REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flota Auto Biznes testuje Volkswageny z napędem 4Motion

 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

REKLAMA

REKLAMA

Specjaliści z FAB wzięli pod lupę wybraną część gamy Volkswagena z napędem 4Motion. Korzystają z nich najczęściej firmy potrzebujące sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła – zarówno dla menedżera czy prezesa, jak i w celach „typowo robotniczych”.

Volkswagen Golf R

Dwulitrowa czterocylindrowa jednostka benzynowa o oznaczeniu TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem daje aż 270 KM oraz 350 Nm w zakresie obrotów 2500-5000 obr./min. Połączenie 2.0 TSI wraz z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów DSG pozwala osiągnąć „setkę” już w 5,5 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 8,4 l/100 km i spełnieniu normy Euro5. Za przenoszenie mocy na koła odpowiedzialny jest napęd 4Motion. Znacznie różni się od poprzedniej generacji między innymi sposobem przenoszenia sił pomiędzy tylną, a przednią osią. W ekstremalnych warunkach prawie 100 procent momentu napędowego, może być kierowane na tylną oś. Golf świetnie trzyma się drogi, a opcjonalnie dostępne fotele sportowe Motorsport zapewniają uczucie obecności w rajdowym aucie.

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack

Od zawsze kojarzony z typowym autem flotowym. Wygoda, bezpieczeństwo, bezawaryjność – to tylko kilka z jego zalet. W wersji Alltrack mamy połączenie wszystkiego co dobre w standardowym Passacie z napędem na wszystkie koła z przystosowaniem do poruszania się nie tylko po drogach utwardzanych. Pojazd idealnie wypełnienia lukę pomiędzy SUV-em, a typową „osobówką”. Warto wspomnieć o poszerzonych nadkolach i progach, dużym kącie rampowym, kącie natarcia i zejścia, zwiększonym prześwicie poprzecznym.

Zobacz też: Volkswagen Cross Up! - wkrótce w sprzedaży

Alltrack jest oferowany tylko z mocnymi turbodoładowanymi silnikami: benzyniakami o mocy 160 KM i 210 KM oraz jednostkami wysokoprężnymi o mocy 140KM i 170KM. Dzięki temu przystosowany jest do holowania dużej przyczepy (nawet do 2200kg). Najmocniejsze wersje silnikowe seryjnie wyposażone są w 4Motion, elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłową przekładnię DSG. Silniki wysokoprężne mają niski apetyt na paliwo. Nasz pomiar praktyczny w wersji o większej mocy wskazał spalanie 6,1 l/100 km na trasie, przy włączonej klimatyzacji, temperatura grubo poniżej zera i trzech „ciężkich” pasażerów z bagażem. Pojemność bagażnika do wysokości dolnej krawędzi okien wynosi 603 l, natomiast przy wykorzystaniu maksymalnej przestrzeni ładunkowej wraz z wnęką koła zapasowego, przy ładunku po dach i do oparć przednich foteli przednich wynosi 1731 l.

Volkswagen Tiguan

Typowy SUV, który można nabyć w dwóch różnych wersjach: przystosowanej do jazdy po utwardzanych drogach – Onroad, bądź przeznaczonej do poruszania się po bezdrożach Offroad, występującej tylko z napędem 4Motion. Opcjonalnie dostępna jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS - układ ten rozszerza funkcję wbudowanych w ESP blokad elektronicznych. Pojazd nawiązuje stylistyką do Touarega. Do wyboru mamy dużą liczbę silników zaczynając od benzynowego 1.4 TSI o mocy 122 KM, kończąc na dobrze wszystkim znanym dwulitrowym dieslu o mocy 170 KM. W opcji oczywiście dostępna jest dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynia DSG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf R Cabriolet 2013

Warto zwrócić uwagę na jednostkę 2.0 TDI BlueMotion Technology (110 KM i 140 KM), która w połączeniu z napędem na przednią oś według danych producenta spala w trybie mieszanym 5,3 l/100 km. Pojemność bagażnika wynosi 470 l (1510 l po rozłożeniu foteli). Nad bezpieczeństwem czuwają m. in. systemy: rozpoznawania zmęczenia kierowcy, Dynamic Light Assist plus diodowe światła dzienne, Light Assist, Park Assist, generacja II, Lane Assist. Tiguan wyposażony może zostać w hak, który w razie potrzeby może ciągnąć nawet 2500kg, a jego rozłożenie bądź złożenie zajmuję kilka sekund.

