| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Moja firma > Moto > Testy aut > Hyde Park > Czy grozi nam inwazja rodzinnych vanów?

Czy grozi nam inwazja rodzinnych vanów?

Najnowszy raport przygotowany przez ekspertów najpopularniejszego motoryzacyjnego serwisu ogłoszeniowego zawiera alarmujące dane. Rodzinne vany zyskują popularność i tanieją. Czyżby gatunek prawdziwego miłośnika motoryzacji był na wymarciu?

Rodzinne samochody w nadwoziach typu VAN zyskują coraz większą popularność w Polsce. Jak wynika z danych serwisu otoMoto.pl, najpopularniejsze modele w tym segmencie wzbudzały w minionym roku nawet dwukrotnie większe zainteresowanie niż rok wcześniej. Co ciekawe, w tym samym okresie ich ceny spadły o ok. 8 proc.

Pomimo zwiększonego popytu, za popularnego minivana trzeba było w ubiegłym roku zapłacić o 2 tys. mniej niż rok wcześniej - średnio 21,9 tys. zł. Znacznie mniej, bo jedynie 13 tys. zł trzeba było przeznaczyć na najbardziej poszukiwany samochód tego segmentu – Renault Scenic, którego w otoMoto.pl poszukiwano ponad 730 tys. razy. Niewiele mniejszą popularnością cieszyły się Opel Zafira (695 tys. wyszukań) oraz Volkswagen Touran (644 tys.). W przypadku liderów tego segmentu, zainteresowanie użytkowników serwisu było w ubiegłym roku nawet dwukrotnie większe niż w 2011 r.

Zobacz też: Test Lancia Voyager: Shuttle bus z pierwszej ligi

Co ciekawe, sprzedający używane VANy zdają się doskonale wyczuwać rynek i niemal bezbłędnie odpowiadają na zapotrzebowanie rynku. Wśród najczęściej wystawianych modeli w tym segmencie dominują te najbardziej poszukiwane przez kupujących, a oferta poszczególnych modeli jest znacznie szersza niż rok wcześniej. Liczba ogłoszeń dla najpopularniejszych modeli VANów wzrosła w ubiegłym roku średnio o ponad 40 proc. Największy przyrost liczby ogłoszeń dotyczył nieco mniej popularnych modeli, takich jak Fordy C-Max (108 proc.) i S-Max (79 proc.) oraz Citroen C4 Picasso (97%). Ich też dotknął największy spadek cen, sięgający 12 proc.

Odporne na spadek cen okazują się modele najbardziej praktyczne, kojarzące się raczej z przewozem towarów niż rodziny. Okazuje się jednak, że wśród najpopularniejszych VANów oferowanych w serwisie otoMoto.pl jedynie dwa oparły się spadkom cen – za Mercedesa Vito trzeba był zapłacić średnio 25,4 tys. zł czyli o blisko 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Kosmetyczny wzrost zanotował również Citroen Berlingo, którego średnia cena wyniosła 15,7 tys. zł, co stanowi wzrost o 47 zł w stosunku do roku 2011 r.

Model

Liczba ogłoszeń
w 2012 r.

wzrost do 2011 r.

Śr. cena w 2012 r.

wzrost do 2011 r.

Śr. rocznik w 2012 r.

Śr. przebieg w 2012 r.

Scenic

19 342

23%

13 111 zł

-1 465 zł

2002

160 784

Zafira

14 799

39%

19 416 zł

-2 393 zł

2003

161 223

Sharan

8 523

34%

19 444 zł

-1 701 zł

2001

202 156

Galaxy

7 411

32%

19 159 zł

-1 287 zł

2001

190 030

Touran

6 926

54%

31 274 zł

-4 369 zł

2006

162 484

Transporter

6 135

20%

21 325 zł

-820 zł

2000

228 051

Espace

4 456

38%

17 224 zł

-2 124 zł

2003

171 473

Xsara Picasso

4 409

19%

13 012 zł

-2 490 zł

2003

156 699

Alhambra

4 236

41%

19 343 zł

-1 603 zł

2002

191 104

Grand Scenic

3 276

56%

23 231 zł

-2 585 zł

2006

137 670

Czytaj także

Narzędzia przedsiębiorcy

reklama

POLECANE

Nasze recenzje

Ostatnio na forum

Prawne ciekawostki

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Zawadzki

Pasjonat motoryzacji, pracownik warsztatu mechanicznego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »