Kategorie

Best of test - Styczeń 2011

Alfa Romeo Gulietta, zwycięzca styczniowej edycji Best of Test w kategorii Serce.
Alfa Romeo Gulietta, zwycięzca styczniowej edycji Best of Test w kategorii Serce.
Pod koniec każdego miesiąca podsumowujemy testowane w tym czasie przez naszą redakcję auta i wybieramy najlepsze naszym zdaniem auta w kategoriach Rozum i Serce. W tym miesiącu na podium stanęły Fiat Bravo i Alfa Romeo Giulietta.

W styczniu na naszych stronach zamieściliśmy testy 12 aut. Postanowiliśmy wybrać spośród nich samochód miesiąca w dwóch kategoriach: Rozum (wybór oparty na zdrowym rozsądku) i Serce (wybór oparty na emocjach). Nasz wybór dotyczy tylko wersji testowanych – nie ocenialiśmy wszystkich dostępnych na rynku opcji, a jedynie modele którymi jeździliśmy.

Oto lista aut, które brały udział w styczniowych testach (według kolejności dodania):

  • Volkswagen Golf 2.0 TDI, DSG (140 KM) Highline, cena od: 95 950 zł
  • Mercedes C250 2.2 CDI 4MATIC (204 KM) T-Modell, cena od: 208 600 zł
  • Lancia Delta 1.8 TB (200 KM) Executive, cena od: 123 990 zł
  • Ford Galaxy 2.0 TDCi Powershift (163 KM) Titanium, cena od: 145 150 zł
  • Nissan Murano 2.5 dCi (190 KM) Comfort, cena od: 193 600 zł
  • Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC (117 KM) Intense, cena od: 80 340 zł
  • Renault Scenic 1.5 dCi (110 KM) Tech Run, cena od: 90 400 zł
  • Fiat Bravo 2.0 Multijet (165 KM) Sport, cena od: 80 590 zł
  • Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTD Multijet-2 (170 KM) Distinctive, cena od: 94 900 zł
  • Volvo S60 D3 (163 KM) Momentum, cena od: 137 300 zł
  • Suzuki SX4 DDiS (125 KM) Premium 4WD, cena od: 75 900 zł
  • Toyota Verso D4D (126 KM) Sol Plus, cena od 100 300 zł

Kategoria Rozum

Zdecydowane zwycięstwo w tej kategorii odniósł Fiat Bravo. Głosowało na niego trzech redaktorów. Jedyny, który wybrał inaczej – nie jeździł tym modelem. Autem „drugiego wyboru” był Volkswagen Golf. Tu warto też powiedzieć o pewnej ciekawostce – trzech z nas rozważało jako kandydatów do zwycięstwa vany – ale każdy proponował innego.

Opinie redakcji

Tomasz Korniejew: Dopiero po zerknięciu do cennika mogłem jednoznacznie wskazać swojego faworyta w tej kategorii. Wahałem się pomiędzy Fiatem Bravo, Volkswagenem Golfem i Renault Scenic. Przyznam, że na co dzień wolałbym użytkować Golfa. Bravo to mój typ na drugie miejsce. Jednak w tej kategorii kierujemy się rozsądkiem, a Fiat Bravo jest ładnym, dobrze jeżdżącym, obszernym i oszczędnym kompaktem w dodatku sporo tańszym od Volkswagena i Renault.

Marcin Kalinowski: Na samym końcu miałem do wyboru: albo Golfa, albo Fiata Bravo. Wybór był prosty: Bravo, głównie ze względu na cenę. Jeśli można mieć naprawdę dobrze wykonane, wyjątkowo przyjemne w eksploatacji a przy tym bezawaryjne auto  za 20 tysięcy mniej, to trudno jest mieć dylemat. Brawo dla Bravo, może wreszcie od marki odczepi się ogon w postaci bandy frustratów którzy nigdy Fiata, Lancii albo Alfy Romeo nie mieli, ale zawsze chętnie krytykują i wymieniają się dowcipami na temat posiadaczy włoszczyzny.

Jakub Tujaka: Zwycięstwo w kategorii rozum wcale nie oznacza, że Fiat Bravo jest pozbawiony emocji. Jest wręcz przeciwnie. Bravo to duże zagrożenie dla konkurencji nie tylko ze względu na cenę. Auto jest zwinne, zgrabne i może być oszczędne. Wewnątrz jest wystarczająca ilość miejsca aby przewieźć młodą rodzinę, a i singiel poruszający się Bravo nie ma się czego wstydzić. Wykończenie elementów deski rozdzielczej nie budzi zastrzeżeń.  Moim drugim typem w tej kategorii był Ford Galaxy.

