REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flota Auto Biznes testuje Volkswageny z napędem 4Motion

 Flota Auto Biznes
FlotaAutoBiznes to motoryzacyjno-biznesowe czasopismo poświęcone zagadnieniom związanym z zarządzaniem samochodami w przedsiębiorstwach. Magazyn ukazuje się co dwa miesiące.

REKLAMA

REKLAMA

Specjaliści z FAB wzięli pod lupę wybraną część gamy Volkswagena z napędem 4Motion. Korzystają z nich najczęściej firmy potrzebujące sprawnych pojazdów z napędem na cztery koła – zarówno dla menedżera czy prezesa, jak i w celach „typowo robotniczych”.

Volkswagen Golf R

Dwulitrowa czterocylindrowa jednostka benzynowa o oznaczeniu TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz turbodoładowaniem daje aż 270 KM oraz 350 Nm w zakresie obrotów 2500-5000 obr./min. Połączenie 2.0 TSI wraz z opcjonalną automatyczną skrzynią biegów DSG pozwala osiągnąć „setkę” już w 5,5 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 8,4 l/100 km i spełnieniu normy Euro5. Za przenoszenie mocy na koła odpowiedzialny jest napęd 4Motion. Znacznie różni się od poprzedniej generacji między innymi sposobem przenoszenia sił pomiędzy tylną, a przednią osią. W ekstremalnych warunkach prawie 100 procent momentu napędowego, może być kierowane na tylną oś. Golf świetnie trzyma się drogi, a opcjonalnie dostępne fotele sportowe Motorsport zapewniają uczucie obecności w rajdowym aucie.

REKLAMA

Volkswagen Passat Alltrack

Od zawsze kojarzony z typowym autem flotowym. Wygoda, bezpieczeństwo, bezawaryjność – to tylko kilka z jego zalet. W wersji Alltrack mamy połączenie wszystkiego co dobre w standardowym Passacie z napędem na wszystkie koła z przystosowaniem do poruszania się nie tylko po drogach utwardzanych. Pojazd idealnie wypełnienia lukę pomiędzy SUV-em, a typową „osobówką”. Warto wspomnieć o poszerzonych nadkolach i progach, dużym kącie rampowym, kącie natarcia i zejścia, zwiększonym prześwicie poprzecznym.

Zobacz też: Volkswagen Cross Up! - wkrótce w sprzedaży

Alltrack jest oferowany tylko z mocnymi turbodoładowanymi silnikami: benzyniakami o mocy 160 KM i 210 KM oraz jednostkami wysokoprężnymi o mocy 140KM i 170KM. Dzięki temu przystosowany jest do holowania dużej przyczepy (nawet do 2200kg). Najmocniejsze wersje silnikowe seryjnie wyposażone są w 4Motion, elektroniczną poprzeczną blokadę mechanizmu różnicowego XDS i dwusprzęgłową przekładnię DSG. Silniki wysokoprężne mają niski apetyt na paliwo. Nasz pomiar praktyczny w wersji o większej mocy wskazał spalanie 6,1 l/100 km na trasie, przy włączonej klimatyzacji, temperatura grubo poniżej zera i trzech „ciężkich” pasażerów z bagażem. Pojemność bagażnika do wysokości dolnej krawędzi okien wynosi 603 l, natomiast przy wykorzystaniu maksymalnej przestrzeni ładunkowej wraz z wnęką koła zapasowego, przy ładunku po dach i do oparć przednich foteli przednich wynosi 1731 l.

Volkswagen Tiguan

Typowy SUV, który można nabyć w dwóch różnych wersjach: przystosowanej do jazdy po utwardzanych drogach – Onroad, bądź przeznaczonej do poruszania się po bezdrożach Offroad, występującej tylko z napędem 4Motion. Opcjonalnie dostępna jest elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego XDS - układ ten rozszerza funkcję wbudowanych w ESP blokad elektronicznych. Pojazd nawiązuje stylistyką do Touarega. Do wyboru mamy dużą liczbę silników zaczynając od benzynowego 1.4 TSI o mocy 122 KM, kończąc na dobrze wszystkim znanym dwulitrowym dieslu o mocy 170 KM. W opcji oczywiście dostępna jest dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynia DSG.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Volkswagen Golf R Cabriolet 2013

Warto zwrócić uwagę na jednostkę 2.0 TDI BlueMotion Technology (110 KM i 140 KM), która w połączeniu z napędem na przednią oś według danych producenta spala w trybie mieszanym 5,3 l/100 km. Pojemność bagażnika wynosi 470 l (1510 l po rozłożeniu foteli). Nad bezpieczeństwem czuwają m. in. systemy: rozpoznawania zmęczenia kierowcy, Dynamic Light Assist plus diodowe światła dzienne, Light Assist, Park Assist, generacja II, Lane Assist. Tiguan wyposażony może zostać w hak, który w razie potrzeby może ciągnąć nawet 2500kg, a jego rozłożenie bądź złożenie zajmuję kilka sekund.

