeb ich statystycznego klienta. Jakie zmiany wprowadzono w Toyocie Aygo i jak sprawdzają się one w praktyce?

Test Skoda Roomster: Fabia w wersji Lifestyle

Skoda Roomster to dla wielu taka zmieniona Fabia. Zatem w czym Roomster jest od Fabii lepszy?

Test Kia Optima: Mistrzyni pierwszego wrażenia

Nowa Kia Optima wyruszyła na podbój segmentu D, w którym królują tak mocni gracze jak VW Passat, czy Ford Mondeo. I trzeba przyznać, że przy tzw. wejściu zwróciła na siebie uwagę. Ale czy porażająco piękna linia nadwozia nie jest jedynym atutem Optimy?

Pierwsza jazda: Nowe Audi A4 2012

Audi zaprezentowało właśnie najnowszą wersję Modelu A4. To już ósma generacja najpopularniejszego auta w historii Audi. Co zmieniło się w porównaniu do poprzednika?

Test Chevrolet Captiva: Po prostu "Chevy"

Najnowsza odmiana Chevroleta Captivy łączy w sobie coś, co do tej pory wydawało się niemożliwe do połączenia. Amerykański rozmach oraz europejski pragmatyzm. Co ciekawe to działa.

Test Skoda Yeti: wersja miejska

Moda na SUVy trwa w najlepsze, jednak wielu klientów ma już świadomość, że auta takie jak Skoda Yeti to nie są terenówki. Duża część sprzedawanych w naszym kraju aut tego typu aut ma napęd wyłącznie na przód i benzynowy silnik. Właśnie taki egzemplarz tym razem trafił do redakcyjnego testu.

Test Mazda5: zoom zoom van

Mazda5 to bez wątpienia jeden z najlepiej wyglądających vanów oferowanych na polskim rynku, a dynamiczny wygląd Mazdy5 to tylko wstęp do długiej listy zalet oferowanych przez ten model.

Pierwsza jazda: Nowa Honda Civic 2012

Honda Civic IX generacji właśnie wjechała na polski rynek. Może lepiej byłoby tu użyć czasownika wylądowała, gdyż stylistycznie auto wyraźnie nawiązuje do poprzednika, który ze względu na swój nietypowy design, został nazwany „Ufo”. Przedstawiamy wrażenia z pierwszej jazdy nową Hondą Civic IX.

Test Citroen C4 Picasso: francuska salonka

Citroen C4 Picasso to auto zachęcające do wakacyjnych wojaży z rodziną. Jego atutami są przemyślane, przytulne i przestronne wnętrze oraz oszczędna jednostka napędowa.

Test Toyota Prius: gadżet dla mieszczucha

Trzecia generacja Toyoty Prius dojrzała pod każdym względem, dystansując się od Priusa pierwszej generacji o lata świetlne. Najnowsza hybryda Toyoty w stu procentach sprawdza się w roli… samochodu.

Pierwsza jazda Volkswagen Up!: w wielkomiejskim stylu

Najmłodsze dziecko Volkswagena – model Up! ma się znacznie przyczynić do zwiększenia udziału niemieckiego producenta m.in. w polskim rynku. Konkurencja w segmencie jest bardzo mocna, czy mały Volkswagen Up! ma szansę na podbój serc polskich kierowców?

Pierwsza jazda: Audi A1 Sportback

Na A1 Sportback musieliśmy czekać dwa lata dłużej niż na odmianę z jedną parą drzwi. Auto właśnie debiutuje w polskich salonach. Czy warto było czekać na praktyczniejszą wersję malucha z Ingolstadt?

Test Skoda Fabia Monte Carlo: pro mladší ducha

Skoda Fabia do tej pory kojarzona była z solidnym autem segmentu B przeznaczonym dla kierowców, dla których nade wszystko liczą się praktyczne walory pojazdu. Wygląda na to, że producent chce skończyć z nieco przaśnym wizerunkiem popularnego modelu i zainteresować Fabią także grupę kierowców, dla których ważny jest niebanalny wizerunek.

Test Renault Megane Coupe Monaco GP: Auto dla pewnych siebie

Renault Megane Coupe w wersji Monaco GP zostało przygotowane dla klientów, którzy uważają, że standardowe Megane Coupe jest zbyt popularne, a Megane RS za szybkie lub za drogie. W teście redakcyjnym sprawdziliśmy, ile sportowej tradycji Renault udało się spakować do kompaktowego Megane.

Test Ford Focus 1.6 Ecoboost: W stronę perfekcji

Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji Focusa, model stał się nieoficjalnym wzorem w kwestiach związanych z nastawami układu kierowniczego oraz zawieszenia. Kolejne generacje popularnego Forda nie dość, że nie straciły pozycji lidera w dziedzinie układ jezdny to jeszcze zyskały nowoczesne jednostki napędowe. Sprawdziliśmy jak jeździ najnowsza generacja Focusa napędzana przez benzynowy silnik o mocy 150 KM.

Test Suzuki SX4: wszystko czy nic?

Suzuki SX4 ma wszystkie cechy, które powinno mieć auto idealne: zwinność auta miejskiego, „krawężnikoodporne” podwozie, napęd na cztery koła oraz przestrzeń pozwalająca czwórce dorosłych ludzi wyskoczyć na weekend za miasto. Często jednak zdarza się, że kiedy chcemy mieć wszystko naraz, nie mamy tak naprawdę niczego. Jak to jest z Suzuki SX4?

Test Kia Rio: satysfakcja gwarantowana

Nowa Kia Rio „nie musi się wstydzić” parkując obok cenionych liderów segmentu B. Najnowsza generacja miejskiej KII nie odstaje od nich ani poziomem wykończenia, ani komfortem jazdy. Co więcej, wygrywa z konkurencją, nadal bardzo istotną dla polskich kierowców ceną.

Test Toyota Avensis: gorący towar

Toyota Avensis to jeden z najdyskretniejszych samochodów w swojej klasie. Ale pod mocno zachowawczą stylizacją kryje się komfortowe, oszczędne i przyjemne w prowadzeniu auto.

Test Ford Fiesta Sport - Pozorant?

Sportowa odmiana Forda Fiesty ma bogate tradycje w historii motoryzacji. Nic zatem dziwnego, że także dziś w salonach sprzedaży można nabyć Fiestę w wersji Sport. Powinna być to najlepsza Fiesta Sport jaką kiedykolwiek wyprodukowano. Czy jest? No właśnie…