Paweł Dobosz: Nie miałem okazji jeździć Fiatem Bravo z dwulitrowym dieslem. Biorąc pod uwagę, wyrażane przez moich kolegów, zadowolenie z jazd tym autem mam czego żałować. Osobiście głosowałem na Volkswagena Golfa – czyli auto, które wiele osób określa jako „nudne”. Moim zdaniem to „samochodowy pewniak” – tu naprawdę trudno się do czegoś przyczepić. Z vanów głosowałem na Renault Scenica – za komfort podróżowania po polskich drogach i mnóstwo rozwiązań ułatwiających rodzinne podróże

Kategoria Serce - Alfa Romeo Giulietta

Tu również nie było problemów z wyborem. Trzy głosy za Giuliettą i jeden za Bravo. Innych kandydatów w zasadzie nie było.

Opinie redakcji

Tomasz Korniejew: Zerkając na listę testowanych w styczniu samochodów wybór jest oczywisty. Z tej "dwunastki" to Alfa Romeo Gulietta wzbudza najwięcej emocji wśród kierowców. Niebanalna stylizacja nadwozia, mocny silnik, interesujące wnętrze ze sportowymi smaczkami. Testowana Gulietta była droga, ale skradła mi serce.

Marcin Kalinowski: Byłem jedynym głosującym na Bravo, co jest dziwne, jako, że w głębi serca jestem Alfistą. Produkowana w kraju pana "bunga bunga" Alfa Romeo jednak nieco zawiodła moje oczekiwania, już wyjaśniam dlaczego. Otóż za najbardziej udaną stylistycznie Alfę ostatnich lat uważam model 159. Jest przepiękna, odpowiednio agresywna, wystarczająco elegancka... i bardzo sportowa. Potem na rynku pojawiła się piękna 8C Competizione, której linia stylistyczna zaczęła być przenoszona na całą resztę aut tej marki. Najpierw było MiTo, teraz wyszła Giulietta, a w przyszłości jeszcze pojawi się limuzyna 169. Problem w tym, że to, co wygląda dobrze na 8C Competizione, traci dużo na mniejszych autach z większą ilością drzwi z racji zachwiania proporcji. Dlatego wyglądu Giulietty po prostu "nie kupuję", a jest to dla mnie podstawowa kategoria oceny w tym przypadku. Bravo z drugiej strony nic nie brakuje: światła a'la Ferrari, bardzo proporcjonalna jajowata sylwetka, dyskretne smaczki stylistyczne... a przy tym świetne prowadzenie. Gdyby tylko powstała wersja Abarth...

Jakub Tujaka: Głosowałem na Giuliettę ponieważ w testowanej wersji auto skrywa dwa oblicza. Z jednej strony praktyczny pięciodrzwiowy kompakt, wyposażony w silnik diesla i wszystkie niezbędne do wygodnej jazdy opcje wyposażenia, może więc służyć jako auto do codziennej jazdy. Na drugą twarz Giulietty składa się mocny i dynamiczny silnik w połączeniu z dość twardo zestrojonym zawieszeniem (w ustawieniu Dynamic) i precyzyjny układ kierowniczy. Auto daje dużo frajdy z jazdy i pozwala kierowcy na dynamiczne przemieszczanie się z punktu A do punktu B. Odważna stylizacja nadwozia nie przemawia do wszystkich, ale tworzy kontrast z opatrzonymi kompaktami konkurencji.

Paweł Dobosz: W tej kategorii mogłem głosować tylko za Giuliettą. Piękny samochód, dobra cena i przyjemne wrażenia z jazdy (szczególnie w trybie Dynamic). Co prawda osobiście wybrałbym wersję benzynową, która jest bardziej dynamiczna od testowanego diesla ale nawet w wersji z silnikiem wysokoprężnym Giulietta generowała taki ładunek emocji, do którego nie byli w stanie zbliżyć się konkurenci.

Fiat Bravo, zwycięzca styczniowej edycji Best of Test w kategorii Rozum.
Chcesz dowiedzieć się więcej, sięgnij po nasze publikacje
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT +  VAT w e-commerce
KOMPLET: VAT zmiany od 1 lipca 2021 + JPK_VAT + VAT w e-commerce
Tylko teraz
99,00 zł
119,70
Przejdź do sklepu
Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

Komentarze(0)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    1 sty 2000
    26 wrz 2021
    Zakres dat:
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail

    Prototypy samochodów PRL: rewolucyjne i nieodżałowane

    Prototypy samochodów PRL, czyli historia opowiadająca o tym, jak kreatywni byli inżynierowie w czasach Polsku Ludowej. Oto 5 ciekawych konstrukcji.

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in: test Outlandera coupe na prąd

    Mitsubishi Eclipse Cross plug-in pożycza świetnie znany napęd hybrydowy w Outlandera i łączy go z dużo ciekawszą stylizacją. Co z tego wyszło?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy?

    Kto ma pierwszeństwo przy zmianie pasa na środkowy? To jedna z wątpliwości, którą mogą mieć kierowcy na drogach wielopasmowych. Rozwiejmy ją.

    Używane pickupy do 50 tys. Oto nasza lista

    Używane pickupy do 50 tys. zł? Na naszej liście pojawia się trzech mocnych graczy. I co ciekawe, jeden z nich nie pochodzi ze Stanów!

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu?

    Jak używać sprzęgła przy hamowaniu? To pytanie, które często zadają sobie nie tylko kursanci... Właśnie dlatego warto poznać odpowiedź na nie.