Volkswagen Touareg

Przedstawiciel terenowej klasy wyższej. W ofercie oprócz silnika benzynowego (V6 FSI, moc 280 KM, zużycie paliwa wg producenta trasa: 8l/100 km, miasto 13,2 l/100 km) oraz silników wysokoprężnych (V6 TDI 204 KM, zużycie paliwa trasa 6,3 l/100km, trasa 8,2l/100 km, V6 TDI 245KM oraz V8 TDI 340 KM) dostępna jest wersja hybrydowa o łącznej mocy 380 KM i momencie 580 Nm. Każda wersja może holować przyczepę o masie do 3500 kg. Napęd 4Motion z samoblokującą przekładnią rozdzielczą typu Torsen stanowi wyposażenie seryjne. Pakietem Terrain-Tech z V6 TDI zawiera przekładnie rozdzielczą z reduktorem wraz z blokującym się nawet w 100 procentach mechanizmem różnicowym tylnej osi i środkowym mechanizmem różnicowym. Wszystkie wersje Touarega wyposażone są w 8-stopniową automatyczną skrzynię biegów. Pojemność bagażnika 580 l, po rozłożeniu tylnej kanapy  1642 l.

Volkswagen Multivan

Multivan to idealne auto dla firm transportujących ludzi, nawet VIP-ów. Napęd 4Motion jeszcze zwiększa jego możliwości. Dostępny jest w wersjach wyposażenia Startline, Comfortline, Highline, PanAmericana oraz Edycja 25. PanAmericana została przygotowana do jazdy po trudnych szlakach. Ma zawieszenie podwyższone o 20 mm, wytrzymałe zderzaki z tworzywa sztucznego oraz napęd 4Motion z blokadą mechanizmu różnicowego. Na pokład można zabrać 7 osób, o ich komfort zadbają chociażby przyciemnione szyby w przedziale pasażerskim. Zabezpieczenie podłogi przy wykorzystaniu ryflowanej blachy aluminiowej pozwoli na łatwy pozbycie zabrudzeń. Do wyboru mamy trzy silniki benzynowe (115KM, 150KM oraz 204KM) oraz pięć wysokoprężnych (84KM, 102KM, 114KM, 140KM oraz 180KM). Opcjonalnie dostępna jest automatyczna dwusprzęgłowa skrzynia DSG.

Zobacz też: Volkswageny T5 i Amarok są dostępne z nowymi silnikami

Volkswagen Amarok

Auto kupowane między innymi ze względu na korzyści podatkowe, które są dane pickupom. Oferowany w dwóch wersjach nadwozia: DoubleCab z czterodrzwiową kabiną oraz dwudrzwiowa wersja SingleCab z dłuższą skrzynią ładunkową. Gamę silnikową tworzą dwie wysokoprężne jednostki o oznaczeniu TDI i mocy 122 KM oraz 180 KM. Inżynierowie Volkswagena przygotowali trzy różne układy przenoszenia napędu: stały napęd na wszystkie koła (4Motion), dołączany napęd na wszystkie koła (4Motion) i napęd na tylne koła (4x2). W wersji podstawowej otwieranie okien, blokowanie drzwi oraz regulacja lusterek odbywa się w sposób manualny. Hak holowniczy przystosowany jest do holowania przyczepy o masie do 2800kg.

Zobacz też: Volkswagen Golf VII już z napędem 4Motion

Podsumowanie

To tylko sześć z kilkunastu modeli VW z napędem na cztery koła. Kilka z nich miałem okazję testować na długim dystansie, w trudnych warunkach. I trzeba przyznać, że system 4Motion spisywał się znakomicie, co wcale nie było tylko efektem odpowiedniej techniki jazdy, ale jego efektywności i sprawności. Dlatego w uzasadnionych potrzebach (firmy budowlane, leśne, tereny wysokogórskie) warto rozważyć sięgnięcie po ten dodatkowy element bezpieczeństwa i sprawności w poruszaniu się po drogach.

Autor: Jakub Nieszporek

Volkswagen Tiguan 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Transporter 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tiguan 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Transporter 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Amarok 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Passat Alltrack
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tuareg 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswagen Golf R
Fot. Volkswagen
Volkswagen Tuareg 4Motion
Fot. Volkswagen
Volkswageny 4Motion
Fot. Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowa Dacia Spring to elektryk i jedno z najtańszych aut na rynku w Polsce!

Marka zaprezentowała cennik nowej Dacii Spring. Ten startuje od 76 900 zł. Przy tej cenie Spring jest nie tylko najtańszym elektrykiem w Polsce. To także jeden z najtańszych fabrycznie nowych samochodów w kraju.

Nawet 100 tys. zł za każdego pasażera na gapę. Tyle kosztuje przewóz nielegalnych imigrantów do Wielkiej Brytanii

Nawet 50 tys. zł za każdego nielegalnego imigranta. Tyle zapłaci zarówno kierowca, jak i jego pracodawca. Co gorsze, drakońską karę może zapłacić także ten przewoźnik, który przewiezie "pasażera" nieświadomie. Choć jest sposób na zmniejszenie kary.

Umowa leasingu tylko na piśmie? To już przeszłość. No może prawie... Czy zmieni się też kwestia wykupu auta?

Umowę leasingu musi być spisana na piśmie. Pod rygorem nieważności. Takie przepisy obowiązują od 24 lat. I teraz mogą się zmienić. Pojawił się projekt ustawy, który zezwoli na elektroniczne zawieranie takich umów. To oznacza sporo większą wygodę transakcji.

Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

REKLAMA

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

REKLAMA

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

REKLAMA