Volkswagen Touareg

Przedstawiciel terenowej klasy wyższej. W ofercie oprócz silnika benzynowego (V6 FSI, moc 280 KM, zużycie paliwa wg producenta trasa: 8l/100 km, miasto 13,2 l/100 km) oraz silników wysokoprężnych (V6 TDI 204 KM, zużycie paliwa trasa 6,3 l/100km, trasa 8,2l/100 km, V6 TDI 245KM oraz V8 TDI 340 KM) dostępna jest wersja hybrydowa o łącznej mocy 380 KM i momencie 580 Nm. Każda wersja może holować przyczepę o masie do 3500 kg. Napęd 4Motion z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen stanowi wyposażenie seryjne. Pakietem Terrain-Tech z V6 TDI zawiera przekładnie rozdzielczą z reduktorem wraz z blokującym się nawet w 100 procentach mechanizmem różnicowym tylnej osi i środkowym mechanizmem różnicowym. Wszystkie wersje Touarega wyposażone są w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Pojemność bagażnika 580 l, po rozłożeniu tylnej kanapy  1642 l.

Volkswagen Multivan

Multivan to idealne auto dla firm transportujących ludzi, nawet VIP-ów. Napęd 4Motion jeszcze zwiększa jego możliwości. Dostępny jest w wersjach wyposażenia Startline, Comfortline, Highline, PanAmericana oraz Edycja 25. PanAmericana została przygotowana do jazdy po trudnych szlakach. Ma zawieszenie podwyższone o 20 mm, wytrzymałe zderzaki z tworzywa sztucznego oraz napęd 4Motion z blokadą mechanizmu różnicowego. Na pokład można zabrać 7 osób, o ich komfort zadbają chociażby przyciemnione szyby w przedziale pasażerskim. Zabezpieczenie podłogi przy wykorzystaniu ryflowanej blachy aluminiowej pozwoli na łatwy pozbycie zabrudzeń. Do wyboru mamy trzy silniki benzynowe (115KM, 150KM oraz 204KM) oraz pięć wysokoprężnych (84KM, 102KM, 114KM, 140KM oraz 180KM). Opcjonalnie dostępna jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

Zobacz też: Volkswageny T5 i Amarok są dostępne z nowymi silnikami

Volkswagen Amarok

Auto kupowane między innymi ze względu na korzyści podatkowe, które są dane pickupom. Oferowany w dwóch wersjach nadwozia: DoubleCab z czterodrzwiową kabiną oraz dwudrzwiowa wersja SingleCab z dłuższą skrzynią ładunkową. Gamę silnikową tworzą dwie wysokoprężne jednostki o oznaczeniu TDI i mocy 122 KM oraz 180 KM. Inżynierowie Volkswagena przygotowali trzy różne układy przenoszenia napędu: stały napęd na wszystkie koła (4Motion), dołączany napęd na wszystkie koła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). W wersji podstawowej otwieranie okien, blokowanie drzwi oraz regulacja lusterek odbywa się w sposób manualny. Hak holowniczy przystosowany jest do holowania przyczepy o masie do 2800kg.

Zobacz też: Volkswagen Golf VII już z napędem 4Motion

Podsumowanie

To tylko sześć z kilkunastu modeli VW z napędem na cztery koła. Kilka z nich miałem okazję testować na długim dystansie, w trudnych warunkach. I trzeba przyznać, że system 4Motion spisywał się znakomicie, co wcale nie było tylko efektem odpowiedniej techniki jazdy, ale jego efektywności i sprawności. Dlatego w uzasadnionych potrzebach (firmy budowlane, leśne, tereny wysokogórskie) warto rozważyć sięgnięcie po ten dodatkowy element bezpieczeństwa i sprawności w poruszaniu się po drogach.

Autor: Jakub Nieszporek

Volkswagen Tiguan 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Transporter 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Transporter 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat Alltrack
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tuareg 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf R
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tuareg 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswageny 4Motion
Fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Ten Opel spala tylko 5 litrów benzyny na 100 km. Ruszają zamówienia na hybrydową Astrę. Ile kosztuje?