    Jakie auto używane kupić? Te sprzedają się najszybciej i najdłużej

    Jakie auto używane kupić? To ważne pytanie. Dziś przygotowaliśmy listę tych modeli, które najdłużej i najkrócej czekają na nowego właściciela.

    Nowy SUV Lexusa, czyli marka sklonuje Yarisa Cross

    Nowy SUV Lexusa? Tak, wszystko wskazuje na to, że Japończycy rozbudują gamę aut ze zwiększonym prześwitem. Auto ma bazować na Yarisie Cross.

    Audi e-tron GT RS: Batman ma nowe auto. Przetestowałem je i ja!

    Audi e-tron GT RS wygląda jak samochód Batmana, jest szybki jak myśliwiec i lubi ciasne zakręty jak francuski pociąg TGV. Coś tu jednak nie pasuje.

    Kara za brak OC 2022 rok. Od stycznia nawet 6020 zł!

    Kara za brak OC 2022 rok, czyli od stycznia kierujący, który nie wykupi polisy zapłaci aż o 420 zł więcej. Skąd taka kwota? Winne rosnące wynagrodzenia.

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku. Ile będą wynosić?

    Stawki za odholowanie pojazdu w 2022 roku po raz kolejny wzrosną. Ile będą wynosić? Za odholowanie auta osobowego zapłacimy... 588 zł!

    Kupowanie opon samochodowych: o czym pamiętać?

    Kupowanie opon samochodowych to zadanie odpowiedzialne. Ogumienie gwarantuje bowiem bezpieczeństwo. O czym pamiętać w czasie wyboru opon?

    Samochody z lat 80. O jakich legendach trzeba pamiętać?

    Samochody z lat 80., czyli dziś opowiemy o mieszance szaleństwa, motosportu, innowacji i... trwałości. Oto 10 aut, które na stałe zapisały się w historii.

    Fabryka Toyoty w Polsce: podwajają produkcję hybryd

    Fabryka Toyoty w Polsce podwaja produkcję napędów hybrydowych. Wynika to z dużego zapotrzebowania produkcyjnego modeli Yaris i Yaris Cross.

    Audi Q4 Sportback e-tron: stylowy, elektryczny i dostępny w Polsce

    Audi Q4 Sportback e-tron wygląda jak typowe Audi. Ma wkurzone spojrzenie i mocno sportową linię nadwozia. Jedno nie daje jednak spokoju. Ta cisza...

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC

    Auto zastępcze na czas naprawy z AC: czy taka usługa jest rynkowym standardem? Jeżeli tak, to na czym konkretnie polega?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy. Jakie są zasady?

    Samochód zastępczy z OC sprawcy należy się każdemu poszkodowanemu. Na jakiej zasadzie to działa? Zaraz o tym opowiemy.

    Filmowe gwiazdy za grosze. Top 5 moto-legend kina

    Samochody z filmów muszą być drogie? Zależy które wybierzesz. Dziś przygotowaliśmy listę pięciu modeli, które kosztują dziś mniej niż 30 tys. zł.

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy. To możliwe?

    Skierowanie na ponowny egzamin prawa jazdy: kiedy otrzyma je kierowca? Gdy policjant uzna, że konieczne jest sprawdzenie kwalifikacji prowadzącego.

    Toyota Yaris Cross: hybrydowa i miejska. Co o niej wiadomo?

    Toyota Yaris Cross już w listopadzie zadebiutuje na polskim rynku. Już dziś marka zebrała blisko 1900 zamówień na to auto. Co o nim wiadomo?

    Jak Zafira z Zafirą, czyli porównanie generacji A i B

    Zafira A i B przypominają ojca i syna. Swoje odpracowali, następców się dorobili, więc czas posiedzieć i pogadać. Jak ojcu i synowi na emeryturze?

    Opel Vectra B: gdzie się podziały tamte pryw… auta?

    Opel Vactra B: w zeszłym roku minęło 25 lat od premiery tego modelu, w przyszłym minie 20 lat od zakończenia jego produkcji. Co warto wiedzieć o nim?

    Continental SportContact 7: sportowa nowość na rynku

    Continental SportContact 7 to opona przeznaczona do sportowych kompaktów, aut sportowych, supersportowych i tuningowanych.

    Branża transportowa... przeżywa renesans

    Branża transportowa jak i mechanicy przeżywają renesans. Usługi w tych dwóch sektorach są obecnie trudniej dostępne i przede wszystkim poszukiwane.

    Roczny koszt utrzymania samochodu? Policz go z... Yanosikiem

    Roczny koszt utrzymania samochodu – ile może wynosić? Yanosik postanowił odpowiedzieć na to pytanie i udostępnił właśnie nową funkcję w aplikacji.

    Ford Mondeo Mk4: Budżetowe auto Bonda

    Ford Mondeo MK4: jeździł nim James Bond, a Top Gear okrzyknął go samochodem roku 2007. W skrócie jest lepszy niż... Ferrari.