REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Flota kurierska - nie tylko samochody!

W Hadze przesyłki są transportowane za pośrednictwem pojazdu elektrycznego typu COMS.
W Hadze przesyłki są transportowane za pośrednictwem pojazdu elektrycznego typu COMS.
TNT Express

REKLAMA

REKLAMA

Większości osób, flota firmy kurierskiej kojarzy się głównie z samochodami dostawczymi. Tymczasem pojazdy kurierów są o wiele bardziej zróżnicowane. Trycykle, furgony na metan, a nawet… łódź – wszystkie te środki transportu można dziś znaleźć we flocie firmy kurierskiej!

Dobra firma kurierska zrealizuje najbardziej wymagającą usługę: w ekspresowym tempie przewiezie niemal wszystko, i to w dowolny kraniec świata. Jednak tylko największych graczy stać na tworzenie i utrzymywanie gęstych sieci połączeń lotniczych i drogowych, a także inwestycje technologiczne, które pozwalają monitorować status przesyłek w czasie rzeczywistym. Elementem tego sprawnie działającego systemu są przede wszystkim świetnie wyszkoleni ludzie, ale również dostosowana do specyfiki usług (a także coraz bardziej przyjazna środowisku) flota.

REKLAMA

Zobacz też: Radio CB – czy jego używanie jest legalne?

Flota kurierska - elektryczne ciężarówki, Trycykle, a w Wenecji... Łódź!

Sieć lotnicza i drogowa firmy kurierskiej TNT Express obejmuje ponad 200 państw. Firma zarządza flotą 50 samolotów oraz 30 000 pojazdów. Są wśród nich bardzo innowacyjne środki transportu.

Zakorkowane centra miast i panujący w nich smog wymagają od branży transportowej stosowania coraz bardziej przyjaznej floty. Już dziś wprowadza się wiele programów pilotażowych, zmierzających do popularyzacji pojazdów elektrycznych. TNT Express bierze udział w tego typu programach np. w Pekinie i Szanghaju. Dziś flota TNT obejmuje kilkadziesiąt elektrycznych ciężarówek o ładowności 3,5 i 7,5 tony. Firma inwestuje również w innowacyjne pojazdy: dziś po ulicach dziewięciu miast Francji poruszają się 22 trycykle - trójkołowe rowery w barwach TNT. Każdy przewozi przesyłki o wadze do 350 kg. Zaletą pojazdów jest możliwość szybkiego przemierzania miast i nieemitowanie spalin. Trzy trycykle obsługują centrum Paryża – każdy z nich rozwija prędkość 25km/h. Oprócz nich we francuskiej flocie TNT poruszają się samochody elektryczne i na biodiesel.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Czy odblaski dla dzieci są obowiązkowe?

REKLAMA

W Hadze TNT Express transportuje przesyłki w centrum miasta za pośrednictwem pojazdu elektrycznego typu COMS. COMS otrzymał specjalną certyfikację do poruszania się po ścieżkach rowerowych w Holandii. Pojazd przewozi przesyłki do 100 kg, rozwijając maksymalną prędkość 45 km / godz.; jego zasięg to 50 km.

Natomiast włoski oddział TNT Express zainwestował w 115 furgonów napędzanych gazem ziemnym (metanem). Od tego roku samochody będą wykorzystywane do świadczenia usług w Rzymie i okolicach. Pozwoli to ograniczyć koszty paliwa o 40% w porównaniu ze standardowymi pojazdami i zmniejszyć emisję CO2 o 5–8%. Wprowadzenie nowych pojazdów sprawi, że łączna emisja z pojazdów TNT zmniejszy się o 370 ton CO2 w skali roku.

Również we Włoszech firma użytkuje jeden z najbardziej oryginalnych środków transportu: łódź zwaną ‘motopopo’. Ten unikatowy pojazd szybko przemierza kanały Wenecji z pomarańczowymi przesyłkami na pokładzie.

Zobacz też: Wszystko o kumulacji punktów karnych

Nowoczesne technologie testowane we flotach kurierskich

REKLAMA

Wyzwania środowiskowe sprawiają, że firmy transportowe testują kolejne innowacyjne rozwiązania – i konstrukcyjne, i systemowe. Do tych pierwszych należą w TNT testy aerodynamicznego tylnego skrzydła na naczepie. Rozwiązanie to może zmniejszyć zużycie paliwa o 6 procent – co wykazały wyniki kilkumiesięcznych testów w Holandii. TNT poddała nim naczepę wyposażoną w rozkładane skrzydło. Pojazd TNT przemieszczał się między miastami, oddalonymi o 26 km. Testy wykazały obniżenie zużycia paliwa o 1,65 litra na każde 100 km przy maksymalnej prędkości 80 km/h.

TNT, jako pierwsza firma kurierska, przetestowała – w warunkach codziennych operacji transportowych – naczepy dłuższe od standardowych. Na drogach Wielkiej Brytanii pojawiły się pojazdy o długości 15,65 m (2 metry dłuższe niż standardowe). Pozwala to uzyskać o 15 proc. większą ładowność, znacząco podnosząc efektywność operacji transportowych. Nowe naczepy charakteryzuje szereg funkcjonalności, które ograniczają zużycie opon i konsumpcję paliwa. Jedną z nich jest opcja podniesienia centralnej osi, która zachodzi jedynie wówczas, gdy obciążenie którejś z pozostałych dwóch osi przekracza 90 proc. z dozwolonych 9 ton.

Tekst: Jolanta Krupowicz, TNT Express

Zobacz też: Za jakie wykroczenia kierowca może otrzymać 10 punktów karnych?

Po ulicach dziewięciu miast Francji poruszają się 22 trycykle - trójkołowe rowery. Każdy przewozi przesyłki o wadze do 350 kg.
TNT Express
Motopopo - łódź, która dostarcza przesyłki przemieszczając się kanałami Wenecji
TNT Express
Na drogach Wielkiej Brytanii pojawiły się pojazdy o długości 15,65 m (2 metry dłuższe niż standardowe).
TNT Express
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    REKLAMA

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

    Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

    REKLAMA

    Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

    Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    REKLAMA