    Opel Astra L wykonuje kolejny krok w stronę eko-mobilności. Właśnie stała się hybrydą, a właściwie to lekką hybrydą. Oferuje 136 koni mocy i spalanie wynoszące tylko 5 litrów. Ile kosztuje Astra Hybrid w Polsce?

    Nie tylko na pasach. Tu pieszy ma pierwszeństwo... wszędzie. Niebieski znak zmienia wszystko. Lepiej go poznaj

    Niebieski znak informuje kierowcę o tym, że wjechał właśnie do strefy zamieszkania. A tu reguła jest jedna. To królestwo pieszego. To on ma pierwszeństwo. Choć szczególne zasady ruchu nie ograniczają się tylko do tego wymogu.

    "Rzucimy jeszcze okiem na oponki" Od tych słów często zaczyna się poważny problem kierowców. Mandaty za opony do 3 tys. zł

    Policjant podczas kontroli drogowej może sprawdzić nie tylko dokumenty pojazdu. Równie dobrze może przyjrzeć się oponom. Co to jednak oznacza w praktyce? To ważne pytanie w momencie, w którym rozpoczyna się sezon wymiany opon na letnie.

    Stan techniczny roweru. Za jakie usterki kierowca może dostać mandat w 2024 r.?

    Koła się kręcą, a więc rower jest sprawny? No właśnie nie. Cykliści przed rozpoczęciem sezonu powinni sprawdzić stan techniczny pojazdu. Przy czym kluczowy jest jeden element. Wyładowana bateria może bowiem kosztować kierującego nawet 3000 zł.

    REKLAMA

    Tracą prawo jazdy za prędkość w mieście, ale nie mają go jak odzyskać przez długie miesiące. Paradoks po wyroku TK

    Kierowca za przekroczenie prędkości w mieście o więcej niż 50 km/h stracił prawo jazdy. Teoretycznie, bo decyzji nie potwierdził starosta. W takim przypadku kierujący trafia w próżnię. Bo prawa jazdy nie ma i nie wiadomo, kto miałby mu oddać dokument. W efekcie zakaz obowiązuje dużo dłużej, niż zakładane w prawie 3 miesiące.

    Oto cennik nowej Dacii Duster III. Za auto trzeba zapłacić co najmniej 79 900 zł. Sprzedaż właśnie ruszyła

    Trzecia generacja Dacii Duster oficjalnie wchodzi do polskiej sieci sprzedaży. Marka wskazała cennik dla roku 2024. Za rumuńskiego SUV-a trzeba zapłacić minimum 79 900 zł. Od tej wartości zestawienie jednak dopiero startuje.

    Małe pojazdy elektryczne miejską przyszłością? Tak twierdzi polska firma

    Polski producent małych pojazdów elektrycznych zaczynał od pojazdów dla... seniorów. Dziś jest jedną z najbardziej popularnych marek pojazdów elektrycznych w Europie. Czy sukces firmy oznacza, że małe pojazdy elektryczne są miejską przyszłością?

    Idzie wiosna. A to oznacza, że na drogach robi się... coraz bardziej niebezpiecznie

    Wiosna za pasem. To dobra wiadomość dla kierowców? I tak, i nie. Tak, bo poprawiają się warunki drogowe. Nie, bo wiosną wcale bezpieczniej nie jest. To od wiosny właśnie zaczyna rosnąć ilość wypadków na drogach. Sprawdźcie, czemu tak się dzieje.

    REKLAMA

    Dostałeś drogową pocztówkę z Warszawy? Nie wskażesz kierowcy auta, a grozi ci 8 tys. zł mandatu

    Pocztówki ze stolicy potrafią być naprawdę drogie. Szczególnie te wysłane jako zdjęcie z fotoradaru. Znak X postawiony nie w tym miejscu, może podwyższyć karę nawet do 8000 zł. Za co należy się tak wysoka grzywna? Za niewskazanie kierującego.

    Jeździsz rowerem po mieście? O tym pamiętaj!

    Niektórzy na rowerze jeżdżą przez cały rok, inni przesiadają się dopiero jak robi się cieplej. Przepisy obowiązują wszystkich, dlatego warto je znać, zwłaszcza, gdy się korzysta z roweru w mieście. Za niektóre przewinienia może grozić mandat. 

    REKLAMA